Μη ξεγελιέστε από την επίσημη περιβολή, το συγκεκριμένο VW Passat είναι ικανό να διασύρει σαφώς πιο σπορτίφ κατασκευές, σε απόλυτες επιδόσεις και όχι μόνο.
Μέχρι σήμερα, για την κορυφαία έκδοση του Passat, η VW προτιμούσε κινητήρες μεγάλου κυβισμού, με περισσότερους από τέσσερις κυλίνδρους. Παραδοσιακά, το αποτέλεσμα δεν ενθουσίαζε τους λάτρεις της γρήγορης οδήγησης, αλλά ακόμα και όσους επιθυμούσαν μία λιμουζίνα με σπορτίφ χαρακτηριστικά. Σαν να μην έφτανε αυτό, η κατανάλωση καυσίμου ήταν κάτι περισσότερο από υπερβολική, καθιστώντας το ειδικά στη σημερινή εποχή σχεδόν απαγορευτικό. Στην 7η γενιά του Passat, όμως, οι Γερμανοί πήραν την απόφαση στη θέση του “λαίμαργου” βενζινοκινητήρα, να τοποθετήσουν κάτω από το θηριώδες εμπρός καπό του πολυτελούς σεντάν τον δίλιτρο TDI απόδοσης 240 ίππων. Αυτή χρίστηκε και η κορυφαία έκδοση του μοντέλου, την ώρα που η αντίστοιχη βενζινοκίνητη είναι αυτή των 1.400 κ.εκ. με απόδοση 150 ίππων. Άλλοι καιροί, θα συμπληρώσουμε.
Δεν είναι μυστικό, ότι τα χρόνια που θεωρούσαμε επιβεβλημένο οι ισχυρότερες και πλέον σπορ εκδόσεις να διαθέτουν βενζινοκινητήρα, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Μόνο λίγα δεν είναι τα μοντέλα με κινητήρες πετρελαίου, που μας έχουν ενθουσιάσει με τον τρόπο λειτουργίας και τις τιμές απόδοσης τους, χωρίς να θυσιάζουν τα σπορ χαρακτηριστικά. Στην περίπτωση του Passat, έχουμε να κάνουμε με το ισχυρότερο που κατασκευάστηκε ποτέ! Ο δίλιτρος Bi-Turbo έχει απόδοση 240 ίππους, αλλά το σημαντικότερο; Ροπή που αγγίζει τα 500 Nm και μάλιστα διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ.! Με 120 ίππους ανά λίτρο κυβισμού, το δίλιτρο σύνολο κάνει χρήση δύο τουρμπίνων. Μία υψηλής πίεσης της τάξως των 3,8 bar και μία χαμηλής (μεταβλητής γεωμετρίας). Επίσης, στρόφαλος, οι μπιέλες και τα έμβολα κατασκευάστηκαν ώστε να έχουν αντοχή σε πίεση καύσης της τάξεως των 200 bar.
Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό τόσο με τα όργανα μετρήσεων, όσο και στην αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός πίσω από το τιμόνι του. Η ροπή των 500 Nm κάνει τη διαφορά και από τις 1.700 σ.α.λ. αισθάνεσαι μία μαγική δύναμη να τραβάει με δύναμη το Passat και να επιταχύνει χωρίς κενά μέχρι και τις 4.500 σ.α.λ. Η συνεχής επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή, ενώ σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει και το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με την πυκνή κλιμάκωση, που ουσιαστικά προσφέρει την αίσθηση πως έχεις δύναμη συνεχώς σε όλο το εύρος στροφών. Και αν η αίσθηση που σας μεταφέρουμε δεν σας πείθει, ίσως το γεγονός ότι για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση απαιτεί μόλις 6 δευτερόλεπτα να σας αλλάξει την άποψη… Και ειδικότερα αν αναλογιστείτε ότι μιλάμε για μία κατασκευή που ξεπερνάει τα 1.700 κιλά, και εν τέλει είναι ικανή να διασύρει μεγάλο μέρος των αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ανάμεσα μας.
Το ερώτημα, βέβαια, είναι αν η κορυφαία αίσθηση του κινητήρα είναι αντίστοιχη με αυτή που προσφέρει το βαρύ αμάξωμα. Και όμως, ναι! Δεν έχουμε κρύψει την εκτίμηση μας στην πλατφόρμα MQB, η οποία για ακόμα μία φορά ξεδιπλώνει τις αρετές της, αφού σε καμία περίπτωση δεν αισθάνεσαι το βάρος της κατασκευής. Μόνο το μέγεθος θα σε προβληματίσει, αλλά και αυτό στο κέντρο της πόλης και στην καθημερινή μετακίνηση. Σε διαδρομή με διαδοχικές στροφές, το Passat διαθέτει εξαιρετική ευελιξία, ενώ το γεγονός ότι οι γερμανοί τεχνικοί το εφοδίασαν με το σύστημα τετρακίνησης 4Motion με Haldex 5ης γενιάς, αποδεικνύει ότι ήθελαν να προσφέρουν και κορυφαία οδική συμπεριφορά. Και το αποτέλεσμα τους δικαιώνει, αφού τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά, ακόμα και στην γλιστερή ελληνική άσφαλτο. Επιπλέον και σε οριακές καταστάσεις, όπου το πίσω μέρος θα εμφανίσει την τάση να γλιστρήσει, το σύστημα τετρακίνησης θα φροντίσει να επαναφέρει την τάξη με άσφαλεια. Δεν είναι μυστικό ότι μπορείς να κινηθείς πολύ γρήγορα σε οποιαδήποτε διαδρομή, χωρίς να προβληματιστείς και πάντα με υψηλά στάνταρ ασφάλειας. Αυτό που θα θέλαμε είναι να έχει αντίστοιχη αίσθηση και το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο είναι αρκετά ελαφρύ και δεν συνάδει με τα σπορ χαρακτηριστικά του κορυφαίου Passat.
Βέβαια, η σπορ αίσθηση έχει και το αντίστοιχο τίμημα, αφού τα επίπεδα άνεσης της ανάρτησης δεν είναι αντίστοιχα με αυτά των μικρότερων εκδόσεων. Η πιο σφικτή ρύθμιση ανάρτησης και ελατηρίων, έχει σαν αποτέλεσμα να περνάνε στο χώρο των επιβατών οι ανωμαλίες του οδοστρώματος, και μάλιστα σε κάποιες εγκάρσιες αρκετά έντονα. Βλέπετε, οι Γερμανοί τεχνικοί -δυστυχώς- δεν μπόρεσαν να υπολογίσουν τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, αν και εν τέλει ο οδηγός και οι συνεπιβάτες του θα έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν ένα άνετο ταξίδι. Και μάλιστα, χωρίς να χρειαστεί να διαθέτουμν ξεχωριστό προϋπολογισμό για τα καύσιμα! Το σημαντικότερο μειονέκτημα των ισχυρών εκδόσεων του Passat μέχρι σήμερα, πλέον αποτελεί άσσο στο μανίκι του! Ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας κατανάλωσε κατά μέσο όρο 7,8 λίτρα όσο καιρό το είχαμε στη διάθεση μας, αλλά μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι όποιος βρέθηκε πίσω από το τιμόνι του δεν είχε διάθεση να κινηθεί οικονομικά. Κάτι που σημαίνει ότι η τιμή μπορεί σχετικά εύκολα να πέσει κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ.
Το κορυφαίο Passat της 7ης γενιάς κόβει τους δεσμούς με το παρελθόν. Με τελείως διαφορετική φιλοσοφία, και διαθέτοντας κορυφαία τεχνολογία, δεν είναι η απόλυτη σπορ κατασκευή, αλλά μία λιμουζίνα με πολύπλευρο χαρακτήρα. Η λειτουργία και οι επιδόσεις του κινητήρα είναι στοιχεία εντυπωσιακά, που αποτελούν ένα ιδανικό πακέτο με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Χωρίς περιορισμούς σε χώρους και επίπεδο εξοπλισμού, συνδυάζει τα σπορτίφ χαρακτηριστικά, χωρίς να είναι η απόλυτη κατασκευή του είδους. Αλλά, μπορεί και προσφέρει τη δυνατότητα στον μέσο οδηγό να κινηθεί πολύ γρήγορα, με μεγάλα περιθώρια ασφάλειας, κάνοντας αρκετές κατασκευές με σαφώς πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά να “κοκκινίζουν”. Πραγματοποιώντας παράλληλα πολύ λιγότερες επισκέψεις σε πρατήριο για ανεφοδιασμό!_Π.Τ.
VW Passat 2.0 TDI Bi-Turbo DSG7 4Motion
Κυβισμός: 1.968 κ.εκ.
Ισχύς: 240 ίπποι / 4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 500 Nm / 1.750-2.500 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων
Κίνηση: Και στους τέσσερις τροχούς
ΜxΠxY: 4.767×1.832×1.456
Βάρος: 1.721κιλά
Χώρος Αποσκευών: 586 λίτρα
Εκπομπή CO2: 139 γρ./χλμ.
0-100: 6,1 δλ.
Τελική ταχύτητα: 240 χλμ./ώρα