Στο Ρότερνταμ λοιπόν, για να οδηγήσουμε τη δεύτερη γενιά του μικρού μοντέλου πόλης της Toyota το οποίο πλέον έχει ως χαρακτηριστικό του γνώρισμα ένα Χ στην εμπρός μάσκα του.
Συνταγή επιτυχημένη δεν την αλλάζεις, το πολύ πολύ, να την βελτιώσεις στα σημεία. 760.000 πωλήσεις άλλωστε δεν είναι λίγες. Αυτό φαίνεται να σκέφτηκαν οι μηχανικοί και έτσι αποφάσισαν να αφήσουν το γνωστό μας 3κύλινδρο κινητήρα 998 κ.εκ. κάτω από το καπό του αυτοκινήτου, θεωρώντας ότι τα 840-910 κιλά (ανάλογα με την έκδοση) του συνόλου, δεν χρειάζονται κάτι παραπάνω από τους 69 ίππους που αποδίδει το εν λόγω μοτέρ. Άλλωστε, γιατί να θες κάτι πολύ καλύτερο από τα 14,2 δλ. για το 0-100 και τα 160 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας από ένα εργαλιάκι πόλης. Αυτό που αναζητάς κυρίως και μάλιστα αυτές τις εποχές, περισσότερο από ποτέ, είναι η οικονομία και η οικολογία και σε αυτούς τους τομείς φαίνεται να επικεντρώθηκαν σε Toyota και PSA, παρουσιάζοντας ένα πιο καθαρό σύνολο που εκπέμπει 95 γρ./χλμ όταν συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο, 97 στην περίπτωση του αυτόματου x-shift και 88 γρ./χλμ. CO2 στην ECO εκδοχή του και μέση κατανάλωση, σύμφωνα με το εργοστάσιο, μόλις 4,1, 4,2 και 3,8 λίτρα/100 χλμ. αντίστοιχα.
Από εκεί και πέρα, οι αλλαγές-βελτιώσεις συνεχίζονται και στον τομέα της ανάρτησης, αφού στο εμπρός μέρος (γόνατα ΜακΦέρσον) υπάρχουν νέες ρυθμίσεις σε αμορτισέρ και ελατήρια. Στην πράξη τώρα, σαφώς πιο άνετη και ραφιναρισμένη η συμπεριφορά του, με το επίπεδο της ποιοτικής κύλισης να έχει ανέβει και με δεδομένο ότι ο αδυσώπητος ανταγωνισμός (βλέπε και πάλι τριάδα: up!, Mii και Citigo) έχει τοποθετήσει τον πήχη ψηλά, ειδικά σε αυτό τον τομέα. Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης (14% πιο γρήγορο) παραμένει ελαφρύ, κάτι που μετατρέπει σε παιχνιδάκι την κίνηση στους στενούς δρόμους των πόλεων (κύκλος στροφής: 9,6 μέτρα), αλλά και αρκετά ακριβές, μεταδίδοντας επαρκείς πληροφορίες στον οδηγό του. Το κιβώτιο ταχυτήτων εξακολουθεί να χρησιμοποιεί πέντε σχέσεις, τόσο στην χειροκίνητη, όσο και στην αυτόματη εκδοχή του, στην οποία μάλιστα είναι και λίγο πιο κοντό στην κλιμάκωσή του, κυρίως για λόγους οικονομίας.
Εκεί που θα επιθυμούσαμε περισσότερο μεράκι στην αναβάθμισή του, είναι στα καθίσματα του αυτοκινήτου (προέρχονται από την PSA) τα οποία, όπως και στο απερχόμενο, δεν παρέχουν καλή πλευρική στήριξη ενώ είναι και σχετικά μικρά. Παρόλα αυτά, γενικότερα το εσωτερικό έχει ανέβει ποιοτικά, όπως και το επίπεδο εξοπλισμού με το οποίο προσφέρεται το αυτοκίνητο. Highlight εκεί, το οποίο όμως ανήκει στα εξτρά, είναι η κεντρική κονσόλα x-touch, η οποία συνδυάζει multimedia λειτουργίες, κλιματισμό, ηχοσύστημα με CD, θύρα USB, AUX και bluetooth, ακόμη και σύστημα πλοήγησης και όλα αυτά μέσα από μια οθόνη αφής. Τέλος, και επειδή σε ένα εργαλείο και μάλιστα πόλης, πρωτεύοντα ρόλο έχει η λειτουργικότητά του, σημειώνουμε και επιβραβεύουμε την αύξηση του αποθηκευτικού χώρου (στα μείον το ψηλό κατώφλι) στα 168 λίτρα (139 το προηγούμενο) αλλά και την τοποθέτηση και των δύο διακοπτών για τα εμπρός παράθυρα, στην πόρτα του οδηγού.
Στις εκθέσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας έρχεται από την επόμενη κιόλας εβδομάδα, με την βασική του έκδοση x-cool να κοστίζει 10.190 ευρώ και με απόσυρση 9.446. Σημειώστε όμως εδώ ότι η έκδοση που θα είναι άμεσα διαθέσιμη είναι η επόμενη με βάση τον εξοπλισμό (ικανοποιεί και τους πιο απαιτητικούς) με κωδική ονομασία x-play και τιμή τα 11.450 ευρώ (10.310 με απόσυρση). Από εκεί και πέρα θα υπάρχουν η x-Play Touch και η x-Play Sport, με τιμές πώλησης 11.750 και 12.350 ευρώ αντίστοιχα. Η εργοστασιακή εγγύηση είναι τρία χρόνια, ενώ υπάρχει δυνατότητα επέκτασης και για άλλα τρία. Με αυτόματο κιβώτιο θα κυκλοφορήσει μόνο η έκδοση x-Play, με επιπλέον χρέωση 925 ευρώ.
Μείνετε συντονισμένοι γιατί στο επόμενο τεύχος μας θα έχουμε περισσότερες λεπτομέρειες για το νέο Toyota Aygo!_Μ.Σαλ.