top icon
Δοκιμές

Οδηγούμε το Volvo XC 90 D5 AWD

Πάντα όταν δοκιμάζεις στο εξωτερικό, έχεις την αγωνία για το τι θα προκύψει με τη “μηχανή” στην Ελλάδα. Από τη Βαρκελώνη στην Αθήνα ή για να είμαστε ακριβείς από την Ισπανία στην Ελλάδα, λοιπόν, και μάλιστα στην πλέον γήινη εκδοχή και το συμπέρασμα είναι σαφές.

Δε θα σας κουράσουμε. Δε θα λειτουργήσουμε με ερωτηματικά, δήθεν αγωνίας. Οδηγήσαμε τις εξωτικές εκδοχές στη Βαρκελώνη το Μάρτιο, οπότε καταγράψαμε αγωνία και σήμερα επιστρέφουμε στην Ελλάδα, το “κλέβουμε” για 48 δύσκολες ώρες και δε θα… μασήσουμε στα πλήκτρα μας, ούτε θα στρογγυλέψουμε το “δια ταύτα”. Εδώ, στη χώρα μας το XC 90 με τον “βασικό” σήμερα ντίζελ D5 (αργότερα μέσα στη χρονιά αναμένεται και D4), αποδεικνύεται εξαιρετικό! Προβάλλει μάλιστα ιδανικά τις δυνατότητες του σουηδικού δίλιτρου συνόλου που στην έκδοση της δοκιμής, με τους 225 ίππους, δύσκολα βρίσκει αντίπαλο. Επι του προκειμένου μάλιστα δεν θα μετριάσουμε, αλλά το καταθέτουμε ευθαρσώς. Όπου αντίπαλος, οι δίλιτροι ντίζελ των Audi και ΒMW και μάλιστα με πολύ αυστηρά κριτήρια. Δίλιτρος 225 ίππων με 8άρι αυτόματο και δεν λείπουν τα ερωτηματικά, αφού είναι τεράστιο σε όγκο και βάρος, όντας, αναμενόμενα, ιδιαίτερα ευρύχωρο για επιβάτες – αποσκευές, ενώ, είναι γνωστό πως οι ελληνικοί δρόμοι, όπως και οι δοκιμαστές μας, απαιτούν μεγάλο κυλινδρισμό στην κατηγορία, όπου το σημείο αναφοράς είναι η τρίλιτρη Χ5 σήμερα και μέχρι χθες τα θηριώδη Land Cruiser που χάρη στην αξιοπιστία τους και στο ύφος τους κέρδισαν ακόμα και τους αυστηρούς αγοραστές των Range Rover, γκρεμίζοντας κάστρα σε Κoλωνάκι, Εκάλη και αλλού. Το XC 90 στη σύγχρονη εκδοχή του βλέπει όλα τα παραπάνω, ενώ οδηγώντας το ακόμα περισσότερο βάζεις ακόμα και την Cayenne απέναντί του. Ναι, την Porsche και μη σας κάνει εντύπωση. Οι Σουηδοί που επανεκκίνησαν με το V40 δεν πολεμούν για “σπόρια” και εναλλακτικές λύσεις, αλλά λατρεύουν τις μετωπικές συγκρούσεις και αναζητούν το μερίδιό τους με σκληρή δουλεία ακόμα και στις σύνθετες, στις δύσκολες κατηγορίες όπως τα SUV πολυτελείας. Με δεδομένο ότι στην υβριδική plug-in εκδοχή και σε αυτήν με το βενζινοκινητήρα έχουν τα ατού για το άτυπο ράλλυ της ποιοτικής επικράτησης, που κατά τη γνώμη μας είναι πιο δύσκολο από αυτό των πωλήσεων, επαναλαμβάνουμε πως είχαμε σκέψεις και απορίες σε σχέση με τον ντίζελ της δοκιμής μας.

Παραλάβαμε ένα μαύρο -κατράμι XC-90 με σκούρο μπεζ εσωτερικό και όλα τα καλούδια που προβλέπει ο κατάλογος εξοπλισμού, αλλά και την αερανάρτηση με τις 4 ρυθμίσεις (Eco, Comfort, Off Road, Dynamic), ώστε να προσαρμόζεται ιδανικά στις απαιτήσεις του οδηγού αλλά και στις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες. Μπορεί η κεντρική κονσόλα να σε παραπέμπει στην επόμενη δεκαετία και να σου δημιουργεί μελαγχολία αφού απευθύνεται σε αυτούς τους ωραίους νέους που κάνουν θαύματα με τα πλήκτρα και την οθόνη αλά iPad, ωστόσο, από την πλευρά μας, καλοδεχτήκαμε την ανάρτηση. Θα είμαστε ειλικρινείς. Αρχικά σκεφτήκαμε, υπερβολή των ανθρώπων του μάρκετιγκ, αφού με 225 ίππους το θηρίο ίσα που θα κινείται, όποτε τι να την κάνεις την υδροπνευματική. Σωστά σκεφτήκατε οι συντονισμένοι. Πρόσθεσαμε και “τρομάρα τους”…

Αθήνα -Σπάρτη-Αθήνα…

Δοκιμή ειδικών συνθηκών για 48 ώρες, απλά γιατί έτσι πρέπει, ειδικά όταν το αυτοκίνητο θα απευθυνθεί στους απαιτητικούς. Στους πολύ απαιτητικούς και αντιλαμβάνεστε ότι η ευθύνη εκτοξεύεται… Επιφυλακτικά λοιπόν στην αρχή, με το θάρρος να βρίσκει χώρο, αφού απλά αρέσει. Κερδίζεις το καλό βλέμμα. Όχι την αντιπάθεια λόγω μεγάλου “τζιπ” που παραμένει σε ισχύ, αλλά αυτό της απορίας και της εκτίμησης. Ενδιαφέρον αυτό και για τη δουλειά μας. Αρχίζοντας από τα τυπικά, έχεις τη σωστή θέση οδήγηση εύκολα γρήγορα και χωρίς πολλές ρυθμίσεις παρά τις δυνατότητες, κάτι που συναντάς μόνο στις Χ5/Χ6, ενώ το μικρό σε διάμετρο τιμόνι σε προκαλεί, ώστε να αντιμετωπίσεις το σύνολο πολύ σοβαρά και με σεβασμό. Το απαιτεί μάλιστα για να είμαστε ακριβείς, ακόμα και από εμάς, τους δύσπιστους και απαιτητικούς που επιμένουμε πως αρέσει μεν, αλλά “θα σέρνεται και πού πάω τώρα στα 60 μου με το φορτηγό του Μαρτίνου” (κ. Νίκος Μαρτίνος ο PR της Volvo). Διαψεύσεων συνέχεια, όμως, και μάλιστα, με το καλημέρα, αφού η άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και το εξαιρετικό κιβώτιο σε συνδυασμό με τη ρύθμιση του πλαισίου επιτρέπουν και ευέλικτη μετακίνηση στην πόλη, ενώ απίστευτο, έχεις και το γκάζι έστω κι αν σπάνια απαιτείται!

Οι Σουηδοί που επανεκκίνησαν με το V40 δεν πολεμούν για “σπόρια” και εναλλακτικές λύσεις, αλλά λατρεύουν τις μετωπικές συγκρούσεις και αναζητούν το μερίδιό τους με σκληρή δουλεία ακόμα και στις σύνθετες, στις δύσκολες κατηγορίες όπως τα SUV πολυτελείας.

Με τα θετικά μηνύματα αποθηκευμένα, βρίσκεις το τέλειο περιβάλλον στα κομμάτια μετά τα διόδια Σπαθοβουνίου στην εθνική Κόρινθου-Τρίπολης και μέχρι την ατελείωτη ευθεία που σε οδηγεί σε μια πόλη που διαθέτει τη σωστή ποδοσφαιρική ομάδα και το σωστό αεροδρόμιο και για αγώνες με αυτοκίνητα. Πήγαμε γρήγορα στις καμπές στο ύψος της Στέρνας και της Νεμέας, σημειώνοντας πολύ υψηλή μ.ω.τ., αξιοποιώντας κινητήρα -κιβώτιο που έχουν τοποθετηθεί σε ένα εξαιρετικό όπως αποδεικνύεται πλαίσιο. Το τιμόνι στο άνω άκρο της κατηγορίας, τα φρένα κορυφαία και με σύμμαχο όλο αυτό το πακέτο, εμπιστεύεσαι και παρασύρεσαι, όποτε δε λείπουν και οι κλίσεις (που περιορίζονται αισθητά όμως στη θέση Dynamic όπου η ανάρτηση χαμηλώνει σχεδόν δύο εκ.) που ίσως κουράζουν τον μεσήλικα που κάθεται πίσω, αφήνοντας όμως αγέρωχη την επίσης μεσήλικα. Πολύπειροι και οι δυο, αλλά είναι εκείνη που απτόητη έχει αφοσιωθεί στο μίνι iPad με το Hay Day και τα γυαλιά της πρεσβυωπίας στη θέση ΟΝ σε ολη τη διαδρομή. Τόσο ασφαλής λοιπόν και ο “θεατής” των πίσω καθισμάτων, που συνέχεια επευφημεί τους χώρους. Η συνέχεια ακόμα πιο απαιτητική και αποδεικνύεται τέλεια διαδρομή το κομμάτι από την Τρίπολη στη Σπάρτη όπου το θηρίο κρύβει με μαεστρία βάρος και μέγεθος, ακόμα και στον κατήφορο όπου ατού αποδεικνύονται τα φρένα! Η μικτή άσφαλτος-χώμα ειδική διαδρομή; Από τη Σπάρτη στις Καριές, ένα πολύ όμορφο χωριό με άποψη όπου πιστοποιείς ότι οι άνθρωποι της επαρχίας μας έχουν ξεπεράσει και ακόμα παρά πέρα, στο χωματόδρομο. Εκεί βλέπεις και το καθαρά αγωνιστικό προφίλ της περιοχής, που διαθέτει και αγωνιστική λέσχη (ΛΑΣ) με πολύ σημαντικά στελέχη. Ανθρώπους με ποιότητα και ανοικτό ευαίσθητο μυαλό.

Το Volvo;

Η ποιότητά του δεν μπαίνει σε συζήτηση. Είναι κορυφαία. Στο δρόμο, στη λογική του V40 αλλά με την αναβάθμιση που απαιτεί η κατηγορία, αλλά και το DNA του Σουηδού κατασκευαστή που δεν κανει εκπτώσεις και συμβιβασμούς. Απο εκει και πέρα θα είμαστε ακριβείς. Ελίσσεται άψογα στο στενό δρόμο και προσαρμόζεται περίφημα στο οποίο είδος οδοστρώματος, δημιουργώντας την αίσθηση σιγουριάς που απαιτεί το περιβάλλον. Μένεις στη ρύθμιση Comfort και ταξιδεύεις με τον τροπο που επιλέγεις. Αν αλλάξεις διάθεση ακολουθεί και τελικά δεν έχεις λόγο να επιλέξεις τη σπορ ρύθμιση!

Από εκεί και πέρα και αντί συμπεράσματος…

Δεν εχει την ποίοτητα κύλισης της Χ5 και ειναι λάθος να την αναζητά κανείς, αφού οι εικόνες, τα ερεθίσματα που εχουμε αφορούν στην 3λίτρη κορυφαία της εκδοχή, ενώ κατά τη γνώμη μας, σε αυτόν τον πολύ ειδικό τομέα (της κύλισης) στους ελληνικούς δρόμους, υπολείπεται οριακά και του Discovery Sport, ενός πολύ ενδιαφέροντος συνόλου μικρότερης όμως κατηγορίας. Συνολικά, υπερέχει του Touareg, καταθέτει προσωπικότητα, όπως η Cayenne, ενώ εννοείται πως υστερεί εκτός δρόμου από το Land Cruiser, όχι όμως και εντός. Όλα αυτά, με το δίλιτρο ντίζελ που παίρνει το δικό του ειδικό βραβείο, ταιριάζοντας απόλυτα με το αυτόματο οκτάρι της Aisin και δεν ειναι υπερβολή να σημειώσουμε ότι σε συνδυασμό με την τιμή και το κύρος της Volvo σήμερα, στη συγκεκριμένη κατηγορία, δεν έχει αντίπαλο. Τόσο εντυπωσιακό σε μέγεθος και σε βάθος, αλλά και έξυπνα διακριτικό. Μακάρι να επανέλθουμε με άλλες λιγότερο γήινες εκδοχές, απλά γιατί αξίζει να προβάλλουμε το έργο των Σουηδών μηχανικών που μας εχουν κερδίσει, κυρίως με το αποτέλεσμα που προκύπτει μέσα από τη δουλειά τους._Σ.Χ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ