X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Suzuki Baleno

Η Suzuki προσθέτει ακόμα ένα supermini στη γκάμα της. Σε ποιους όμως απευθύνεται;

Η γκάμα της Suzuki πάντα χαρακτηριζόταν από ένα ιδιαίτερο μείγμα μιας πληθώρας επιλογών σε αυτοκίνητα εκτός δρόμου και από την άλλη μικρών σε διαστάσεις μοντέλων. Αυτό δεν έχει αλλάξει μέχρι σήμερα. Μπορεί τα τελευταία χρόνια τη θέση κάποιων σκληροπυρηνικών μοντέλων να πήραν τα crossover, χωρίς τελικά να χάνεται ο πλουραλισμός, ενώ ανάλογη ποικιλία συναντάμε στο κομμάτι των αυτοκινήτων της κατηγορίας Α και Β με την άφιξη του νέου Baleno. Πρόκειται ουσιαστικά γι ένα supermini με διαστάσεις ελάχιστα μεγαλύτερες του Swift, με το μήκος του αμαξώματος, πάντως, να συγκρατείται κάτω από τα 4 μ. Το αυτοκίνητο, που βασίζεται σε ένα νέο δάπεδο προσφέρει εξαιρετικούς χώρους, με τους επιβάτες του πίσω καθίσματος να έχουν εντυπωσιακό αέρα για τα γόνατά τους (όχι όμως και για το κεφάλι τους), ενώ το πορτ μπαγκάζ μπορεί να φιλοξενήσει 355 λίτρα αποσκευών, κάτι που όμως επιτυγχάνεται από την απουσία ρεζέρβας. Ταυτόχρονα το νέο πλαίσιο, παρά το μειωμένο βάρος του, προσφέρει αυξημένη ακαμψία και χαμηλά επίπεδα θορύβου και κραδασμών.

Ο σχεδιασμός του 5θυρου αμαξώματος δεν υιοθετεί τις αιχμηρές γραμμές άλλων μοντέλων της εταιρείας, εξ ου και η Suzuki χρησιμοποιεί τον όρο “Liquid Flow” προκειμένου να τον περιγράψει. Το εσωτερικό διακρίνεται από την τυπική ιαπωνική εργονομία, που επ’ ουδενί δεν πρόκειται να προβληματίσει τον οδηγό, η σχεδίαση του πίνακα οργάνων είναι ευχάριστη, ενώ πλήθος λειτουργιών πραγματοποιούνται με την πολυχρηστική οθόνη αφής των 7” που συναντάμε στις πλουσιότερες εκδόσεις. Το επίπεδο εξοπλισμού περιλαμβάνει κάποια στοιχεία όπως adaptive cruise control και αυτόματο φρενάρισμα, που συνήθως συναντάμε σε ακριβότερες κατασκευές, ενώ από την άλλη ξενίζουν τα σκληρά πλαστικά στον πίνακα οργάνων.

Πέρα από το νέο πλαίσιο, το δεύτερο ενδιαφέρον στοιχείο του αυτοκινήτου εντοπίζεται στη διαμόρφωση της γκάμας των κινητήρων που αποτελείται αποκλειστικά από σύνολα βενζίνης. Έτσι, τον κλασικό 1200άρη Dualjet των 90 ίππων πλαισιώνει μια mild υβριδική παραλλαγή του (SHVS) και ένας νέος 3κύλινδρος 1000άρης τούρμπο με άμεσο ψεκασμό, απόδοση 111 ίππων και μέγιστη ροπή 170 Nm. Οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα εύχρηστο κιβώτιο 5 σχέσεων, ο Dualjet προσφέρεται και με CVT, ενώ ο 1000άρης Boosterjet προσφέρεται και με ένα κλασικό αυτόματο σύστημα μετάδοσης 6 σχέσεων.

Στην παρουσίαση του νέου Baleno, η οποία πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τόσο το νέο κινητήρα του ενός λίτρου, όσο και κάποιες εκδόσεις προπαραγωγής της υβριδικής έκδοσης. Οι πρώτες εντυπώσεις για το νέο πλαίσιο είναι θετικές, καθώς δείχνει άκαμπτο, η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου εμπνέει ασφάλεια στον οδηγό, η προσφερόμενη άνεση βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, ενώ το τιμόνι είναι ακριβές και με τη σωστή δόση υποβοήθησης. Θετικές είναι και οι εντυπώσεις από το νέο 3κύλινδρο σύνολο που δείχνει πρόθυμο σε όλο το φάσμα των στροφών και δε μένει παρά να δούμε στην πράξη, όταν την Άνοιξη του 2016 το αυτοκίνητο φθάσει στη χώρα μας, πως θα συγκρίνονται οι επιδόσεις του σε σχέση με τον υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό. Αντίθετα με το σύνολο του ενός λίτρου, η υβριδική παραλλαγή του Dualjet δεν στοχεύει να υποβοηθήσει τις επιδόσεις με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα, αλλά κυρίως να περιορίσει την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2, υποκαθιστώντας ως ένα βαθμό την έλλειψη πετρελαιοκινητήρα στη γκάμα. Τα 93 γρ./χλμ. CO2, έναντι των 98 της απλής έκδοσης δεν φαίνεται να τεκμηριώνουν το επιπλέον τίμημα που δεν αναμένεται να είναι αμελητέο. Δε μένει παρά να διαπιστωθούν στην πράξη τα όποια οφέλη στην κατανάλωση.

Το νέο Baleno μπορείτε να το δείτε από κοντά στην έκθεση Αυτοκίνηση, η οποία πραγματοποιείται στο στάδιο της Ξιφασκίας στο Ελληνικό μεταξύ 14 & 22 Νοεμβρίου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!