Μία εβδομάδα ακριβώς μετά το Focus ST, οδηγήσαμε στη Φρανκφούρτη την κορυφαία έκδοση OPC του Opel Astra. Ο χρονισμός παρουσίασης των δύο σπορ μικρομεσαίων σαφώς και δεν είναι τυχαία, όπως τυχαίος δεν είναι ο χαρακτήρας του καθενός, ώστε το ένα να μην πέφτει ακριβώς πάνω στο άλλο.
Μία εβδομάδα ακριβώς μετά το Focus ST, οδηγήσαμε στη Φρανκφούρτη την κορυφαία έκδοση OPC του Opel Astra. Ο χρονισμός παρουσίασης των δύο σπορ μικρομεσαίων σαφώς και δεν είναι τυχαία, όπως τυχαίος δεν είναι ο χαρακτήρας του καθενός, ώστε το ένα να μην πέφτει ακριβώς πάνω στο άλλο.
Σε αντίθεση με τον οικογενειακό προσανατολισμό του Focus, το Astra αυτοπροσδιορίζεται ως πιο απόλυτο, τόσο σε επιδόσεις όσο και σε οδική συμπεριφορά. Πεντάθυρο και wagon το Focus; Αυστηρά τρίθυρο το Astra, που θα μπορούσες να το χαρακτηρίσεις λόγω σχήματος και κουπέ.
Ο δίλιτρος κινητήρας του Astra OPC είναι ο ισχυρότερος τετρακύλινδρος που έχει φορέσει ποτέ αυτοκίνητο από το Ρίσελσάιμ. Χάρη στο εξελιγμένο turbo, τον άμεσο ψεκασμό και το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων αποδίδει 280 ίππους/5.500 και 400 Nm στις 2450 σ.α.λ. Σε σχέση με το προηγούμενο Astra OPC έχουμε αύξηση της ισχύος κατά 40 ίππους. Ως αποτέλεσμα, εκρηκτικές είναι οι επιδόσεις, με τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 6 δευτερόλεπτα. Το θετικό είναι ότι η Opel – όπως και η Ford αντίστοιχα – αναφέρεται σε σημαντική μείωση της κατανάλωσης και της εκπομπής ρύπων, κατά 12% και 14% αντίστοιχα.
Για να μετατραπεί το Astra GTC σε OPC, έπεσε πολλή δουλειά στο τμήμα εξέλιξης της Opel. Τα ελατήρια των αναρτήσεων χαμήλωσαν κατά 10 χλστ. και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ σκλήρυναν κατά 30%. Για την καλύτερη διαχείριση της τερατώδους ισχύος στους εμπρόσθιους τροχούς φορέθηκε ένα διαφορικό μηχανικά περιορισμένης ολίσθησης. Πίσω από τους αλουμινένιους τροχούς κρύβονται θηριώδεις αεριζόμενοι δίσκοι, 355 χλστ. εμπρός σε συνδυασμό με 4πίστονες δαγκάνες της Brembo.
Το εσωτερικό του Astra OPC, ξεχωρίζει για το σπορ σαλόνι και τα εντυπωσιακά όργανα. Τα μπάκετ καθίσματα είναι φτιαγμένα από την ίδια την OPC και είναι πανάλαφρα χάρη στον πλαστικό σκελετό τους. Στην κορυφαία του έκδοση το κάθισμα του οδηγού, προσφέρει 18 διαφορετικές ρυθμίσεις στήριξης της μέσης, των μηρών και των πλευρών. Από τη θέση του ο οδηγός μπορεί να μεταβάλλει το χαρακτήρα του Astra OPC με δύο τρόπους: από τα πλήκτρα Sport και OPC, η υποβοήθηση του τιμονιού, η ενδοτικότητα της ανάρτησης και η απόκριση στο γκάζι μεταβάλλονται σε τρία διαφορετικά στάδια.
Στη λειτουργία OPC, πέρα από το ότι η ανάρτηση είναι πιο σκληρή, το τιμόνι πιο βαρύ και η απόκριση στο δεξί πεντάλ πιο ακαριαία, αλλάζει και ο διάκοσμος, χάρη στον κατακόκκινο φωτισμό των οργάνων. Από την άλλη, ο οδηγός μπορεί να απενεργοποιήσει εν μέρει η εντελώς το σύστημα ελέγχου σταθερότητας ESP. Να πούμε εδώ ότι το Astra OPC είναι το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο με δικό του iPhone/iPad App. Η εφαρμογή που σχεδίασε η Opel είναι ένα σύστημα τηλεμετρίας που λαμβάνει ασύρματα 16 διαφορετικές παραμέτρους από την κεντρική μονάδα του κινητήρα. Έτσι οι οδηγοί των Astra OPC μπορούν να συγκρίνουν τις επιδόσεις με το αυτοκίνητό τους και να τις αποθηκεύουν στα iphone τους. Που φτάσαμε…
Πώς μας φάνηκε το Opel Astra OPC στο δρόμο; Εκρηκτικό θα λέγαμε. Η επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή μετά τις 2000 σ.α.λ. και συνοδεύεται από το διόλου διακριτικό φύσηγμα της τουρμπίνας, μέχρι τα 240 χλμ./ώρα που είδαμε σχετικά εύκολα στους δίχως όρια αυτοκινητόδρομους πέριξ της Φρανκφούρτης. Στη συνέχεια, το σύστημα πλοήγησης μας οδήγησε σε ένα «κρυφό» κέντρο δοκιμών της Opel στο Pferdsfeld, όπου δοκιμάσαμε το αυτοκίνητο στο όριο σε μια σειρά ασκήσεων, τις οποίες σχεδίασε ο βετεράνος οδηγός αγώνων Γιόκελ Βίνκελχοκ.
Πώς είναι να οδηγείς στο όριο και μάλιστα στο βρεγμένο ένα αγωνιστικά στημένο Astra με 280 ίππους στους εμπρός τροχούς; Λίγη υπομονή μέχρι τους 4Τροχούς Ιουλίου…_Α.Τεμπερίδης ([email protected])