H Suzuki γυρνά την τρίτη κατά σειρά σελίδα για λογαριασμό του νέου Swift Sport ακλουθώντας τη γνώριμη για την ίδια συνταγή της οδηγικής απόλαυσης και της απλότητας.
Το Suzuki Swift Sport ήταν όλα αυτά τα χρόνια κάτι σαν το… μοναχικό καβαλάρη της κατηγορίας των μικρών GTi. Παραμένοντας διαχρονικά «μικρό», και φυσικά όχι ένα ακόμα υπερτροφικό και βαρύ «σουπερ μίνι», επέμενε πεισματικά και στις δύο προηγούμενες γενιές του σ’ ένα λογικό μέγεθος αμαξώματος, που ουδέποτε υπερέβη το ψυχολογικό -και όχι μόνο- όριο των 4 μ. Την ίδια δε στιγμή, υιοθετώντας «βατές» λύσεις σε κάθε τεχνολογική του πτυχή, κατάφερνε με το δικό του τρόπο να καλύψει τις… πάγιες και διαρκείς οδηγικές ανησυχίες ενός κοινού που ήταν ή απλά ένιωθε νέο. Ακριβώς πάνω σε αυτή τη λογική και με μοναδική «αλλαγή πλεύσης» την αναγκαστική, ελέω ρύπων, αντικατάσταση του ατμοσφαιρικού του κινητήρα μ’ έναν σύγχρονο τούρμπο, βαδίζει και η νεότερη γενιά, που με κεντρικό άσσο στο μανίκι το δόγμα «reduce to the max» έρχεται σήμερα να επανατοποθετηθεί μέσα από μια προσεκτική εξελικτική πορεία με ακόμα περισσότερες αξιώσεις στην αρένα των μικρών GTi.
Οπτικά, το αποτέλεσμα όχι μόνο δείχνει, αλλά και είναι εύπεπτο. Ακριβώς όπως αρμόζει σ’ ένα αυτοκίνητο που παραδοσιακά διατηρούσε χαμηλούς τόνους, αλλά ουδέποτε… ντρεπόταν να δείξει με τρόπο σεμνό και ταπεινό τις προθέσεις του. Για την περίσταση, τη διαφορά σε σχέση με το δικό σας σύγχρονο και αποκλειστικά 5θυρο πλέον Swift κάνουν τα πιο έντονα εμπρός φτερά, που σε σχέση με το παρελθόν έρχονται να διευρύνουν το πλάτος κατά 40 χλστ., ο πιο «βαθύς» εμπρός προφυλακτήρας, η διαφορετική κυψελωτή μάσκα, τα πλευρικά σκέρτς» που παραπέμπουν σε κάρμπον, χωρίς φυσικά να είναι, οι αντικριστές απολήξεις της εξάτμισης στο πίσω μέρος, η κομψή αεροτομή στην κορυφή τις πόρτας καθώς φυσικά και 17άρες ζάντες ιντσών. Αν μη τι άλλο όμως το μεγάλο μυστικό του νέου Suzuki Swift Sport που κάνει τη διαφορά σε απτό επίπεδο δεν είναι τα παραπάνω, αλλά, μαζί με τον 1.400άρη κινητήρα τούρμπο και τις επεμβάσεις των Ιαπώνων στις αναρτήσεις, σε αυτό καθ’αυτό το πλαίσιο πάνω και πέριξ του οποίου έχουν δομηθεί τα μηχανικά μέρη και το όλο «θεαθήναι» της κατασκευής. Το γεγονός ότι oι άνθρωποι από το Hamamatsu αποκαλούν το νέο αυτό δάπεδο χρησιμοποιώντας την ονομασία HEARTECH ίσως να έχει ελάχιστη σημασία και σίγουρα πολύ λιγότερη από το αποτέλεσμα που η συγκεκριμένη επιλογή αποφέρει στην πράξη. Που φυσικά, πέραν της βελτιωμένης ακαμψίας, έχει να κάνει με το βάρος, που δεν υπερβαίνει συνολικά, με πλούσιο μάλιστα στάνταρ εξοπλισμό, τα μόλις 975 κιλά.
Στο εσωτερικό του νέου Suzuki Swift Sport, το μοτίβο είναι ανάλογο με εκείνο των εξωτερικών επιφανειών. Τα μπάκετ εμπρός καθίσματα, που μάλιστα στηρίζουν πολύ καλά το σώμα οριοθετώντας ωστόσο μια θέση οδήγησης οριακά πιο ψηλή από την ιδανική, δίνουν με το καλημέρα το σποτίφ τόνο, ο οποίος υποστηρίζεται για την περίσταση από την κόκκινη πλαστική επένδυση-φάσα στο δεξί τμήμα του ταμπλό, τις χρωματικά αντίστοιχες πινελιές σε πόρτες και στροφόμετρο και το διαφορετικό, φυσικά, πηδάλιο με τη δερμάτινη επένδυση, υλικό που απαντάται και στον πιο «γεμάτο» τόσο στο μάτι όσο και στο χέρι επιλογέα του χειροκίνητου κιβωτίου των 6 σχέσεων. Όσο για τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας στον οποίο αναφερθήκαμε λίγο νωρίτερα, ουδείς λόγος ανησυχίας, μιας και μαζί με τα καθιερωμένα καλούδια, οδηγός και επιβάτες θα απολαύσουν τις υπηρεσίες που τους παρέχουν η κάμερα οπισθοπορείας, το navigation, το συμβατό με κάθε συσκευή κινητού τηλεφώνου infotainment, που σημειωτέον πάει πακέτο με κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών, αλλά και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως τα Advanced Forward Detection, Dual Sensor Brake Support, Adaptive Cruise Control και Lane Departure Warning.
Με παροπλισμένο, ελέω ρύπων και μόνο, 1.600άρη κινητήρα του Swift Sport II, η Suzuki επιστράτευσε για τις ανάγκες της «φρέσκιας» γενιάς έναν παλιό μας γνώριμο. Και συγκεκριμένα, τον 1.400άρη Boosterjet βενζινοκινητήρα τούρμπο του Vitara, που αποδίδει για την περίσταση 140 ίππους και 230 Nm ροπής, τα οποία με τη σειρά τους περνούν, χωρίς σύστημα torque vectoring και με μόνο… φίλτρο ένα σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης που απενεργοποιείται, στους εμπρός τροχούς. Στην πράξη, ο 4κύλινδρος με την μάλλον αδιάφορη ηχητική απόδοση, που δεν ταιριάζει στο σπιρτόζο χαρακτήρα της κατασκευής, σε εντυπωσιάζει πολύ περισσότερο με την απόκριση, με το πόσο άμεσος και μεστός είναι στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και λιγότερο με τη δύναμη ή τα ξεσπάσματά του. Κάτι άλλωστε που ήταν και ο πρωταρχικός στόχος των Ιαπώνων και αποδεικνύεται περίτρανα από τον «ταπεινό» χρόνο των 8,1 δλ. που απαιτούνται προκειμένου το νέο Swift Sport να «πιάσει» τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση.
Στο δρόμο, το ιαπωνικό «μωρό» είναι ό,τι ακριβώς υπόσχεται: ένα fun to drive μικρό GTi της σύγχρονης εποχής με στοιχεία από την… παλιά, που θα κινηθεί σβέλτα και «πειθαρχημένα» προκαλώντας σε συγχρόνως να επιτεθείς. Ο μεγαλύτερος εδώ άσσος του είναι η ρύθμιση της ανάρτησης και η εξαιρετική δουλειά της Monroe στην εξέλιξη των αμορτισέρ, καθώς η πολύ καλή απόσβεση των ανωμαλιών και η «δεμένη» αίσθηση πάει… πακέτο με λογικές κλίσεις κι ένα μπροστινό μέρος που δε χαζεύει και τοποθετείται εκεί που θα του ορίσεις εσύ μέσω του γρήγορου και ακριβούς στο σημάδι τιμονιού, που δυστυχώς όμως διαθέτει μια τεχνητά βαριά αίσθηση, κυρίως κατά τη διάρκεια της επαναφοράς του. Γενικά, πρόκειται για ένα ευχάριστο παιχνίδι, ειδικά στις διαδοχικές αλλαγές κατεύθυνσης, (σ.σ.: εκεί δηλαδή όπου το μικρό βάρος και η αναθεωρημένη γεωμετρία της ανάρτησης κάνουν… μπαμ με τα καλημέρα), όπου και θα σε ανταμείψει χωρίς ποτέ να σε ξαφνιάσει.
Αν μη τι άλλο, το νέο Suzuki Swift Sport είναι μια ενδιαφέρουσα προσθήκη στην αρένα των μικρών GTi μοντέλων. Είναι κομψό, διασκεδαστικό στην οδήγηση και συνάμα ταχύ. Δε μένει, λοιπόν, παρά όλα αυτά να διαπιστωθούν, όχι μόνο στους δρόμους-κόσμημα της Ανδαλουσίας, όπου και οδηγήσαμε πριν δύο μόλις 24ώρα τη νέα πρόταση της Suzuki, αλλά φυσικά και στα πάτρια εδάφη. Πότε θα συμβεί αυτό; Σύμφωνα με την ελληνική αντιπροσωπεία, η οποία προσδοκά να κρατήσει τις τιμές του νέου Swift Sport κοντά στις 20.000 ευρώ, περί τα τέλη του προσεχούς Μαΐου._Χ.Α.