Βρεθήκαμε στη Γερμανία, και συγκεκριμένα στο Μόναχο, όπου και γνωρίσαμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση του VW Golf GTi, με τον κωδικό GTD!
Η παράδοση που θέλει την VW να παρουσιάζει παράλληλα με το VW Golf GTi και την αντίστοιχη σπορ έκδοση του με πετρελαιοκινητήρα κρατάει 31 ολόκληρα χρόνια. Από την πρώτη γενιά του πλέον επιτυχημένου μοντέλου της γερμανικής εταιρίας, που ουσιαστικά καθιέρωσε και τον τίτλο GTi, υφίσταται και η σπορ εκδοχή για τους λάτρεις της πετρελαιοκίνησης. Αυτή αποτελούσε θεωρητική υπόθεση στη χώρα μας, αφού έκδοση GTD (Grand Turismo Diesel) δεν εισάχθηκε ποτέ στη χώρα μας. Όμως, με την άρση της απαγόρευσης των πετρελαιοκίνητων μοντέλων στην ελληνική αγορά, η συγκεκριμένη άκρως ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη για τα ελληνικά δεδομένα έκδοση αυτό ανήκει στο παρελθόν.
Στο Μόναχο είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μία πρώτη γεύση από το νέο Golf GTD τόσο με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, όσο και με το αντίστοιχο DSG. Παρατηρώντας το, νομίζεις ότι απέναντι σου έχεις την τελευταία γενιά του GTi. Οι διαφορές με την κορυφαία έκδοση του Golf εξωτερικά είναι ελάχιστες. Αυτές περιορίζονται στα λογότυπα GTD εμπρός πίσω και στο πλάι, στους διαφορετικής σχεδίασης τροχούς και στη διπλή απόληξη της εξάτμισης, αντί των δύο διαφορετικών σε κάθε πλευρά που διαθέτει το GTi. Οι παρατηρητικοί θα διακρίνουν και τον διαφορετικό χρωματισμό της γραμμής στα εμπρός φανάρια, που διαθέτει γκρι χρώμα, αντί για κόκκινο. Το ίδιο ισχύει και στο εσωτερικό, όπου οι αλλαγές εντοπίζονται μόνο στα διαφορετικά λογότυπα.
Οι ομοιότητες με το Golf GTi συνεχίζονται και στα μηχανικά μέρη, αφού και εδώ συναντάμε το εξελιγμένο XDS +, αλλά και το progressive steering που προσφέρει στο σύστημα διεύθυνσης τη δυνατότητα να διαθέτει 2,1 στροφές από άκρη σε άκρη. Βέβαια, η σημαντικότερη και ειδοποιός διαφορά βρίσκεται καλά κρυμμένη κάτω από το εμπρός καπό.
Εκεί, συναντάμε τον νέο τετρακύλινδρο TDi με τον κωδικό ΕΑ288, που για την περίσταση έχει χωρητικότητα 2.000 κ.εκ., με αποτέλεσμα να αποδίδει 184 ίππους, όντας στην ισχυρότερη μορφή του. Η συγκεκριμένη τιμή αποδίδεται από τις 3.500 έως και τις 4.000 σ.α.λ., την ώρα που η ροπή αγγίζει τα 380Nm διαθέσιμη από τις 1.750 έως και τις 3.250 σ.α.λ.! Έτσι, τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε 7,5 δλ., ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα. Τιμές εντυπωσιακές για πετρελαιοκίνητο μοντέλο. Σε όλα αυτά, όμως, πρέπει να προσθέσουμε και την κατανάλωση, που σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές για κάθε 100 χιλιόμετρα απαιτούνται 4,2 λίτρα καυσίμου!
Εκεί, συναντάμε τον νέο τετρακύλινδρο TDi με τον κωδικό ΕΑ288, που για την περίσταση έχει χωρητικότητα 2.000 κ.εκ., με αποτέλεσμα να αποδίδει 184 ίππους, όντας στην ισχυρότερη μορφή του. Η συγκεκριμένη τιμή αποδίδεται από τις 3.500 έως και τις 4.000 σ.α.λ., την ώρα που η ροπή αγγίζει τα 380Nm διαθέσιμη από τις 1.750 έως και τις 3.250 σ.α.λ.! Έτσι, τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε 7,5 δλ., ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα. Τιμές εντυπωσιακές για πετρελαιοκίνητο μοντέλο. Σε όλα αυτά, όμως, πρέπει να προσθέσουμε και την κατανάλωση, που σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές για κάθε 100 χιλιόμετρα απαιτούνται 4,2 λίτρα καυσίμου!
Βρισκόμενοι στο εσωτερικό του, αναμφίβολα αυτό που μας εντυπωσιάζει είναι η ροπή του κινητήρα. Το Golf GTD διαθέτει άφθονη και το σημαντικότερο διαθέσιμη σε μεγάλο εύρος στροφών. Το παραμικρό άγγιγμα του πεντάλ της βενζίνης μεταφράζεται σε επιτάχυνση χωρίς κομπιάσματα, τουλάχιστον μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. Βέβαια, ο δίλιτρος TDi δεν έχει πρόβλημα να στροφάρει μέχρι τις 5.000 όπου και επεμβαίνει ο κόφτης, αλλά με τις καμπύλες ροπής και ισχύς να έχουν καθοδική πορεία. Η ροπή στους εμπρός τροχούς είναι τόσο μεγάλη, που αναμφίβολα το GTD μοιάζει σίγουρο ότι θα σπινάρει και με 3η σχέση στο κιβώτιο στους γλιστερούς ελληνικούς δρόμους. Βέβαια, στην εξαιρετική γερμανική άσφαλτο, ουδέν πρόβλημα. Όλα γίνονται φυσιολογικά και το πετρελαιοκίνητο GTi σε ωθεί να οδηγήσεις ακόμα πιο γρήγορα ελέω του εξαιρετικού πατώματος του Group. Ουδέτερο και με εξαιρετική κατευθυντικότητα, είναι απολαυστικό σε γρήγορες συνεχείς στροφές. Στα κλειστά κομμάτια, και πάλι ελέω ασφάλτου, θα εμφανίσει πολύ μικρές τάσεις υποστροφής, αλλά και αυτό αν το παρακάνει ο οδηγός με το γκάζι. Παρόλα αυτά, η φιλοσοφία και η λειτουργία ενός πετρελαιοκινητήρα είναι στοιχεία που δεν σε βάζουν σε διαδικασία να κινηθείς σε ρυθμούς GTi. Αλλά αυτό θα το αναλύσουμε περισσότερο μόλις το αυτοκίνητο έρθει στη χώρα μας. Κάτι που αναμένεται να συμβεί στα τέλη του επόμενου μήνα, με την αρχική του τιμή να υπολογίζεται κοντά σε αυτή του GTi._Π.Τ.