Η γκάμα του Opel Adam μεγάλωσε με την crossover εκδοχή του.
Υπάρχει το απλό, υπάρχει το δυνατό «S» των 150 ίππων, πλέον έχουμε και το ψηλωμένο και «φουσκωμένο» -με πλαστικές επενδύσεις στο αμάξωμα- Rocks. Σημειώστε, λοιπόν: «φρύδια» στα φτερά, τονισμένα μαρσπιέ, μεγαλύτεροι προφυλακτήρες και νίκελ λεπτομέρειες, όσον αφορά την ιδιαίτερη εξωτερική του εμφάνιση. Highlight και ιδιαιτερότητα η ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή, η οποία προσφέρεται μόνο σε αυτήν την έκδοση του Adam, που ανοίγει ακόμα και σε ταχύτητες έως τα 140 χλμ./ώρα.
Στην ουσία, τώρα, επεμβάσεις έχουν γίνει στη γεωμετρία της πίσω ανάρτησης, στα αμορτισέρ-ελατήρια και στο ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητή υποβοήθηση, ενώ τα παραπάνω συνδυάζονται και με την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος κατά 15 χλστ. και τις μεταλλικές προστατευτικές ποδιές. Ανταποκρίνεται, όμως, η συνολική του εικόνα στις δυνατότητές του; Η αλήθεια είναι ότι η εμφάνισή του σε φτιάχνει και σε οδηγεί προς το χώμα, εκεί όμως είναι που απαιτείται αυτοσυγκράτηση και προσοχή, αφού η συνολική απόσταση των 14 εκ. από το έδαφος είναι μικρή, τα ελαστικά έχουν 45άρι προφίλ(!), ενώ η Opel δε φρόντισε να το εφοδιάσει με κάποιο εξελιγμένο ESP, που, για παράδειγμα, να προσομοιάζει με λειτουργία μπλοκέ διαφορικού στους κινητήριους τροχούς.
Η ευχάριστη έκπληξη έρχεται από τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του 1,0 λίτρου -ίδιου με αυτόν που χρησιμοποιείται πλέον και στο μεγαλύτερο Corsa- και το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Το 3κύλινδρο σύνολο των 115 ίππων εντυπωσιάζει, όντας ζωντανό και ελαστικό στο μεγαλύτερο φάσμα των στροφών, ενώ η λειτουργία του είναι ιδιαίτερα πολιτισμένη, με το θόρυβο και τους κραδασμούς να έχουν διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα. Όσον αφορά το κιβώτιο, είναι 30% ελαφρύτερο σε σχέση με το παλιότερο 5άρι, ενώ η κλιμάκωσή του είναι σωστή και οι αλλαγές γίνονται ομαλά.
Συγκρίνοντας τις επιδόσεις του αυτοκινήτου με εκείνες του Adam 1.4 Ecoflex των 100 ίππων, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας εξασφαλίζει ένα προβάδισμα 1,5 δλ. για το «0-100», που έρχεται μέσα σε 10,4 δλ., ενώ περίπου αντίστοιχο είναι και το κέρδος στην κάλυψη του χιλιομέτρου (32 δλ.). Όπως ήταν αναμενόμενο, ακόμα μεγαλύτερο είναι το κέρδος στις ρεπρίζ, χάρη στο συνδυασμό της υψηλής ροπής του νέου συνόλου και της πυκνότερης κλιμάκωσης του κιβωτίου. Έτσι, για παράδειγμα, για την επιτάχυνση 80-110 με 4η, το Rocks χρειάζεται 6,9 δλ., έναντι 9,6 του 1.4.
Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, πλαίσιο και σύστημα πέδησης στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, ενώ η ανάρτηση σε ταξιδεύει με άνεση. Το τιμόνι παρουσιάζει μια μικρή ασάφεια, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι απαγορεύει τις όποιες σκέψεις για πιο γρήγορο ρυθμό. Αναμφίβολα, το Rocks δεν περνάει απαρατήρητο στο δρόμο, που με τον crossover χαρακτήρα του προσπαθεί να φέρει στην οικογένεια του Adam το ανδρικό κοινό. Από εκεί και πέρα, η αρχική τιμή των 18.500 ευρώ είναι τσιμπημένη, ακόμα και εν συγκρίσει με τους premium εκπροσώπους της κατηγορίας Α._ Μ. Σαλ.
ΥΠΕΡ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ
ΚΑΤΑ
ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΧΑΜΗΛΟΥ ΠΡΟΦΙΛ
ΤΙΜΗ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
>ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 115 ίπποι/5.200 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 17,3 χλγμ./1.800-4.500 σ.α.λ. > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,4 δλ.* > 120-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 59 μ.* > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 196 χλμ./ώρα > ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,4 λίτρα/100 χλμ.* > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 114 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: 18.500 ευρώ (17.540 ευρώ με απόσυρση)
*ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ 4Τ