Με αρωγό το ανανεωμένο Opel Grandland στην αυτόματη πετρελαιοκίνητη έκδοσή του, ταξιδεύουμε μέχρι το Άργος και ανακαλύπτουμε όσα έχει να προσφέρει η ευρύτερη περιοχή στον ταξιδιώτη.
Έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε που οδηγήσαμε για πρώτη φορά το ανανεωμένο Grandland στη Γερμανία, και έτσι το νέο Astra πρόλαβε να κλέψει τις εντυπώσεις. Το Grandland, όμως, δεν παύει να είναι ένα C–SUV, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο εμπορικότητας και αγοραστικού ενδιαφέροντος. Με το ανανεωμένο Grandland (το οποίο όπως και τα υπόλοιπα SUV της εταιρείας δε συνοδεύεται πια στην ονομασία από το γράμμα «Χ») ολοκληρώνεται η ανανέωση της γκάμας των SUV της Opel, που ξεκίνησε με το Mokka και συνεχίστηκε με το Crossland.
Αποφασίσαμε να αξιοποιήσουμε τον εκδρομικό χαρακτήρα του νέου Grandland με μια εξόρμηση στην αγαπημένη μας Πελοπόννησο, και αυτήν τη φορά για τελικό προορισμό επιλέξαμε το Άργος, το οποίο αξίζει να ανακαλύψετε· εξού και παραθέτουμε στο τέλος κάποιες χρήσιμες πληροφορίες.
Αν κοιτάξεις το ανανεωμένο Grandland από εμπρός, έχεις την εντύπωση ότι πρόκειται για ένα ριζικά επανασχεδιασμένο μοντέλο που ξεπερνάει τα συνήθη δεδομένα ενός απλού facelift. Βλέπετε, η κοινή εμφανισιακή συνισταμένη όλων των αυτοκινήτων της γερμανικής εταιρείας σε αυτήν τη νέα εποχή είναι το περίφημο Opel Vizor, αυτή δηλαδή η καμπυλόγραμμη, στενόμακρη, σκουρόχρωμη επιφάνεια που ενσωματώνει τη μαύρη μάσκα και τους προβολείς με τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας. Το αποτέλεσμα είναι μια ξεχωριστή εικόνα, σε συνδυασμό με το πλήρως διαφοροποιημένο κατώτερο τμήμα του προφυλακτήρα, τις πτυχώσεις στο καπό και τα πλαϊνά προστατευτικά, όπως επίσης με τη μεγάλη ποικιλία αεραγωγών που συναντάμε μέσα και κάτω από τη μάσκα, όσο και χαμηλά στον προφυλακτήρα.
Στην έκδοση της δοκιμής μας, που είναι η GS Line, μια έντονη αντίθεση με το ιδιαίτερο χρώμα του αμαξώματος δημιουργούν η μαύρη διχρωμία της οροφής, τα φιμέ τζάμια και οι σκουρόχρωμες μαύρες γυαλιστερές λεπτομέρειες στο κατώτερο τμήμα περιμετρικά του αμαξώματος. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν οι έντονες πτυχώσεις της πέμπτης πόρτας, που φιλοξενεί τα νέα φωτιστικά σώματα, ενώ σε περίοπτη κεντρική θέση βρίσκονται πλέον το σήμα της εταιρείας και η αναγραφή του μοντέλου, αμφότερα σε μαύρο χρώμα.
H μεγάλη εσωτερική αναβάθμιση του Opel Grandland
Το απερχόμενο μοντέλο μπορεί να είχε μια σύγχρονη εμφάνιση, στο εσωτερικό όμως του έλειπε το στοιχείο του εντυπωσιασμού, σε σχέση τόσο με αρκετά μοντέλα του ανταγωνισμού όσο και με τα αδελφάκια του, το Peugeot 3008 και το Citroen C5. Τώρα πια, λοιπόν, το Grandland αποκτά μία εκδοχή του Opel Pure Panel που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας. Στάνταρντ (στην έκδοση Business) είναι δύο οθόνες 7 ιντσών, ενώ στις υπόλοιπες εκδόσεις αυτό το ψηφιακό κέντρο ελέγχου αναβαθμίζεται από μία οθόνη 12 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μία οθόνη αφής 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, με navigation και κάμερα οπισθοπορείας. Αυτό ουσιαστικά εκσυγχρονίζει το ανώτερο τμήμα του ταμπλό, που χαρακτηρίζεται από την καλή ποιότητα υλικών και φινιρίσματος. Από εκεί και κάτω, η κατάσταση έχει παραμείνει ουσιαστικά ως είχε, με τους διακόπτες της κονσόλας και το πάνελ χειρισμού του κλιματισμού να παραμένουν ιδιαίτερα εύχρηστα.
Κανένα πρόβλημα δεν αντιμετωπίσαμε στη θέση οδήγησης, η οποία θα βολέψει την πλειονότητα των διάφορων σωματότυπων, τόσο με τις ρυθμίσεις του τιμονιού όσο και με τη στήριξη του καθίσματος (κυρίως για τη μέση και λιγότερο την πλευρική, αλλά για το κάτι παραπάνω ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να στραφεί στα έξτρα σπορ καθίσματα με πιστοποίηση AGR), και μόνο η ορατότητα προς τα πίσω περιορίζεται από τις φαρδιές κολόνες και το σχετικά μικρό παρμπρίζ.
Οι χώροι που προσφέρει η καμπίνα του Grandland είναι πολύ ικανοποιητικοί, καθώς στις πίσω θέσεις οι επιβάτες έχουν αρκετά καλό (αλλά όχι κορυφαίο) χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι, το δάπεδο έχει σχεδόν επίπεδη διαμόρφωση, ενώ υπάρχουν και επιπλέον αεραγωγοί για την παροχή αέρα στις πίσω θέσεις, αλλά όχι κάποιο ανακλινόμενο κεντρικό υποβραχιόνιο.
Ο χώρος αποσκευών των 514 λίτρων (με μέγιστη τιμή τα 1.652 λίτρα) έχει αρκετά κανονικό σχήμα, ένα σχετικά ψηλό κατώφλι, ενώ κάτω από το κάλυμμα του δαπέδου (η ρεζέρβα απουσιάζει) δεν υπάρχει κάποια ειδικά διαμορφωμένη θήκη, όπου ο οδηγός θα μπορούσε να τακτοποιήσει διάφορα αντικείμενα.
Με πετρέλαιο και όχι μόνο
Από την πρώτη στιγμή το Grandland είχε πρόσβαση στο πλούσιο γαλλικό οπλοστάσιο μηχανικών συνόλων. Αυτό δεν έχει αλλάξει στο ανανεωμένο μοντέλο, το οποίο, καθώς συνεχίζει να βασίζεται στην ΕΜΡ2 πλατφόρμα του ομίλου Stellantis, τροφοδοτείται από μια πλήρη γκάμα κινητήρων. Μπορεί σε αυτούς να μη συμπεριλαμβάνονται υβριδικές εφαρμογές των δύο πρώτων βαθμίδων (mild και full hybrid), αλλά η τρίτη, αυτή των plug–in υβριδικών, έχει την τιμητική της με δύο υλοποιήσεις, προσθιοκίνητο 225 και τετρακίνητο 300 ίππων. Σε ό,τι αφορά τα συμβατικά θερμικά σύνολα, αυτά βασίζονται στον 3κύλινδρο 1.200άρη βενζινοκινητήρα των 130 ίππων με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο, και τέλος αυτό της δοκιμής μας, που είναι η πετρελαιοκίνητη έκδοση των 130 ίππων, που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο.
Έχουμε εκφράσει πολλές φορές τις απόψεις μας για το συγκεκριμένο πακέτο, το οποίο συνδυάζει τη ροπή των 300 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. με την αξιοποίησή τους από την κλιμάκωση των 8 σχέσεων και την εν γένει απροβλημάτιστη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου με κλασικό μετατροπέα ροπής. Μπορεί οι υβριδικές προτάσεις του ανταγωνισμού να τα καταφέρνουν συγκριτικά καλύτερα στις εκπομπές CO2, που στην προκειμένη περίπτωση βρίσκονται στα 136 γρ./χλμ., το πετρελαιοκίνητο Grandland όμως δεν έχει πει την τελευταία του κουβέντα στην κατανάλωση. Στο ταξίδι, με έναν σταθερό ρυθμό διατηρείται κάτω από τα 7 λτ./100 χλμ. και μπορεί να πλησιάσει τα 6 λτ./100 χλμ. στο επαρχιακό δίκτυο ή και μέσα στην πόλη, με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα eco. Μόνο όταν παρασυρθείς και αυξήσεις τη μ.ω.τ. ταχύτητα θα δεις τιμές που φλερτάρουν με τα 8 λτ./100 χλμ.
Όλα αυτά συμβαδίζουν απόλυτα με το συνολικό προφίλ του Grandland, που δίνει έμφαση σε μια ωραία ποιότητα κύλισης και σ’ έναν ταξιδιάρικο χαρακτήρα, αφήνοντας τα σπορτίφ χαρακτηριστικά για άλλους ανταγωνιστές. Οι ισορροπημένες αντιδράσεις του συνθέτουν μια τέτοια συμπεριφορά στο δρόμο, που θα έλεγε κανείς ότι ενδοοικογενειακά τοποθετούν το Grandland κάπου μεταξύ του πολύ άνετου Citroen C5 και του δυναμικότερου Peugeot 3008. Σε ανάλογο μήκος κύματος βρίσκονται στοιχεία όπως η αίσθηση του ελαφρού αλλά άμεσου τιμονιού, των φρένων και της απόσβεσης των αναρτήσεων.
Το Grandland όμως κρύβει μερικούς άσους στο μανίκι του που ενισχύουν το τεχνολογικό του προφίλ. Μπορεί να μην υπάρχει τετρακίνητη εκδοχή (διαφορετική περίπτωση αυτή της κορυφαίας plug–in εκδοχής), αλλά το Intelligrip με τα πέντε προγράμματα λειτουργίας του ESP και τα «μικτά ελαστικά» μπορεί να δώσει το κάτι παραπάνω σε μία offroad εκδρομή. Σε τεχνολογικό επίπεδο, εξάλλου, οι (έξτρα) προσθήκες του συστήματος νυχτερινής όρασης (αναγνωρίζει τυχόν πεζούς και ζώα τη νύχτα με βάση τη θερμότητα του σώματός τους και τα προβάλλει στον πίνακα οργάνων), των προσαρμοζόμενων προβολέων IntelliLux και του Highway Integration Assist (σύστημα υποβοήθησης ημιαυτόνομης οδήγησης) αποτελούν αξιοσημείωτα πλεονεκτήματα.
Στο ταμείο
Το πετρελαιοκίνητο Opel Grandland ξεκινάει από τα 35.500 ευρώ στην έκδοση Business edition, ενώ η δική μας, GS Line, τιμάται 2.000 ευρώ υψηλότερα, προσφέροντας μια άκρως ανταγωνιστική σχέση τιμής-εξοπλισμού. Σε αυτά το ανανεωμένο Grandland προσθέτει μια χαρακτηριστική προσωπικότητα σχεδίασης, ένα αναβαθμισμένο εσωτερικό που μπορεί να διανθιστεί με διάφορα τεχνολογικά καλούδια και έναν οικογενειακό προσανατολισμό σε ό,τι αφορά τους χώρους και την ποιότητα κύλισης._ 4Τ
OPEL GRANDLAND 1.5D 130 PS AT8
ΥΠΕΡ//ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ//ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ//ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ//ΤΙΜΗ
ΚΑΤΑ//ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ΠΙΣΩ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Πετρελαιοκινητήρας τούρμπο άμεσου ψεκασμού >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.499 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 130 ίπποι/3.750 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 300 Nm/1.750 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.477×1.856×1.609 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.675 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 514 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.523 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,5 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 195 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 136 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 35.500 ευρώ (Βusiness edition)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Άργος: Ένας απρόσμενος προορισμός
Το Άργος είναι η δεύτερη σε πληθυσμό μεγαλύτερη πόλη της Περιφέρειας Πελοποννήσου, με έντονη εμπορική, βιομηχανική και αγροτική δραστηριότητα. Καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, και ιδιαίτερα το καλοκαίρι, μπορεί να αποτελέσει προορισμό πολιτιστικού τουρισμού αλλά και γνωριμίας με τις φυσικές ομορφιές της Αργολίδας. Θεωρείται η αρχαιότερη πόλη στην Ελλάδα αλλά και στην ηπειρωτική Ευρώπη, με πολύ πλούσια ιστορία. Βρίσκεται στο κέντρο του μεγαλύτερου αρχαιολογικού πάρκου του κόσμου, το οποίο περιλαμβάνει τις Μυκήνες (10 χλμ.), την Αρχαία Τίρυνθα (6 χλμ.), το Ναύπλιο (12 χλμ.), τη Λέρνα (10 χλμ.) και την Επίδαυρο (40 χλμ.), δίνοντας έτσι την ευχέρεια για άφθονες εξορμήσεις.
Τι να δούμε;
Στα χαρακτηριστικά αξιοθέατα της πόλης συγκαταλέγονται ο λόφος του Προφήτη Ηλία, η Πλατεία του Αγίου Πέτρου με τον ομώνυμο καθεδρικό ναό, που αποτελεί το κέντρο της πόλης, ενώ χαρακτηριστικές πλατείες είναι η Πλατεία Δημοκρατίας (ή Πλατεία Λαϊκής Αγοράς), η Πλατεία Δερβενακίων και η Πλατεία Δικαστηρίων, το Καποδιστριακό Σχολείο, το παλιό Δημαρχείο, ενώ ο μεγαλύτερος χώρος πρασίνου στο κέντρο της πόλης είναι το Πάρκο του Μπόνη.
Από εκεί και πέρα, άλλα αξιοθέατα είναι: το αρχαίο Θέατρο του Άργους, ενώ σε κοντινή απόσταση βρίσκεται και η αρχαία αγορά, το κάστρο της Λάρισας (από όπου μπορείτε να έχετε μια πανοραμική άποψη του Αργολικού κάμπου), το μνημείο «Κριτήριον»-Νυμφαίο και οι Στρατώνες του Καποδίστρια. Μην παραλείψετε μια επίσκεψη στο χωρίο Κεφαλάρι, όπου σε ένα υπέροχο καταπράσινο περιβάλλον, πάνω από την πηγή του ποταμού Ερασίνου, βρίσκεται ο ιερός ναός της Ζωοδόχου Πηγής Κεφαλαρίου ή Παναγία η Κεφαλαριώτισσα, που έχει χτιστεί μέσα σε ένα σπήλαιο του όρους Χάον. Σε ένα χιλιόμετρο από το Κεφαλάρι βρίσκεται το χωριό Ελληνικό, όπου θα αντικρίσετε αριστερά σας να υψώνονται ερείπια της μοναδικής σωζόμενης «Πυραμίδας του Ελληνικού».
Ευχαριστούμε τον Δήμο Άργους Μυκηνών, και συγκεκριμένα τον Δήμαρχο κ. Δημήτρη Καμπόσο, για τη σημαντική βοήθεια στην πραγματοποίηση του οδοιπορικού μας.
Δήμος Άργους Μυκηνών
Επίσημη σελίδα στο Διαδίκτυο: www.newargos.gr
Τουριστικές πληροφορίες: www.argos-tourism.gr