top icon
Συγκριτικές δοκιμές

Opel Corsa 1.0 Turbo Ecoflex 90 PS – Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 100 PS

Ενάντια στην τάση της πετρελαιοκίνησης, Opel και Ford διαθέτουν ακόμα πιο… downsized εκδόσεις των Corsa και Fiesta στα 1.000 κ.εκ., με γνώμονα το χαμηλό επίπεδο κόστους και κατανάλωσης.

ΔΕΝ πάνε πολλά χρόνια από τότε που η λέξη «downsizing» μπήκε στο λεξιλόγιο της αυτοκίνησης. Η ανάγκη για κινητήρες χαμηλότερου κυβισμού, με αντίστοιχη κατανάλωση και κόστος, θεωρήθηκε επιτακτική, και την ακολούθησε η πλειονότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών. Παράλληλα, η χρήση του τούρμπο είχε ως αποτέλεσμα να μην υπάρχουν περιορισμοί στην απόδοση και τη λειτουργία και, εντέλει, στη φιλοσοφία των βενζινοκινητήρων. Με το πέρασμα του χρόνου, βέβαια, έγιναν άλματα προόδου, και σήμερα έχουμε φτάσει στο σημείο να παρατηρούμε επιδόσεις από κινητήρες 1.000 κ.εκ. με απόδοση που μέχρι πριν από μερικά χρόνια διέθεταν σύνολα τουλάχιστον 1.400 ή 1.600 κ.εκ.

Την αρχή έκανε η Ford, όταν και παρουσίασε τον 1.000άρη EcoBoost με απόδοση 125 και 100 ίππων. Σε αυτό το μοτίβο, η Opel παρουσίασε τη δική της εκδοχή, που στην τελευταία γενιά του Corsa διατίθεται με 115 και 90 ίππους, πάντα από κινητήρα 1,0 λίτρου. Σε αμφότερα τα μοντέλα οι πιο μικρές εκδόσεις μπορεί να μη δελεάζουν με την απόδοσή τους, αλλά καταφέρνουν να ρίχνουν ακόμα περισσότερο το κόστος του καταναλωτή, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό τη σήμερον ημέρα. Το ερώτημα που τίθεται, λοιπόν, είναι πολύ απλό: εάν και κατά πόσο τα Fiesta και Corsa υπολείπονται έναντι των ισχυρότερων εκδοχών τους και, εντέλει, κατά πόσο συμφέρουν οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις έναντι αυτών.

Κανένας περιορισμός!

Με γυμνό μάτι, όσο μυημένος και αν είναι κανείς, δύσκολα θα εντοπίσει τις διαφορές. Τα Corsa και Fiesta δε διαφοροποιούνται σχεδιαστικά με τις ισχυρότερες εκδοχές τους, ενώ το ίδιο ισχύει και αναφορικά με το επίπεδο εξοπλισμού, το οποίο μπορεί να χαρακτηριστεί άκρως ικανοποιητικό. Το νεότερο Corsa έχει βελτιώσει την εικόνα του σε σχέση με το παρελθόν, ενώ το Fiesta, παρά τα χρόνια που κουβαλάει στην πλάτη του, παραμένει φρέσκο και δε δείχνει να επηρεάζεται από το πέρασμα του χρόνου. Στο εσωτερικό, στην Opel έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά, με την ποιότητα κατασκευής να είναι αυτή που μας έχει συνηθίσει η γερμανική εταιρεία, ενώ καλοδεχούμενη είναι η χρήση μαλακών πλαστικών σε μεγάλο μέρος της κεντρικής κονσόλας, αναβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο την εικόνα. Σε αντίστοιχο μοτίβο και το εσωτερικό του Ford, με καλή ποιότητα κατασκευής και νεανικό σχεδιασμό, παρά τα χρόνια του. Η βασική διαφορά των δύο αυτοκινήτων εντοπίζεται περισσότερο στο πληθωρικό σε αριθμό διακοπτών εσωτερικό του Fiesta, όταν στο Corsa οι περισσότερες επιλογές πραγματοποιούνται μέσω της οθόνης πολυμέσων.

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, τα κοινά σημεία ανάμεσα στα δύο μοντέλα είναι αρκετά. Και τα δύο διαθέτουν κινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.000 κ.εκ., υπερτροφοδοτούμενο με τρεις κυλίνδρους. Αυτός του Ford, που μάλιστα είχε ανακηρυχθεί κορυφαίος κινητήρας του 2012, έχει και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής. Στο Corsa συναντάμε επίσης συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων καθώς και ελεγχόμενη αντλία νερού, υπερσυμπιεστή single scroll, την ώρα που η πολλαπλή εξαγωγής είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Οι διαφοροποιημένες τιμές απόδοσης σε σχέση με τις ισχυρότερες εκδόσεις προκύπτουν μετά την αλλαγή της ηλεκτρονικής διαχείρισης του κινητήρα, με το Fiesta να διαθέτει 100 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 17,3 χλγμ. ροπής από τις 1.400 έως τις 4.000 σ.α.λ. Την ίδια ώρα, το Corsa αποδίδει 90 ίππους από τις 3.700 έως τις 6.000 σ.α.λ., ενώ αντίστοιχες είναι οι τιμές ροπής, με τα 17,3 χλγμ. ροπής να εμφανίζονται από τις 1.800 έως τις 3.700 σ.α.λ.

Με τα όργανα μετρήσεων, αυτό που διαπιστώνει κανείς είναι ότι το Fiesta, παρά το 5άρι κιβώτιο, διαθέτει ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις, τόσο από στάση όσο και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, με εξαίρεση τη διαδικασία των 120-140 χλμ./ώρα με 5η, όπου, λόγω του κιβωτίου των 6 σχέσεων και της πιο κοντής κλιμάκωσης, το Opel αναδεικνύεται ταχύτερο. Φυσιολογικά, και τα δύο είναι σαφώς υποδεέστερα στον τομέα των επιδόσεων σε σχέση με τις ισχυρότερες εκδόσεις τους.

Αυτό που έχει ενδιαφέρον, όμως, είναι η σύγκρισή τους με τις εκδόσεις πετρελαίου, που στην περίπτωση του Fiesta έχει χωρητικότητα 1.600 κ.εκ. και σε αυτήν του Corsa 1.300, ενώ αμφότεροι αποδίδουν 95 ίππους. Το Ford, ακόμα και στη μικρή εκδοχή των 100 ίππων, αποδεικνύεται ταχύτερο, τόσο από στάση όσο και στις ρεπρίζ! Συγκεκριμένα, για τα πρώτα 100 χλμ. από στάση χρειάζονται 11,1 δευτερόλεπτα, ενώ στην ντίζελ έκδοση 12,8 δλ.! Και αν αυτό είναι εν μέρει λογικό, δεν ισχύει το ίδιο για τις ρεπρίζ. Σημειώστε για βενζίνη και πετρέλαιο: 50-80 με 3η 5,1-6,0 δλ. / 80-110 με 4η 8,4-9,2 δλ., ενώ μόνο στη διαδικασία 120-140 υπερισχύει η πετρελαιοκίνητη έκδοση με 12,3 δλ., έναντι 14,3.

Στην περίπτωση του Corsa, μπορεί ο 1.000άρης ecoflex να μην υπερισχύει, αλλά σε καμία περίπτωση οι επιδόσεις του δεν είναι μακριά. Για του λόγου το αληθές, σας παραθέτουμε μερικές συγκριτικές τιμές: 50-80 με 3η 6,0-4,8 δλ. / 80-110 με 4η 8,8/8,6 δλ., ενώ στη διαδικασία 120-140 με 5η η βενζινοκίνητη έκδοση υπερισχύει με 12,3 έναντι 12,6 δλ.

Η ουσία, βέβαια, δεν είναι μόνο οι επιδόσεις, αλλά και η κατανάλωση και η οικονομία καυσίμου, στοιχεία που κάνουν τη διαφορά στους κινητήρες πετρελαίου. Φυσικά, όμως, δεν έχουμε… εξαίρεση του κανόνα, αφού τόσο το Fiesta όσο και το Corsa ντίζελ αποδεικνύονται λιγότερο λαίμαργα, με τη μέση κατανάλωση να αγγίζει τα 6 και τα 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ., αντίστοιχα, τη στιγμή που το 100άρι Fiesta και το 90άρι Corsa χρειάζονται κατά μέσο όρο 7 και 6,5 λίτρα, αλλά σε συνθήκες πίεσης οι τιμές διαφοροποιούνται σημαντικά, αγγίζοντας μέχρι και τα 9 λίτρα ή και παραπάνω. Τέλος, ένα ακόμα οικονομοτεχνικό στοιχείο είναι ότι οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις έχουν εκπομπή ρύπων κάτω των 100 χλγμ., όπως επίσης το βενζινοκίνητο Fiesta (όχι όμως και στο Corsa), κάτι που μεταφράζεται σε μηδενικά τέλη.

Τρικύλινδρα μεν, αθόρυβα δε!

Όπως είναι γνωστό, οι αριθμοί μπορεί να δίνουν μια σαφή εικόνα, αλλά σημαντικότερη είναι η αίσθηση στο δρόμο. Το Opel Corsa από την πρώτη επαφή σε κερδίζει με τη λειτουργία του κινητήρα του. Μέχρι πρότινος είχαμε εντυπωσιαστεί από αυτήν του Fiesta, μιλώντας πάντα για 3κύλινδρα σύνολα, αλλά οι Γερμανοί τεχνικοί στο Ρίσελσχαϊμ έκαναν ένα βήμα παραπάνω. Αθόρυβος, με παντελή απουσία κραδασμών, αποτελεί πραγματικά υπόδειγμα λειτουργίας – το 90άρι Corsa κινείται αξιοπρεπώς στο δρόμο. Η απόδοσή του είναι ιδιαίτερα γραμμική, με τον κινητήρα να αποδεικνύεται ελαστικός από τις χαμηλές στροφές, και μάλιστα μέχρι το όριο περιστροφής του, κοντά στις 6.000 σ.α.λ. Αν και οι μέγιστες τιμές ισχύος, όπως διαπιστώσαμε στο δυναμόμετρο αλλά και στην πράξη, εμφανίζονται μετά τις 4.000 σ.α.λ., δείχνει να προτιμά τις μεσαίες στροφές.

Σε κάθε περίπτωση είναι ευχάριστος, αν και η διαφορά ισχύος σε σχέση με την έκδοση των 115 ίππων είναι εμφανής. Σημαντική είναι η βοήθεια του κιβωτίου των 6 σχέσεων με την κοντή κλιμάκωση, αλλά και τη βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν αίσθηση. Από εκεί και πέρα, η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, λόγω και της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης, όντας άνετο στην πόλη αλλά και στον αυτοκινητόδρομο, κάτι που δεν έχει επίπτωση στην οδική συμπεριφορά, η οποία είναι ουδέτερη και ασφαλής. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι εμφανείς, αλλά σε καμία περίπτωση δε θα προβληματίσουν. Μόνο στο όριο, και αν ο οδηγός το παρακάνει, το Corsa θα υποστρέψει, αλλά οι όποιες τάσεις εμφανιστούν είναι εύκολα ελεγχόμενες. Το σύστημα διεύθυνσης, αν και είναι γρήγορο, δε θα ενθουσιάσει τους λάτρεις του είδους, ενώ περισσότερο θα προβληματίσει η αίσθηση των φρένων, και όχι τόσο η απόδοσή τους.

Σε γενικές γραμμές, πρόκειται για μια φιλική προς τον χρήστη κατασκευή, και όχι οδηγοκεντρική. Κάτι που καταφέρνει το Fiesta, ακόμα και στη μικρή έκδοση των 100 ίππων. Δεν είναι τυχαίο ότι πίσω από το τιμόνι του Ford, με όποιον κινητήρα και αν το οδηγήσεις, θα αισθανθείς ευχάριστα. Σε αυτό συμβάλλουν το εξαιρετικό πλαίσιο και το αντίστοιχου επιπέδου σύστημα διεύθυνσης. Η συγκεκριμένη εκδοχή του 1.000άρη EcoBoost αποδεικνύεται ομοιογενέστερη και πιο «ζωντανή» από την αντίστοιχη του Corsa, με τους 10 παραπάνω ίππους να παίζουν -φυσιολογικά- το ρόλο τους. Ιδιαίτερα ελαστικός από χαμηλά, αποδίδει γραμμικά μέχρι το όριο περιστροφής του, κοντά στις 6.000 σ.α.λ., σημειώνοντας επιδόσεις που συναντάμε σε υπερτροφοδοτούμενα σύνολα 1.200 κ.εκ. Ίσως να ήταν ακόμα πιο βελτιωμένες αν είχε επιλεγεί η λύση ενός κιβωτίου 6 σχέσεων με πιο κοντή κλιμάκωση.

Βέβαια, όλα αυτά είναι λεπτομέρειες, αφού το Fiesta σε κερδίζει από την πρώτη επαφή στο δρόμο. Η ποιότητα κύλισης είναι όπως και στο Corsa πολύ καλή, αλλά η αίσθηση της ανάρτησης είναι αυτή που κάνει τη διαφορά. Πιο σφιχτό, χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβαίνοντες, περνάει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό. Την ίδια ώρα, συμπαραστάτης είναι το εξαιρετικό σε αμεσότητα και πληροφόρηση τιμόνι, ενώ δεν είναι μυστικό ότι θα θέλαμε να είχε μικρότερες διαδρομές ο επιλογέας των 5 σχέσεων. Αντιμετωπίζοντας την πρώτη στροφή, γίνεται ευδιάκριτος και ο πιο ευχάριστος οδηγικά χαρακτήρας του Fiesta. Ο λιγότερο μυημένος θα κινηθεί γρήγορα χωρίς να ιδρώσει και να βρεθεί εκτεθειμένος, ενώ ο γνώστης θα προκαλέσει την υπερστροφή ή την τοποθέτηση πριν από τη στροφή, απολαμβάνοντας τη χαρά της οδήγησης. Το εμπρός μέρος έχει πολύ καλή απόκριση και turn-in, ενώ σε κάθε περίπτωση μπορεί να κινηθεί σύμφωνα με τις προσταγές και τις επιθυμίες του οδηγού.

Ας τα πάρουμε από την αρχή…

Με δεδομένο ότι για τη συγκεκριμένη κατηγορία οι όποιες επιλογές θα γίνουν με βάση το οικονομικό κριτήριο, οι βενζινοκινητήρες των 1.000 κ.εκ. των Opel και Ford καταφέρνουν και στέκονται στο ύψος των περιστάσεων απέναντι στις αντίστοιχες εκδόσεις με κινητήρα πετρελαίου, τόσο σε κόστος όσο και προδιαγραφές. Βλέπετε, η ροπή είναι που κάνει τη διαφορά κατά τη μετακίνηση στην πόλη, και τα μικρά υπερτροφοδοτούμενα σύνολα διαθέτουν άφθονη. Όταν όμως το λόγο παίρνει η κατανάλωση καυσίμου, οι ντίζελ κινητήρες έχουν τον πρώτο λόγο. Δεν είναι μόνο οι σχετικές μετρήσεις που αποδεικνύουν του λόγου το αληθές, αλλά και το γεγονός ότι, αν τα 1.000άρια πιεστούν, η κατανάλωση θα αυξηθεί κατακόρυφα. Ειδικά στην περίπτωση που ο χρήστης ταξιδεύει και πραγματοποιεί χιλιόμετρα εκτός πόλης, δεν είναι μυστικό ότι οι πετρελαιοκινητήρες συμφέρουν περισσότερο, έχοντας βέβαια ως μειονέκτημα την υψηλότερη τιμή αγοράς, που εν προκειμένω ανέρχεται περίπου στα 1.000 ευρώ.

Για εκείνους, λοιπόν, που με το δέλεαρ του χαμηλότερου κόστους κτήσης καταλήξουν στα βενζινοκίνητα 1.000άρια, αναμφίβολα έχουμε να κάνουμε με δύο αυτοκίνητα που δεν έχουν να ζηλέψουν κάτι σε σχέση με κατασκευές με μεγαλύτερη χωρητικότητα κινητήρα. Παρ’ ότι υπολείπονται σε επιδόσεις σε σχέση με τις ισχυρότερες εκδοχές τους, η αίσθηση στο δρόμο θα αφήσει ικανοποιημένο τον οδηγό. Το Corsa έχει βελτιωθεί σε κάθε επίπεδο σε σχέση με το παρελθόν, έχοντας πλησιάσει κατά πολύ τον ανταγωνισμό. Παρ’ όλα αυτά, δε διαθέτει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του Fiesta, το οποίο και είναι καλύτερο σε νευραλγικούς τομείς, όπως είναι η αίσθηση και η οδική συμπεριφορά, και για αυτόν το λόγο αποτελεί την επιλογή μας._ 4Τ

ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ

Ο εξοπλισμός και των δύο μοντέλων, ακόμα και στις βασικές εκδόσεις τους, κρίνεται πλήρης. Αμφότερα διατίθενται με 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα και με δύο επίπεδα εξοπλισμού. Στη δική μας περίπτωση, η τιμή του 5θυρου Corsa ξεκινάει από τα 13.443 ευρώ στην έκδοση Enjoy, την ώρα που η Color Edition ξεκινάει από τα 14.100 ευρώ. Όπως είναι φυσιολογικό, στη βασική έκδοση περιλαμβάνονται όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας, διαθέτοντας έξι αερόσακους. Από εκεί και πέρα, διαθέτει όλα τα αξεσουάρ άνεσης που γνωρίζουμε, ενώ είναι εφοδιασμένο με CD player, που συνδυάζεται με MP3 και θύρες Aux και USB. Η Color Edition, επιπρόσθετα, διαθέτει την οθόνη αφής 7 ιντσών και ζάντες αλουμινίου.

Το Ford Fiesta, από την πλευρά του, έχει σχετικά χαμηλότερο κόστος κτήσης, με την έκδοση Trend (βασική) να ξεκινάει από τα 12.570 ευρώ με όφελος απόσυρσης. Και εδώ ο εξοπλισμός είναι πλήρης, περιλαμβάνοντας ό,τι έχουμε συνηθίσει σήμερα, ενώ επιπλέον αξίζει να σημειώσουμε ότι στο βασικό εξοπλισμό διαθέτει αερόσακους γονάτου. Στο Fiesta συναντάμε και το σύστημα MyKey, ενώ η ακριβότερη έκδοση Titanium διαθέτει επιπρόσθετα ζάντες αλουμινίου, αυτόματο κλιματισμό και ηλεκτρικά παράθυρα πίσω. Να επισημάνουμε για άλλη μία φορά το πλεονέκτημα μηδενικών τελών για το σουπερμίνι της Ford.

OPEL CORSA 1.0 TURBO ECOFLEX

ΥΠΕΡ/ΑΘΟΡΥΒΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ/ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

ΚΑΤΑ/ΑΙΣΘΗΣΗ ΦΡΕΝΩΝ

FORD FIESTA 1.0L ECOBOOST 100 PS

ΥΠΕΡ/ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ/ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

ΚΑΤΑ/ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΑ

Στο δυναμόμετρο

Η επίσκεψή μας στο δυναμόμετρο της ACE Motorsport του Γρηγόρη Δημητριάδη είχε ως αποτέλεσμα να επαληθεύσουμε τις εντυπωσιακές τιμές που ανακοινώνουν και οι δύο κατασκευαστές. Ξεκινώντας από τις τιμές ροπής, αυτό που παρατηρούμε είναι ότι η καμπύλη του Fiesta εμφανίζεται καλύτερη χαμηλά, ενώ είναι και πιο επίπεδη, όμως δείχνει να κρεμάει ψηλά. Αντίθετα, το Corsa εμφανίζει τις μέγιστες τιμές πιο ψηλά, αλλά διατηρεί την καμπύλη περισσότερο από το Fiesta. Αναφορικά με τις τιμές ισχύος, το Corsa εμφανίζει τη μέγιστη τιμή από τις 4.200 σ.α.λ., διατηρώντας τη μάλιστα μέχρι τις 6.100, λίγο πριν επέμβει ο κόφτης. Το Fiesta έχει τη μέγιστη τιμή επίσης κοντά στις 4.100 σ.α.λ., εμφανίζοντας όμως ένα σκαλοπάτι ισχύος, εξακολουθώντας να τη διατηρεί στη συνέχεια χωρίς υστέρηση ή κοιλιά.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ