X
Οδοιπορικά

DS 4: Οδοιπορικό στην Αρκαδία

Με το ελκυστικής σιλουέτας DS 4, και μάλιστα εφοδιασμένο με τον ιδανικό κινητήρα για ταξιδιάρικη διάθεση, 1.5 BlueHDi 130 EAT8, ταξιδεύουμε στα πανέμορφα χωριά της Αρκαδίας, στη σκιά του όρους Μαίναλο.

Κείμενο – Drone: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Είναι αλήθεια ότι στα τελευταία τεύχη σάς είχαμε συνηθίσει σε πολλά… ηλεκτρικά χιλιόμετρα, τα οποία, κακά τα ψέματα, προϋποθέτουν διάφορους συμβιβασμούς, κυρίως από την άποψη του χαμένου χρόνου σε φόρτιση, ειδικά μάλιστα σε περιπτώσεις όπως στη δική μας, όπου δε μας ενδιαφέρει μόνο το «απλό» για τον καθημερινό ταξιδιώτη, να φτάσουμε δηλαδή από το σημείο Α στο Β, αλλά και να δουλέψουμε πολύ στην ενδιάμεση διαδρομή· και, φυσικά, στον τελικό προορισμό μας, με το χρόνο και το φως της ημέρας να αποτελούν απαιτητικό παράγοντα, κυρίως το χειμώνα.

Με αυτό ως δεδομένο, στο συγκεκριμένο τεύχος είπαμε να απολαύσουμε την ελευθερία που σου χαρίζει ένα πετρελαιοκίνητο όχημα. Συνοδοιπόρος μας για τις επόμενες σελίδες είναι μία από τις πιο όμορφες τετράτροχες παρουσίες των τελευταίων ετών, το DS 4 σε Cristal Pearl χρωματισμό, εφοδιασμένο μάλιστα με το απόλυτο σύνολο για ταξίδι· τον γνωστό μας 1.5 BlueHDi των 130 ίππων, που συνδυάζεται με το αγχολυτικό, επίσης αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων.

Η γκάμα του DS 4 στην ελληνική αγορά περιλαμβάνει μία βενζινοκίνητη επιλογή, PureTech 130, από 35.800 ευρώ, μία πετρελαιοκίνητη σαν αυτή του οδοιπορικού μας, BlueHDi 130 από 38.500 ευρώ (σε κάθε περίπτωση με αυτόματο 8άρι) και την E-TENSE των 225 ίππων από 47.400 ευρώ.

DS 4: Λίγο πριν λιώσουν τα χιόνια

Ξεκινάμε στις 08:00 το πρωί από το Μαρούσι και πολύ γρήγορα αρχίζουμε να προσεγγίζουμε την ευρύτερη περιοχή του οδοιπορικού μας, την πανέμορφη Αρκαδία. Μεγαλύτερη πόλη και έδρα της περιφερειακής ενότητας είναι η Τρίπολη, η οποία απλώνεται σε ένα εκτεταμένο οροπέδιο στο κέντρο της Πελοποννήσου σε ύψος 650 μέτρων, και περιστοιχίζεται από τους ορεινούς όγκους του Αρτεμισίου, του Παρθενίου, του Πάρνωνα και του Μαινάλου, καθώς και από το Λεβίδι, την πραγματικά ζωντανή κωμόπολη με την πλατεία που αποτελεί το απόλυτο σημείο συνάντησης των ντόπιων αλλά και των ταξιδευτών.

Στο συγκεκριμένο οδοιπορικό μας, λοιπόν, θα επικεντρωθούμε γύρω από το Μαίναλο, του οποίου το χιονοδρομικό προσεγγίζουμε μόλις στις 09:45 μέσα από την πανέμορφη ορεινή διαδρομή στο πυκνό ελατοδάσος, συνολικής απόστασης μόλις 10 χλμ. από τον κεντρικό δρόμο. Το όρος Μαίναλο βρίσκεται στο κέντρο της Πελοποννήσου, καταλαμβάνοντας το μεγαλύτερο μέρος του βόρειου τμήματος της Αρκαδίας, ενώ η υψηλότερη κορυφή του βρίσκεται στα 1.981 μ. Περιβάλλεται στα ανατολικά από τα βουνά Ολίγυρτος, Τραχύ, Λύρκειο και Αρτεμίσιο, βόρεια από τα Αροάνια και τον Ερύμανθο, δυτικά από τη Μίνθη και το Λύκαιο και νότια από τον Ταΰγετο και τον Πάρνωνα. Η ονομασία «Μαίναλο» έχει αρχαιοελληνική προέλευση, καθώς σημαίνει την ιερή μανία, δηλαδή τη θεία παραφορά που φέρνει η άγρια φύση.

Η φύση βρίσκεται στα καλύτερά της αυτήν τη στιγμή, την οποία απολαμβάνουμε στην κυριολεξία μόνοι μας, αφού δυστυχώς ο φετινός χειμώνας δεν ήταν καλός για τα χιονοδρομικά μας κέντρα και γενικότερα για τους προορισμούς που εξαρτώνται άμεσα από το χιόνι. Παρ’ όλα αυτά, η εικόνα της περιοχής θυμίζει πραγματικό έργο τέχνης, στο οποίο το DS 4 εντάσσεται σαν μια τελευταία πινελιά πριν από την υπογραφή του καλλιτέχνη.

Tο Χιονοδρομικό Κέντρο βρίσκεται στο οροπέδιο της Οστρακίνας σε υψόμετρο 1.600 μέτρων, κάτω από την υψηλότερη κορυφή του Μαινάλου (Προφήτης Ηλίας 1.981 μ.). Απέχει 162 χλμ. από την Αθήνα, 120 χλμ. από την Καλαμάτα, 90 χλμ. από τη Σπάρτη και το Ναύπλιο, και μόλις 30 χλμ. από την Τρίπολη.

Εντυπωσιακό στην εμφάνιση και το DS 4, το οποίο θυμίζουμε ότι πατάει στην πλατφόρμα EMP2 του ομίλου. Είναι σχετικά μεγάλων διαστάσεων για τα δεδομένα της κατηγορίας, με μήκος 4.400 χλστ., πλάτος 1.866, ύψος 1.470, απόσταση από το έδαφος 189 χλστ., ενώ το δικό μας είναι εφοδιασμένο με ελαστικά Michelin e Primacy, διάστασης 205/55 R 19. Στο εμπρός μέρος, το κύριο χαρακτηριστικό είναι τα φώτα DS Matrix LED Vision, που συνδυάζουν τον τυπικό φωτισμό με αυτόν της κατεύθυνσης του τιμονιού. Το σύστημα αυτό συμπληρώνεται με τα φώτα ημέρας, τα οποία αποτελούνται από δύο γραμμές LED εκατέρωθεν (ολόκληρο το σύστημα περιλαμβάνει 150 LED). Στο πίσω μέρος, η οροφή κατεβαίνει πολύ χαμηλά σε ένα έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ, τα πίσω φτερά εντείνουν τη μυώδη εμφάνιση με καμπύλες και αιχμηρές άκρες στο αμάξωμα, ενώ ιδιαίτερα είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα.

Ανοίγοντας τις πόρτες του DS 4, το βλέμμα πέφτει αμέσως πάνω στον ψηφιακό πίνακα οργάνων με την απρόσκοπτη αναγνωσιμότητα και την καλή εργονομία, ενώ η ποιότητα των υλικών και η εντυπωσιακή εμφάνιση είναι τα πρώτα πράγματα που σημειώνεις, την ώρα που καταλαβαίνεις ότι και το μεταξόνιο των 2.675 χλστ. έχει παίξει το ρόλο του στη φιλόξενη καμπίνα. Ο χώρος για τις αποσκευές είναι 430 λίτρα (έως 1.240 με πεσμένες τις πίσω θέσεις) και η πόρτα του είναι ηλεκτρική, με σύστημα ανέπαφου ανοίγματος.

DS 4: Στο ψηλότερο χωριό της Πελοποννήσου

Ανανεώνουμε το ραντεβού μας με το χιονοδρομικό για τον επόμενο χειμώνα και κατηφορίζουμε, με πρώτο σύντομο πέρασμα από τη Βυτίνα. Βρίσκεται σε υψόμετρο 1.033 μέτρων, σε μια κατάφυτη περιοχή όπου δεσπόζουν πεύκα, έλατα και καστανιές, αποτελώντας ένα από τα αξιολογότερα ορεινά θέρετρα της Πελοποννήσου και ευρύτερα της Ελλάδας. Παραδοσιακή φωτογραφία με πέρασμα του DS 4 από το «δρόμο της αγάπης», και φύγαμε για το… ψηλότερο χωριό της Πελοποννήσου. Αυτό ακριβώς αναφέρεται στην πινακίδα στην είσοδο ενός καλά κρυμμένου για πολλά χρόνια μυστικού διαμαντιού της περιοχής, όπως είναι τα Μαγούλιανα, στα 1.365 μέτρα.

Στην εκδρομή σας στην Αρκαδία να εντάξετε στα «must» το πέρασμα από τα Μαγούλιανα, στα 1.365 μέτρα. Η ονομασία προέρχεται πιθανότατα από τη σλαβική λέξη «Magila», που σημαίνει «λόφος, ύψωμα». Το 1927 μετονομάστηκε σε «Αργυρόκαστρο», όπως και πολλά χωριά εκείνη την περίοδο που είχαν σλαβικά ή λατινικά ονόματα, σύντομα όμως το όνομα αυτό εξέπεσε λόγω αντιδράσεων των κατοίκων.

Τα προσεγγίζεις κάνοντας δεξιά στον κεντρικό δρόμο από Βυτίνα για Δημητσάνα και αφού ανέβεις μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ανηφορική διαδρομή με καλή άσφαλτο και άσπρη διαγράμμιση στα άκρα της. Ο παραδοσιακός αυτός οικισμός βρίσκεται πλησίον του Αργυροκάστρου, όπου παραθέριζαν οι Βιλαρδουίνοι. Νωρίς ακόμη εδώ, δεν έχει ανοίξει ένα από τα καλύτερα μαγαζιά της ευρύτερης περιοχής, ο «Ιωσήφ», αλλά η ευγενέστατη κυρία που το ετοιμάζει για το μεσημέρι μας λέει «να πάτε οπωσδήποτε στο εγκαταλελειμμένο χωριό Λάστα, στα 5 χιλιόμετρα από εδώ». Το καφενείο στην πλατεία του χωριού με το όνομα «ΑΗ-ΓΙΩΡΓΗΣ», από την ομώνυμη εκκλησιά στην πλατεία, είναι «αυτοεξυπηρετούμενο», με μοναδική υποχρέωση του επισκέπτη να διατηρεί το χώρο καθαρό και αν επιθυμεί να αφήσει τον οβολό του στο ταμείο-κουμπαρά. Στο οίκημα αυτό είχε διαμείνει ο Ιμπραήμ Πασάς κατά την Επανάσταση του 1821.

Η διαδρομή συνεχίζεται σε ένα πανέμορφο περιβάλλον μέσα στο αρχαίο ελατοδάσος του Μαινάλου, το οποίο το τελευταίο διάστημα έχει παρουσιάσει μεγάλη τουριστική άνοδο, εξαιτίας και ενός 5άστερου ξενοδοχείου που έγινε εκεί, του «Manna», στο χώρο του εμβληματικού κτιρίου του 1929, γνωστού και ως το «Σανατόριο της Μάνας». Πολύ γρήγορα προσεγγίζουμε το Βαλτεσινίκο, σε υψόμετρο 1.180 μέτρων, έναν αρκετά μεγάλο παραδοσιακό οικισμό όπου παλαιότερα είχε αναπτυχθεί πολύ η ξυλοτεχνία.

Σε όλη αυτήν τη διαδρομή έχουμε απολαύσει πραγματικά τη συμβίωση με το DS 4. Χωρίς υπερβολή, για ταξίδι δε χρειάζεσαι και δε θέλεις να έχεις κάτι άλλο από αυτό τον πετρελαιοκίνητο συνδυασμό. Οι 130 ίπποι, σε συνδυασμό με τη ροπή των 230 Nm μόλις από τις 1.750 σ.α.λ., δε βάζουν φωτιά στην άσφαλτο, αν μάλιστα αναλογιστεί κανείς ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο 1.414 κιλών, αλλά δημιουργούν ένα σύνολο το οποίο σου επιτρέπει να κινείσαι συνεχώς πολύ σβέλτα χωρίς το παραμικρό άγχος επίσκεψης σε πρατήριο καυσίμου, αφού η μέση κατανάλωση είναι κοντά στα 5,8 λίτρα/100 χλμ. και προσεγγίζει τα 7 λίτρα μόνο όταν το πιέζεις συνεχώς.

Το Βαλτεσίνικο ήταν γνωστό κατά τη Φραγκoκρατία ως «Βάλτες». Στην κορυφή Παλαιόκαστρο βρίσκονται τα ερείπια μεσαιωνικού οχυρού. Κατά την επανάσταση του 1821, το χωριό αποτελούσε το ορμητήριο του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, και ειδικά μετά την έλευση του Ιμπραήμ και τις σφοδρές συγκρούσεις με τον αιγυπτιακό στρατό.

Η ραφιναρισμένη ανάρτηση του μοντέλου (ΜακΦέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) ταιριάζει και στα οδηγοκεντρικά κομμάτια της Αρκαδίας, με τις κλίσεις στα πατημένα σημεία να λάμπουν διά της… απουσίας τους και παρά τα 189 χλστ. που απέχει το αμάξωμα από το έδαφος. Την ίδια ώρα, και το σύστημα διεύθυνσης είναι ανάλογο της πολύ καλής εντύπωσης που αφήνει γενικότερα το μοντέλο, τόσο στην αίσθηση όσο και στις πληροφορίες, όπως και ο συνδυασμός με τα 19άρια ελαστικά και τα αποτελεσματικά φρένα του αυτοκινήτου.

Η Δημητσάνα στα χρόνια της Οθωμανοκρατίας διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο με το «κρυφό σχολειό», και το 1821 με το «Δημητσανίτικο μπαρούτι» που παρασκεύαζε. Στη θέση της σημερινής Δημητσάνας υπήρχε η αρχαία Αρκαδική πόλη Τεύθις, η οποία είχε συμμετάσχει στον Τρωικό Πόλεμο αλλά και στον εποικισμό της Μεγαλόπολης.

DS 4: Επίλογος στα highlight!

Αναφερθήκαμε εκτενέστερα στα πιο «ψαγμένα» σημεία της περιοχής, αλλά θα κυκλώσουμε και θα ολοκληρώσουμε από τις περιοχές όπου σας ταξιδεύουμε συχνά πυκνά μέσα από τις σελίδες μας και από αυτά που έχουν σηκώσει στις πλάτες τους το μεγαλύτερο βάρος της τουριστικής ανάπτυξης του εν λόγω μέρους. Σύντομο πέρασμα από τη Ζάτουνα, για να έχουμε και καλοφωτισμένη ως φόντο τη Δημητσάνα, το χωριό που πλέον ανθεί τουριστικά περισσότερο από όλα τα υπόλοιπα.

Η Δημητσάνα είναι χτισμένη σε μια ορεινή τοποθεσία, πάνω σε λoφοράχη και σε υψόμετρο 946 μέτρων, από τη μεσημβρινή πλευρά της οποίας χαρίζει στον ταξιδιώτη θαυμάσια θέα της πεδιάδας της Μεγαλόπολης και του Ταϋγέτου. Εμείς παίρνουμε μία ακόμα οδηγική ιδέα στην ομώνυμη διαδρομή της Ανάβασης, που οδηγεί ως το Ζιγοβίστι, όπου και η Πλατεία Αθανάτων με το μεγάλο μαρμάρινο μνημείο, και κατηφορίζουμε για την πανέμορφη Στεμνίτσα, που εντάσσεται επίσης -και όχι άδικα- στα «SOS» των ταξιδιωτών.

Γράφουμε τον επίλογο στο χωριό αυτού που μας «φιλοξενεί» ουσιαστικά, αφού όταν μιλάμε για Αρκαδία το μυαλό όλων πηγαίνει στον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη. Στο Λιμποβίσι, λοιπόν, στο χωριό της καταγωγής του, ολοκληρώνουμε και αυτό μας το οδοιπορικό, σε μία από τις πιο όμορφες και ενδιαφέρουσες περιοχές της ελληνικής επικράτειας._ Μ. Σαλ. 

DS 4 1.5 BlueHDi 130 EAT8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Turbodiesel άμεσου ψεκασμού >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.499 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 130 ίπποι/3.750 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 230 Nm/1.750 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.400×1.866×1.470 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.675 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 430-1.240 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.414 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 12,2 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 203 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ: 5,8 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 138 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 38.500 ευρώ

TIPS

Τι να δούμε;

Το Χιονοδρομικό Κέντρο Μαινάλου > Το «δρόμο της αγάπης» στη Βυτίνα > Το φαράγγι του Λούσιου > Το Αργυρόκαστρο στα Μαγούλιανα > Την Ιερά Μονή Φιλοσόφου και το Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης στη Δημητσάνα > Τη σχολή Αργυροχρυσοχοΐας στη Στεμνίτσα > Το σπίτι του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη στο Λιμποβίσι > Το Αρκαδικό Μουσείο Τέχνης και Ιστορίας και τη Βιβλιοθήκη στο Λεβίδι

Πού να φάμε και να διασκεδάσουμε;

«Ιωσήφ» στα Μαγούλιανα > «Βασιλικός» στο Βαλτεσινίκο > «Το Λάθος» λίγο πριν από τη Δημητσάνα > «Το Χάνι» κοντά στο Λεβίδι > «Ου Μπλέξεις» στη Ζάτουνα > «1821» στη Στεμνίτσα > «Καπνοπωλείο» στη Βυτίνα

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!