Ταξιδεύουμε στην Τρίερ, ενδεχομένως την αρχαιότερη πόλη της Γερμανίας και μία από τις πλέον φημισμένες περιοχές παραγωγής κρασιού, με αφορμή -παραδοσιακά για εμάς- τον ομώνυμο αγώνα του WRC.
Ένα από τα στοιχεία που διαφοροποιούν τους αγώνες ράλλυ από τις περισσότερες μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι η δυνατότητα που σου προσφέρουν να επισκέπτεσαι περιοχές και μέρη των οποίων την ύπαρξη σε αρκετές περιπτώσεις δε γνώριζες καν, ή τα οποία δε θα είχες ποτέ την ευκαιρία να επισκεφθείς. Το πεδίο δράσης των ράλλυ δεν περιορίζεται σε μια κλειστή πίστα, αλλά απλώνεται σε ένα εύρος εκατοντάδων χιλιομέτρων, μέσα από πόλεις, χωριά, βουνά, θάλασσες και ό,τι άλλο χαρακτηρίζει την εκάστοτε περιοχή όπου εξελίσσεται ένας αγώνας. Με την αδυναμία μας σε αυτήν τη συγκεκριμένη μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού αναμφισβήτητη, ένας από τους γύρους του WRC που δεν είχαμε επισκεφθεί μέχρι σήμερα ήταν αυτός της Γερμανίας. Δεδομένης της επιθυμίας μας να τον παρακολουθήσουμε από κοντά, η Toyota Hellas ανταποκρίθηκε στο σχετικό μας αίτημα, και την επομένη του Δεκαπενταύγουστου βρεθήκαμε στις Βρυξέλλες με ένα υβριδικό Toyota RAV4 και προορισμό την ιστορική Τρίερ στη Γερμανία και την ευρύτερη περιοχή.
Road trip! Ξανά…
Συνηθισμένα τα βουνά στα χιόνια, και με τον Θ.Η. από το αεροδρόμιο βρεθήκαμε στο Βιλντρόμ, για να παραλάβουμε το Toyota RAV Hybrid. Δεν κρύβουμε ότι για οδοιπορικά και ταξίδια αυτού του είδους ένα SUV είναι ιδανικό για τις μετακινήσεις μας. Η άνεση, οι χώροι αλλά και η απόσταση από το έδαφος παίζουν το ρόλο τους στην παρακολούθηση ενός αγώνα. Βλέπετε, μόνο λίγες δεν είναι οι φορές που για να βρεθείς στο επιθυμητό σημείο παρακολούθησης μίας ε.δ. χρειάζεται να περάσεις από κακοτράχαλους δρόμους, όπου με ένα συμβατικό αυτοκίνητο θα αντιμετώπιζες σημαντικά προβλήματα. Στην περίπτωσή μας, η τέταρτη γενιά του RAV4 υβριδικής τεχνολογίας είχε και οδηγικό ενδιαφέρον, αφού, με εξαίρεση μερικά χιλιόμετρα κατά την παρουσίασή του στο εξωτερικό, δεν είχαμε περισσότερη εμπειρία πίσω από το τιμόνι του. Εκκίνηση από το Βιλντρόμ και, με το σύστημα πλοήγησης στη νέα οθόνη αφής 7 ιντσών -Toyota Touch 2- να γράφει 310 χιλιόμετρα, βρεθήκαμε στον αυτοκινητόδρομο ξεκινώντας από το Βέλγιο με προορισμό τη Γερμανία. Φέτος το ομώνυμο Ράλλυ άλλαξε επίκεντρο έπειτα από αρκετά χρόνια, αφού η πόλη της Τρίερ δε θέλησε να στηρίξει οικονομικά τον αγώνα. Το Σααρμπρούκεν δήλωσε το «παρών», αλλά, με δεδομένο ότι μερικές από τις πλέον κλασικές ειδικές διαδρομές του Γερμανικού Ράλλυ παραμένουν γύρω από την Τρίερ, το επίκεντρο φέτος επιλέχθηκε κάπου ανάμεσά τους, σε μια… λίμνη! Στο Μπόσταλζε, ένα παραθεριστικό κέντρο για κάμπινγκ, με ελάχιστους ξενώνες στα γύρω χωριά. Με δεδομένο ότι βρισκόμασταν στη μέση του καλοκαιριού, αλλά και ότι οι απαιτήσεις σε διαμονή για όλο το θίασο που ακολουθεί το WRC είναι τεράστιες, ούτε λόγος για διαθεσιμότητα δωματίου στη γύρω περιοχή. Η λύση της Τρίερ ήταν μονόδρομος, λοιπόν.
Επειδή δεν είμαστε το… National Geographic, από τα πρώτα χιλιόμετρα επίκεντρο της συζήτησής μας (εκτός από το ποιος θα κερδίσει τον αγώνα) ήταν το RAV4 Hybrid. Αυτή είναι η πρώτη γενιά του ιαπωνικού SUV που κάνει χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας, και παρουσιάστηκε πριν από ένα χρόνο, με αφορμή μια μικρή ανανέωση στην οποία υπεβλήθη το RAV. Οι σχεδιαστικές αλλαγές είναι περιορισμένες, και εντοπίζονται στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, στους προβολείς αλογόνου εμπρός, στη χρήση φώτων ημέρας με τεχνολογία LED, αλλά και στα νέα πίσω, επίσης LED φωτιστικά σώματα. Η σημαντικότερη διαφορά στη δική μας περίπτωση και έκδοση είναι κρυμμένη κάτω από το εμπρός καπό. Ουσιαστικά πρόκειται για τον 2,5λιτρο κινητήρα VVTi, του οποίου η απόδοση αγγίζει τους 152 ίππους, αλλά με την αρωγή ενός ηλεκτροκινητήρα συνδυαστικά φτάνει τους 197, με ροπή της τάξης των 206 Nm από τις 4.400 έως και τις 4.800 σ.α.λ. Όπως όλα τα υβριδικά μοντέλα της Toyota, έτσι και το συγκεκριμένο σύνολο συνδυάζεται με ένα κιβώτιο CVT. Στο RAV4 διαθέτει 6 προεπιλεγμένες σχέσεις, ενώ παρέχεται και δυνατότητα χειροκίνητης επιλογής από τα μικρά paddles πίσω από το τιμόνι. Στον αυτοκινητόδρομο και κινούμενοι σύμφωνα με τα όρια ταχύτητας, διαπιστώσαμε ότι ταξιδεύεις με άνεση. Η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά, το κιβώτιο αποδεικνύεται ξεκούραστο και ο κινητήρας αποδίδει ικανοποιητικά. Όλα αυτά βέβαια μέχρι να χρειαστεί να επιταχύνεις, οπότε ο θόρυβος στην καμπίνα αυξάνεται κατακόρυφα, ενώ ο κινητήρας δε δείχνει να διαθέτει περί τους 200 ίππους… Μερίδιο ευθύνης φέρει και το CVT κιβώτιο, ειδικά για τον αυξημένο θόρυβο, και ευτυχώς που υπάρχει η δυνατότητα χειροκίνητης επιλογής, που βελτιώνει την κατάσταση.
Η αρχαιότερη και πιο… εύγευστη!
Η πόλη Τρίερ χρονολογείται από το 16 π.Χ., από την εποχή του αυτοκράτορα Αυγούστου, και είναι γνωστή ως η αρχαιότερη της Γερμανίας. Χτισμένη δίπλα στον ποταμό Μοζέλα, είναι πανέμορφη, ήδη κοιτώντας την από μακριά. Το μεγαλύτερο μέρος των σπιτιών δίπλα στον ποταμό έχουν διατηρήσει τη γερμανική αρχιτεκτονική, με την τριγωνική σκεπή σε λευκό και μαύρο χρώμα, ενώ το πράσινο επικρατεί παντού γεμίζοντας το μάτι. Έχοντας «επιβιώσει» περισσότερο από δύο αιώνες, η Augusta Treverorum (όπως είχε ονομάσει αρχικά την πόλη ο αυτοκράτορας Αύγουστος) αποτελεί σήμερα ένα σημαντικό για τη Γερμανία κέντρο κλασικών αρχιτεκτονικών μνημείων, αλλά και έργων τέχνης. Ένα από αυτά είναι η εμβληματική και άριστα διατηρημένη πύλη της Porta Nigra, σημείο από όπου ξεκινούσε το Ράλλυ Γερμανίας τα προηγούμενα χρόνια. Γενικότερα, η ρωμαϊκή επιρροή στην Τρίερ είναι ευδιάκριτη. Από τα φημισμένα Λουτρά του Βασιλιά, το Αμφιθέατρο, αλλά και την παλιά ρωμαϊκή γέφυρα που χρησιμοποιείται μέχρι και σήμερα, αντιλαμβάνεσαι παντού το ρωμαϊκό στοιχείο. Η πόλη όμως γνώρισε σημαντική άνθηση και κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα, με την παρουσία εξαιρετικών αρχιτεκτονικών μνημείων (όπως είναι ο καθεδρικός ναός, που είναι ο αρχαιότερος στη Γερμανία, η μεσαιωνική αγορά, τα κτίρια και τα σοκάκια, αλλά και οι πύργοι) να αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Μία βόλτα με τα πόδια στο κέντρο της πόλης σε πείθει, αλλά και σε ταξιδεύει νοητά στο χρόνο. Όμως, η Τρίερ έχει ακόμα ένα σημαντικό λόγο που είναι γνωστή παγκοσμίως, και αυτός είναι ότι αποτελεί τη γενέτειρα ενός εκ των μεγαλύτερων Γερμανών στοχαστών και φιλοσόφων, του Καρλ Μαρξ! Μάλιστα, το σπίτι που γεννήθηκε αλλά και αυτό που έζησε αργότερα έχουν μετατραπεί σε μουσεία, με τον κόσμο να συρρέει από κάθε γωνιά του κόσμου για να τα επισκεφθεί.
Βέβαια, στην περίπτωσή μας χρόνος για επίσκεψη στα μουσεία δεν υπήρχε, αφού στην καλύτερη περίπτωση αυτό που καταφέραμε ήταν μερικές βόλτες στο κέντρο της πόλης για την αναζήτηση κάποιου εστιατορίου. Η Τρίερ φημίζεται για τη γαστρονομία της, αλλά ακόμα περισσότερο για το διάσημο κρασί της. Η περιοχή του Μοζέλα είναι γνωστή για την παραγωγή και την ποιότητα κρασιού, με τα αμπέλια να αποτελούν και σημαντικό μέρος της φυσικής ομορφιάς της περιοχής. Είναι τόσο πολλά, που θεωρείς ότι οι περισσότεροι από τους κατοίκους λογικά θα πρέπει να εργάζονται ως αμπελουργοί! Μάλιστα, δεν είναι τυχαίο ότι οι πιο ενδιαφέρουσες οδηγικά και φημισμένες ε.δ. του Ράλλυ Γερμανίας είναι αυτές στους στενούς δρόμους ανάμεσα από τα αμπέλια, με φόντο τον ποταμό Μοζέλα. Σκηνικό το οποίο βιώσαμε από κοντά, και δε σας κρύβουμε ότι μας εντυπωσίασε, αφού ο συνδυασμός είναι μοναδικός, με την εικόνα να μοιάζει βγαλμένη από κάποια χρονοκάψουλα. Από την άλλη, θα θέλαμε σε αυτούς τους δρόμους να είχαμε το νέο και «σκληροπυρηνικό» Toyota Yaris GRNM, που δέσποζε στο χώρο του service park δίπλα στα αγωνιστικά Yaris WRC. Και πάλι, με το RAV4 κινείσαι σβέλτα στις στενές διαδρομές, και περισσότερο σε απασχολεί το πλάτος του δρόμου, αφού σε περίπτωση που συναντηθείς με κάποιον από την άλλη πλευρά δύσκολα θα αποφύγεις την επαφή… Το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση, αν και ελαφρύ, την ώρα που το κιβώτιο στη χειροκίνητη λειτουργία αποδεικνύεται ακόμα μία φορά καλύτερο από ό,τι στην αυτόματη. Η ανάρτηση, που στον αυτοκινητόδρομο έμοιαζε με μαγικό χαλί, δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα με τις εγκάρσιες ανωμαλίες των τσιμεντόδρομων. Η γενικότερη οδική συμπεριφορά του, ακόμα και σε συνθήκες όπου το RAV4 δε βρίσκεται στο στοιχείο του, είναι ασφαλής, με τις όποιες υποστροφικές τάσεις αναμενόμενες, προβλέψιμες και εύκολα ελεγχόμενες. Βέβαια, όταν λίγες ώρες αργότερα παρακολουθούσαμε τη νέα γενιά των αυτοκινήτων WRC να περνά με 6η σχέση στο κιβώτιο και τέρμα γκάζι από τα ίδια σημεία, ένα κρύο ρίγος μας έπιανε στην πλάτη. Και μαζί μάς δημιουργούσε την ανάγκη να κάνουμε το δίπλωμα οδήγησής μας κομφετί…
Τρίερ ναι! Ράλλυ Γερμανίας όχι…
Καλή εμπειρία το Ράλλυ Γερμανίας, αλλά ο συγκεκριμένος γύρος του WRC δεν προσφέρει οδηγικό ενδιαφέρον, με εξαίρεση τις ε.δ. στα αμπέλια και τη φημισμένη Panzerplatte, η οποία παρεμπιπτόντως περισσότερο μοιάζει με πανηγύρι για τον κόσμο. Αν παρακολουθήσεις μία φορά το συγκεκριμένο αγώνα, σίγουρα δε θα θελήσεις να το επαναλάβεις στο μέλλον. Κάτι που δεν ισχύει για την Τρίερ, η οποία είναι μια όμορφη και ενδιαφέρουσα πόλη. Οι λάτρεις των μουσείων και των μνημείων έχουν μια πλειάδα χώρων που μπορούν να επισκεφθούν, ενώ όσοι λάτρεις της γαστρονομίας θα απολαύσουν εξαιρετικές γεύσεις και κορυφαία κρασιά. Μάλιστα, η περιοχή ενδείκνυται και για νεότερες ηλικίες, αφού διαθέτει πανεπιστήμιο και πολύ νεαρό σε ηλικία κόσμο, με αποτέλεσμα τα μπαρ και οι μπιραρίες να αφθονούν στα σοκάκια της πόλης. Ένας συνδυασμός της εικόνας του Μεσαίωνα που λικνίζεται στους ρυθμούς του σήμερα._ Π. Τ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Toyota RAV4 Hybrid
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 2.494 κ.εκ. < ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 197 ίπποι/5.700 σ.α.λ. < ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 206 Nm/4.400-4.800 σ.α.λ. < 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,3 δλ. < ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα < ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 5 λίτρα/100 χλμ. < ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 117 γρ./χλμ. < ΒΑΡΟΣ: 1.690 κιλά < ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.605×1.845×1.675 χλστ. < ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.660 χλστ. < ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 501-1.633 λτ. < TIMH: 39.920 ευρώ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ