Μετά το Kodiaq ήρθε η σειρά του Karoq να εμπλουτίσει την γκάμα των SUV της Skoda.
Φωτιές άναψε η έλευση του Skoda Κaroq στις συζητήσεις των δημοσιογράφων, που αδυνατούσαν να το κατατάξουν σε κάποια κατηγορία με βάση το μέγεθός του. Είναι ο διάδοχος του Yeti; Είναι μικρομεσαίο SUV κι αν ναι, τότε το Kodiaq τι είναι;
Αυτή καθ’ αυτή η παρουσία του Karoq, με μήκος αμαξώματος 4,38 εκ., επ’ ουδενί δεν θα μπέρδευε αν η Skoda δεν είχε τη συνήθεια να προσφέρει μοντέλα, με σημαντικά μεγαλύτερες διαστάσεις απ’ ότι ο ανταγωνισμός τους. Πάρτε για παράδειγμα το οιγογενειακό Octavia, που ενώ βασίζεται στο δάπεδο του Golf, με μήκος 4,67 εκ., το ξεπερνάει κατά σχεδόν μισό μέτρο!
Για να γίνουν τα πράγματα πιο περίπλοκα, με την έλευση του αντικαταστάστη του Rapid που πλέον θα έρχεται σε έκδοση hatchback και crossover, η Skoda θα διαθέτει 3 SUV στην κατηγορία C. Αναγκαστικά, λοιπόν, παρήλθε η εποχή που μπορούσαμε να κατατάξουμε τα αυτοκίνητα με το υποδεκάμετρο και είναι το ύφος τους που γίνεται περισσότερο κατανοητό από τον καταναλωτή. Υπό αυτή την άποψη τα Octavia / Karoq έρχονται να ικανοποιήσουν τις τυπικές ανάγκες μιας μέσης οικογένειας, με τα Superb / Kodiaq απλά να απευθύνονται σε εκείνους που θέλουν το ακόμα κάτι παραπάνω στον τομέα των χώρων.
Είχαμε πρόσφατα την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση 1.6 TDI του Skoda Κaroq, εντούτοις δεν ήταν η πρώτη φορά που δοκιμάζαμε το νέο SUV της Skoda, καθώς είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε την πρώτη γεύση στο Τάνις, στην προκριματική διαδικασία του Aυτοκινήτου της Xρονιάς, αλλά και στην Ελλάδα, στην έκδοση με τον 1500άρη βενζινοκινητήρα (1.5 TSI).
Βασισμένο κι αυτό στη δοκιμασμένη πλατφόρμα MQB, στο δρόμο εντυπωσιάζει με τη συνολική του αίσθηση, σε βαθμό που ψάχνεις για ψεγάδια και δε βρίσκεις. Το μόνο που είχαμε να επισημάνουμε στη δοκιμή της βενζινοκίνητης έκδοσης (4ΤΡΟΧΟΙ / Δεκέμβριος 2017) αφορούσε την τιμή της πλούσιας έκδοσης που είχαμε στα χέρια μας, η οποία ξέφευγε από τα δεδομένα που μας είχε κάποτε συνηθίσει η εταιρεία.
Όμως τα πράγματα αλλάζουν, αφού η τεχνολογία και η ποιότητα των αυτοκινήτων της Τσέχικης εταιρείας δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τα μοντέλα της μητρικής γερμανικής φίρμας, εξ ου και σταδιακά έχει ανέβει η εικόνα της Skoda στα μάτια των καταναλωτών.
Αυτό που άλλαξε με το Kodiaq και συνεχίζεται με το Karoq είναι πως παράλληλα με τις παραδοσιακές αξίες της Skoda (πρακτικότητα, ακρίβεια κατασκευής, value for money) η εταιρεία θέλει να προσφέρει και ένα πιο ενδιαφέροντα σχεδιασμό.
Το Karoq διαθέτει ένα αρμονικό αμάξωμα με καθαρές γραμμές, που χωρίς αμφιβολία χαρακτηρίζονται από μια γερμανική αυστηρότητα. Αυτό, όμως που σε κερδίζει αμέσως είναι το καλοσχεδιασμένο και ποιοτικό εσωτερικό του. Άφθονοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, αλλά και πολυχρηστικά στοιχεία, πόσω μάλλον αν το παραγγείλετε με το έξτρα σύστημα VarioFlex των συρόμενων πίσω καθισμάτων. Από εκεί και πέρα θα βρείτε άφθονες θήκες όπως αυτή στο κέντρο της επιφάνειας του ταμπλό, αλλά και πρακτικές λύσεις σαν τα λάστιχα στήριξης στις πόρτες, τα τραπεζάκια στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων, ή τις διαχωριστικές επιφάνειες συγκράτησης στο χώρο αποσκευών.
Οι μέρες των εορτών προσφέρονταν για μια πολυήμερη συμβίωση με το αυτοκίνητο, αλλά και για κάποιες χρήσιμες συγκρίσεις με το Octavia με το οποίο πρόσφατα είχαμε μια ενδιαφέρουσα εμπειρία εκτός πόλης. Βρεθήκαμε, λοιπόν, καθ’ οδόν για τις πανέμορφες περιοχές πάνω από τα Τρίκαλα, όπως Ελάτη, Περτούλι, Νεραϊδοχώρι, αλλά και τη λίμνη Πλαστήρα.
Η πρώτη εντύπωση έχει να κάνει με το πόσο καλά κάθεσαι στη θέση οδήγησης, εποπτεύοντας το δρόμο, με τα καθίσματα, αν και σχετικά σκληρά, όπως και στην περίπτωση του Octavia, που όμως αποδεικνύονται εντυπωσιακά ξεκούραστα στο ταξίδι.
Ο γνωστός 1600άρης πετρελαιοκινητήρας, χωρίς να ενθουσιάζει, αποδεικνύεται υπερεπαρκής για τα 1.426 κιλά του αμαξώματος. Να σημειώσουμε εδώ ότι ο εν λόγω κινητήρας δεν τοποθετείται (προς το παρόν τουλάχιστον) στο μεγαλύτερο Kodiaq, όπου οι πετρελαιοκίνητες εκδοχές του είναι 2λιτρες.
Το εξαιρετικό σε αίσθηση 6άρι κιβώτιο δένει ιδανικά με το κινητήριο σύνολο, έτσι που τόσο στο ταξίδι, όσο και στην πόλη οι αλλαγές γίνονται απροβλημάτιστα. Τα 100 χλμ./ώρα ερονται σε 10,7 δλ. κάπου 6 δέκατα πιο αργά από το κατά περίπου 100 κιλά ελαφρύτερο Octavia.
Ο οδηγικός χαρακτήρας του Κaroq είναι το στοιχείο που ξεχωρίσαμε στην πρώτη δοκιμή του αυτοκινήτου και βέβαια επιβεβαιώσαμε και στην περίπτωση του 1.6 TDI. Παρά το ύψος της κατασκευής, οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι λογικές, τα περιθώρια πρόσφυσης δίνουν μια αίσθηση ασφάλειας, όπως άλλωστε και τα φρένα του, ενώ το τιμόνι, αν και ελαφρύ διαθέτει την επιθυμητή ακρίβεια.
Η κατανάλωση στις ημέρες της δοκιμής, που περιελάμβανε πολλά χιλιόμετρα εθνικού δικτύου, αλλά και ορεινών διαδρομών κυμάνθηκε ανάμεσα στα 5,9 και 7 λίτρα/100 χλμ. , υπολογίστε κάπου 0,5-0,8 πάνω από την κατανάλωση ενός Octavia.
Η τιμή του Skoda Karoq 1.6 TDI ξεκινάει από τα 21.900 ευρώ στην έκδοση Ambition, αλλά σκαρφαλώνει στα 26.800 στη “δική μας” Style (26.500 και 30.500 είναι οι αντίστοιχες τιμές με DSG).
Αν το δει κανείς καθαρά από πρακτική σκοπιά, το Octavia 1.6 TDI, το μέχρι σήμερα σημείο αναφοράς στα οικογενειακά αυτοκίνητα, είναι σαφώς πιο προσιτό, αφού ξεκινάει από τα 20.500 ευρώ (21.900 στην έκδοση Style – 25.500 με DSG). Άρα, αν οι χώροι είναι αυτοσκοπός το Octavia παραμένει μια εξαιρετική επιλογή. Το πιο παραδοσιακό αμάξωμά του, προσφέρει κάπως μικρότερες ανέσεις στην καμπίνα, μεγαλύτερο όμως πορτ μπαγκάζ (590 λίτρα, έναντι 521 του Karoq – σε αμφότερες τις περιπτώσεις χωρίς εφεδρικό τροχό).
Το Karoq από την άλλη, δεν έχει μόνο να προσφέρει μια πιο… σέξι εμφάνιση αλλά και ένα αμάξωμα κατά περίπου 30 εκ. πιο κοντό, γεγονός που σαφώς θα εκτιμηθεί στην καθημερινή κίνηση. Όποιος πάντως θα ήθελε μια ενδιάμεση κατάσταση μπορεί να αναζητήσει και τη λύση του Octavia Combi με 24.900 ευρώ στην έκδοση Style.