top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το Skoda Kodiaq

Η Skoda προσθέτει ακόμα ένα crossover στην γκάμα της, το οποίο αποτελεί κάτι πολύ περισσότερο από μια υπερυψωμένη προσαρμογή της ναυαρχίδας της.

Δεν υπάρχει πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πού έχει φτάσει η εξέλιξη στις πλατφόρμες από αυτό του δαπέδου MQB του Golf, το οποίο είδαμε φέτος να μοιράζονται τέσσερα νέα crossover του γερμανικού γκρουπ, τελείως διαφορετικά μεταξύ τους σε εμφάνιση, αλλά και χαρακτήρα. Έτσι, μετά τα Audi Q2, Seat Ateca και VW Tiguan, ήρθε να προστεθεί το Skoda Kodiaq, ένα αυτοκίνητο που με μήκος 4,7 μ. ξεπερνά κατά μισό μέτρο το μικρότερο της παρέας. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που το όνομα του μεγάλου αυτού SUV δεν είναι τώρα δανεισμένο από κάποιο ιστορικό μοντέλο της εταιρείας, αλλά -με μια μικρή παραλλαγή στο τελευταίο γράμμα- αποτελεί το μεγαλύτερο είδος καφέ αρκούδας (Kodiak), που απαντάται στο ομώνυμο νησί της Αλάσκας. Παρ’ ότι και το μυθικό Yeti των Ιμαλαΐων, που δώρισε το όνομά του στο πρώτο crossover της Skoda, ζει επίσης σε μέρη απάτητα, τα δύο SUV της εταιρείας θα διανύσουν τα περισσότερα χιλιόμετρα της ζωής τους στην άσφαλτο. Εντούτοις, ο περιπετειώδης χαρακτήρας τους δεν περιορίζεται μόνο στο όνομά τους. Δεν αναφερόμαστε τόσο στις τετρακίνητες εκδοχές τους, που αυξάνουν τις δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, όσο στην εμφάνισή τους, που προσπαθεί να ξεφύγει από τα συντηρητικά στερεότυπα της εταιρείας. Στο πλαίσιο αυτό, έγινε ξεκάθαρο από την ηγεσία της Skoda, κατά τη διάρκεια της αποκάλυψης του Kodiaq λίγους μήνες πριν, στο Βερολίνο, ότι, πέρα από τις παραδοσιακές αξίες της εταιρείας, τα νέα της μοντέλα θα είναι έτσι σχεδιασμένα, ώστε να στοχεύουν και στο συναίσθημα του αγοραστή.

Εν προκειμένω, η crossover εκδοχή του Superb τα καταφέρνει μια χαρά, καθώς διαθέτει ένα πολύ πιο ελκυστικό παρουσιαστικό σε σχέση με τις σοβαρές αναλογίες της τσεχικής λιμουζίνας, ενώ εντυπωσιάζει και με τον όγκο του. Η παρουσία του Kodiaq θα έλεγε κανείς πως είναι σχεδόν το ίδιο επιβλητική με εκείνη ενός Audi Q7, ενώ ψαρωτικό είναι και το εσωτερικό του, που διαθέτει έναν αχανή χώρο αποσκευών 720 λίτρων, ο οποίος εκτοξεύεται στα 2.065 λίτρα με την ανάκλιση της πλάτης των πίσω καθισμάτων. Το Kodiaq προσφέρεται και σε 7θέσια διάταξη, με συρόμενη τη μεσαία σειρά καθισμάτων, με την τελευταία, ως είθισται, να είναι λιγότερο φιλόξενη για τους μεγάλου αναστήματος επιβάτες. Στο εσωτερικό μην περιμένετε εκπτώσεις, καθώς η ποιότητα υλικών και συναρμογής είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, ο πίνακας οργάνων, που θυμίζει Tiguan, είναι καλοσχεδιασμένος, λεπτομέρειες όπως η δερμάτινη επένδυση του τιμονιού δίνουν έναν premium τόνο, ενώ η πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων άνεσης και ασφάλειας εγγυώνται ότι το Kodiaq συμβαδίζει με τα δεδομένα της κατηγορίας των μεγάλων SUV. Επιπλέον, υπάρχουν λεπτομέρειες που θα εκτιμήσει ο ιδιοκτήτης του, για παράδειγμα οι θήκες για ομπρέλα μέσα στις πόρτες.

Καθ’ οδόν

Κάτω από το καπό του Kodiaq δε θα συναντήσουμε βέβαια τον 1.0 TSI, ούτε (αρχικά τουλάχιστον) τον 1.6 TDI. Έτσι, προς το παρόν πέντε κινητήρες, δύο ντίζελ (2.0 TDI με 150 & 190 ίππους) και τρεις βενζινοκινητήρες (1.4 με 125 & 150 ίππους και ο 2.0 TSI 180 PS) θα διατίθενται σε εννέα διαφορετικές παραλλαγές, ανάλογα με τον τύπο του κιβωτίου και τη μετάδοση της κίνησης. Οι δύο ισχυρότερες εκδόσεις συνδυάζονται αποκλειστικά με το νέο 7άρι διπλού συμπλέκτη και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση. Στον αντίποδα, ο 1.4 των 125 ίππων προσφέρεται μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Ανάλογη έκδοση διαθέτει και ο 1.4 TSI των 150 ίππων, που όμως διατίθεται και με DSG 6 σχέσεων σε προσθιοκίνητη και τετρακίνητη παραλλαγή. Αντίστοιχες επιλογές υπάρχουν για τον ίδιας ισχύος ντίζελ, εν προκειμένω όμως το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη διαθέτει 7 σχέσεις. Η έκδοση που οδηγήσαμε στην πρώτη μας επαφή με το Kodiaq ήταν εφοδιασμένη με το 2λιτρο βενζινοκινητήρα των 180 ίππων, που μετακινεί με άνεση τα 1.707 κιλά της συγκεκριμένης έκδοσης, χάρη και στη μέγιστη ροπή των 320 Nm, η οποία αποδίδεται από τις 1.400 σ.α.λ.

Βολευτήκαμε εύκολα στην πολλαπλά ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης, ενώ το τετραγωνισμένο σχήμα του Kodiaq, σε συνδυασμό με τους αισθητήρες στάθμευσης αλλά και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού στον περιφερειακό έλεγχο του αμαξώματος. Το έξτρα βοήθημα, με τις πολυάριθμες κάμερες να αποτυπώνουν στην κεντρική οθόνη μια αφ’ υψηλού εικόνα του αυτοκινήτου με τα περιβάλλοντα αντικείμενα, κάνουν τα πράγματα ακόμα πιο απλά.

Στο δρόμο η πλατφόρμα MQB (με τη στάνταρντ πίσω ανάρτηση 4 συνδέσμων σε όλες τις εκδόσεις) εγγυάται ένα ισορροπημένο αποτέλεσμα και, παρ’ ότι το βαρύ αμάξωμα δε διαθέτει την ακρίβεια, για παράδειγμα, του Ateca, εντούτοις διαθέτει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, οι κλίσεις διατηρούνται σε λογικό επίπεδο, ενώ το τιμόνι είναι καλά ζυγισμένο και ακριβές. Ο τρόπος που αποσβένονται οι ανωμαλίες του δρόμου, η καλή ηχομόνωση και η άνεση της ανάρτησης φροντίζουν για ξεκούραστες μετακινήσεις. Στην υπόλοιπη Ευρώπη το Kodiaq θα συναντήσει τα Hyundai Santa Fe και Kia Sorento, των οποίων η σταδιοδρομία έχει ανακοπεί στη χώρα μας εδώ και πολλά χρόνια, οπότε είναι περισσότερο το Nissan X-Trail με το οποίο θα κονταροχτυπηθεί. Σε αναμονή, λοιπόν, μέχρι την ερχόμενη άνοιξη, για την επί ελληνικού εδάφους δοκιμή._ Μ. Σ.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

SKODA KODIAQ 2.0 TSI ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.984 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 180 ίπποι/3.900-6.000 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 320 Nm/1.400-3.940 σ.α.λ. > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,8 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 206 χλμ./ώρα > ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,3 λίτρα/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 168 γρ./χλμ. > ΒΑΡΟΣ: 1.707 κιλά > ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.697×1.882×1.655 χλστ. > ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: Μάρτιος 2017


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ