Τα πλήρωμα του χρόνου για μια «περιεκτική» ανανέωση ήρθε και για το μικρομεσαίο οικογενειακό της Peugeot που για την περίσταση εστιάζει λιγότερο στη φρεσκαρισμένη εμφάνισή του και περισσότερο σε στοιχεία τεχνολογίας που είναι άμεσα συνυφασμένα με τον εξοπλισμό και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού του.
Το Peugeot 308 είναι μια γνώριμη «ποσότητα» με καθιερωμένο εμπορικό στίγμα στην αγορά της Ευρώπης. Και όχι μόνο, μιας και σε παγκόσμιο επίπεδο πάνω από 760.000 αγοραστές έχουν επιλέξει τη μικρομεσαία από πλευράς διαστάσεων πρόταση της Peugeot ξεχωρίζοντάς την ανάμεσα σε «δυνατές» παρουσίες της κατηγορίας, που κακά τα ψέματα εξακολουθεί, παρά την έντονη κινητικότητα που παρατηρείται σήμερα στην κλάση των μικρομεσαίων SUV, να τραβά τα βλέμματα. Βλέπετε, η… αφ’ υψηλού θέση οδήγησης και η όποια σχεδιαστική ιδιορρυθμία των αυτοκινήτων του είδους φαίνεται πως δεν αποτελούν ισχυρά θέλγητρα για ένα μεγάλο κομμάτι των αγοραστών που έτσι παραμένουν πιστοί στις πιο «χαμηλές» και συμβατικές 5θυρες προτάσεις στην κλάση των 4,3 μέτρων. Και αυτό, μόνο κακό δεν είναι.
Για την περίσταση το ανανεωμένο «308» δεν διαφοροποιείται σημαντικά σε αισθητική σε σχέση με το μοντέλο που παραδίδει σήμερα τη σκυτάλη, καθώς οι Γάλλοι της Peugeot δεν θέλησαν να διαφοροποιήσουν σημαντικά το σχεδιαστικό προσωπείο του μικρομεσαίου τους μοντέλου, αλλά να ενισχύσουν έτι περεταίρω την εικόνα και τις επιδόσεις του, εν γένει, στον τομέα με διακριτικές επεμβάσεις. Ως εκ τούτου, οι μόνες αλλαγές αφορούν στο πιο αιχμηρό σχήμα του καπό αλλά κυρίως του εμπρός προφυλακτήρα, στα νέα φώτα ομίχλης, καθώς και στην ελαφρώς τροποποιημένη και πιο «κάθετη» μάσκα η οποία ενσωματώνει τώρα μαύρες ή χρωμιωμένες γρίλιες, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Αντίστοιχες επεμβάσεις έχουν γίνει στα πίσω φώτα και στον προφυλακτήρα.
Στον τομέα της ασφάλειας δε, οι προσθήκες αφορούν στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού Active Attention Warning (έκδοση Access), καθώς και στο «πακέτο» που τιτλοφορείται κάτω από την ομπρέλα του Drive Assist I (έκδοση Allure), το οποίο περιλαμβάνει τα υποσυστήματα Active Lane Departure Warning και Driver Attention Allert/Warning, καθώς και τα συστήματα Αναγνώρισης και Προσαρμογής Ορίου Ταχύτητας και Αυτόματης Εναλλαγής Προβολέων. Μια ακόμα σημαντική προσθήκη είναι και το Park Assist (προαιρετικό από την έκδοση Allure), που αυτόματα παρκάρει το αυτοκίνητο σε μια κενή θέση στάθμευσης και με την αρωγή του Active Blind Spot Monitoring System. Οι αναβαθμίσεις όμως δεν τελειώνουν εδώ, μιας και στον προαιρετικό εξοπλισμό από την έκδοση Allure είναι διαθέσιμο και το Safety Plus, που περιλαμβάνει το πακέτο Drive Assist I, συν επιπλέον… μπόνους τα καλούδια Distance Allert και Active Safety Brake.
Από εκεί και πέρα, η καμπίνα του «308» παραμένει όπως την ξέραμε, με τους χώρους για τους πίσω να μην προβληματίζουν, με τα εμπρός καθίσματα να παραμένουν αναπαυτικά (ειδικά στην πλούσια έκδοση GT Line) και με το μεγάλο σε χωρητικότητα πορτ μπαγκάζ των 420 λίτρων να δημιουργούν συνδυαστικά ένα αίσθημα άνεσης και ευρυχωρίας. Από εκεί και πέρα τώρα, τα μαλακά και πολύ καλά στην αφή πλαστικά, το προσεγμένο στις λεπτομέρειες φινίρισμα, τους ποιοτικούς διακόπτες και τις άφθονες λεπτομέρειες σε απόχρωση αλουμινίου καταφέρνουν με τη σειρά τους να προσδίδουν έναν αέρα πολυτέλειας. Εάν σε αυτό συμπεριλάβουμε και το κομμάτι της αισθητικής, τότε το «308» συνεχίζει να κερδίζει επιπλέον πόντους, αφού η πρωτότυπη μινιμαλιστική προσέγγιση των Γάλλων σε αισθητικό και λειτουργικό επίπεδο δίνει έναν ιδιαίτερο και –αν μη τι άλλο- φρέσκο αέρα απέναντι στο πιο αυστηρό και τυπικό συνήθως ύφος της πλειοψηφίας του ανταγωνισμού στο συγκεκριμένο τομέα. Το μικρής διαμέτρου τιμόνι δίνει φυσικά και πάλι το «παρών», όπως ακριβώς συμβαίνει και με την ανάποδη φορά των ενδείξεων του στροφομέτρου που δεσπόζει στο άνω δεξί τμήμα του πίνακα οργάνων. Επιλογή που έρχεται με τη σειρά της να ενισχύσει την αίσθηση διαφορετικότητας της κατασκευής.
Σε ότι αφορά στα μηχανικά μέρη, η παγιωμένη από το πρόσφατο παρελθόν κατάσταση δεν διαφοροποιείται. Για την περίσταση, την κίνηση παρέχει ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας της γενιάς BlueHDi του γκρουπ PSA των 1,6 λίτρων, ο οποίος εξακολουθεί να αποδίδει 120 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. Και το κυριότερο, 300 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ.. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας δε, συνδυάζεται με το γνώριμο EAT6 αυτόματο κιβώτιο της ιαπωνικής Aisin, το οποίο διακρίνεται για τις μικρές διαστάσεις, το χαμηλό βάρος, αλλά και την ταχύτερη σε σχέση με το παρελθόν απόκρισή του, λόγω της μειωμένης αδράνειας που προσφέρει ο μικρός μετατροπέας ροπής που ενσωματώνει. Σε επίπεδο απόδοσης και προσλαμβάνουσας αίσθησης, ο γαλλικός κινητήρας είναι ζωντανός, ακόμα και κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., ενώ την ίδια στιγμή διατηρεί την ικμάδα του ακόμα και κοντά στο όριο των 5.000 σ.α.λ. Συνολικά, πρόκειται για ένα καλά… δομημένο σύνολο σε όλο το φάσμα περιστροφής του, που συγχρόνως δεν καταναλώνει πολύ (σ.σ.: η μέση τιμή της δοκιμής μας ήταν μόλις 7,5 λίτ./100 χλμ), και συνεργάζεται περίφημα με το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο με τη σειρά του δεν είναι απότομο στις εκκινήσεις, ενώ αποδεικνύεται και σβέλτο τόσο στα ανεβάσματα όσο και στο kick down.
Από εκεί και πέρα, εξίσου ισορροπημένη είναι και η συνολική εικόνα στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Εκεί, όπου η άνεση, η ποιότητα κύλισης και ο ραφιναρισμένος, εν γένει, χαρακτήρας έχουν για μια ακόμα φορά τον πρώτο λόγο. Οι αναρτήσεις του αυτοκινήτου, χωρίς να χαρακτηρίζονται «μαλακές», απομονώνουν με σχεδόν απόλυτη επιτυχία τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων ελέγχοντας την ίδια στιγμή με ικανοποιητικό τρόπο και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος. Οι κλίσεις στις στροφές είναι λογικές, η αίσθηση και πληροφόρηση του τιμονιού καλή, ενώ υψηλά σε ολισθηρά τερέν είναι και τα περιθώρια πρόσφυσης. Σίγουρα, το ανανεωμένο στα σημεία «308» συνεχίζει να μην σου προσφέρει μια «οδηγοκεντρική αίσθηση», αντίστοιχη με εκείνη ενός Seat Leon, για παράδειγμα, σίγουρα όμως εξακολουθεί να είναι ένα εξαιρετικά ομοιογενές οικογενειακό σε επίπεδο απόδοσης και συμπεριφοράς στο δρόμο, χωρίς προφανή μειονεκτήματα και «γωνίες» που να δυσαρεστούν οδηγό και επιβάτες. Και αυτό είναι κάτι που θα συνεχίσει να εκτιμά μια μεγάλη μερίδα των παραδοσιακών αγοραστών του είδους.
PEUGEOT 308 1.6 BlueHDi 120 PS EAT6 / ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κυβισμός: 1.560 κ.εκ. Μέγιστη ισχύς 120 ίπποι/3.500 σ.α.λ. Μέγιστη ροπή 300 Νm/1.750 σ.α.λ. Ανάρτηση εμπρός Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός Ανάρτηση πίσω Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ. 4.253×1.804×1.447 χλστ. Μεταξόνιο 2.620 χλστ. Βάρος Από 1.260 (ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού) 0-100 χλμ./ώρα* 10,2 δλ. Τελική ταχύτητα* 193 χλμ./ώρα Μέση κατανάλωση 7,5 λίτ./100 χλμ. Εκπομπή CO2 98-101 γρ./χλμ. *εργοστασιακές τιμές
Φωτογραφίες: Χρήστος Αποστολόπουλος