Η Toyota παρουσίασε στο Στρασβούργο ένα Prius που κυριολεκτικά έρχεται από το… μέλλον. Το κάθε άλλο παρά πειραματικό αυτό όχημα συνδέεται μέσω καλωδίου για ηλεκτροφόρτιση και ακόμα περισσότερη αυτονομία.
Η Toyota παρουσίασε στο Στρασβούργο ένα Prius που κυριολεκτικά έρχεται από το… μέλλον. Το κάθε άλλο παρά πειραματικό και υβριδικό, ασφαλώς, αυτό όχημα συνδέεται μέσω καλωδίου για ηλεκτροφόρτιση και ακόμα περισσότερη αυτονομία.
Η Toyota, ο Γαλλικός πάροχος ενέργειας EDF και ο φορέας τοπικής αυτοδιοίκησης του Στρασβούργου ξεκίνησαν ένα πρόγραμμα ευρείας κλίμακας με 100 Plug-in Hybrid αυτοκίνητα (PHV) και φυσικά την υποδομή στην οντότητα 150 σημείων φόρτισης σε ιδιωτικά και δημόσια πάρκινγκ. Ο αντιπρόεδρος της Toyota, κ. Takeshi Uchiyamada, υπογράμμισε ότι από το Στρασβούργο τροχοδρομείται ένα πανευρωπαϊκό σχέδιο που θα επεκταθεί σε 18 χώρες. Ο δε δήμαρχος του Στρασβούργου, κ. Roland Ries, δήλωσε πανευτυχής που από την πόλη του ξεκινάει μία νέα πρωτοβουλία σχετικά με τις μεταφορές και που στοχεύει φυσικά σε νέα υψηλά στάνταρντ ποιότητας ζωής.
Πρόκειται για μια πειραματική εφαρμογή νέων τεχνολογιών για καθαρότερο περιβάλλον, όπου μέσα από την καθημερινή χρήση θα προετοιμαστεί ο αυριανός κόσμος. Για την Toyota, το συγκεκριμένο project αποτελεί μέρος ενός παγκόσμιου σχεδίου εφαρμογής, σε ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία και Ιαπωνία με 600 Prius Plug-in Hybrid, προκειμένου να εξελιχθεί η τεχνολογία των PHV οχημάτων, όπως φυσικά και η όλη υποδομή για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας για τη φόρτιση.
Η καρδιά του εγχειρήματος βασίζεται στην τεχνολογία αλλά και τη γενικότερη φιλοσοφία του τρίτης γενιάς Prius, με το νέο Plug-in Hybrid να είναι εξοπλισμένο με μία ηλεκτρική συστοιχία ιόντων λιθίου εκπέμποντας μόλις 59 g CO2 ανά χιλιόμετρο, σύμφωνα με τον Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης. Στο δρόμο, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της σύντομης επαφής μας επί γαλλικού εδάφους, το Plug-in Hybrid κινείται όπως ακριβώς και το γνωστό μας Prius (σ.σ.: το υβριδικό σύστημα κίνησης εξακολουθεί να αποδίδει συνολικά 136 ίππους), με τη διαφορά ότι στην περίπτωση αυτή ο ηλεκτροκινητήρας του λειτουργεί και στις υψηλές ταχύτητες και συγκεκριμένα έως τα 100 χλμ./ώρα, σε αντίθεση με τα 40 χλμ./ώρα του «απλού» ιαπωνικού μοντέλου. Η αυτονομία κίνησης, αποκλειστικά με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα, είναι 20 χλμ./ώρα, ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου, σύμφωνα με την Toyota, αγγίζει μόλις τα 2,6 λίτρα/100 χλμ. _Κ.Τ.