top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Toyota Avensis

Η τρίτη γενιά του μεσαίου μοντέλου της εταιρίας έχει προσπαθήσει να αποβάλει τις τυποποιημένες φόρμες του παρελθόντος.

To Μιλάνο επέλεξε η Toyota για την παρουσίαση του νέου Avensis. Η τρίτη γενιά του μεσαίου μοντέλου της εταιρίας έχει προσπαθήσει να αποβάλει τις τυποποιημένες φόρμες του παρελθόντος. Εμπρός συνεχίζει να δεσπόζει η χαρακτηριστική μάσκα της εταιρείας, που πλαισιώνεται από τα φώτα σε σχήμα ρόμβου, την έντονη πλαϊνή ακμή, τα σμιλευμένα μαρσπιέ και ένα προσεγμένο πίσω μέρος. Την παράσταση πάντως κλέβουν οι έντονα κεκλιμένες κολώνες. Το αεροδυναμικό (Cd 0,28) αμάξωμα, είναι και αυτό καρπός δουλειάς του σχεδιαστικού κέντρου ED2 της Toyota, κάτι που ισχύει και για την στέισον έκδοση που παρουσιάστηκε παράλληλα.
 
Η εταιρεία δεν προχώρησε σε μεγάλες αυξήσεις στον συνολικό όγκο, μιας και μόλις 50 χλστ. προστέθηκαν στο μήκος και το πλάτος, ενώ το ύψος και το μεταξόνιο των 2.700 χλστ. παρέμειναν αμετάβλητα. Αντίθετα η προσοχή επικεντρώθηκε στην καλύτερη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων. Ο χώρος αποσκευών φθάνει τα 509
λίτρα χωρητικότητας (543 λίτρα για το στέισον). Σε ένα γενικά σοβαρό εσωτερικό, ξεχωρίζει ο όμορφος  πίνακας οργάνων τεχνολογίας optitron και το εξαιρετικό σύστημα πλοήγησης, το οποίο μάλιστα ομιλεί ελληνικά.
 
Στα μηχανικά μέρη έχουμε σημαντικές αλλαγές. Καταρχήν σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, η Toyota προχώρησε στην εφαρμογή του προγράμματος optimal drive, το οποίο συμπεριλαμβάνει ένα πακέτο τεχνολογιών, που έχουν στόχο την μείωση των ρύπων και ταυτόχρονα την αύξηση της απόδοσης.
 
Έτσι έχουμε την νέα γενιά βενζινοκινητήρων στα 1.6, 1.8 και 2.0 λίτρα, με ισχύ 132, 147 και 152 ίππων αντίστοιχα. Ειδοποιός διαφορά σε σύγκριση με τους VVTi κινητήρες του παρελθόντος είναι η υιοθέτηση συστήματος που αυξομειώνει το βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής. Στους πετρελαιοκινητήρες χρησιμοποιούνται πλέον πιεζοηλεκτρικά μπεκ ψεκασμού υψηλής πίεσης. Ο 2λιτρος αποδίδει 125 ίππους, ενώ ο 2,2 διατίθεται σε δύο εκδόσεις 150 και 177 ίππων.
 
Όλοι πλέον οι κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια έξι σχέσεων, ενώ οι βενζινοκινητήρες των 1,8 και 2,0 λίτρων, προσφέρονται με το νέο αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων) με την ονομασία Multidrive S.
Το πλαίσιο είναι καινούργιο, ενώ οι αναρτήσεις αν και έχουν διατηρήσει την ίδια βασική αρχιτεκτονική με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω), έχουν δεχτεί εκτεταμένες αλλαγές στις αντιστρεπτικές και τα αμορτισέρ. Επιπροσθέτως, αυξήθηκαν τα μετατρόχια, μεγάλωσε η γωνία κάστερ στην εμπρός ανάρτηση και επαναπρογραμματίστηκε η κεντρική μονάδα ελέγχου του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης. .
 
Στους ιταλικούς δρόμους όπου είχαμε την πρώτη επαφή με το νέο Avensis, το αυτοκίνητο έδειξε ότι δίνει προτεραιότητα στην άνεση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ιδιαίτερα μεγάλες. Ο μικρότερος βενζινοκινητήρας καταβάλει φιλότιμες προσπάθειες να κινήσει το αμάξωμα των 1.365 κιλών, ενώ σαφώς καλύτερα είναι τα πράγματα για τον 1.800άρη κινητήρα.
 
Το νέο χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων είναι εξαιρετικό σε λειτουργία και αίσθηση, ενώ θετικές είναι οι πρώτες εντυπώσεις και από το νέο αυτόματο multidrive S. Ένα ακόμη σημείο όπου έχουν γίνει μεγάλα βήματα προόδου σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, είναι αυτό του συστήματος διεύθυνσης. Η ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα με το εξελιγμένο λογισμικό της κεντρικής μονάδας έχει αποδώσει καρπούς, προσφέροντας σημαντικά καλύτερη αίσθηση.
 
Η διάθεση του νέου Avensis στην χώρα μας θα ξεκινήσει μέσα στον Ιανουάριο, με τιμές ελάχιστα προσαυξημένες σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Έτσι το κόστος ξεκινάει από τα 19.600 ευρώ και 23.900 ευρώ, για το 1.6 classic και 1.8 elegant, αντίστοιχα. _Σ.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ