Εκτός από τα ταξιδιωτικά των πολλών χιλιομέτρων, υπάρχουν και οι έξυπνες αποδράσεις, όπως αυτή στα πανέμορφα Τρίκαλα Κορινθίας, τα οποία απέχουν μόλις μιάμιση ώρα από την Αθήνα, χαρίζοντας εντυπωσιακές εικόνες και συναισθήματα. Τα περιδιαβαίνουμε με το πιο ολοκληρωμένο κορεατικό μοντέλο της εποχής μας, το ηλεκτρικό Kia EV9.
Κείμενο – Drone: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
Μόλις στο τεύχος Δεκεμβρίου είχατε διαβάσει από εμάς τον τίτλο «e–Road trip» σε ένα οδοιπορικό επίσης με ηλεκτρικό μοντέλο (Hyundai Kona), αλλά τότε 1.212 χιλιομέτρων με επίκεντρο τα Ιωάννινα. Δεν είναι ότι έχουμε στερέψει από έμπνευση σε τίτλους, αλλά το concept και αυτού του μήνα ήταν συγκεκριμένο και απόλυτα ταιριαστό ως συνέχεια, αφού είχε να κάνει με μια έξυπνη ταξιδιωτική απόδραση, ιδανική ακόμα και ως ημερήσια εκδρομή, με το πιο σύγχρονο Kia της εποχής μας και φιναλίστ για το θεσμό «Car Of The Year 2024», το αμιγώς ηλεκτρικό Kia EV9. Σας καλούμε να συνταξιδέψουμε «πρώτη θέση» στο άνετο, premium και… ασφυκτικά γεμάτο από εξοπλισμό εσωτερικό του 7θέσιου μοντέλου, το οποίο συνδυάζει τις αρετές ενός SUV και ενός MPV με τόσο αριστοτεχνικό τρόπο, όσο ελάχιστες προτάσεις της εποχής μας.
Kia EV9: «1 Χωριό / 3 Συνοικίες / 1 ΔΙΑΔΡΟΜΗ»
Ακριβώς αυτό αναγράφεται στη μεγάλη καφέ πινακίδα στην είσοδο του προορισμού μας, σε απόσταση περίπου 160 χιλιομέτρων από την Αθήνα, σημείο που θα είχαμε προσεγγίσει το πολύ σε μιάμιση ώρα αν επιλέγαμε να φορτίσουμε για σιγουριά, πριν ανέβουμε. Σημειώστε λοιπόν ότι το ηλεκτρικό pit stop μας έγινε στον ΣΕΑ Βέλου (Ολυμπία Οδός – 103ο χιλιόμετρο στο ρεύμα προς Πάτρα) και εκεί, στο CCS (DC / 50 kW) της FORTISIS, πήραμε 38,21 kWh σε χρόνο 00:44:57.
Λίγα χιλιόμετρα μετά, αφήνουμε την ΕΟ στο ύψος του Ξυλοκάστρου και μέσα από μια διαδρομή ανάμεσα σε ελαιώνες, αμπέλια και ευκαλύπτους, με κατεύθυνση σε χωριά όπως τα Ρίζα και το Ρέθι, βρισκόμαστε στα Τρίκαλα. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα ορεινό χωριό του νομού Κορινθίας το οποίο χωρίζεται σε τρεις επιμέρους συνοικίες, που αποτελούν επίσημα διαφορετικούς οικισμούς. Οι συνοικίες διαιρούνται με βάση το υψόμετρο, με το χαμηλότερο χωριό να είναι η Κάτω Συνοικία, να ακολουθεί η Μέση Συνοικία και πιο ψηλά να βρίσκονται τα Άνω Τρίκαλα. Είναι χτισμένα στις πλαγιές του όρους Ζήρεια (Κυλλήνη), ενώ λόγω του όμορφου φυσικού τους περιβάλλοντος και της κοντινής τους απόστασης από την Αθήνα αποτελούν δημοφιλή τουριστικό προορισμό, όχι μόνο για αυτή την περίοδο, κάτι που είναι αναμενόμενο, αλλά σχεδόν για όλο το χρόνο, αφού συνδυάζουν πολύ καλά αυτό που ορίζουμε ως «θάλασσα και βουνό, μια ανάσα δρόμος».
Πρώτο πέρασμα από την Κάτω Συνοικία Τρικάλων, που είναι χτισμένη σε υψόμετρο 900 μέτρων, διαθέτει άνετο πάρκινγκ στην είσοδό της και μια μικρή γραφική πλατεία, συνέχεια με τη Μέση Συνοικία, σε υψόμετρο 1.050 μέτρων στις πλαγιές του όρους Κυλλήνη, η οποία αποτελεί την πολυπληθέστερη του χωριού, ενώ τα Άνω Τρίκαλα, που ακολουθούν ανεβαίνοντας, είναι χτισμένα σε υψόμετρο 1.100 μέτρων, μέσα σε ελατόδασος, όντας το ορεινότερο από τα τρία χωριά που απαρτίζουν τα Τρίκαλα. Σε απόλυτα παραδοσιακό στυλ και οι επιχειρήσεις της περιοχής, με τους ξενώνες, τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια, τα καφέ-μπαρ να είναι φτιαγμένα από πέτρα και ξύλο, οπότε και πλήρως ενσωματωμένα στο εντυπωσιακό φυσικό περιβάλλον.
Το όχημά μας, πραγματική ηλεκτρική ναυαρχίδα, τραβάει όλα τα βλέμματα πάνω του, τόσο με την 5μετρη πληθωρική και τετραγωνισμένη σιλουέτα του όσο και με διάφορα στοιχεία της σχεδίασής του. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, έχει βασιστεί στη φιλοσοφία «Opposites United» της μάρκας, όπως χαρακτηριστικά την αναφέρουν, κάτι το οποίο συνεπάγεται συνδυασμό κλασικών και φουτουριστικών γραμμών, και ομολογουμένως το αποτέλεσμα είναι επιτυχημένο, παρά τον τεράστιο όγκο του.
Ο λόγος για ένα σύνολο με μήκος 5.015 χλστ., πλάτος 1.980 χλστ. και ύψος 1.780 χλστ., το οποίο πατάει σε τροχούς από 19 έως 21 ιντσών, με το «δικό μας» συγκεκριμένα να είναι εφοδιασμένο με ελαστικά Continental Premium Contact C διάστασης 285/45 R21. Σημείο κατατεθέν της σχεδίασής του, η οποία έχει διατηρήσει πολλά στοιχεία από το πρωτότυπο, είναι το εμπρός μέρος γενικότερα με τη γνώριμη πια «μύτη-τίγρη» της εταιρείας και τους κάθετους και λεπτούς προβολείς matrix, στα άκρα τοποθετημένους, να βοηθούν και αυτοί με τη σειρά τους να φαίνεται ακόμα πιο φαρδύ το αμάξωμα. Η έκδοσή μας, μάλιστα, η GT Line, διαθέτει, σε σχέση με τις πιο «απλές», και διαφορετικούς προφυλακτήρες, άλλες ζάντες, μπάρες οροφής, «ψηφιακή μάσκα φωτισμού», που το κάνει ακόμα πιο αναγνωρίσιμο το βράδυ. Επιπλέον έχει και ηλιοροφή, δημιουργώντας ένα πακέτο συνολικά 87.000 ευρώ, το οποίο όμως με την κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ πέφτει στα 79.000 ευρώ, τιμή που, όπως αντιλαμβανόμαστε από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα μαζί του, δικαιολογείται απόλυτα, όχι μόνο εξαιτίας δυνατοτήτων, που θα εξηγήσουμε και παρακάτω, αλλά και λόγω των χώρων και του απίστευτου σε πληθώρα εξοπλισμού.
Το μεταξόνιο των 3.100 χλστ. σε συνδυασμό με το επίπεδο δάπεδο από άκρη σε άκρη δημιουργεί μια τόσο φιλόξενη καμπίνα, που σπάνια συναντάς. Στις στάνταρντ τρεις σειρές καθισμάτων του, ανάλογα με την έκδοση, φιλοξενούνται έξι ή (όπως στο δικό μας) επτά επιβάτες, ενώ το σύνολο είναι ντυμένο με ποιοτικά, όμορφα και βιώσιμα υλικά. Ποια είναι η πρώτη ατάκα που αναφωνείς όταν ανοίγεις τις πόρτες του; Απίστευτη ευρυχωρία! Από εκεί και πέρα, στο ταμπλό κυριαρχεί μία οθόνη 12,3 ιντσών, που συνδυάζει το σύστημα infotainment με τον πίνακα οργάνων (επίσης 12,3 ίντσες) και με μία οθόνη (5 ίντσες) για πρόσβαση σε άμεσες λειτουργίες, όπως αυτήν του κλιματισμού.
Τα πιο απαραίτητα, όπως ο χειρισμός της έντασης του ήχου ή η θερμοκρασία, ελέγχονται και μέσω φυσικών διακοπτών στο κέντρο της κονσόλας, όπως και από το πολυλειτουργικό τιμόνι. Όλα τα λεφτά, πάντως, είναι τα καθίσματα και οι λειτουργίες που αυτά προσφέρουν σε κάθε σειρά, ανάλογα βέβαια με την έκδοση εξοπλισμού. Σημαντικό είναι ότι η πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων δεν είναι θεωρητική, αλλά αρκετά εύκολη, με το χώρο για τα πόδια των επιβατών ακόμα και εκεί να είναι ικανοποιητικός, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι ανεξάρτητες θύρες φόρτισης, ποτηροθήκες κτλ. προσφέρονται σε κάθε κάθισμα ξεχωριστά.
Kia EV9: Εκδρομική… αυτονομία!
Αφήνουμε τις πανέμορφες συνοικίες και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε προς το χιονοδρομικό κέντρο της Ζήρειας, και μάλιστα χωρίς το παραμικρό άγχος μπαταρίας και φόρτισης, για ό,τι και αν έχουμε σκεφτεί ή προγραμματίσει. Η μπαταρία του μοντέλου μας μπορεί να ανακτήσει ενέργεια για 239 χλμ. σε μόλις 15 λεπτά, καθώς το Kia EV9 υποστηρίζει ταχεία φόρτιση DC έως και 250 kW, ενώ η Kia ανακοινώνει αυτονομία 541 χλμ. για την πισωκίνητη έκδοση και 497 χλμ. για την τετρακίνητη, όπως τη «δική μας», με τα 450 χιλιόμετρα στην πόλη και περίπου τα 400 στον ανοιχτό δρόμο, όπως διαπιστώνουμε στην πράξη τις μέρες που το έχουμε στην κατοχή μας, να είναι απόλυτα εφικτό νούμερο.
Άξιο αναφοράς είναι ότι το EV9 (όπως και το EV6 – θυμίζουμε) μπορεί να φορτίσει απευθείας ηλεκτρικές συσκευές 220V (Vehicle-to-Load – V2L) και μελλοντικά ένα κτίριο (Vehicle-to-Building – V2B) ή ένα σπίτι (Vehicle-tο-Home – V2H). Η διαδρομή μας εκπληκτική, με το χιόνι να έχει κάνει την εμφάνισή του για τα καλά, ενώ ένα κοπάδι από ελεύθερα άλογα δημιουργεί μια παραμυθένια εικόνα μέσα στο ομιχλώδες τοπίο. Βρισκόμαστε πλέον στο οροπέδιο του όρους Ζήρεια (ή Κυλλήνη), σε υψόμετρο 1.500 μέτρων, μόλις 10 χιλιόμετρα από τα Τρίκαλα και σε απόσταση αναπνοής τόσο από την Αθήνα όσο και από την Πάτρα, όπου λειτουργεί από το 2007 το Χιονοδρομικό Κέντρο Ζήρειας.
Διαθέτει μια πίστα αρχαρίων με έναν συρόμενο αναβατήρα (baby lift) συνολικού μήκους 150 μέτρων, καθώς και άλλη μία πίστα κλιμακωτών διαβαθμίσεων, στην οποία λειτουργεί ένας επίσης συρόμενος αναβατήρας (πιατάκι), συνολικού μήκους 400 μέτρων. Είμαστε καθημερινή εκεί, οπότε εκμεταλλευόμαστε το γεγονός ότι ακόμη στο παρκινγκ δεν έχει πολύ κόσμο και σημειώνουμε τις παρατηρήσεις μας για το αυτοκίνητο, μετά το ταξίδι μας σε εθνικό οδικό δίκτυο αλλά και ορεινή διαδρομή.
Θυμίζουμε ότι το μεγαλύτερο έως σήμερα μοντέλο της Kia προσφέρει δύο εκδόσεις. Η βασική έχει κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα, ενώ η τετρακίνητη, όπως του οδοιπορικού μας, ενσωματώνει ακόμα ένα μοτέρ στο εμπρός μέρος. Το πισωκίνητο EV9 εφοδιάζεται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 76,1 kWh, ενώ τόσο η έκδοση Long Range όσο και η AWD στο δάπεδό τους έχουν ένα συσσωρευτή με χωρητικότητα 99,8 kWh. Η ιπποδύναμη του δικίνητου είναι 203 ίππων (150 kW), με μέγιστη ροπή 350 Nm, ενώ του τετρακίνητου 383 ίππων (283 kW), με 600 Nm ροπής, που στιγμιαία φτάνει στα 700 Nm μέσω λειτουργίας boost. Σημειώστε ενδεικτικά ότι η επιτάχυνση από στάση και έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα για το τετρακίνητο και 7θέσιο όχημα των 2.625 κιλών που έχουμε στην κατοχή μας είναι μόλις τα 6 δλ.!
Οδηγώντας, λοιπόν, το Kia EV9 σε αφήνει απόλυτα ικανοποιημένο με τη λειτουργία της ανάρτησής του, πάντα για τα δεδομένα της κατασκευής. Για να μην παρεξηγηθούμε, αυτό δε σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι έχει δημιουργηθεί για να στρίβει, αλλά καταφέρνει να ταξιδεύει το πλήρωμά του σαν σε μαγικό χαλί, χωρίς όμως να απουσιάζουν κάποιοι τριγμοί, κυρίως στις πίσω θέσεις, που παρατηρούμε στην πληθώρα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Αναρωτιόμαστε, μάλιστα, γιατί σε αυτή την κατηγορία και σε αυτό το μπάτζετ η εταιρεία δεν προσφέρει έκδοση με παραμετροποίηση (ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση), που θα δημιουργούσε το ιδανικό αποτέλεσμα. Στα θετικά αξιοσημείωτα η απουσία αεροδυναμικού θορύβου, χάρη και στο εξαιρετικό 0,28 του συντελεστή οπισθέλκουσας, αλλά και ότι το όχημα με τις τεράστιες επιφάνειες δεν επηρεάζεται καθόλου από τους πλευρικούς ανέμους, όπως αυτούς που συναντάς έντονα στο ύψος των Μεγάρων. Το τιμόνι είναι γρήγορο στην αίσθηση και εξαιρετικό στις πληροφορίες που περνάει στον οδηγό του, ενώ το βάρος των 2,5+ τόνων φαίνεται μόνο όταν επιλέξεις να του συμπεριφερθείς με «βάναυσο» τρόπο, που δεν έχει καμία σχέση με το χαρακτήρα του. Όταν προσπαθήσεις δηλαδή να πας πολύ γρήγορα σε δρόμο με απότομες και διαδοχικές στροφές, όπου και πάλι όμως δε θα σε προδώσει ούτε στο κράτημα (εξαιρετική η λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων) ούτε με την απόδοση του συστήματος πέδησης, και μάλιστα σε απαιτητική κατηφόρα μιας ορεινής διαδρομής, όπως αυτές που συναντήσαμε στην Ορεινή Κορινθία.
Kia EV9: Επίλογος στη Λίμνη Δόξα
«Βαδίζουμε» για τον επίλογο του ταξιδιωτικού μας και επιλέγουμε να ρίξουμε την αυλαία σε ένα από τα πλέον γνωστά μας, όμορφα και ιδιαίτερα σημεία της ευρύτερης περιοχής, τη λίμνη Δόξα, και μάλιστα προσεγγίζοντάς τη από μία εκτός δρόμου για αρκετά χιλιόμετρα διαδρομή (ελάχιστα πριν από το χιονοδρομικό δεξιά σε ταμπέλα «Γκούρα, Τρίκαλα και ΛΙΜΝΗ ΔΑΣΙΟΥ»), η οποία αυτή την εποχή έχει αρκετό χιόνι. Σημειώστε εδώ ότι το τετρακίνητο EV9 μας προσφέρει μέσα από δύο μπουτόν στο τιμόνι και δύο δυνατότητες παραμετροποίησης· όσον αφορά τα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport και My Drive) και όσον αφορά το τερέν όπου επιλέγεις να κινηθείς μαζί του (Snow, Mud και Sand). Η λειτουργία τους εξαιρετική, αν και στην προκειμένη περίπτωση θα θέλαμε ιδανικά και ανάλογα ελαστικά, έτσι ώστε πραγματικά το όχημά μας να είχε μετατραπεί σε οδοστρωτήρα, γιατί ως γνωστόν… «το ελαστικό τελειώνει πρώτο», όσες δυνατότητες και αν σου χαρίζει το όχημα.
Η τεχνητή λίμνη Δόξα βρίσκεται σε υψόμετρο 900 μέτρων, στην περιοχή του Φενεού Κορινθίας. Η κατασκευή της ολοκληρώθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και στηρίχτηκε στο χείμαρρο Δόξα, που ρέει σε εκείνη την περιοχή. Στο κέντρο της λίμνης υπάρχει το εκκλησάκι του Αγίου Φανουρίου, που γιορτάζει στις 27 Αυγούστου, καθώς και την ημέρα εορτασμού των Φώτων, όπου γίνεται καθαγιασμός των υδάτων της λίμνης. Παλαιότερα υπήρχε εκεί η Μονή Αγίου Γεωργίου, αλλά λόγω των πλημμυρών μεταφέρθηκε σε μικρή απόσταση από την αρχική της θέση, σε διπλανό ύψωμα.
Όταν βρεθείτε εκεί, μπορείτε να εντάξετε στο πρόγραμμά σας και τα χωριά Γκούρα και φυσικά τη Ζαρούχλα, που σας προτείνουμε για διαμονή, φαγητό αλλά και για έναν ωραίο κύκλο περίπου 400 χλμ. που πραγματοποιήσαμε στην Ορεινή Κορινθία με το Kia EV9, με την κατανάλωσή μας να κυμαίνεται στις 28,3 kWh/100 χλμ. και το όχημα του οδοιπορικού μας να αποτελεί ένα από τα πιο ολοκληρωμένα με τα οποία έχουμε ταξιδέψει τα τελευταία χρόνια._ Μ. Σαλ.
KIA EV9 AWD GT Line (7θέσιο)
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 2 ηλεκτροκινητήρες >ΙΣΧΥΣ (εμπρός η/κ): 189,5 ίπποι/4.000-7.800 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (εμπρός η/κ): 350 Nm/0-3.800 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (πίσω η/κ): 189,5 ίπποι/0-3.800 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (πίσω η/κ): 350 Nm/0-3.800 σ.α.λ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 379 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 697 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 99,8 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 5.015×1.980×1.780 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 3.100 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 333-2.393 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.625 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,0 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 28,3 kWh/100 χλμ. >AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 400-450 χλμ.>ΦΟΡΤΙΣΗ 0-100% (AC): 10:30 λεπτά (22 kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ 10%-80% (DC): 45 λεπτά (100 kW) >ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ: 87.000 ευρώ (AWD GT Line Launch Edition 7-Seater Sunroof), 79.000 ευρώ με την κρατική επιδότηση
TIPS
Τι να δούμε;
Τις τρεις συνοικίες των Τρικάλων > Τις πεζοδρομικές διαδρομές της περιοχής > Το Χιονοδρομικό Κέντρο Ζήρειας > Τη λίμνη Δόξα > Τη Μονή Αγίου Γεωργίου > Την Γκούρα > Τη Ζαρούχλα > Τη Λίμνη Τσιβλού > Τη Στυμφαλία Λίμνη > Το Εκκλησάκι Παναγίας του Βράχου > Τον Αρχαιολογικό χώρο Φενεού
Πού να φάμε και να διασκεδάσουμε;
Όπως Παλιά > Λίθινο > Πινακωτή > Το Πέτρινο > Το Χαγιάτι > Καφέ Αλφαβητάριο > Ψητοσυνάντηση > Ο Πλάτανος > Ορίζοντες > 900 Meters > Κουκουβάγια > Λίθινο