Πρώτη γεύση από το Peugeot 2008, που φέρνει τις αξίες του 3008 στην κατηγορία των B-SUV.
Οδηγείς στη Γαλλία, βόρεια από τη Μασσαλία, το καλό «2008» με τους 155 ίππους. Απολαμβάνεις ανάρτηση που καταβροχθίζει δρόμο τύπου… Ελλάδας-Πορτογαλίας, πιέζεις αλλά δε γέρνει (ποιο γέρνει; Διαβάστε 4Τ Ιανουαρίου) και σκέφτεσαι: Πάμε Αθήνα να μιλήσουμε με μετρ Γιώργη Κηλάδη, ώστε με ένα πρόγραμμα στο μπιζού 208-new των 130 ίππων να ανέβει η ιπποδύναμη στους 160, ώστε να μη σου λείπει το GTi στην Τέλεια Διαδρομή.
Το GTi «μας»…
Το μαύρο «208» με τους 208 ίππους. Τον φονιά του CAFE της υπέροχης κ. Μαρίας Μαντωνανάκη, που από βασίλισσα του fleet, σήμερα λάμπει στην ιερή διαδικασία της προστασίας του περιβάλλοντος, που συνδέεται με την υγεία των πωλήσεων. CAFE«s» δηλητήριο για αθλητές, μαχαιριά για υπερτασικούς, και είναι αυτό το Clean Air For Europe που καθορίζει τον μ.ό. των ρύπων, οπότε και τα μεγέθη των πωλήσεων ανά κατηγορία. Θέλεις ρεύμα για να ισορροπήσεις, και μην περιμένετε νέο 208 GTi, ενώ είναι κρίμα που δεν μπορούμε να τοποθετήσουμε στο δικό μας ένα EAT8 και να αποσυρθούμε παρέα. Δηλητήριο αντί για ζάχαρη στο πλάνο της κ. Μαρίας και το ΕΑΤ8. Χτίζουν οι εμπορικοί με το 6άρι σε 100άρι βενζίνης 208-2008, αλλά είναι απαραίτητο το ρεύμα για να προκύψει ισορροπία.
Κακά τα ψέματα…
Όλοι θα δώσουν τη μάχη. Από Αργυρούπολη μέχρι Λ. Αθηνών, Κάτω Κηφισιά κ.α., ώστε να μείνει χαμηλά το CO2. Ειδικά στην Κηφισίας έχουν πλουραλισμό, με DS που γνωρίζουμε-δοκιμάσαμε, και Corsa που είδαμε. Το μυστικό όχημα της εποχής.
Θεωρητικό όμως αυτό το πλάνο. Και αν στην PSA ο μ.ό. προκύπτει από όλες τις μπράντες, είναι τυχεροί. Εκεί στο «γυάλινο» κτίριο της Λ. Κηφισίας, στον τέταρτο όροφο, έχουν διπλό ατού. Τα 208-2008, ως δύο σε ένα, και το πάθος τους. Εμείς χαμογελάσαμε με το ρεύμα και ταλαιπωρηθήκαμε στη Γερμανία. Άλλοι σχολιάζουν, «έλα μωρέ, είναι νωρίς». Άλλοι εκδίδουν δελτίο Τύπου και περιμένουν τον Πρωθυπουργό που τους έχει υποσχεθεί ότι θα μοιράσει παροχές. Στην Peugeot-GR θα πείσουν και τον ιδιοκτήτη Viper, που ρυπαίνει σταθμευμένο.
«Το ρεύμα δεν θα έρθει, ήρθε, είναι εδώ». Ο Ζαν-Φιλίπ Ιμπαράτο, ο παγκόσμιος αρχηγός Peugeot (λάτρης της ελληνικής ομάδας), θεωρεί το «208» χωρίς αντίπαλο, όντας κουκλί. Ο Πέτρος Πιπερίδης της Peugeot-GR δε θεωρεί, αλλά πιστεύει. Ξέρει και έχει την απόδειξη πως είναι το καλύτερο, οπότε μπαίνει στη συζήτηση των συγκρίσεων με αντικειμενικά κριτήρια. Καταλήγοντας: «Δεν έχει αντίπαλο». Και προσθέτει με νόημα: «Με την έκδοση “e” και με το “2008” σε φουλ εκδόσεις στο οπλοστάσιο, η μάχη παίρνει άλλη διάσταση». Τύπος που δεν εμπορεύεται το στόχο, αλλά τον πετυχαίνει. Αμίμητος!
Η μισή αλήθεια…
Το «208», κατά τη γνώμη μας και για τον επαγγελματία που κρίνει, έχει αντιπάλους πολύ υψηλού επιπέδου. Σε μια κατηγορία με πρωταθλητή το Yaris, έχει απέναντι την «Κλειώ» και το Polo, ενώ όποιος οδηγεί θέλει Fiesta. Στις γήινες εκδοχές η μάχη εξαρτάται και από το πακέτο των τιμών και την εμπορική πολιτική κάθε εισαγωγέα, ενώ επίσης στην Αργυρούπολη γίνεται εξαιρετική δουλειά. Σε άλλες εκδοχές, στις πάνω-κάτω 20 χιλιάδες δεν έχει αντίπαλο, ενώ βλέπει τα Α1 χωρίς θράσος, αλλά με την ευγένεια και το σεβασμό που επιβάλλει η σύγκριση.
Σε κάθε περίπτωση, στην αγορά, όπου καλώς ή κακώς ρόλο έχουν η Ειρήνη του καθενός μας ή ο 14χρονος Ιωάννης του γείτονα Μιχάλη που αγόρασε υβριδική Corolla, η αισθητική έχει την τιμητική της. Έτσι, το «208» μπαίνει αρνητικά μόνο στο σκόπευτρο του λάτρη του άσχημου, που δήθεν τον γοητεύει. Το στυλ είναι μη μετρήσιμο, και κάπου εδώ η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά. Στα δικά μας μάτια, το στυλ συνδέεται με την ομορφιά, ειδικά όταν πρόκειται για μέταλλα με ψυχή, όπως των αυτοκινήτων που σε απασχολούν. Γεγονός ότι το «208» έχει και στυλ που θα βρεις μόνο σε μίνι ή στην προηγούμενη εκδοχή του DS 3.
Το «2008»…
Ήταν το «3008», είναι και το «2008», και αυτό το σύνολο σήμερα δεν έχει αντίπαλο στα B-SUV. Νέα ήθη, νέα τάξη, αμίμητο στυλ, και η εντιμότητα σημαία προς κάθε καταναλωτή. Αυτοκίνητο-καθρέφτης μιας φιλοσοφίας που έχει ήδη τοποθετήσει την Peugeot στη λίστα των premium που αμφισβητούν τους Γερμανούς και σε βάθος. Αποφεύγουν με μαεστρία τα θηρία τους και τους στριμώχνουν σε μικρά-μεσαία και μεσαία, ακολουθώντας το «δόγμα 3008» – το σεμινάριο που κρατάει τη μέση τιμή πώλησης πάνω από τις 30 χιλιάδες. Με το «2008» δε θα απορήσουμε αν ειδικοί στο ράλλυ των πωλήσεων, όπως ο Γκάλλο, ο Καρέλλης και ο Γιαννίρης, πουλήσουν πιο κοντά στο 25 παρά στο 20!
Οι φωτό το αδικούν. «Ζωντανό» δεν το ξεχωρίζεις από το «3008», και στο δρόμο… au revoir. Μόνο Ιταλοί με χρήματα θα μπορούσαν, χάνοντας βέβαια μία τριετία σε έρευνα και υστερώντας σε ποιότητα. Πρόκειται για ένα DS με χώρους, που θα ενοχληθεί μόνο από το Puma, αν στην Κολωνία αφήσουν τους Έλληνες να πολεμήσουν. Το Puma έχει κινητήρα. Και τιμόνι. Το Peugeot τα παραπάνω, και συνολικά καλύτερο πάτημα. Όπως είπαμε, DS. Παρά το μεγαλύτερο -έστω οριακά- όγκο. Ωφελεί σε χώρους, δεν περιορίζει στο δρόμο.
Αν ρωτήσετε έναν petrolhead για το πώς θα σχεδίαζε ή θα έστηνε το τέλειο B-SUV, δε θα έχει λόγους να ασχοληθεί. Ο Gilles Vidal ζωγράφισε, και οι τύποι στο ατελιέ προσαρμογής μηχανικών μερών δημιούργησαν.
Τι δε μας άρεσε. Δεν έχει προγραμματιστεί εκδοχή με 180 ίππους (για το CAFE τα κάνεις όλα), ενώ ακούγεται πρόστυχα και σε προκαλεί ο «155», σε σημείο που να κοιτάς λόξα, λόγω ροπής, τον καλό 1.5 πετρελαίου με τους 130. Κοινός παρονομαστής το ΕΑΤ8, βέβαια, και η διαδρομή είναι γνωστή. Ειδική με την Τέλεια επιλογή.
Η σωστή απεικόνιση του SUV. Δημιουργία για να σε ξεκουράζει και να σε παρασύρει, προκαλώντας τον ελεύθερο χρόνο σου μακριά από το κυνήγι της κοτρόνας στο βουνό και των πεζοδρομίων στην πόλη.
Για όσους μας ακολουθούν, στο «2008», στο Puma, όπως και στο μεγαλύτερο ΧCeed κάθεσαι χαμηλά, και αυτό τα λέει όλα.
Είπαμε. Νέα τάξη, χωρίς ή με ρεύμα.
Η σύγχρονη λογική του παραλόγου
Όταν νωρίς το πρωί ψάχνεις να δοκιμάσεις την ηλεκτρική εκδοχή του «2008», περιμένοντας μάλιστα την κ. Βαλυράκη να ολοκληρώσει άθληση και επικοινωνία για να της το επι-δείξεις.
Ποιο; Το ηλεκτρικό. Απλά, όλο αυτό σημαίνει πως την ξεπέρασες την κλιματική αλλαγή. Ζεις τη δική σου ένταξη στον εκσυγχρονισμό, και το διαπιστώνεις στη μέγιστη τιμή, όταν ψάχνεις τον αυτόματο φορτιστή για το 10άρι της συντρόφου.
Ο τελευταίος λόγος στο δρόμο, από την ίδια γοητευτική PR και καλή μας φίλη, που κοσμεί ευρύτερα την PSA σε παγκόσμιο επίπεδο. «Δεν πήγαμε αέρα, όπως με το “208”; Τι δοκίμαζες, Σ.Χ.;».
Άλλαξαν τα πλάνα. Χάδι στο γκάζι και αξιοποίηση της ροπής σε ένα νέο παιχνίδι, ώστε το 340 range, που έγινε εύκολα 300 με την επιλογή ECO, να μείνει εκεί σταθερά για 25 χλμ., καλύπτοντας και τα χαμένα της πρωινής αγριάδας. Γκάζι-ρεύμα σε συνδυασμό με αδρεναλίνη και την πίεση στο 15/9, από το τηλ. της κ. Αργυρόγλου. Η εξαιρετική «prof», η κ. Peugeot Jr, έψαχνε το ρουμπινί μπιζού 208 με τους 130 των 4Τ. «Στο αέρο, κ. Δήμητρα, και θα το δείτε πάλι μετά τη Γενεύη». Αγαπητή, έχουμε ψηφοφορία μπροστά μας. Αχ, αυτά τα νέα παιδιά, σκέφτεσαι απολαμβάνοντας ανάρτηση Peugeot σε ηλεκτρική συσκευασία. Το ζήσαμε και αυτό.
Next?
Αναρωτιέσαι, 208 R2-new να ζηλεύουν οι Ακράτοι, ή 300άρι-3008 hybrid να ζηλεύουν Γκάλλο και Καρέλλης;
Άλλαξαν τα δεδομένα, και κινδυνεύει ακόμα και αυτή η πίστη μας.
Άρθρο-σημείωμα με αφορμή…
… τη δοκιμή του «2008» για δεύτερη φορά, και αιτία την καταπληκτική ομιλία-παρουσίαση της κ. Μαντωνανάκη για το CAFE χωρίς καφέ (καφεΐνη μόνο από την Coca Cola).
Γνώμη μας
Επιβάλλεται να συντονιστεί ο Πρόεδρος του ΕΣΑ, κ. Τρακουσέλλης με τον κ. Βασιλάκη του ΣΕΑΑ, για ένα σεμινάριο που να αφορά τον ειδικό Τύπο και την επόμενη ημέρα, που ήδη διανύουμε και αρνούμαστε να το πιστέψουμε._ Σ. Χ.