H απαλοιφή του γράμματος «Χ» από το όνομα του Opel Grandland είναι ίσως η πλέον ασήμαντη διαφορά που χαρακτηρίζει το ανανεωμένο C-SUV της εταιρείας, καθώς οι αισθητικές αλλαγές είναι τόσο έντονες, σε σημείο που θα μπορούσες να το θεωρήσεις σχεδόν νέο μοντέλο.
Προτού όμως εμβαθύνουμε περαιτέρω στο ανανεωμένo Grandland, ας δούμε γιατί η Opel βρίσκεται αυτήν τη στιγμή σε μεταβατική περίοδο, η οποία θα την οδηγήσει σε ένα ΠΟΛΥ διαφορετικό μέλλον.
Αρχικά, υπάρχει μεγάλη ικανοποίηση από τα εμπορικά πεπραγμένα (το Corsa είναι Νο 1 στις πολύ απαιτητικές αγορές της Γερμανίας και Βρετανίας), την τιμολογιακή πολιτική και την αύξηση των πωλήσεων εκτός γηραιάς ηπείρου. Από εκεί και πέρα, η εταιρεία πρόκειται να εισέλθει στην αγορά της Κίνας με μια αμιγώς ηλεκτρική γκάμα. Αυτό το τελευταίο θα ισχύει για την Opel και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αφού δεσμεύτηκε ότι μέχρι το 2029 θα πουλάει μόνον ηλεκτρικά οχήματα. Ήδη πάντως από τα μέσα της δεκαετίας αυτής θα έχει αναβιώσει το θρυλικό όνομα «Manta» σε μια σύγχρονη ηλεκτρική υλοποίηση.
Ο εξηλεκτρισμός της Opel, πάντως, προχωράει ήδη με γοργά βήματα, αφού μέχρι το τέλος του 2021 θα διαθέτει έξι ηλεκτρικά μοντέλα (τέσσερα επιβατικά και τρία επαγγελματικά), δύο plug–in επιβατικά (το Grandland που θα δείτε παρακάτω και το επερχόμενο Astra). Μέχρι το τέλος της χρονιάς θα παρουσιαστεί το Fuel Cell Vivaro (με κυψέλες υδρογόνου), ενώ μια πρωτιά για την Opel σε αγωνιστικό επίπεδο είναι το Opel e–Rally Cup, το πρώτο Ενιαίο Κύπελλο με ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η νέα όψη
Δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το Grandland είναι ένα όχημα που σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στη Γερμανία. Αν και ουσιαστικά δεν υπάρχει κάποια μεγάλη αλλαγή στο μηχανολογικό portfolio του Opel Grandland, εντούτοις άμεσα σου δημιουργείται η εντύπωση ότι σχεδόν πρόκειται για μια νέα γενιά. Αυτό οφείλεται στα οπτικά ερεθίσματα που εισπράττεις από την πρώτη ματιά που θα ρίξεις εξωτερικά και εσωτερικά.
Το Mokka έκανε την αρχή, και πλέον το Grandland ακολουθεί πιστά τα χνάρια της νέας σχεδιαστικής ταυτότητας της Opel. O λόγος για το Opel Vizor, αυτή την καμπυλόγραμμη στενόμακρη δηλαδή σκουρόχρωμη επιφάνεια που ενσωματώνει τη μάσκα, τους προβολείς και τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας.
Ενισχύοντας το τεχνολογικό υπόβαθρο του Opel Grandland
Οδηγώντας το απερχόμενο μοντέλο, είχες την εντύπωση ότι επρόκειτο για ένα ικανότατο αυτοκίνητο (ειδικά μάλιστα σε ό,τι αφορά το υβριδικό μοντέλο), που του έλειπε όμως το στοιχείο του εντυπωσιασμού, κάτι που συνήθως πια επιτυγχάνεται μέσω τεχνολογικών θεμάτων. Σε αυτό τον τομέα είναι που το ανανεωμένο Grandland ποντάρει τα ρέστα του, με νέα καλούδια όπως:
Προβολείς adaptive IntelliLux led Pixel Light. Προερχόμενο από τη ναυαρχίδα της εταιρείας, το Insignia, το σύστημα αυτό τοποθετείται πλέον στο Grandland. Κάθε προβολέας διαθέτει 84 LED κατανεμημένα σε διάταξη matrix τριών σειρών, με τις λειτουργίες να εναλλάσσονται διαρκώς, ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου, ώστε ανά πάσα στιγμή να παρέχεται ο βέλτιστος φωτισμός. Ακόμα, πάντως, και στις αρχικές εκδόσεις, οι προβολείς είναι τεχνολογίας Full LED.
Πλήρως ψηφιακός πίνακας Opel Pure Panel. Ξεχάσατε τα άχρωμα αναλογικά όργανα και την ενσωματωμένη στο ταμπλό οθόνη πολυμέσων. Στάνταρντ πλέον σε όλες τις εκδόσεις είναι ο ενιαίος πίνακας (όχι πάντως σε απόλυτα επίπεδη διάταξη) με τις δύο μεγάλες παραλληλόγραμμες οθόνες. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, η οθόνη του Driver Info Center μπορεί να φτάνει τις 12 ίντσες, ενώ η κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών είναι προσανατολισμένη στον οδηγό (στις στάνταρντ εκδόσεις οι οθόνες είναι 7 ιντσών), ενώ παρέχεται η δυνατότητα προσαρμογής των στοιχείων και των πληροφοριών που απεικονίζονται.
Από πλευράς συνδεσιμότητας, το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με Multimedia Navi Pro του Opel Connect, που είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ διαθέτει και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου.
Το διζωνικό, αυτόματο σύστημα κλιματισμού, που προσφέρεται στάνταρντ σε όλες τις εκδόσεις του Grandland, συνεχίζει (σε αντίθεση με τα συγγενικά μοντέλα του ομίλου Stellantis) να διαθέτει ένα ξεχωριστό και πολύ πρακτικό πάνελ χειρισμού με φυσικούς διακόπτες, όπου πάντως θα θέλαμε να ήταν και αυτό επανασχεδιασμένο μαζί με τους διάφορους διακόπτες που βρίσκονται στη βάση της κονσόλας. Την εικόνα στο εσωτερικό συμπληρώνουν τα περίφημα εργονομικά καθίσματα οδηγού και συνοδηγού με πιστοποίηση AGR, που προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα ηλεκτρικών ρυθμίσεων, είναι θερμαινόμενα, ενώ στη δερμάτινη εκδοχή τους προσφέρουν ακόμα και εξαερισμό.
Σύστημα νυχτερινής οδήγησης Night Vision. Mία κάμερα υπερύθρων ανιχνεύει ανθρώπους και ζώα σε απόσταση έως 100 μέτρων, με βάση τη διαφορά θερμοκρασίας τους από το περιβάλλον. Το Night Vision προειδοποιεί τον οδηγό και δείχνει τη θέση των πεζών στην ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων.
Εκτός όμως από αυτό, το ανανεωμένο Opel Grandland εξοπλίζεται με ένα ημιαυτόνομο σύστημα υποβοήθησης οδήγησης το Highway Integration Assist, που αποτελείται από το αυτόματο cruise controλ ACC και το active lane positioning, το οποίο μπορεί να διατηρεί την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, να σταματήσει πλήρως εάν χρειαστεί και να εκκινήσει κατόπιν αυτόματα.
Η μηχανολογική παλέτα του Opel Grandland
Εδώ δε χρειάστηκε να γίνουν ουσιαστικές παρεμβάσεις, καθώς είναι διαθέσιμες οι προηγμένες λύσεις του ομίλου Stellantis, που βασίζονται στη multi energy πλατφόρμα EMP2. Αυτές αποτελούνται από τον 1.200άρη Puretech βενζινοκινητήρα των 130 ίππων, τον αντίστοιχης ιπποδύναμης 1.500άρη ντίζελ, το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων (στάνταρντ στο ντίζελ και προαιρετικό στη βενζινοκίνητη εκδοχή) και τις δύο εκδόσεις του υβριδικού συστήματος (τη δικίνητη Hybrid των 225 ίππων και την τετρακίνητη Hybrid4 των 300 ίππων με τους δύο ηλεκτροκινητήρες). Δείτε αναλυτικές πληροφορίες των τεχνικών χαρακτηριστικών σε ξεχωριστό αρχείο.
Σε αυτή την πρώτη επαφή στα περίχωρα της Φρανκφούρτης, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από όλα τα μοντέλα της γκάμας. Μεταξύ των δύο θερμικών εκδόσεων, τις εντυπώσεις κλέβει η ντίζελ εκδοχή, όπου η ροπή του κινητήρα αξιοποιείται πολύ αποτελεσματικά από το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, και μόνον η ηχητική χροιά προδίδει τον τύπο του καυσίμου. Η επιβεβαίωση έρχεται από την ένδειξη της μέσης κατανάλωσης, που διατηρείται σε πολύ λογικό επίπεδο για ένα όχημα που ξεπερνάει τον 1,5 τόνο.
Η ηχητική χροιά προδίδει και την κορυφαία τετρακίνητη υβριδική έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες. Για να ακριβολογούμε, η απουσία μηχανικών θορύβων κατά την εκκίνηση αποκαλύπτει τον εξηλεκτρισμό της υλοποίησης. Μπορείς να κινηθείς υβριδικά, αλλά δύσκολα απαρνείσαι τη δυνατότητα να απελευθερώσεις το πλήρες δυναμικό του συστήματος στο πρόγραμμα Sport, όπου άλλωστε έχεις και τη δυνατότητα σειριακής επιλογής των σχέσεων, στο κιβώτιο, το οποίο διακρίνεται για τη μεταξένια λειτουργία και τις ταχύτατες αλλαγές. Εκείνες τις λίγες στιγμές που τα όρια απελευθερώνονταν στην άουτομπαν, το Grandland Hybrid4 επιδεικνύει μια απροσδόκητη ώθηση, καθώς ενεργοποιείς το kickdown γύρω στα 150 χλμ./ώρα. Ωφελημένη βγαίνει και η ποιότητα κύλισης που εξασφαλίζει η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (έναντι του ημιάκαμπτου άξονα των θερμικών παραλλαγών), και μόνο το σχετικά ελαφρύ τιμόνι μένει να σου υπενθυμίζει ότι, παρά την εντυπωσιακή απόδοση, δεν έχεις να κάνεις με μια σπορ κατασκευή.
Το νέο Opel Grandland είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελίες στην ελληνική αγορά. Προσφέρεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού: Business Edition, GS Line, Business Elegance και Ultimate, που μπορούν να συνδυαστούν με όλες τις εκδόσεις κινητήρα βενζίνης ή ντίζελ.
Δείτε εδώ τις αναλυτικές τιμές ανάλογα με την έκδοση και το επίπεδο εξοπλισμού, που ξεκινούν από τα 26.500 ευρώ για τη χειροκίνητη έκδοση με τον 1.200άρη κινητήρα βενζίνης. Λίγο αργότερα θα γίνουν γνωστές και οι τιμές των υβριδικών μοντέλων του Opel Grandland.