Αυτή είναι η μαγεία των Καλαβρύτων! Φεύγεις το πρωί και επιστρέφεις το βράδυ γεμάτος από διαφορετικές εικόνες, και αν μάλιστα ταξιδεύεις με ένα καινούργιο υβριδικό C-SUV, όπως το MG ZS Max Hybrid+, πας κι έρχεσαι άνετα με ένα ρεζερβουάρ.
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης
Τα πρώτα χιόνια έπεσαν, οπότε δεν αφήνουμε το χρόνο να πάει χαμένος. Ο προορισμός για την αρχή του 2025 βρίσκεται εντός Ελλάδας, και συγκεκριμένα στα Καλάβρυτα, που ενδείκνυνται για ολιγοήμερες διακοπές ή ακόμα και για ημερήσια εξόρμηση, της αυτή που «σκαρώσαμε». Αφορμή για αυτό το ταξιδιωτικό είναι ο ερχομός της ολοκαίνουργιου μοντέλου από την MG, του ZS Max Hybrid+, το οποίο τοποθετείται σε μία από της σημαντικότερες κατηγορίες της αγοράς, ως C–SUV, γεφυρώνοντας ουσιαστικά το κενό ανάμεσα στο ZS (B–SUV) και το HS (D–SUV), όντας ταυτόχρονα το δεύτερο μοντέλο της εταιρείας, έπειτα από το MG3, που συνδέεται με τον κωδικό «Hybrid+» και ό,τι της φέρει.

Πόλος έλξης για τους λάτρεις των σπορ αλλά και τους απλούς επισκέπτες το αναβαθμισμένο Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων, με τον καινούργιο, ταχύτατο αναβατήρα να κλέβει την παράσταση. Περισσότερες πληροφορίες: 26920.24451, 26920.24452 και email στο info@kalavritaski.gr.
MG ZS Max Hybrid+: Σε δυόμιση ώρες… σκηνικό Ελβετίας
Μας αρέσουν πολύ αυτοί οι προορισμοί που σε κάνουν να ξεφεύγεις έπειτα από σχετικά λίγα χιλιόμετρα και λογικές ώρες οδήγησης από τα ασφυκτικά τείχη των πόλεων. Σε αυτή την εξαιρετικά χρήσιμη -για την ψυχολογία μας- ομάδα περιοχών εντάσσονται τα Καλάβρυτα, σε απόσταση περίπου 190 χιλιομέτρων και δυόμιση ωρών από το κέντρο της Αθήνας και περίπου 80 χιλιομέτρων και της ώρας από το λιμάνι της Πάτρας. Ο λόγος για την ορεινή κωμόπολη του Νομού Αχαΐας, που είναι χτισμένη της πρόποδες των Αροανίων Ορέων (Χελμού) σε υψόμετρο περίπου 735 μέτρων, και αποτελεί έδρα του ομώνυμου δήμου, καθώς και της άλλοτε ομώνυμης επαρχίας. Ο πληθυσμός της σύμφωνα με την απογραφή του 2021 ανέρχεται σε 1.600 μόνιμους κατοίκους, ενώ αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα κέντρα του νομού και έναν από της σημαντικότερους οικισμούς της ορεινής Πελοποννήσου. Το όνομα «Καλάβρυτα», σύμφωνα με της ειδικούς, ερμηνεύεται ως «καλές βρύσες» και φαίνεται να το απέκτησε την εποχή της Φραγκοκρατίας τον 13ο αιώνα μ.Χ., όταν αποτέλεσε την έδρα της από της δώδεκα βαρονίες του Πριγκιπάτου της Αχαΐας.

Το MG ZS Max Hybrid+ είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, Excite, Exclusive και Luxury.
Μετά την πρώτη γνωριμία με την τοποθεσία, ας περάσουμε στις συστάσεις και με το νέο μοντέλο της MG. Το προσέχεις στο δρόμο και, αν και σχεδιαστικά δεν εντυπωσιάζει αμέσως, το εμπρός μέρος τραβά την προσοχή. Ωστόσο, αντιλαμβάνεσαι αμέσως τη λογική του εγχειρήματος και πόσο ολοκληρωμένο πακέτο θα φαντάζει για πολλές οικογένειες στην αναζήτηση του νέου τους αυτοκινήτου, και μάλιστα σε εξαιρετικά ελκυστική τιμή, από 24.050 έως 29.150 ευρώ, ανάλογα με την έκδοση. Οι εξωτερικές του διαστάσεις (4.430×1.818×1.635 χλστ.) και το μεταξόνιο (2.610 χλστ.) καλύπτουν τις απαιτήσεις της κατηγορίας C-SUV, προσφέροντας άνεση και λειτουργικότητα για όλους όσοι ενδιαφέρονται για αυτόν τον τύπο αυτοκινήτου. Επιπλέον, διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό από την πρώτη κιόλας έκδοση, καθώς και την υβριδική τεχνολογία Hybrid+, που διευκολύνει σημαντικά την καθημερινή ζωή. Στο εσωτερικό, η καμπίνα προσφέρει άνεση ακόμα και για πέντε επιβάτες, ενώ ο εξοπλισμός συνδεσιμότητας και διασύνδεσης καλύπτει όλες τις σύγχρονες ανάγκες. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 443 λίτρων, που φτάνει τα 1.457 λίτρα με πεσμένα τα πίσω καθίσματα.
Ταξιδεύοντας στο εθνικό οδικό δίκτυο, καταλαβαίνεις ότι το αυτοκίνητο είναι προσανατολισμένο στην άνεση και την ασφάλεια. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι το MG Pilot, το οποίο περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη σειρά τεχνολογιών ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, είναι στάνταρντ σε όλες τις εκδόσεις του νέου μοντέλου. Ανάμεσα στις τεχνολογίες περιλαμβάνονται προσαρμοζόμενο cruise control, ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα, προειδοποίηση για εμπόδια κατά την οπισθοπορεία, προειδοποίηση για την ύπαρξη εμποδίων στις περιοχές που δεν καλύπτουν οι εξωτερικοί καθρέφτες, προειδοποίηση σύγκρουσης και υποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Με όλα αυτά, και ενώ ακόμη προετοιμάζουμε το φωτογραφικό σχέδιο δράσης με τον Γιάννη Κουσκούτη, κατευθυνόμαστε προς έναν από τους πιο δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς της χώρας, με τη μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου να είναι μόλις 5,5 λίτρα/100 χλμ. στην εθνική οδό.
MG ZS Max Hybrid+: Το πρώτο χιόνι της χρονιάς
Τα Καλάβρυτα σήμερα αποτελούν πόλο έλξης ντόπιων και ξένων τουριστών, αφού δέχονται επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με αποκορύφωμα φυσικά τη χειμερινή περίοδο. Αυτό συμβαίνει γιατί διαθέτουν μία από τις καλύτερες υποδομές χειμερινού τουρισμού στην Ελλάδα, κυρίως λόγω του χιονοδρομικού κέντρου που βρίσκεται εκεί και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα στην ελληνική επικράτεια, ενώ υπολογίζεται ότι στην κυρίως πόλη των Καλαβρύτων είναι διαθέσιμες περίπου 2.000 κλίνες.
Τα Καλάβρυτα, καθώς και ευρύτερα η γύρω περιοχή, χαρακτηρίζονται από πλούσια φυσική ομορφιά, την οποία απολαμβάνουμε και εμείς τώρα ανηφορίζοντας προς τα εκεί χωρίς τη γνωστή κίνηση του Σαββατοκύριακου. Προσεγγίζοντας το Χιονοδρομικό Κέντρο (Kalavrita Ski Resort), τα έλατα κάνουν έντονη την παρουσία τους, ενώ το πρώτο χιόνι της χρονιάς έχει μετατρέψει σε μαγευτικές τις πλαγιές του Χελμού.

Όλες οι εκδόσεις του μοντέλου συνοδεύονται από το γνωστό πλέον πακέτο της MG, που περιλαμβάνει 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση ή 150.000 χιλιόμετρα, 7 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και 7 χρόνια δωρεάν έλεγχο οχήματος.
Σε αυτό το ειδυλλιακό αλπικό περιβάλλον έχουμε ξεκάθαρη πλέον άποψη για τα οδηγικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου μας. Η άνεση με την οποία ταξιδέψαμε στον ανοιχτό δρόμο έχει δώσει τη θέση της σε μια σβέλτη και ικανοποιητική απόδοση στο βουνό, χωρίς όμως αυτό να είναι το δυνατό του χαρτί. Θυμίζουμε άλλωστε ότι μιλάμε για ένα C–SUV με βάρος από 1.380 έως 1.420 κιλά, το οποίο δεν έχει σπορτίφ προορισμό, καθώς πρόκειται ξεκάθαρα για οικογενειακό αυτοκίνητο. Η κινητήρια μονάδα του υβριδικού MG ZS Max αποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης, έναν ηλεκτροκινητήρα και μία συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου. Το θερμικό σκέλος συνθέτει ένας ατμοσφαιρικός 1.500άρης (DVVT) κινητήρας με ονομαστική ισχύ 102 ίππων στις 6.000 σ.α.λ., ενώ το ηλεκτρικό ένα μοτέρ με απόδοση 136 ίππων στις 4.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 250 Nm.
Συνδυαστικά η απόδοση φτάνει στην καθ’ όλα εντυπωσιακή τιμή των 197 ίππων (145 kW), ιπποδύναμη όμως που, κακά τα ψέματα, δε φαίνεται εύκολα. Το μοντέλο χρησιμοποιεί μία μπαταρία με χωρητικότητα 1,83 kWh (350V), η οποία φορτίζεται από μια γεννήτρια 45 kW. Αυτό το υβριδικό «πακέτο», το οποίο συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων και κίνηση στους εμπρός τροχούς, μπορεί να επιταχύνει το ZS Max από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 8,7 δλ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 168 χλμ./ώρα. Σημειώστε εδώ ότι στην πίεση η μέση κατανάλωση αγγίζει και τα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ η μέση όλου του οδοιπορικού, χωρίς κανέναν συμβιβασμό στην κίνησή μας, ήταν 6,9 λίτρα/100 χλμ., τιμή καλή για την κατηγορία και για τα δεδομένα του, με τις εκπομπές CO2 να είναι σύμφωνα με το εργοστάσιο 113-115 γρ./χλμ.
To «κόλπο» με το Hybrid+ ZS Max -κάτι που ισχύει και με το αντίστοιχο MG3- είναι να μην κάνεις συνεχώς ανούσια και απότομη χρήση του πεντάλ του γκαζιού, κάτι που εξαντλεί πολύ πιο γρήγορα την μπαταρία, αφήνοντάς σε «ξεκρέμαστο» μόνο με τους 102 ατμοσφαιρικούς ίππους και τις μακριές σχέσεις του εν λόγω κιβωτίου. Με τη σωστή χρήση δε χρειάζεσαι ποτέ και πουθενά κάτι παραπάνω, ενώ γρήγορα συνηθίζεις και αυτή την αίσθηση που θυμίζει overboost, με το δεξί πεντάλ στο πάτωμα, και μάλιστα λες και γίνεται σε δύο επίπεδα, χάρη στη λειτουργία του ηλεκτρικού μοτέρ.

Δεν ταξιδέψαμε με ηλεκτρικό αυτήν τη φορά, αλλά θεωρούμε πολύ χρήσιμους τους… οκτώ φορτιστές από τη ΔΕΗ blue που βρήκαμε στο Χιονοδρομικό.
Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) εξασφαλίζουν μια ισορροπημένη συμπεριφορά με περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος, αφού, αν και SUV, απέχει μόλις 161 χλστ. από το έδαφος. Ως προς την ποιότητα κύλισης, είναι απολύτως ικανοποιητική σε κάθε συνθήκη. Την ίδια στιγμή, το σύστημα πέδησης (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-δίσκοι πίσω) έδειξε ακούραστο και αποτελεσματικό, τόσο στο ταξίδι όσο και στις απαιτητικές κατηφόρες της Αχαΐας, όποτε και αν χρειάστηκε. Σημειώστε εδώ ότι ήταν εφοδιασμένο με ελαστικά GitiComfort 225 διάστασης 215/50 R18. Αν κάτι θα θέλαμε να είναι καλύτερο, αυτό είναι χωρίς αμφιβολία το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο δεν είναι τόσο ακριβές όσο τα οδηγικά μας «θέλω».
MG ZS Max Hybrid+: Επίλογος σε Ζαχλωρού και Ζαρούχλα
Ολοκληρώνουμε αυτήν τη χειμωνιάτικη εξόρμηση με δύο αγαπημένα μας χωριά· την Κάτω Ζαχλωρού αρχικά, ένα ορεινό χωριό χτισμένο σε υψόμετρο 623 μέτρων στις πλαγιές ενός από τους ορεινούς όγκους που περιβάλλουν το φαράγγι του Βουραϊκού ποταμού. «Ινσταγκραμικό» highlight, και όχι μόνο, χάρη στο ότι το χωριό διασχίζει ο «Οδοντωτός Σιδηρόδρομος Διακοπτού-Καλαβρύτων», στο σταθμό του οποίου αποβιβάζονται όσοι θέλουν να επισκεφθούν την Μονή του Μεγάλου Σπηλαίου, που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση. Γύρω από το σταθμό υπάρχουν αρκετές ταβέρνες και ξενώνες όπου μπορούν να φιλοξενηθούν οι επισκέπτες της περιοχής, ενώ σημειώστε ότι απέχει μόλις 10 χλμ. από τα Καλάβρυτα και 12 χλμ. από το Διακοπτό μέσω του Οδοντωτού.

Με φόντο το πέρασμα του Οδοντωτού προς Ζαχλωρού!
Για λίγο πάλι ΕΟ για Αθήνα και έξοδος για την αγαπημένη μας Ζαρούχλα, την οποία μπορείτε να προσεγγίσετε και από άλλο δρόμο αν είστε ήδη στο Χιονοδρομικό, χωρίς καν να χρειαστεί να περάσετε από Καλάβρυτα. Ένα όμορφο ορεινό χωριό, ένα από τα Κλουκινοχώρια, όπως αναφέρονται χαρακτηριστικά, έδρα πρώην ομώνυμης κοινότητας, της άλλοτε Επαρχίας Καλαβρύτων του Νομού Αχαΐας. Είναι χτισμένη σε υψόμετρο 1.020 μέτρων, στις νοτιοανατολικές πλαγιές του όρους Κράθις, πρόβουνου των Αροανίων, κοντά στα όρια με το Νομό Κορινθίας, και αποτελεί έναν από τους πιο ορεινούς οικισμούς της Αχαΐας. Ο οικισμός της Ζαρούχλας αποτελεί ορεινό θέρετρο και διαθέτει αρκετούς ξενώνες και ταβέρνες. Απέχει 35 χιλιόμετρα από την Ακράτα και 110 χλμ. από την Πάτρα, ενώ πολύ κοντά στον οικισμό βρίσκονται η λίμνη Τσιβλού και το Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων. Κάπως έτσι γράφονται οι τελευταίες γραμμές του πρώτου ταξιδιωτικού για το 2025, με την ευχή μας για καλά και ασφαλή χιλιόμετρα σε όλους!_ Μ. Σαλ.
MG ZS MAX HYBRID+
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 4κύλιβδρος β/κ 1.5 DVVT + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.498 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 102 ίπποι/6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 128 Nm/4.500 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 136/4.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (η/κ): 250 Nm/0-1.400 σ.α.λ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 197 ίπποι > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 350V (1,83 kWh) >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 3 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.430×1.818×1.635 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.610 χλστ. >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 161 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 443-1.457 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.380-1.420 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,7 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 168 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,9 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 113-115 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 24.050 ευρώ
TIPS
Τι να δούμε / κάνουμε;
Τα δύο ιστορικά μοναστήρια, της Αγίας Λαύρας και του Μεγάλου Σπηλαίου. Το Μουσείο Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος. Το Μνημείο Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος. Το Ηρώο της Ελληνικής Επανάστασης 1821. Το πλατανόδασος των πηγών του Αροάνιου ποταμού στο Πλανητέρο. Τα Ύδατα της Στυγός στον Χελμό, απ’ όπου πηγάζει ο ποταμός Κράθις. Το Σπήλαιο των Λιμνών. Το Φαράγγι του Βουραϊκού ποταμού. Το πέρασμα του Οδοντωτού από την Κάτω Ζαχλωρού. Στη Ζαρούχλα τα πυργόσπιτα, εκ των οποίων μερικά έχουν συντηρηθεί, όπως ο Πύργος της Ζαρούχλας, και άλλα έχουν εγκαταλειφθεί, όπως ο Πύργος Παπαδημητρόπουλου, ο Πύργος του Χαραλάμπη, αλλά και τους βυζαντινούς ναούς της περιοχής.
Πού να φάμε;
«Το Σπίτι της Μαριώς» > «Περί Ορέξεως» > «Οινομαγειρείο το σπιτικό» > «Varvitsiotis» > «Ταβέρνα Αυλή» > «Κελάρι» > «1022 Ορεινή Κουζίνα» > «Αντώνης και Πόλυ» > «Το καφενείο του Μάριου»

Μέσα στον πλακόστρωτο δρόμο των Καλαβρύτων, με τα ωραία μαγαζιά εστίασης αλλά και αναμνηστικών.