Στην Ιταλία πήραμε μια πρώτη γεύση από το ανανεωμένο VW up!, και μάλιστα στην εκδοχή με τον 1.000άρη TSI απόδοσης 90 ίππων.
Έπειτα από περίπου πέντε χρόνια, το μικρότερο μοντέλο της VW, το up!, υπέστη και αυτό με τη σειρά του ένα μικρό φρεσκάρισμα, με στόχο να παραμείνει επίκαιρο στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία των σουπερμίνι. Δεν είναι μυστικό ότι αποτελεί ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της κατηγορίας, έχοντας πουλήσει σχεδόν 660.000 μονάδες στην ευρωπαϊκή αγορά. Στην Ιταλία, και συγκεκριμένα στη Λίμνη Κόμο, λίγα χιλιόμετρα έξω από το Μιλάνο, πραγματοποιήθηκε η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ανανεωμένου up!, όπου και είχαμε τη δυνατότητα να το γνωρίσουμε από πρώτο χέρι.
Με το αρχικό αποτέλεσμα να κρίνεται άκρως ικανοποιητικό, είναι φυσιολογικό οι όποιες αισθητικές αλλαγές να είναι περιορισμένες. Αυτές εντοπίζονται στα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED με φωτισμό ημέρας, αλλά και στο νέο προφυλακτήρα, ο οποίος έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου κατά 60 χλστ., αγγίζοντας έτσι τώρα τα 3.600 χλστ. Οι πιο παρατηρητικοί θα διακρίνουν τους νέους καθρέφτες με τα ενσωματωμένα φλας, αλλά και τα νέα φωτιστικά σώματα και το νέο προφυλακτήρα στο πίσω μέρος. Αντίστοιχα, αλλαγές υπάρχουν και στο εσωτερικό, με επανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα, νέα οθόνη ηχοσυστήματος σε οθόνη 3,1 ή 5 ιντσών, συστήματος κλιματισμού και τιμονιού με χειριστήρια, που δεν προσφέρεται όμως στη βασική έκδοση.
Βέβαια, ένα στοιχείο που διαφοροποιεί την τελευταία γενιά του up! είναι μία σειρά από επιπλέον επιλογές αναφορικά με το επίπεδο του εξοπλισμού, καθώς δίνεται η δυνατότητα να εφοδιαστεί με ελαστικά διάστασης έως και 17 ιντσών. Και αν νομίζετε ότι αυτές περιορίζονται μόνο σε τροχούς, μάλλον κάνετε λάθος. Ο κάτοχος του κάθε up! στο πλαίσιο της εξατομίκευσης θα έχει τη δυνατότητα για μία σειρά από επιλογές, που θα καθιστούν το δικό του ιδιαίτερο και μοναδικό. Συγκεκριμένα, υπάρχει επιλογή έως και συνολικά δεκατριών χρωμάτων αμαξώματος, τριών για την οροφή, αλλά και δέκα διαφορετικών σχεδιασμών για την κονσόλα του εσωτερικού. Παράλληλα, αναβαθμισμένο είναι σε επίπεδο συνδεσιμότητας και multimedia, με δυνατότητα χρήσης του κινητού σας μέσα από το σχετικό application του up! Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τέσσερα, με νεότερη την έκδοση Beats, η οποία και προσφέρεται με ηχοσύστημα απόδοσης 300 Watt!
Bέβαια, από όλα τα παραπάνω αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι η προσθήκη ενός ακόμα βενζινοκινητήρα στην γκάμα του up!, και μάλιστα αρκετά ισχυρότερου! Έτσι, από εδώ και πέρα, δίπλα σε αυτές που υφίστανται σήμερα, το γερμανικό σουπερμίνι θα διατίθεται και με τον 1.000άρη 3κύλινδρο TSI απόδοσης 90 ίππων. Πρόκειται για το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο σύνολο του Group, το οποίο έχουμε συναντήσει σε μία σειρά από διαφορετικές εκδοχές του, και πλέον το βλέπουμε και σε ακόμα μία με διαφορετική ισχύ. Τα νούμερα είναι πειστικά, αφού αποδίδει 90 ίππους από τις 5.000 έως τις 5.500 σ.α.λ., την ώρα που η ροπή του αγγίζει τα 160 Nm σε ένα εύρος από τις 1.500 έως και τις 3.500 σ.α.λ. Ένα στοιχείο που είναι σημαντικό έγκειται στο γεγονός ότι συνοδεύεται αποκλειστικά με κιβώτιο 5 σχέσεων. Σε κάθε περίπτωση, τα νούμερα μόνο αδιάφορα δεν είναι, αφού για τα πρώτα 100 χλμ. από στάση απαιτούνται 9,9 δευτερόλεπτα, την ώρα που η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 185 χλμ., ξεφεύγοντας από τα υπόλοιπα της κατηγορίας. Παρ’ όλα αυτά, κάτι που πρέπει να σημειώσουμε είναι ότι οι εκπομπές ρύπων δεν είναι κάτω από τα 100, αγγίζοντας τα 101 γρ./χλμ. CO2.
Στην πράξη, ο 1.000άρης TSI ταιριάζει γάντι στο up!, αφού βελτιώνει τις επιδόσεις του σε αρκετά μεγάλο βαθμό, χωρίς να επηρεάζει την ισορροπία και το χαρακτήρα του. Χαμηλά είναι ελαστικός, και πρέπει να ξεπεράσεις τις 1.500 σ.α.λ. και να αγγίξεις τις 2.000 για να αρχίσει να επιταχύνει. Σε εκείνο το σημείο αναλαμβάνει δράση ο υπερτροφοδότης, και το up! επιταχύνει χωρίς δισταγμό μέχρι τις 5.000-5.500 σ.α.λ. Σε εκείνο το σημείο περνάς στην επόμενη σχέση, αφού η ισχύς αρχίζει και φθίνει, ενώ ενοχλητικός γίνεται και ο θόρυβος. Πάντως, ταξιδεύεις άνετα με τριψήφια νούμερα στον πίνακα οργάνων, με την κατανάλωση (σύμφωνα βέβαια με τις εργοστασιακές τιμές) να μην επιβαρύνεται σημαντικά.
Η τελευταία γενιά του up! θα είναι διαθέσιμη στη χώρα μας από το Σεπτέμβριο, με το κόστος κτήσης του να μην είναι γνωστό ακόμη, αν και αναμένεται να είναι αντίστοιχο με του υπάρχοντος μοντέλου, όμως με πιο πλούσιο εξοπλισμό._ Π. Τ.