Με τεχνολογία αιχμής και κινητήρα απόδοσης 150 ίππων, παρουσιάστηκε στην Γαλλία η κορυφαία έκδοση του νέου Peugeot 207. Τουλάχιστον μέχρι την επόμενη…
Η Peugeot είναι μία από τις εταιρείες με παράδοση στις σπορ κατασκευές. Αυτοκίνητα, όπως τα 205 και 106 με τον χαρακτηρισμό GTi και Rallye είχαν την μοναδική ικανότητα να μιλούν στον οδηγό και έγραψαν τη δική τους ιστορία. Το νέο 207 είναι ένα από τα μοντέλα που μας εντυπωσίασε με το πλαίσιο του και την συμπεριφορά του, ακόμα με κινητήρες μικρότερης χωρητικότητας. Έτσι, η προσθήκη ενός ισχυρότερου συνόλου έχει τεράστιο ενδιαφέρον, ειδικά από τη στιγμή που χαρακτηρίζεται από έναν νέο κινητήρα και μάλιστα υπερτροφοδοτούμενο.
Πριν από λίγο καιρό γνωρίσαμε στο νέο Mini το προϊόν της συνεργασίας μεταξύ του γκρουπ PSA και BMW. Ουσιαστικά, πρόκειται για έναν κινητήρα νέας γενιάς, εφοδιασμένο με σύστημα άμεσου ψεκασμού και turbo, ο οποίος και είναι γνωστός ως THP. Εν ολίγοις Turbo High Pressure. Για την περίσταση, στο 207 GT αποδίδει 150 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. και 240 Nm ροπής, που είναι διαθέσιμα από τις 1.400 σ.α.λ.! Τιμές άκρως εντυπωσιακές. Ο κινητήρας, που επί του προκειμένου είναι και ο ουσιαστικός νεωτερισμός του αυτοκινήτου, είναι 16βάλβιδος, 4κύλινδρος, 1.600 κ.εκ., ενώ διαθέτει και σύστημα μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων. Η ουσιαστική αλλαγή του είναι η προσθήκη του υπερσυμπιεστή εξάτμισης τεχνολογίας Twin Scroll. Όπως υποδηλώνει και το όνομα, οι θυρίδες εξαγωγής στην κυλινδροκεφαλή είναι ομαδοποιημένες σε ζεύγη, τόσο στην πολλαπλή εξαγωγής όσο και στον υπερσυμπιεστή. Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται διαχωρισμός των καυσαερίων καθώς εισέρχονται στον υπερσυμπιεστή, βελτιώνοντας έτσι την αποδοτικότητα της ροής των αερίων και μεγιστοποιεί την διαθέσιμη ενέργεια που οδηγεί την τουρμπίνα του υπερσυμπιεστή.
Στη Γαλλία και με τα 207 GT να περιμένουν υπομονετικά στο αεροδρόμιο, με την πρώτη ματιά δυσκολεύεται κανείς να εντοπίσει τις όποιες διαφορές σε σχέση με τα μικρότερα μοντέλα. Ειδοποιός διαφορά; Οι ζάντες αλουμινίου διαστάσεων των 17 ιντσών και η ασημένια απόληξη της εξάτμισης στο πίσω μέρος. Στο εσωτερικό, ανάλογη είναι η εικόνα με τα λευκά όργανα και τον επιλογέα με τον ασημένιο επιλογέα να μαρτυρούν τη διαφορά. Θέτοντας τον κινητήρα σε λειτουργία και πραγματοποιώντας τα πρώτα χιλιόμετρα, αμέσως εντυπωσιάζει με τη ροπή και τη γραμμικότητα του. Από τις 1.500 σ.α.λ. και με όποια σχέση στο κιβώτιο των πέντε σχέσεων η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση. Μέχρι τις 6.000 σ.α.λ. η επιτάχυνση είναι συνεχής, χωρίς όμως ξεσπάσματα και υστερίες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, να μπορεί κανείς να κινηθεί με χαρακτηριστική άνεση με μία σχέση παραπάνω στο κιβώτιο. Ακριβώς στο ίδιο πνεύμα είναι και η οδική του συμπεριφορά. Οι αλλαγές στην ανάρτηση ήταν μικρές, αφού ουσιαστικά έχει αυξηθεί η σκληρότητα της πίσω αντιστρεπτικής δοκού κατά 12,5%, σε σχέση με την έκδοση των 110 ίππων. Το αποτέλεσμα είναι ένα φιλικό σύνολο, το οποίο συμπεριφέρεται ουδέτερα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Στο όριο, το σύνολο θα υποστρέψει, αλλά απόλυτα ελεγχόμενα χωρίς να πανικοβάλει τον οδηγό. Σημάδια υπερστροφής; Σε καμία περίπτωση, αφού σε αυτό παίζει το ρόλο του και το ESP, το οποίο αν και απενεργοποιείται, μετά τα 50 χλμ./ώρα τίθεται αυτόματα και πάλι σε λειτουργία.
Συνολικά, πρόκειται για μία άκρως ελκυστική πρόταση, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς την τιμή του, που αγγίζει τα 19.900 ευρώ. Φιλικό, μπορεί να αποτελέσει το καθημερινό σας μέσο, προσφέροντας παράλληλα και οδηγική ευχαρίστηση. Μπορεί να μην είναι η σπορ κατασκευή που θα ονειρεύονταν κάποιοι, αλλά υπομονή! Τα καλύτερα έρχονται με την παρουσίαση μίας ακόμα ισχυρότερης έκδοσης, με απόδοση 175 ίππων! Πότε; Στις αρχές του νέου έτους._Π.Τ.