X
Οδοιπορικά

Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Οδοιπορικό στο Παρίσι με Toyota bZ4X

Ταξιδεύουμε στην Πόλη του Φωτός και διοργανώτρια των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων του 2024 με το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της Toyota, το bZ4X!

Κείμενο – Drone: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Πόσα σημαντικά γεγονότα να «αντέξουν» και να προσπαθήσουν να απεικονίσουν ένας συντάκτης και ένας φωτογράφος σε μόλις μία αποστολή; Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην ιστορία της Toyota, μιας και εκείνο το RAV4 του 1997 βγήκε σε πολύ περιορισμένη παραγωγή; Έναν προορισμό όπως το Παρίσι, του οποίου το ταξιδιωτικό μέγεθος δεν περιγράφεται με ακρίβεια ούτε μέσα από βιβλιογραφία ή στίχους ποίησης και δισκογραφίας; Το απόλυτο αθλητικό γεγονός του πλανήτη, για το οποίο άλλοτε έπαυαν και οι πόλεμοι (σ.σ.: λαμβάνετε, απανταχού ηγέτες;); Θα το προσπαθήσουμε, πάντως, αφού τα δύσκολα -αν μη τι άλλο- μας ιντριγκάρουν. Αναχωρούμε για το αεροδρόμιο «Σαρλ ντε Γκολ» με την «πρωινή» των 07:40.

Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: «Θα έχουμε για πάντα το Παρίσι»

Η χαρακτηριστική ατάκα του Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ στην ταινία «Καζαμπλάνκα» του 1942 λέει όλη την αλήθεια σε μόλις έξι λέξεις ή, αν θέλετε, σκιαγραφεί με άλλον τρόπο το πώς αντιλαμβάνονται οι πολλοί το DNA του γαλλικού πολιτισμού, όπως αυτό περιγράφεται μέσα από τις λέξεις «Ελευθερία, Ισότητα, Αδελφοσύνη» (από το ιστορικό σύνθημα της Γαλλικής Επανάστασης). Είναι η πόλη που έκανε τον Χέμινγουεϊ το 1930 να γράψει το περίφημο «Αν δείτε τον κόσμο σαν μια πυραμίδα, τότε σίγουρα στην κορυφή της πρέπει να τοποθετήσετε το Παρίσι».

Για εκεί ταξιδεύουμε, για να οδηγήσουμε κάτι πολύ σημαντικό, αφού έτσι οφείλεις να αντιμετωπίσεις την πρώτη ουσιαστική είσοδο του Ιάπωνα κολοσσού στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Προφανώς για το Toyota bZ4X ο λόγος, και πίσω από αυτόν το γλωσσοδέτη της ονομασίας εννοείται πως υπάρχει ερμηνεία: τα δύο πρώτα γράμματα (bZ: beyond Zero) αντιπροσωπεύουν τη νέα σειρά ηλεκτρικών οχημάτων της ιαπωνικής εταιρείας, το «4» αφορά την κατηγορία D στην οποία ανήκει, και το «Χ» φανερώνει ότι είναι μέλος της κατηγορίας των crossover.

Δεν επιλέξαμε τυχαία το bZ4X για αυτό το οδοιπορικό στο Παρίσι. Το 2015 η Toyota με υπερηφάνεια ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ) και με τη Διεθνή Παραολυμπιακή Επιτροπή (ΔΠΕ), με σκοπό να προσφέρει βιώσιμες, ασφαλείς και αποδοτικές λύσεις μετακίνησης. Αυτή η συνεργασία έφερε ακόμα πιο κοντά δύο οργανισμούς που μοιράζονται τα ίδια οράματα για την κοινωνία ως σύνολο. Σημαντικότερο, σύμφωνα και με τις δύο πλευρές, είναι το γεγονός ότι για δεκαετίες οι Ολυμπιακοί Αγώνες αποτελούν την επιτομή του παγκόσμιου πνεύματος της ανθρωπότητας, όπου το ανώτερο επίπεδο αθλημάτων έχει τη δύναμη να ενώνει, να δίνει κίνητρα και να εμπνέει τους ανθρώπους ώστε να υπερνικούν τις προκλήσεις. Όπως καταλαβαίνετε, και ενώ η ώρα Γαλλίας είναι 11:15 και εμείς βρισκόμαστε ήδη στην Toyota France και βάζουμε τα αυτοκόλλητα του περιοδικού πάνω στο Platinum Gray bZ4X, πολλά μέτωπα αυτού του ταξιδιού είναι ανοιχτά, αλλά ωστόσο ευχάριστα.

Ας αρχίσουμε περιγράφοντας τον τετράτροχο συνοδοιπόρο μας. Με εξωτερικές διαστάσεις 4.690x1.860x1650 χλστ., πρόκειται για ένα μεσαίο ηλεκτρικό SUV το οποίο ακολουθεί την τρέχουσα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας, όντας όμως -όσο υποκειμενικό και αν είναι αυτό- ένα πιο όμορφο, μοντέρνο και σπορ alter ego του RAV4. Σε σχέση με εκείνο, διαθέτει ένα αμάξωμα μακρύτερο κατά 90 χλστ., αλλά είναι 85 χλστ. χαμηλότερο, κάτι που φαίνεται με την πρώτη ματιά. Το bZ4X βασίζεται στην πλατφόρμα e-TNGA, η οποία εξελίχθηκε από κοινού με τη Subaru αποκλειστικά για τα ηλεκτρικά τους μοντέλα. Στο εμπρός μέρος τα λεπτά φώτα εξασφαλίζουν μια πιο αναγνωρίσιμη ταυτότητα, ενώ το ίδιο ισχύει και με τα πίσω ενιαία φωτιστικά σώματα, που στις άκρες είναι σαν να «χύνονται» προς τα κάτω. Το προφίλ και γενικότερα η σιλουέτα του είναι κομψή, τα πλαστικά διακοσμητικά στα τόξα στους θόλους τονίζουν τον crossover χαρακτήρα του, ενώ οι τροχοί (18 ή 20 ιντσών) βρίσκονται στα άκρα του αμαξώματος. Το «δικό μας» είναι εφοδιασμένο με ελαστικά Bridgestone Alenza 235/60 R18.

Φροντίζοντας να βολέψουμε εαυτούς και αποσκευές στο εσωτερικό του, παρατηρούμε ότι οι επιβάτες των πίσω θέσεων έχουν άφθονο χώρο χάρη στο μεταξόνιο των 2.850 χλστ. (160 χλστ. μεγαλύτερο από του RAV4), που «αφήνει» και 452 λίτρα στο πορτ μπαγκάζ (490 στο RAV4). Περνώντας στη θέση του οδηγού πια, σημειώνεις αμέσως την καλή ορατότητα προς τα εμπρός, χάρη στο χαμηλά τοποθετημένο παρμπρίζ, στην αναπόφευκτα μέτρια προς τα πίσω, εξαιτίας του κουπέ σχήματος, εστιάζεις στη μεγάλη οθόνη πολυμέσων των 12,3 ιντσών, αλλά και σε δύο σημεία που κάπως μας «ξίνισαν»· το πρώτο έχει να κάνει με την πολύ φαρδιά κεντρική κονσόλα, η οποία περιορίζει κάπως τον διαθέσιμο χώρο για οδηγό και συνοδηγό, και το δεύτερο ότι πρέπει να τοποθετήσουμε λίγο πιο χαμηλά από εκεί που θα θέλαμε το -σχετικά μικρής διαμέτρου- τιμόνι, ώστε να έχουμε απρόσκοπτη οπτική επαφή με τον λεπτό ψηφιακό πίνακα οργάνων των 7 ιντσών. Στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας υπάρχει ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος, όπως και ακόμα ένας, ανοιχτός, κάτω από την επιφάνεια όπου βρίσκεται ο περιστροφικός επιλογέας του κιβωτίου, ενώ δεν υπάρχει το κλασικό ντουλαπάκι στη θέση του συνοδηγού. Υπεράνω κριτικής είναι η ποιότητα των υλικών που καλύπτουν το ταμπλό και γενικότερα το εσωτερικό του bZ4X, που περισσότερο παραπέμπει σε Lexus.

 

«Κρατώντας» αυτές τις πρώτες σημειώσεις και απολαμβάνοντας την παρέα της Κλαίρης Χατζηγιάννη από την Toyota Ελλάς, που δε θα έχανε με τίποτα αυτό το ταξίδι, έχουμε ήδη μπει ήδη στο κέντρο της πόλης. Πρωταγωνιστής εδώ ο Σηκουάνας, που αναμένεται να παίξει μεγάλο ρόλο και στους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες, καθώς έχει κριθεί κατάλληλος ακόμα και για κολύμβηση. Αυτό δεν αποτελεί στοίχημα μόνο για τους αγώνες, αλλά και για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του Παρισιού, αφού, με δεδομένη πια την επικίνδυνη αύξηση της θερμοκρασίας, μπορεί στα νερά του γαλλικού ποταμού να βρίσκουν ένα απάγκιο. Κάτι που ήδη βρίσκουν στο κανάλι Σεν Μαρτέν και στη λίμνη Βιλέτ.

Ο Σηκουάνας (γαλλικά: Seine) είναι ένας από τους κυριότερους ποταμούς της Βορειοδυτικής Γαλλίας. Με μήκος 780 χιλιόμετρα, αποτελεί σημαντικότατη υδάτινη εμπορική αρτηρία και φυσικά πόλο έλξης τουριστών, κυρίως στην πόλη του Παρισιού.

Έχουμε αρχίσει ήδη να φωτογραφίζουμε, με την πόλη και τους ανθρώπους της να είναι πραγματικό… στούντιο και τη διαδρομή από τον Πύργο του Άιφελ έως την πλατεία του Τροκαντερό -που θα παίξει σημαντικό ρόλο στην τελετή έναρξης- να είναι ακόμη αξιοποιήσιμη. Σε λίγο καιρό η διέλευση αυτοκινήτων πάνω από την περίφημη γέφυρα της Ιένας θα απαγορευθεί. Μεταξύ μας; Καλύτερα. Το Παρίσι πρέπει να το περπατήσεις· να βρεθείς δίπλα σε κάθε λογής καλλιτέχνη, σε ζωγράφους, σε τραγουδιστές και χορευτές του δρόμου· να ξαποστάσεις στα αμέτρητα και πανέμορφα μπιστρό του και να πάρεις και πάλι εκκίνηση για μερικά από τα κορυφαία αξιοθέατα, θέατρα και μουσεία του πλανήτη, όπως εκείνο του Ορσέ και φυσικά του κορυφαίου όλων, του Λούβρου. Εδώ βρισκόμαστε, στη δεξιά όχθη του Σηκουάνα, έχοντας παρκάρει το bZ4X με φόντο τη χαρακτηριστική πυραμίδα της κεντρικής του εισόδου. Το «σπίτι» της Τζοκόντα, της Νίκης της Σαμοθράκης, της Αφροδίτης της Μήλου και τόσων ακόμη θησαυρών, που από φρούριο έγινε βασιλικό ανάκτορο και μετά τη Γαλλική Επανάσταση μουσείο.

 

Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Από το Σεν Ντενί στη Μονμάρτρη (πρωί και βράδυ)

Όσες μέρες και νύχτες βρισκόμαστε στην πόλη, τα φωτογραφικά μας χτυπήματα γίνονται σε στυλ ειδικών δυνάμεων: «κλικ» σε χρόνο dt και φεύγουμε, αφού η πόλη, ειδικά μετά τα τρομοκρατικά χτυπήματα του Ιανουαρίου του 2015 αλλά και τώρα λόγω Ολυμπιακών Αγώνων, είναι πραγματικό φρούριο. Μέσα στο οποίο ευτυχώς ελισσόμαστε ιδανικά με το ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο, παρά τον όγκο του.

Το bZ4X δε διαθέτει την ποικιλία εκδόσεων που συναντάμε σε κάποια ανταγωνιστικά μοντέλα. Το πακέτο περιλαμβάνει μία και μοναδική μπαταρία, χωρητικότητας 71,4 kW για την τροφοδοσία τόσο μιας προσθιοκίνητης έκδοσης 204 ίππων (150 kW) όσο και μίας τετρακίνητης 218 ίππων (160 kW – 2x80 kW). Η μπαταρία μπορεί να φορτίσει σε εναλλασσόμενο ρεύμα στα 11 kW με τον νέο τριφασικό onboard φορτιστή. Η αντίστοιχη ισχύς σε DC για ταχυφόρτιση φτάνει τα 150 kW, η οποία εξασφαλίζει πλήρωση του 80% της μπαταρίας σε 30 λεπτά. Το αυτοκίνητο του οδοιπορικού μας, λοιπόν, παίρνει κίνηση από ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 150 kW, με τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 266 Nm, συνδυασμός που εξασφαλίζει μια καλή επιτάχυνση, με 7,9 δλ. για το «0-100» (6,9 δλ. το τετρακίνητο), ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα και στις δύο εκδόσεις. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η δικίνητη έκδοση παρέχει αυτονομία (κατά WLTP) από 442 έως 512 χλμ., ανάλογα με το μέγεθος των τροχών, και αντίστοιχα η τετρακίνητη από 415 έως 467 χλμ.

Στην πράξη, και χωρίς κανέναν περιορισμό στην κίνησή μας, είδαμε ότι ένα απόλυτα εφικτό νούμερο είναι τα 360 χιλιόμετρα, κινούμενοι σχεδόν εντός πόλης και λίγο προς το Σεν Ντενί, που αποτελεί την καρδιά της διοργάνωσης. Και μάλιστα όχι τυχαία. Η λογική των διοργανωτών ήταν σοφή, θα λέγαμε, και ίσως αποδειχθεί μάθημα για όλους. Χωρίς φανφάρες και πολλές νέες εγκαταστάσεις που θα τους κόστιζαν… ο κούκος αηδόνι, όπως στις περισσότερες διοργανώτριες πόλεις, ασχολήθηκαν περισσότερο με μια υποβαθμισμένη περιοχή, έναν πρώην βιομηχανικό χώρο στη βορειοανατολική περιοχή, το Σεν Ντενί, ώστε να δημιουργηθεί εκεί το Ολυμπιακό και Προολυμπιακό Χωριό, σε έκταση περίπου 300.000 τ.μ. και σε απόσταση μόλις 5 λεπτών από το Stade de France· το εμβληματικό και μεγαλύτερο γήπεδο της χώρας, το οποίο αποτελεί και plan B της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων, αν τελικά για λόγους ασφαλείας δεν πραγματοποιηθεί στις όχθες του Σηκουάνα, όπου και η αρχική σκέψη, με χιλιάδες θεατές να παρακολουθούν την πρώτη εκτός γηπέδου τελετή έναρξης στην ιστορία.

Το ακόμα σημαντικότερο όμως είναι ότι μετά το πέρας των αγώνων, ένα σημαντικό ποσοστό των περίπου 2.800 νέων κατοικιών που έχουν δημιουργηθεί εκεί, θα διατεθούν για κοινωνική στέγαση (πρόκειται για μια πόλη που διαθέτει περίπου 700.000 διαμερίσματα σε ανθρώπους που το έχουν ανάγκη) και οι υπόλοιπες, μαζί με ολοκαίνουργιους επαγγελματικούς χώρους, θα πουληθούν, με την περιοχή να αλλάζει σελίδα και να αναβαθμίζεται σημαντικά. Εκεί θα στεγάζεται και το χωριό των ΜΜΕ, με περισσότερους από 1.300 δημοσιογράφους και τεχνικούς, ενώ στα highlight ανήκει και η Βασιλική του Αγίου Διονυσίου, όπως και η νέα γέφυρα που ενώνει την περιοχή με το νησί απέναντι.

Φεύγουμε για το 18ο διαμέρισμα του Παρισιού, εκεί όπου χωρίς αμφιβολία βρίσκεται η ωραιότερη γωνιά του, πρωί και βράδυ. Η περίφημη Μονμάρτρη, και δεν είμαστε υπερβολικοί λέγοντας ότι αυτή η περιοχή αποτελεί από μόνη της προορισμό. Δεν της… αρμόζει ένα απλό «πέρασμα» εν μέσω τριήμερου ταξιδιού. Στο επίπεδο και ιδανικό για ποδηλάτες Παρίσι, η Μονμάρτρη (γαλλικά: Montmartre) είναι ένας από τους ψηλότερους λόφους (130 μ.).

Η Βασιλική της Σακρέ-Κερ της Μονμάρτρης (γαλλικά: Basilique du Sacré-Cœur de Montmartre) είναι Ρωμαιοκαθολική εκκλησία αφιερωμένη στην Ιερή Καρδιά του Ιησού. Βρίσκεται στο 18ο διαμέρισμα του Παρισιού στη Γαλλία, στην κορυφή του λόφου της Μονμάρτρης, και αποτελεί ένα από τα ορόσημα της πόλης και σημείο συνάντησης, κυρίως της νεολαίας.

Παλαιό προάστιο της πόλης, γεμάτο στενά και λιθόστρωτα δρομάκια, σε μεταφέρει σε μια άλλη εποχή, με κάθε σπιθαμή της να αποτελεί μία από τις ομορφότερες φωτογραφίες που μπορεί να τραβήξει κανείς στη ζωή του. Στη γραφική πλατεία της (Place du Tertre) δεκάδες πλανόδιοι ζωγράφοι προσθέτουν απλόχερα και άλλο χρώμα στη βόλτα σας, την οποία προτείνουμε να κάνετε με μία γαλλική κρέπα από τους μετρ του είδους στο χέρι. Το βράδυ, το ραντεβού όλων είναι στα σκαλιά της Βασιλικής της Σακρέ-Κερ με τη μαγική θέα στην πόλη.

Η συνοικία της Μονμάρτρης πριν από τον Β΄ ΠΠ αποτέλεσε το επίκεντρο της μποέμικης ζωής όλης της Ευρώπης, λόγω των πολυάριθμων καμπαρέ, όπως είναι το θρυλικό Moulin Rouge (Κόκκινος Μύλος), το Lapin Agile (Σβέλτο Κουνέλι) και το Le Chat Noir (Ο Μαύρος Γάτος).

Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Αγχολυτικό και ποιοτικό

Εμείς δυστυχώς δεν μπορούμε να απολαύσουμε με τις ώρες τα σημεία όπου βρισκόμαστε. Περνάμε ξανά και ξανά από τα «SOS» για την καλύτερη εικόνα, ή έστω αυτήν χωρίς τα δεκάδες οχήματα και τις χιλιάδες κόσμου να κρύβουν το αυτοκίνητό μας. Το bZ4X έχει και λειτουργία Single Pedal Drive, που σημαίνει πως η δυνατότητά του να κινείται στις περισσότερες των περιπτώσεων αποκλειστικά με το «άσε-πάτα» του δεξιού πεντάλ, το κάνει ακόμα πιο φιλικό στην οδήγηση εντός μεγαλουπόλεων.

Το Toyota bZ4X κοστίζει στην Ελλάδα από 44.990 ευρώ, με εγγύηση απόδοσης της μπαταρίας που φτάνει τα 11 χρόνια ή τα 1.000.000 χιλιόμετρα, με την προϋπόθεση ότι ο κάτοχος του αυτοκινήτου φροντίζει μετά την πρώτη πενταετία να προσέρχεται στο δίκτυο της Toyota για το ετήσιο «EV health check».

Κάπως έτσι φτάνουμε στην Αψίδα του Θριάμβου, στην πλατεία Σαρλ ντε Γκoλ, όπου συγκλίνουν οι δώδεκα μεγάλες λεωφόροι της πόλης, με γνωστότερη αυτήν των Ηλυσίων Πεδίων, που έπειτα από 2,2 χλμ. οδηγεί και στην πλατεία Κονκόρντ. «Αστική μάχη», στην οποία έχουμε εκτιμήσει με το παραπάνω τα πολλά πλεονεκτήματα του Toyota bZ4X. Το δεδομένα χαμηλό επίπεδο θορύβου, με τη γενικότερα ήρεμη αύρα στην καμπίνα του, συνδυάζεται με κορυφαία ποιότητα κύλισης, ίσως μάλιστα την καλύτερη αυτήν τη στιγμή ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα της γκάμας της εταιρείας.

 

Η λειτουργία της ανάρτησης (ΜακΦέρσον εμπρός, διπλά ψαλίδια πίσω), πέρα από άνεση, προσφέρει καλό έλεγχο αμαξώματος των 1.895 κιλών (1.985 κιλά το τετρακίνητο). Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες (απέχει 177 χλστ. από το έδαφος), ενώ ο οδηγός απολαμβάνει τις υπηρεσίες και ενός καλού στην αίσθηση και σε επίπεδο πληροφόρησης συστήματος διεύθυνσης. Τις φορές που χρειάστηκε να ανοιχτούμε εκτός Παρισιού, εκμεταλλευτήκαμε την ικανοποιητική ροπή ενός συνόλου που σε καμιά περίπτωση δε διακρίνεται για την τυπική… ηλεκτρική εκρηκτικότητα, καθώς δείχνει να βάζει σε απόλυτη προτεραιότητα την άνεση. Η μέση κατανάλωσή μας κυμάνθηκε στις 19,3 kWh/100 χλμ., τιμή την οποία κάποια πιο βαριά ηλεκτροκίνητα έχουν καταφέρει να «ρίξουν» πιο κάτω, προφανώς με καταλληλότερη διαχείριση της ενέργειας.

Ο Πύργος του Άιφελ είναι το σήμα κατατεθέν της πόλης του Παρισιού. Κατασκευάστηκε μεταξύ 1887 και 1889 από τον μηχανικό Γουστάβο Άιφελ. Με ύψος 324 μέτρα, έχει βάρος 10.000 τόνους και η κατασκευή του είναι τόσο σταθερή, ώστε παρεκκλίνει μόλις έως 7,5 εκατοστά με σφοδρό άνεμο.

Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Καλή επιτυχία!

Εκατό χρόνια μετά τους θερινούς Αγώνες του 1924, που επίσης είχαν φιλοξενηθεί στο Παρίσι, η Πόλη του Φωτός θα αποτελέσει και πάλι το πεδίο τους (26 Ιουλίου έως 11 Αυγούστου και 28 Αυγούστου έως 8 Σεπτεμβρίου οι Παραολυμπιακοί). Η καρδιά του κόσμου θα χτυπάει και πάλι εκεί, σε μια πόλη άμεσα συνδεδεμένη με τη λάμψη που αρμόζει στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Λάμψη που φαίνεται να φέρνει και το bZ4X στην γκάμα της Toyota. Η κορυφαία ποιότητα κύλισης, η στιβαρότητα της κατασκευής, η άνεση, το ποιοτικό εσωτερικό, ακόμα και το εξελιγμένο σύστημα infotainment δημιουργούν ένα σύνολο στο οποίο δύσκολα βρίσκεις κάτι να προσάψεις. Μεταξύ μας, δεν είχαμε αμφιβολία. Ήταν μέχρι να το αποφασίσουν…_ Μ. Σαλ.

Με φόντο το Δημαρχείο του Παρισιού (γαλλικά: Hotel-de-Ville), το κτίριο που στεγάζει την τοπική διοίκηση της πόλης από το 1357 και βρίσκεται στην πλατεία Οτέλ ντε Βιλ, στο 4ο διαμέρισμα. Επιτελεί πολλαπλές λειτουργίες, στεγάζει την τοπική αυτοδιοίκηση, τον δήμαρχο του Παρισιού (από το 1977), χρησιμεύει ως χώρος για μεγάλες δεξιώσεις και φυσικά είναι «ντυμένο» στα χρώματα Ολυμπιακών Αγώνων!

Toyota @ Paris 2024

Η Toyota, ως παγκόσμιος εταίρος κινητικότητας της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής και της Διεθνούς Παραολυμπιακής Επιτροπής, θα παρέχει ένα στόλο επιβατικών αυτοκινήτων με περισσότερα από 2.650 ηλεκτροκίνητα οχήματα και 700 λύσεις ηλεκτρικής κινητικότητας τύπου last-mile. Μεταξύ αυτών των λύσεων περιλαμβάνονται 250 Accessible People Movers (APM), επανασχεδιασμένα για το Παρίσι 2024 και κατασκευασμένα στην Ευρώπη, ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στις τοπικές απαιτήσεις. Το όχημα έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει υπηρεσίες last-mile και να μεταφέρει άτομα με ανάγκες προσβασιμότητας σε διάφορα σημεία. Μετά τους Αγώνες, ο στόλος των APM θα αποτελέσει μέρος της βιώσιμης κληρονομιάς της μάρκας για το Παρίσι.

Ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα αυτών των λύσεων είχε την ευκαιρία να δει το ελληνικό και παγκόσμιο κοινό για πρώτη φορά στη λαμπαδηδρομία που έγινε στη χώρα μας, αλλά και στην τελετή παράδοσης της Ολυμπιακής Φλόγας στο Καλλιμάρμαρο, στις 26 Απριλίου. Ήταν τα τρίτροχα CWALK, για άτομα με κινητικά προβλήματα, και τα EPULLER, που έχουν την ιδιότητα να μετατρέπουν ένα κλασικό αναπηρικό αμαξίδιο σε μια λύση κινητικότητας με μπαταρία.

Επιπλέον, η στρατηγική της Toyota για το υδρογόνο εκτείνεται σε πολλούς τομείς κινητικότητας, ενώ στην κατηγορία των επιβατικών αυτοκινήτων η εταιρεία ως γνωστόν διαθέτει το Mirai, το οποίο θα κινείται αδιάκοπα το καλοκαίρι στο Παρίσι. Τις δυνατότητες του υδρογόνου η Toyota θα τις παρουσιάσει και μέσω άλλων λύσεων που θα αποκαλυφθούν στο Παρίσι. Η τεχνολογία υδρογόνου θα εξελιχθεί περαιτέρω όταν η Toyota λανσάρει τα συστήματα κυψελών καυσίμου τρίτης γενιάς το 2026, ενώ στο Παρίσι 2024 θα λειτουργούν έως και δέκα εφαρμογές υδρογόνου. Η αρχή της Toyota για κινητικότητα για όλους, «Mobility for All», και η δέσμευσή της να επιτύχει πλήρη ουδετερότητα άνθρακα στην Ευρώπη έως το 2040 και σε όλο τον κόσμο έως το 2050, καθοδηγούν την προσέγγιση της εταιρείας στην ανάπτυξη νέων προϊόντων. Παράλληλα, η εταιρεία θα προσφέρει λύσεις κινητικότητας για τους αθλητές και τους εθελοντές στο Pulse Building, στο Ολυμπιακό Χωριό αλλά και στο Στάδιο, ενώ θα υπάρχει και το «TOYOTA House» των Ολυμπιακών Αγώνων.

Η Toyota Hellas παρέδωσε στην Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή δεκατρία νέα εξηλεκτρισμένα οχήματα για τη μεταφορά των αθλητών και των μελών της Επιτροπής για το ταξίδι από την Αρχαία Ολυμπία, διασχίζοντας την Ελλάδα έως και την παράδοση της Ολυμπιακής Φλόγας στο Καλλιμάρμαρο. Μεταξύ αυτών των οχημάτων είναι το bZ4X, το νέο Prius PHEV και το C-HR – ενώ για το τελευταίο σκέλος της λαμπαδηδρομίας στην Αθήνα και μέχρι την είσοδο στο Καλλιμάρμαρο, το φουτουριστικό πρωτότυπο Toyota LQ θα είναι αυτό που θα συνοδεύσει την Ολυμπιακή Φλόγα.

Το παγκόσμιο όραμα της Toyota «Mobility for All» έχει ως στόχο μέσω της πολυτεχνολογικής προσέγγισής της να μην αφήσει «κανέναν πίσω», παρέχοντας στους πελάτες προσβάσιμες λύσεις κινητικότητας χαμηλών και μηδενικών εκπομπών ρύπων, για την κάλυψη των διαφορετικών αναγκών τους. Στο Παρίσι θα παρουσιάσει ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα οχήματα, τα οποία θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην πολυτεχνολογική στρατηγική της εταιρείας τα επόμενα χρόνια.

 

ΤΟΥΟΤΑ bZ4X

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: Ένας ηλεκτροκινητήρας >ΙΣΧΥΣ: 204 ίπποι (150 kW) >ΡΟΠΗ: 266 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Διπλά ψαλίδια >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 71,4 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.690x1.860x1.650 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.850 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 452 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.895-1.980 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,5 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 160 χλμ./ώρα >AYTONOMIA: 442-512 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 0%-100% (AC): 6,5 ώρες (11 kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ 10%-80% (DC): 30 λεπτά (150 kW) >ΤΙΜΗ: Από 44.990 ευρώ

TIPS

Τι να δούμε;

Πύργος του Άιφελ > Παναγία των Παρισίων > Μουσείο του Λούβρου και του Ορσέ > Ανάκτορο των Βερσαλλιών > Όπερα του Παρισιού > Disneyland > Αψίδα του Θριάμβου > Τροκαντερό > Μονμάρτρη (κάθε στιγμή της ημέρας) > Μέγαρο των Απομάχων (Πολεμικό Μουσείο) > Κήπος του Λουξεμβούργου > Γέφυρα Αλεξάνδρου Γ΄ > Τη στήλη του Ιουλίου στην πλατεία Βαστίλης > Για ψώνια, βόλτα και θέα από την οροφή (όπου είναι εφικτό), μέσα στις πανέμορφες Galeries Lafayette > Από τον σιδηροδρομικό σταθμό Gare du Nord ταξιδέψτε σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Πέρασμα από την Παναγία των Παρισίων, γνωστή και ως «Νοτρ Νταμ», που βρίσκεται στη νησίδα Ιλ ντε λα Σιτέ του Σηκουάνα. Στις 15 Απριλίου του 2019, κατά τη διάρκεια αποκατάστασης του ναού, ξέσπασε πυρκαγιά η οποία οδήγησε σε κατάρρευση της οροφής και του κεντρικού οβελού της εκκλησίας, ενώ ελπίδα όλων είναι οι εργασίες αποκατάστασης να ολοκληρωθούν τα Χριστούγεννα.

Πού να φάμε και να διασκεδάσουμε;

Σε αυτό το τεύχος και σε αυτό το οδοιπορικό, θα μας επιτρέψετε να μη σας προτείνουμε συγκεκριμένα μέρη για να φάτε και να διασκεδάσετε, και ο λόγος είναι απλός: κυρίες και κύριοι, είμαστε στο Παρίσι! Στην πόλη-ορισμό της γαστρονομίας, κάθε είδους και για κάθε βαλάντιο. Από τα κορυφαία και τα περισσότερα ίσως «3άστερα» εστιατόρια Michelin του κόσμου έως τις απλές -αλλά «must»- κρεπερί πάνω και κάτω από τη Μονμάρτρη. Από τα πανέμορφα μπιστρό και καφέ έως τα καμπαρέ μιας άλλης εποχής και κουλτούρας. Η ζωή είναι ωραία στο Παρίσι, αφεθείτε, ψαχτείτε, χαθείτε και απολαύστε την!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!