Περιδιαβαίνουμε την Κέα (Τζια) με το νέο Nissan X-Trail, στη βασική του έκδοση των 163 ίππων. Σε μόλις μία ώρα από το λιμάνι του Λαυρίου, βρίσκεσαι σε ένα κυκλαδίτικο σκηνικό με πολλές επιλογές, τόσο για ημερήσια απόδραση όσο και για πολυήμερες διακοπές.
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
Κόντρα στην τάση της εποχής, αντί για βουνό επιλέγουμε θάλασσα! Η επαφή με τη φύση, μακριά από τις έγνοιες της καθημερινότητας, προσφέρει πάντα την απαραίτητη τονωτική ένεση, και τι καλύτερο από το να κινηθείς μακριά από το συνωστισμό των εποχικών παραθεριστικών κέντρων. Αυτή την εποχή, τα δρομολόγια των πλοίων είναι πιο περιορισμένα για τον προορισμό που επιλέξαμε, εντούτοις είναι βολικά και για μια αυθημερόν εξόρμηση.
Αναχωρήσαμε λοιπόν στις 08:30 μιας καθημερινής από το λιμάνι του Λαυρίου, και ήδη από τις 09:30 βρεθήκαμε σε ένα Κυκλαδονήσι μακριά από την πολύβουη πρωτεύουσα. Για τις επόμενες σελίδες δε χρειάζεται να έχετε μαζί σας πολλές αποσκευές, γιατί ήδη στις 5 το απόγευμα θα είμαστε και πάλι πίσω, χορτάτοι από ωραίες εικόνες και σαφέστατα με ανανεωμένη διάθεση και γεμάτες μπαταρίες.
Παρέα μας σε αυτό το οδοιπορικό – αστραπή ένα D–SUV, στην τέταρτη πλέον γενιά του, που φαίνεται να είναι πιο ολοκληρωμένο από ποτέ. Ταξιδεύουμε στην Τζια με το νέο Nissan X–Trail στη βασική του έκδοση, η οποία διατίθεται αποκλειστικά ως δικίνητη, αλλά προσφέρει μεταξύ άλλων και μέγιστη απόσταση από το έδαφος 231 χλστ., γεγονός που θα μας επιτρέψει να μην αφήσουμε ανεξερεύνητη καμία από τις όμορφες γωνιές του νησιού.
Nissan X-Trail: Προς Παναγιά Καστριανή και Σπαθί
Σαλπάρουμε με το «Marmari Express» κατευθυνόμενοι προς την Κορησσία ή Λιβάδι, όπως ονομάζεται το λιμάνι της Κέας, με το συνολικό κόστος (μετ’ επιστροφής) να είναι στα 135,70 ευρώ, ελαφρώς επιβαρυμένο γιατί το αυτοκίνητό μας είναι πάνω από 4,20 μέτρα, οπότε αλλάζει τιμολογιακή κατηγορία. Όπως και το νέο Nissan Qashqai, έτσι και το μεγαλύτερο SUV της Nissan, διαστάσεων 4.680x1.840x1.695 χλστ. και μεταξονίου 2.705 χλστ., χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMF–C, η οποία του εξασφαλίζει εκτός από τους άνετους χώρους (θυμίζουμε, διατίθεται σε εκδόσεις 5 και 7 θέσεων), και όλα τα οδηγικά προτερήματα που θα εξηγήσουμε παρακάτω. Σημειώστε εδώ ότι η 5θέσια έκδοση της δοκιμής μας έχει και το μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ όλης της γκάμας του νέου X–Trail, με 585 λίτρα (465 λίτρα ως 7θέσιο με την πλάτη της τρίτης σειράς καθισμάτων πεσμένη).
Σαφέστατα η γενικότερη εικόνα του εσωτερικού και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο Nissan X-Trail είναι αναβαθμισμένα. Στα εντός, εκτός από τους τεράστιους χώρους, τις εντυπώσεις κλέβουν οι μεγάλες οθόνες 12,3 ιντσών τόσο του NissanConnect όσο και του πίνακα οργάνων. Από πλευράς πρακτικότητας, για να διευκολυνθεί η φόρτωση αντικειμένων, η εγκατάσταση παιδικού καθίσματος ή η άνεση στο αυτοκίνητο, η πρόσβαση στα καθίσματα της δεύτερης σειράς είναι πλέον ακόμα πιο εύκολη, λόγω των θυρών των πίσω επιβατών που ανοίγουν σχεδόν στις 90 μοίρες.
Η δεύτερη σειρά καθισμάτων χωρίζεται σε διαμόρφωση 60:40, ενώ υπάρχει μια κεντρική «καταπακτή», ώστε αντικείμενα μεγάλου μήκους να μεταφέρονται εύκολα χωρίς να χρειάζεται να πέσει κανένα τμήμα των πίσω καθισμάτων. Αν μάλιστα σας ενδιαφέρει η 7θέσια έκδοσή του, σημειώστε ότι η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί επίσης να μετακινηθεί προς τα εμπρός για να μεγιστοποιήσει το χώρο του πορτ μπαγκάζ και να επιτρέψει την εύκολη πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων. Σε εκείνη την περίπτωση, τα δύο ανεξάρτητα καθίσματα που «εξαφανίζονται» στο πάτωμα είναι σχεδιασμένα για να φιλοξενούν επιβάτες ύψους έως 160 εκατοστών.
Διαβάστε και αυτό: Οδοιπορικό στην Αμοργό με Nissan Qashqai
Με αυτά και μ’ αυτά, και σε χρόνο όσο διαρκεί ένας ελληνικός παραδοσιακός… φρέντο, φτάνουμε στον προορισμό μας, που παλιά ονομαζόταν «Υδρούσα», έχει όμως ως επίσημο το «Κέα», ενώ κατά την περίοδο της Tουρκοκρατίας επικράτησε το «Τζια». Η σημερινή ονομασία του νησιού οφείλεται στον ήρωα Κέω, που ήταν επικεφαλής των Λοκρών από τη Ναύπακτο οι οποίοι κατά την αρχαιότητα το κατέλαβαν. Πρόκειται για το 6ο σε έκταση και το 10ο σε πληθυσμό νησί των Κυκλάδων και σαφέστατα το πιο κοντινό κατοικήσιμο στην Αττική, με το μήκος της ακτογραμμής του να εκτείνεται σε 88 χιλιόμετρα, και το ψηλότερο βουνό του να είναι ο Προφήτης Ηλίας, στα 568 μέτρα.
Βγαίνουμε από το λιμάνι και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε για περίπου 5,5 χιλιόμετρα για να προσεγγίσουμε την Ιουλίδα· τη Χώρα, ουσιαστικά, και πρωτεύουσα της Κέας, η οποία είναι χτισμένη αμφιθεατρικά στους λόφους Κάστρου και Μύλων, στο ίδιο γεωγραφικό στίγμα -αν θέλετε- με την αρχαία Ιουλίδα. Σε σχέση με άλλα κυκλαδίτικα χωριά που μπορεί να έχετε στο μυαλό σας, αυτό ξεχωρίζει από τις κεραμοσκεπές στα διώροφα συνήθως κτίσματά του, με τα λιθόστρωτα δρομάκια και τις μικρές πλατείες του να ασφυκτιούν τους καλοκαιρινούς μήνες, ενώ πρέπει να παρκάρεις έξω από αυτήν και να αντέχεις την ανηφορική διαδρομή για να την απολαύσεις.
Το Κάστρο, του οποίου μικρό μέρος σώζεται μέχρι σήμερα, είναι έργο του Ενετού Ντομένικο Μικέλι, χτίστηκε περίπου το 1210 και αποτελεί το ιστορικό κέντρο της Ιουλίδας. Την περπατάμε παρέα με τον Θάνο Ηλιόπουλο απολαμβάνοντας την ηρεμία της εποχής, κάνουμε μία ακόμα στάση στο «Πανόραμα» αγναντεύοντας την εξαιρετική του θέα, και ξεκινάμε το οδοιπορικό μας σε τοποθεσίες όπως το Γυαλισκάρι, το Βουρκάρι και ο Οτζιάς, αλλά και λίγα χιλιόμετρα αργότερα στην καλύτερη ασφάλτινη διαδρομή του νησιού έως τη Μονή της Παναγίας της Καστριανής, που στέκεται σαν ζωγραφιά πάνω στο βράχο, με το όλο σκηνικό και τη θέα προς το ανοιχτό πέλαγος να αποζημιώνει και τον πιο απαιτητικό ταξιδιώτη.
Συνεχίζουμε προς την Πέρα Μεριά, περιοχή όπου βρίσκεται μία από τις καλύτερες παραλίες του νησιού, το Σπαθί, την οποία προσεγγίζουμε από έναν χωμάτινο δρόμο 5,5 χιλιομέτρων έως την παραλία, όπου το X–Trail μας δείχνει να είναι στο φυσικό του περιβάλλον, παρά την απουσία τετρακίνησης. Είναι αυτά τα 231 χλστ. που απέχει από το έδαφος (τα περισσότερα από τις υπόλοιπες εκδοχές της γκάμας, αφού η δικίνητη των 204 ίππων απέχει 229 χλστ. και η τετρακίνητη των 213 ίππων 188 χλστ. ως 5θέσια και 196 χλστ. ως 7θέσια), που του χαρίζουν αυτή την εκτός δρόμου άνεση, μαζί με τη γενικότερα SUV φιλοσοφία του.
Η ανάρτηση του αυτοκινήτου (πολλαπλών συνδέσμων πίσω σε όλη την γκάμα) είναι σφιχτή, χωρίς όμως να κουράζει καθόλου και σε καμία διαδρομή (θα θέλαμε λίγο πιο μαλακά τα καθίσματα), αφού αποσβένει εξαιρετικά τις όποιες ανωμαλίες, εντός και εκτός δρόμου. Το τιμόνι μεταφέρει τις πληροφορίες που χρειάζεσαι με ένα τέτοιο μοντέλο, ενώ τα φρένα του (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και πίσω, διαμέτρου 296 και 292 χλστ., αντίστοιχα) λειτουργούν υποδειγματικά και ακούραστα.
Nissan X-Trail: Στις Ποίσσες και στον κοσμοπολίτικο Κούνδουρο
Έχουμε βγει από το χώμα και πραγματοποιούμε πλέον τη μεγαλύτερη ασφάλτινη διαδρομή του νησιού, με κατεύθυνση σε μερικές από τις καλές παραλίες του Νότου αυτήν τη φορά, όπως είναι οι Ποίσσες και ο κοσμοπολίτικος Κούνδουρος, μια ευρύτερη περιοχή με τεράστια οικοδομική ανάπτυξη, όπως και ολόκληρο το νησί, που όσο το κυκλώνουμε από άσφαλτο και χώμα, τόσο περισσότερα οδηγικά συμπεράσματα μας χαρίζει για το νέο Nissan X–Trail.
To «δικό μας», λοιπόν, χρησιμοποιεί το 1.500άρι μοτέρ με 3 κυλίνδρους, προδιαγραφών 6d–full, βοηθούμενο από ένα 12βολτο mild hybrid σύστημα με μέγιστη ισχύ 163 ίππων στις 4.800 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 300 Nm στις 2.800 με 3.600 σ.α.λ., με την ισχύ να μεταδίδεται μέσω του CVT κιβωτίου ταχυτήτων (X–Tronic το αποκαλεί η Nissan), ενώ το βάρος του συνόλου είναι 2.100 κιλά (2.285 ως 7θέσιο).
Σύμφωνα με το εργοστάσιο, το σύστημα παρέχει υποβοήθηση ροπής, εκτεταμένο σταμάτημα στο ρελαντί, γρήγορη επανεκκίνηση και διακοπή κίνησης, με οφέλη τόσο για την οικονομία καυσίμου όσο και για την παραγωγή CO2. Κατά την επιβράδυνση, η ενέργεια ανακτάται και αποθηκεύεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου. Στη συνέχεια, αυτή η ανακτηθείσα ενέργεια χρησιμοποιείται για τη λειτουργία των συστημάτων του αυτοκινήτου ενόσω ο κινητήρας είναι σταματημένος (για παράδειγμα στον κόκκινο σηματοδότη). Επιπλέον, μια ώθηση ροπής περίπου 6 Nm μπορεί να δημιουργηθεί κατά την επιτάχυνση.
Διαβάστε και αυτό: Οδοιπορικό στο Καρπενήσι με Nissan Juke Hybrid
Συνεπικουρούντoς, λοιπόν, του ηλεκτρικού μοτέρ, το μεγάλο SUV χρειάζεται 9,6 δλ. για την επιτάχυνση από στάση και έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να κυμαίνεται στα 200 χλμ./ώρα. Σε γενικές γραμμές ο χαρακτήρας του είναι πολιτισμένος, με τον 3κύλινδρο κινητήρα να ακούγεται μόνο όταν αναγκάζεσαι να τον πιέσεις, κυρίως σε δρόμο με διαδοχικές ανηφορικές στροφές, όπως για παράδειγμα από τον Οτζιά έως τη διασταύρωση για την Παναγιά Καστριανή, αφού σε αυτή την περίπτωση δεν έχουμε τη βοήθεια του υβριδικού συστήματος e–POWER, για το οποίο είχατε διαβάσει στη γνωριμία μας. Θυμίζουμε ότι εκείνο απαρτίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την κίνηση των εμπρός τροχών, ενώ στην τετρακίνητη έκδοση (e-4ORCE) ένας δεύτερος τροφοδοτεί τους πίσω.
Στο Nissan X–Trail της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 9,8 λίτρα/100 χλμ., ενώ εύκολα υπερβαίνει τα 10 λίτρα, όταν πιεστεί το σύνολο. Σημειώστε εδώ ότι τα εργοστασιακά στοιχεία για την έκδοσή μας αναφέρουν μέση κατανάλωση 7,1 λίτρα/100 χλμ. και 161-164 (γρ./χλμ.) εκπομπές CO2.
Nissan X-Trail: Επίλογος στα μαγικά Ξύλα
Αφήσαμε για επίλογο σε αυτό το οδοιπορικό μας την αγαπημένη μας παραλία στο νησί της Κέας, την οποία μάλιστα προσεγγίζεις με μία από τις πιο όμορφες και ενδιαφέρουσες οδηγικά αλλά και φωτογραφικά χωμάτινες διαδρομές που μπορείς να βρεις στη νησιωτική Ελλάδα. Στην Κορησσία, λίγο πριν βγεις από το λιμάνι, ακολουθείς την ταμπέλα προς Ξύλα και πολύ γρήγορα πατάς σε χώμα. Βατό όμως στα περισσότερα σημεία του, ακριβώς δίπλα στη θάλασσα και με θέα τη Μακρόνησο στα δεξιά σου.
Μια εξαιρετική παραλία, που προσφέρει καλές υπηρεσίες, μόνο όμως εφόσον τις επιλέξεις το καλοκαίρι, αφού σε όλες τις παραλίες του νησιού υπάρχουν και μεγάλα σημεία χωρίς την παραμικρή ιδιωτική εκμετάλλευση, με μαγευτικό ηλιοβασίλεμα που πραγματικά οφείλεις να εντάξεις στα «must» της επίσκεψής σου στο νησί.
Με τη σκέψη μας κάπου εκεί, γράφουμε τον επίλογο και σε αυτή μας την ταξιδιωτική πρόταση, που συνδυάσαμε με το πιο ώριμο Χ-Trail στην ιστορία του D–SUV της Nissan, η οποία ξεκίνησε το 2000 και συνεχίζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο._ Μ. Σαλ.
TIPS
Τι να δούμε/κάνουμε;
Επισκεφθείτε τον σκαλισμένο στο βράχο «Λέοντα» στην Ιουλίδα (αρχαϊκό γλυπτό μνημείο του 6ου π.Χ.) > Την αρχαία πόλη της Καρθαίας > Το Αρχαιολογικό Μουσείο του νησιού > Νοικιάστε ποδήλατο για βόλτα στα αρχαία παραδοσιακά μονοπάτια > Στο νησί πραγματοποιούνται και σημαντικές πολιτιστικές και θρησκευτικές εκδηλώσεις, όπως η Γιορτή των Παραμυθιών, το Πανηγύρι του Σωτήρος και του Δεκαπενταύγουστου αλλά και εκδήλωση την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς από τον πολιτιστικό σύλλογο
Πού να φάμε;
Στο «Oikos Kea» και στο «Στέκι του Στρόγγυλη» στην Κορησσία, στο «ΒουρκΑρίων» και στο «Breeze» στο Βουρκάρι, στο «Εξοχικό της Μαργαρίτας» στο δρόμο για την παραλία στις Ποίσσες. Στην Ιουλίδα -Χώρα- αξίζουν την επίσκεψή σας «Ο Παπαρούνας», το «Στέκι» για εξαιρετικά μαγειρευτά, το «Μαγαζές» και το «Πανόραμα» για καφέ, γλυκό και τη μαγευτική θέα του. Μπαίνοντας ή βγαίνοντας στη Χώρα, από το στενό με την καμάρα, απολαύστε το παγωτό σας στην ντόπια τυροκομική μονάδα «Τυράκειων». Για διασκέδαση, έχει ξεχωρίσει μέσα στα χρόνια το «Λέων», επίσης στην Ιουλίδα, αλλά και σε παραλία το «Porto Koundouros», στην ομώνυμη.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
NISSAN X–TRAIL 1.5 163 PS 5Θ.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3κύλινδρος, τούρμπο, 6d–full με 12βολτο mild hybrid >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.476 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 163 ίπποι/4.800 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 300 Nm/2.800-3.600 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: CVT >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.680x1.840x1.695 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.705 χλστ. >ΜΕΓΙΣΤΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 231 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 585 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.100 κιλά> 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,6 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 9,8 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 161-164 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 38.590 ευρώ