Τα σπουδαία βρίσκονται κάτω από το καπό του δημοφιλούς μικρομεσαίου, όπου κρύβεται ο νέος κινητήρας των 101 ίππων.
Τυπικά, πρόκειται για facelifted μοντέλο, αν και θα πρέπει να προσπαθήσει κανείς αρκετά για να το ξεχωρίσει με τον προκάτοχο, τουλάχιστον οπτικά. Οι αλλαγές περιορίζονται στις γρίλιες του ψυγείου στη μάσκα, που έχουν νέο, κυψελωτό σχήμα. Τα σπουδαία, ωστόσο, βρίσκονται κάτω από το καπό του δημοφιλούς μικρομεσαίου. Μετά το Yaris, ο νέος κινητήρας των 1,33 λίτρων (1.329 κ.εκ. για την ακρίβεια), που συνδυάζεται με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, τοποθετείται και στα Auris/Corolla του 2009, αντικαθιστώντας τον… αειθαλή 1,4 των 97 ίππων που είχε εξελιχθεί για την προηγούμενη γενιά της Corolla, το 2002.
Ο νέος κινητήρας, σε συνδυασμό με την μακριά κλιμάκωση του σασμάν, υπόσχεται δραματική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου και, κατά συνέπεια, στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Το πακέτο οικονομίας-απόδοσης, που οι Ιάπωνες ονομάζουν “Toyota Optimal Drive”, συμπληρώνει το καλύτερο Start & Stop σύστημα που έχουμε οδηγήσει ως σήμερα. Ο κινητήρας σβήνει στα φανάρια, και επανεκκινεί μόλις ο οδηγός πατήσει συμπλέκτη για να βάλει ταχύτητα, εντελώς αθόρυβα και χωρίς κανένα κραδασμό.
Το αυτοκίνητο πωλείται στη χώρα μας με τιμές που ξεκινούν από τα 14.500 ευρώ για την τρίθυρη βασική έκδοση, αν και η ορθότερα εξοπλισμένη Trendy τιμάται από 16.350. Για τις πεντάθυρες εκδόσεις, υπολογίστε 1.000 ευρώ περισσότερα. Στους 4Τ Μαρτίου, που κυκλοφορούν την Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου, δοκιμάζουμε τα πώς και τα γιατί του νέου Auris, κόντρα στο όμοιας καταγωγής, αλλά διαφορετικής φιλοσοφίας Civic των 100 ίππων, σε έναν αγώνα αμφίρροπο ως το τέλος._Σ.Λ.