Ανοίγουμε την καλοκαιρινή περίοδο παρέα με το επετειακό Mazda MX-5, σε έναν ιδανικό προορισμό. Ταξιδέψτε μαζί μας στο νησί των Φαιάκων και γεμίστε αισιοδοξία και ελπίδα, συναισθήματα που μας έχουν λείψει και τα έχουμε ανάγκη πιο πολύ από ποτέ.
Ιαπωνική εταιρεία 100 ετών (1920 – 2020), μοντέλο με ιστορία 32 ετών και τη δική του θέση -από το 2000- στο βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες, και μάλιστα στην επετειακή του εκδοχή, προορισμός μαγικός για πασχαλινές και καλοκαιρινές διακοπές και, φυσικά, ιδανική παρέα! Ετοιμάστε τις… λιγοστές αποσκευές σας και επιβιβαστείτε στο πιο επιτυχημένο ρόουντστερ όλων των εποχών, με τελικό προορισμό την Κέρκυρα.
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
Mazda MX-5: Με όνομα βαρύ σαν ιστορία
H Mazda, η εταιρεία με καταγωγή από την ηρωική πόλη της Χιροσίμα, ιδρύθηκε το 1920 και, μέσα από την αναζήτηση νέων δρόμων στους τομείς της μηχανολογίας και του σχεδιασμού, έφερε αποτελέσματα που άλλοι θεωρούσαν ανέφικτα. Σε όλη αυτήν τη διαδρομή κατέγραψε σημαντικές διακρίσεις. Για παράδειγμα, ήταν η πρώτη ασιατική εταιρεία που κέρδισε το Le Mans το 1991, παρουσίασε το εμβληματικό Cosmo Sport 110S, τον περιστροφικό κινητήρα σε μοντέλο μαζικής παραγωγής και δημιούργησε ένα παγκόσμιο best-seller, το διθέσιο ρόουντστερ Mazda MX-5, με πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις από το λανσάρισμά του, το 1989.
Τη χρονιά εκείνη, ο Ιάπωνες παρουσίασαν στο Σαλόνι Αυτοκινήτου μία από τις πλέον επιτυχημένες -μέσα από την απλότητά της- συνταγές, ωδή στον Πραγματικό Οδηγό, εξαιτίας κυρίως του χαμηλού βάρους, του τέλειου ζυγίσματος, της πίσω κίνησης, του εξαιρετικού κιβωτίου ταχυτήτων και του ακριβέστατου συστήματος διεύθυνσης. Σήμερα το μοντέλο βρίσκεται στην τέταρτη γενιά του, και το συγκεκριμένο του οδοιπορικού μας, σε αυτούς τους χρωματισμούς, είναι το επετειακό με τον κωδικό «100 Years».
Διαβάστε και αυτό: Με VW Polo GTI και Mazda MX-5 2.0 στην Αθηναϊκή Ριβιέρα
Το ND ή Mk4 (πρωτοεμφανίστηκε το 2016 και είχε ένα περιορισμένο facelift το 2018) αποτελεί μία από τις πιο σωστές και όμορφες συνέχειες ενός θρύλου που έχουν προκύψει ποτέ από σχεδιαστικό κέντρο αυτοκινητοβιομηχανίας, και αυτό γιατί στη δημιουργία τους σεβάστηκαν τις βασικές αρχές της πρωτοτύπου και της επιτυχίας του. Ο σημερινός απόγονος είναι και αυτός κάτω από 4 μέτρα (3.915 χλστ. το καινούργιο, 3.975 το πρώτης γενιάς), με το βάρος της συγκεκριμένης έκδοσης με τη μαλακή οροφή να είναι επίσης κάτω από τον έναν τόνο. Συγκεκριμένα, μόλις 996 κιλά (+44 κιλά ως RF με μεταλλική οροφή), όταν 960 κιλά ζύγιζε εκείνο το πρώτο, το κλασικό NA με τα χαρακτηριστικά εμπρός «pop-up» φώτα του.
Εδώ είναι το ταξίδι!
Βολεύουμε, κάπως μαγικά, αποσκευές και φωτογραφικά στα 130 λίτρα του πορτ μπαγκάζ, αλλά πραγματικά μπροστά σε αυτήν τη θέση οδήγησης δε μας απασχολεί καθόλου. «Jinba Ittai», λοιπόν – σε απλή μετάφραση, «η σύνδεση ανθρώπου και αλόγου ως ένα», και στην πράξη όλο αυτό που νιώθεις μόλις βολευτείς σε ένα Miata οποιασδήποτε γενιάς και το «φορέσεις», όπως λέμε χαρακτηριστικά. Κάθεσαι εξαιρετικά, αν και θα θέλαμε ακόμα πιο χαμηλά, με το κεντρικό τούνελ να βρίσκεται σχετικά ψηλά δίπλα σου και τον επιλογέα του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου σε ιδανική -«πολεμική»- θέση, την ώρα που και το βολάν διαθέτει για πρώτη φορά και τηλεσκοπική ρύθμιση.
Διαβάστε και αυτό: Δοκιμάζουμε το Mazda MX-5 2.0 Skyactiv G 184
Οι επετειακές εκδόσεις τόσο του MX-5 όσο και των Mazda 3, CX-30 και MX-30 για τα εκατό χρόνια από την εμφάνιση του R360 Coupe, ξεχωρίζουν από το λογότυπο «100 YEARS 1920-2020», που εντοπίζεται σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου, όπως στα πατάκια, στα προσκέφαλα, στη μοκέτα, στο κλειδί, στα καπάκια στο κέντρο των τροχών και στον εμπρός προφυλακτήρα. Φυσικά, με αυτό το χρώμα του αμαξώματος σε λευκή περλέ απόχρωση, σε συνδυασμό με την μπορντό κουκούλα και το εσωτερικό, δημιουργείται ένας συνδυασμός που μαγνητίζει τα βλέμματα ακόμη και των πιο αδιάφορων.
Ανηφορίζουμε την Ιόνια Οδό, στην κυριολεξία μόνοι μας, αλλά και απρόσκοπτα, λόγω της διαλειτουργικότητας των διοδίων, με τον πομποδέκτη να επιταχύνει σημαντικά το ταξίδι μας. Έχουμε μάλιστα «σημαδέψει» στο πρόγραμμά μας, πριν από τη διανυκτέρευση στην Ηγουμεντίτσα, να εκμεταλλευτούμε φωτογραφικά και σημεία της δυτικής ακτογραμμής της χώρας μας, γνωστής και ως η «Καραϊβική της Ελλάδας», όπως είναι για παράδειγμα τα γραφικά Σύβοτα, στα οποία αρχίζουμε να «ζεσταίνουμε» φωτογραφικές και drone. Περιοχή που μαζί με την Πάργα, την Πρέβεζα και φυσικά τη Λευκάδα πρέπει κάθε ταξιδιώτης να περιλάβει στο πρόγραμμά του.
Με φόντο το Ποντικονήσι και βραδινό «σεργιάνι» στα καντούνια!
Η ώρα είναι 11:40 και μπαίνουμε ήδη σε ένα από τα καλύτερα οχυρωμένα λιμάνια της Μεσογείου, αυτό της Κέρκυρας. Σε ένα από τα βορειότερα και δυτικότερα νησιά της Ελλάδας και του Ιονίου Πελάγους, με τα παράλιά της να έχουν συνολικό μήκος 217 χιλιόμετρα και να σχηματίζουν αρκετούς όρμους και ακρωτήρια, στην κυριολεξία χάρμα οφθαλμών. Οι ξένοι επισκέπτες που την έχουν κατατάξει στις κορυφαίες επιλογές τους -μιας και το νησί διδάσκει μαζικό τουρισμό- την αποκαλούν «Κορφού», κατά παραφθορά του βυζαντινού της ονόματος «Κορυφώ», από τις δύο κορυφές που φαίνονται καθώς πλησιάζει ο επισκέπτης στο νησί (Παντοκράτορας στα 914 μ. και Στραβοσκιάδι στα 849 μ.).
Πρώτη έκπληξη για εμάς αποτελεί η κίνηση που συναντάμε, μιας και το νησί είναι από τα πλέον πυκνοκατοικημένα της Μεσογείου, κάτι το οποίο, μαζί με το γεγονός ότι εδώ το λιανεμπόριο δεν είναι σε καθεστώς lockdown, μας κάνει να ξεχνιόμαστε εντελώς, και το μόνο που μας θυμίζει τη δύσκολη εποχή που ζούμε είναι οι απίστευτα ευγενικοί κάτοικοι του νησιού, που κυκλοφορούν με τις μάσκες τους. Είμαστε αποφασισμένοι, έως την επομένη που θα αναχωρήσουμε με το δρομολόγιο της Kerkyra Lines στις 13:00, να έχουμε κάνει σχεδόν όλο το κεντρικό οδικό δίκτυο προς κάθε κατεύθυνση, από το Σιδάρι έως τη Λευκκίμη και από τις Μπενίτσες έως την Παλαιοκαστρίτσα, περνώντας μάλιστα και από ενδιαφέρουσες οδηγικά διαδρομές προς Άνω και Κάτω Κορακιάνα, τοποθεσία Τρουμπέτα κτλ. Περιοχές που μαζί με τη διαδρομή μέσα στην πόλη, του περίφημου Σιρκουί της Κέρκυρας, αποτελούσαν τότε, αλλά και σήμερα, σημεία-σταθμούς για τους λάτρεις των ελληνικών αγώνων αλλά και τους petrolheads που επισκέπτονται το νησί.
Πλέον απολαμβάνουμε το ελαφρύ πισωκίνητο ρόουντστερ, αφού οι Ιάπωνες, σε αυτή την τέταρτη γενιά, χρησιμοποίησαν αλουμίνιο στο αμάξωμα, στην ανάρτηση, στα ψαλίδια, στο διαφορικό και όπου αλλού μπορούσαν, για να κρατήσουν χαμηλά το βάρος, και το πέτυχαν! Ακόμη λοιπόν και αν ο 1.500άρης κινητήρας των 132 ίππων αποδεικνύεται λίγος, με δεδομένες τις δυνατότητες του πλαισίου του, στο τέλος της ημέρας δε χρειάζεσαι τίποτα παραπάνω από αυτόν, σε περίπτωση που δεν μπορείς να ανέβεις στο μπάτζετ και να αποκτήσεις το ολοκληρωμένο 2λιτρο με τους 184 ίππους και το μπλοκέ.
Το κιβώτιο ταχυτήτων, εκτός από εξαιρετικό στην αίσθηση και στην πράξη, είναι και 7% ελαφρύτερο σε σχέση με εκείνο της τρίτης γενιάς, χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου που προαναφέραμε, ενώ έχει και μικρότερη τελική σχέση μετάδοσης (2.866). Υποδειγματική και η στρεπτική ακαμψία, αφού δεν παρατηρούνται στρεβλώσεις, ενώ η δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) δίνει ως αποτέλεσμα το πιο άνετο Miata όλων των εποχών, που όμως σε καμία περίπτωση δεν έχει χάσει τον σπορτίφ χαρακτήρα του. Κάθε άλλο. Στην πίεση εμφανίζονται κλίσεις στο αμάξωμα, δίχως να ξενίζουν ή να προβληματίζουν τον οδηγό, αφού οι όποιες αντιδράσεις δεν έρχονται απροειδοποίητα, και ελέγχονται εύκολα χάρη και στο άμεσο τιμόνι (παρά την ηλεκτρική υποβοήθηση), που προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση.
Ακόμη και με αυτή την έκδοση των 132 ίππων και χωρίς μπλοκέ, μπορείς να διαγράψεις τροχιές. Αρκεί να το σεβαστείς, να σημαδέψεις την κορυφή και την έξοδο της στροφής, και αφού προκαλέσεις ελαφρά αποσταθεροποίηση του πίσω μέρους με απότομη μεταφορά βάρους και κοροϊδέψεις για λίγο το ESP (δεν απενεργοποιείται πλήρως), αφήσεις την υπερστροφή να μπει στη ζωή σου και να την κάνει πιο ανέμελη και απολαυστική. Αυτό το -απόλυτα ζυγισμένο- μοντέλο καταφέρνει να σου δίνει χαρά που βρίσκεις μόνο σε πολύ ακριβότερες κατασκευές της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ενώ λοιπόν ο μυημένος επισκέπτης ή ο ανήσυχος οδηγός, αν προτιμάτε, μπορεί να απολαύσει τις διαδρομές του νησιού (πάντως αρκετά σημεία του οδικού δικτύου θέλουν φροντίδα), ειδικά με κατασκευές όπως το Miata, στη συνέχεια θα αποζημιωθεί και συνολικά από το «πακέτο» που προσφέρει η Κέρκυρα. Τι σας προτείνουμε κατά τη διαμονή σας εκεί; Ζήστε κάθε στιγμή και βόλτα στην ατμοσφαιρική Παλιά Πόλη, μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco, και χαθείτε στα στενά δρομάκια -καντούνια- της συνοικίας Καμπιέλο και της γραφικής Νάπολης με τις απλωμένες μπουγάδες στα αντικριστά παράθυρα. Απολαύστε τον καφέ σας στο κοσμικό Λιστόν, που χτίστηκε από τους Γάλλους και γίνεται ένα με τον κόσμο στη μεγαλύτερη πλατεία Βαλκανίων, τη Σπιανάδα. Στο λιμάνι δεσπόζουν το Παλιό και το Νέο Φρούριο, ενώ μη λησμονήσετε να περάσετε απέναντι στο Ποντικονήσι και στη Μονή Βλαχερνών. Επισκεφθείτε το Αχίλλειο, το παραμυθένιο παλάτι της αυτοκράτειρας Σίσσυ, και το επιβλητικό νεοκλασικό Μον Ρεπό. Τέλος, ανεβείτε τα σκαλιά του ανδρικού μοναστηριού Ιερά Μονή Παναγιάς Παλαιοκαστρίτσας, που χτίστηκε τον 13ο αιώνα.
Το απόλυτο γιατρικό!
Η εξόρμησή μας στην Κέρκυρα με το Mazda MX-5 «100 Years» μάς γέμισε τις μπαταρίες και μας βοήθησε να ξεχαστούμε. Πού θα πάει όμως, θα τις πάρουμε και πάλι πίσω τις ζωές μας, και ας ελπίσουμε αυτό το καλοκαίρι που μόλις ξεκινάει να αποτελέσει τον επίλογο της άρρωστης εποχής μας και ταυτόχρονα την αφετηρία των καλύτερων ημερών που σίγουρα θα έρθουν!_ Μ. Σαλ.
MAZDA MX-5 SOFT TOP 1.5 SKYACTIV 132 PS
> ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.496 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 132 ίπποι/7.000 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 152 Nm/4.500 σ.α.λ. > ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς > ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον, διπλά ψαλίδια > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 3.915×1.735×1.225 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.310 χλστ. > ΒΑΡΟΣ: 996 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,3 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 204 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 6,1 λίτρα/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 138 γρ./χλμ.
TIPS
Πού θα κάνουμε μπάνιο; Στα Δυτικά, στην παραλία του Αγίου Γεωργίου Πάγων, στους Έρμονες, στην Παλαιοκαστρίτσα, στη Γλυφάδα και στην Μυρτιώτισσα. Στα Ανατολικά, στον κόλπο της Κουλούρας, στην Κασσιόπη, στην Μπαταρία και στο Αυλάκι. Στο Nότο, στην παραλία του Αρκουδίλα, στον χρυσαφένιο Χαλικούνα και φυσικά στην παραλία Ίσσος – ευρύτερη περιοχή Natura όπου είχε γυριστεί και η περίφημη σκηνή του κυνηγητού στην ταινία Τζέιμς Μποντ, «Για τα μάτια σου μόνο», με τον Ρότζερ Μουρ.
Πού θα φάμε; Ένας γευστικός παράδεισος για κάθε βαλάντιο το νησί. Από το βραβευμένο «Etrusco» και τα «Rodostamo», «La Tavola» και «Trilogia», έως τα «Flisvos», «Rex», «Ωραίες Μπενίτσες», «Κληματαριά», «Καλάμι» και «Σταύρος» για τοπική κουζίνα.
Ο Σπύρος Κοντογιώργης από τη Λέσχη Αυτοκινήτου Κέρκυρας μας συνάντησε, μας πρότεινε σημεία φωτογράφισης και μας έδωσε το ημερολόγιο της λέσχης για το 2021. Τους ευχαριστούμε πολύ!
Με την πανδημία να επηρεάζει πολύ τις ζωές και τα επαγγελματικά μας ταξίδια, νιώθεις άνετα και όμορφα μέσα σε ασφαλές περιβάλλον, όπως στο ξενοδοχείο «Corfu Mare Boutique Hotel», που μας φιλοξένησε.
www.corfumare.gr, τηλ.: 26610.31011
Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα με το δρομολόγιο των 10:00 και επιστροφή την επόμενη ημέρα με εκείνο στις 13:00, χάρη στη βοήθεια της Kerkyra Lines. https://kerkyralines.com/, τηλ.: 26650.25908 (Ηγουμενίτσα), 26610.81808 (Κέρκυρα), 26620.32440 (Παξοί)
Ευχαριστούμε το Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων, τη Δήμαρχο Μερόπη Υδραίου (φωτ.) και την κ. Δανάη Γκερέκου (Υπεύθυνη Γραφείου Δημοσίων Σχέσεων) για τη σημαντική βοήθειά τους στο οδοιπορικό μας στο πανέμορφο νησί του Ιονίου.
https://corfu.gr/, τηλ.: 26613.62782