Η έλευση του XC60 κάνει τους Σκανδιναβούς της Volvo να καυχώνται για το ασφαλέστερο αυτοκίνητο που κυκλοφορεί σήμερα.
Επί ισπανικού πραγματοποιήθηκε η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ολοκαίνουργιου crossover της Volvo, του XC60. Με συμπαγείς διαστάσεις, 4.628 χλστ. μήκος x 1.891 πλάτος x 1.713 μήκος και μεταξόνιο 2.774 χλστ. το κατά γενική άποψη ευπαρουσίαστο SUV τοποθετείται στο δύσκολο πλαίσιο που οριοθετούν τα BMW X3, Mercedes GLK και Audi Q5.
Σχεδιαστικά η εταιρική ταυτότητα είναι εμφανέστατη εμπρός με τη μεγάλη μάσκα και το τραπεζοειδές καπό να κυριαρχούν και να θυμίζουν οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της φίρμας, τη στιγμή που τη διαφορά κάνουν τα κεκλιμένα προς τα κάτω και «κομμένα» στο άνω σημείο τους εμπρός φωτιστικά σώματα. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στο πλαϊνό και στο πίσω μέρος. Από τους καθρέπτες και μέχρι την πέμπτη πόρτα το αμάξωμα διακρίνεται από ένα δυνατό νεύρο (κάτω από τα παράθυρα) και ένα ανεπαίσθητο ανασήκωμα που κάνει φτάνοντας προς το τελείωμά του.
Ο χώρος αποσκευών και τα πίσω φτερά διακρίνονται από δυναμικές καμπύλες οι οποίες καταλήγουν στα ολοκαίνουργια φωτιστικά σώματα με LED. Εντός, τα πάντα έχουν τοποθετηθεί οδηγοκεντρικά. Ακριβώς μπροστά από το τιμόνι βρίσκεται το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, ενώ όλες οι λειτουργίες φιλοξενούνται στην «κλασική» πλέον λεπτή, επίπεδη κεντρική κονσόλα, η οποία σε αυτό το Volvo είναι αισθητά στραμμένη προς τον οδηγό, όπως και το καντράν προβολής λειτουργιών που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό.
Η γκάμα αρχικά θα διαθέτει δύο κινητήρες έναν εξακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζίνης 3.0 λίτρων (285 ίπποι/5.600 σ.α.λ.) και έναν τουρμποντίζελ 2,4 λίτρων (185 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ.). Αργότερα, θα ακολουθήσει ένας ίδιας χωρητικότητας ντίζελ με 163 ίππους, ενώ σε περίπου ένα χρόνο η εταιρεία θα λανσάρει και μια δικίνητη δίλιτρη έκδοση βενζίνης. Στις υπάρχουσες τετρακίνητες εκδόσεις για τη μεταφορά της ροπής φροντίζει ένας συμπλέκτης Haldex τέταρτης γενιάς. Στην πράξη και ειδικά σε ό,τι αφορά το βενζινοκίνητο σύνολο, κινητήρας και κιβώτιο συνηγορούν υπέρ του τομέα «επιδόσεις», την ίδια στιγμή που η σχετικά μαλακή ανάρτηση δίνει στο αμάξωμα του XC60 έναν πιο «βολτίσιο» χαρακτήρα. Περισσότερα επί ελληνικού εδάφους βέβαια…
Κερασάκι στην τούρτα της παρουσίασης αποτέλεσε το λανσάρισμα ενός νέου συστήματος ασφάλειας που εξέλιξε η Volvo. Πρόκειται για το City Safety το οποίο προλαμβάνει τα ατυχήματα που γίνονται στην κίνηση της πόλης με ταχύτητες χαμηλότερες των 30 χλμ./ώρα.
Ένας αισθητήρας λέιζερ, τοποθετημένος στην κορυφή του παρμπρίζ, ανιχνεύει τι συμβαίνει εμπρός από το όχημα. Όταν διαπιστώσει ακινητοποιημένο όχημα ή άλλο αντικείμενο σε απόσταση 10 μέτρων και ταυτόχρονα πάρει ένδειξη ότι το XC60 κινείται με σταθερή ταχύτητα, μέχρι 30 χλμ., χωρίς ο οδηγός να φρενάρει, προετοιμάζει τα φρένα επιβραδύνοντας μέχρι τα 15 χλμ. και στη συνέχεια προχωρά σε ακαριαίο φρενάρισμα.
Το City Safety θα αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού στο νέο crossover της Volvo το οποίο στην ελληνική αγορά αναμένεται τον Ιανουάριο. Οι τιμές για τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου θα ανακοινωθούν στις 15 Οκτωβρίου._Ε.Ξ.