Το Subaru XV μας συστήνεται εκ νέου, αλλάζοντας σ’ αυτή τη γενιά του το όνομά του σε Crosstrek και βελτιώνοντας όλα τα κύρια χαρακτηριστικά.
Το γνωρίσαμε ως Subaru XV, ένα οικογενειακό SUV, με έμφαση στην πρακτικότητα, τη χρηστικότητα, την άνεση και την ασφάλεια. Σ’ αυτούς τους πυλώνες επάνω η ιαπωνική εταιρεία έχτισε τη νέα γενιά του, η οποία σήμερα κυκλοφορεί με το όνομα Crosstrek.
Πρεσβεύοντας τις ίδιες αξίες, το νέο Subaru Crosstrek, αποτελεί -εμφανώς- τη συνέχεια του XV, με την επιλογή της ονομασίας να γίνεται για λόγους «ομοιομορφίας» καθώς σ’ όλον τον κόσμο, πέραν της Ευρώπης κυκλοφορεί ως Crosstrek.
Αφορμή για αυτή την αλλαγή ήταν η ανανέωση του μοντέλου, που έχει ως στόχο να γίνει πιο ανταγωνιστικό, με μεγαλύτερη διείσδυση στην αγορά της Ευρώπης. Βλέπετε το 75% της παραγωγής της Subaru απορροφάται από τις ΗΠΑ, με την αγορά της Γηραιάς Ηπείρου να έχει ένα μικρό κομμάτι της πίτας, το οποίο η ιαπωνική εταιρεία φιλοδοξεί να μεγαλώσει.
Περιπετειώδες είναι και φαίνεται
Σχεδιαστικά το Crosstrek είναι εξελιγμένο και φαίνεται πιο κομψό από το μοντέλο που αντικαθιστά, έχοντας σαν προτεραιότητα την περιπετειώδη εμφάνιση. Για αυτή φροντίζουν τα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, ενώ τη νέα εικόνα του υποδηλώνουν οι νέας σχεδίασης προφυλακτήρες. Εμπρός η εικόνα παραπέμπει στο μεγαλύτερο Forester, από το οποίο υιοθετεί στοιχεία.
Η μάσκα είναι σημαντικά μεγαλύτερη, με κυψελοειδές μοτίβο και μεγαλύτερη εισαγωγή. Μια λωρίδα που ξεκινάει από το κεντρικά τοποθετημένο σήμα συναντά τα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα, ενώ η υποδοχή που φιλοξενεί τους στρογγυλούς προβολείς ομίχλης είναι τώρα ανεστραμμένη και προσδίδει με τη σειρά της δυναμισμό.
Πίσω, πλήρως ανασχεδιασμένος είναι και εκεί ο προφυλακτήρας, με τα φώτα σ’ αυτή την περίπτωση να έχουν σχήμα μπούμεραγκ, αποτελώντας τη νέα φωτεινή υπογραφή του ιαπωνικού SUV. Το ψηλά τοποθετημένο καπό προσθέτει στη δυναμική εικόνα του μοντέλου, όπως εξάλλου κάνουν και τα έντονα φτερά, με τους τροχούς 17 ιντσών με ελαστικά 225/60 ή 18 ιντσών με πιο χαμηλού προφίλ ελαστικά 225/55.
Στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά ανθεκτικά στη σκληρή χρήση, ενώ τη μεγάλη διαφορά κάνει η νέα οθόνη αφής, με κάθετη τοποθέτηση και διαγώνιο 11,6 ίντσες. Αυτή είναι υψηλής ανάλυσης και δίνει πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, ακόμα και στην επιλογή του συστήματος τετακίνησης και των προγραμμάτων του, παρέχοντας παράλληλα όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.
Βελτιωμένο είναι το σύστημα πλοήγησης, επιτρέποντας την αναζήτηση με φωνητικές εντολές. Όσον αφορά τη συνδεσιμότητα παρέχεται η δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με Apple CarPlay και Android Auto. Τα καθίσματα που διακρίνονται για την άνεση που προσφέρουν, είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, αλλά και θερμαινόμενα.
Όσον αφορά τις διαστάσεις, το νέο Crosstrek έχει μήκος 4,495 χλστ. πλάτος 1,800 χλστ. και ύψος 1,600 χλστ. Το μεταξόνιο που εκτείνεται στα 2,670 χλστ. εκπληρώνει με το παραπάνω τις υποσχέσεις για ευρυχωρία, καθώς σ’ αυτό θα βολευτούν άνετα τέσσερις ενήλικες, ενώ ακόμα και πέντε μετακινηθούν με ελάχιστους συμβιβασμούς.
Σχετικά με την εμφάνιση, το νέο Crosstrek e-Boxer θα διατίθεται στην Ευρώπη σε 10 χρώματα, με τα τέσσερα από αυτά να είναι εντελώς νέα (Sun Blaze Pearl, Oasis Blue, Offshore Blue Metallic & Sapphire Blue Pearl).
Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά
Η προσοχή που δίνουν στη λεπτομέρεια οι Ιάπωνες καταδεικνύεται στις μικρές αλλαγές που έκαναν στα σημεία, οι οποίες ωστόσο υποδηλώνουν μια τάση τελειομανίας και αναμφίβολα απαιτούν χρόνο, κόπο και χρήμα για να ολοκληρωθούν. Πιο συγκεκριμένα, στο Crosstrek οι ψεκαστήρες νερού στο εμπρός παρμπρίζ είναι τρεις αντί για δύο, ενώ ο πίσω υαλοκαθαριστήρας, καθαρίζει μεγαλύτερη επιφάνεια για καλύτερη ορατότητα, ειδικά σε εκτός δρόμου διαδρομές, όπου το κρύσταλλο γεμίζει με λάσπες.
Επιπλέον, οι υποδοχές (χούφτες) των χειρολαβών έχουν τώρα μεγαλύτερο κατά 6 χλστ. βάθος, καθώς το Crosstrek που διακρίνεται για τον περιπετειώδη χαρακτήρα του και την τετρακίνησή του, επιλέγεται από ανθρώπους που ζούνε σε κρύο και χιόνια. Επομένως σκέφτηκαν ότι, σ΄ αυτές τις καιρικές συνθήκες οι κάτοχοι φοράνε γάντια και κατά θα ήταν χρήσιμος λίγος επιπλέον χώρος για να περνάει το χέρι άνετα. Επίσης, το σύστημα πολυμέσων έχει κλείδωμα, για να μην έχει κάποιος τρίτος, όπως για παράδειγμα ένας μηχανικός ή ένας άνθρωπος που εργάζεται σε parking, πρόσβαση στα προσωπικά σας δεδομένα.
Οι τρεις πυλώνες
Ή αλλιώς το τρίπτυχο της επιτυχίας για τη Subaru, τα στοιχεία που καθιστούν τα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας ελκυστικά στο αγοραστικό κοινό δεν είναι άλλα από τον χαρακτηριστικό επίπεδο κινητήρα (Boxer), την τετρακίνηση και στις νεότερες γενιές, τα συστήματα ασφαλείας με τη γενική ονομασία Eye Sight.
Ο Boxer κινητήρας πλέον αποτελεί παράδοση για τη Subaru, καθώς μετρά σε πολλές παραλλαγές του, 57 χρόνια ιστορίας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, κάτω από το καπό του νέου Crosstrek βρίσκεται ο επίπεδος 4κύλινδρος 2λιτρος ατμοσφαιρικός βενζίνης που συνδυάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα, που η Subaru ονομάζει e-Boxer. Η απόδοση είναι 136 ίπποι και 182 Nm ροπής, με τον ηλεκτρικό μοτέρ να συνδράμει -όποτε χρειαστεί- με 16,7 ίππους και 66 Nm ροπής, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να κινηθεί και ηλεκτρικά υπό συνθήκες χαμηλού φορτίου.
Ο 1.600άρης κινητήρας σταματάει να διατίθεται πλέον, όπως εξάλλου και το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Για τη μετάδοση φροντίζει πλέον αποκλειστικά ένα αυτόματο κιβώτιο Lineartronic, τύπου CVT, το οποίο στέλνει τη δύναμη και στους τέσσερις τροχούς, μέσω της μόνιμης συμμετρικής τετρακίνησης All-Wheel Drive της Subaru, που συνδυάζεται τώρα με το εξελιγμένο σύστημα X-Mode, με νέες ρυθμίσεις για καλύτερη πρόσφυση.
Η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,8 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστα ταχύτητα αγγίζει τα 198 χλμ./ώρα. Με τη νέα έκδοση του EyeSight, της τεχνολογίας υποβοήθησης του οδηγού, το Crosstrek e-BOXER διαθέτει 14 λειτουργίες υποβοήθησης οδήγησης και ασφάλειας, από τις οποίες οι επτά είναι νέες, (3 βελτιωμένες, 4 υπάρχουσες).
Βελτιώσεις στο πλαίσιο
Το νέο Subaru Crosstrek χρησιμοποιεί για την κατασκευή του την παγκόσμια πλατφόρμα SGP, η οποία σε αυτή τη γενιά προσφέρει βελτιωμένη κατά 10% ακαμψία. Γεγονός που συμβάλει στη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς στην άσφαλτο, αλλά και εκτός δρόμου, όπου το Crosstrek παρουσιάζεται πιο συμπαγές.
Παράλληλα βελτιωμένη είναι η άνεση, με τα επίπεδα θορύβου που περνάνε στην καμπίνα να είναι εμφανώς μειωμένα (κατά 50% ανακοινώνει ο κατασκευαστής), όπως είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε κατά τη διάρκεια της πρώτης οδηγικής επαφής μαζί του, καθώς μας δόθηκε η ευκαιρία να αντιπαραθέσουμε ευθέως το Crosstrek με το απελθόν XV, στις ίδιες ακριβώς συνθήκες.
Το σύστημα μόνιμης συμμετρικής τετρακίνησης (AWD) συνδυάζεται με Active Torque Vectoring (ενεργή κατανομή ροπής) που φροντίζει, ανάλογα με τη συνθήκες για τη σωστή κατανομή της ροπής στους τροχούς, με γνώμονα την καλύτερη πρόσφυση. Το X-Mode έχει νέες ρυθμίσεις τώρα, με κατανομή 60-40 ανάμεσα στον εμπρός άξονα, (50-50% πριν), με τη συμπεριφορά να είναι τώρα πιο φιλική, και το Crosstrek να αποδεικνύεται πιο αποτελεσματικό, όπως είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε σε συνθήκες με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης, που είχαν δημιουργήσει στην πίστα οι άνθρωποι της Subaru.
Το κλείδωμα λειτουργεί μέχρι την ταχύτητα των 40 χλμ./ώρα, όπως στην προηγούμενη γενιά και απενεργοποιείται πάνω από αυτά τα χλμ./ώρα, αλλά σ’ αυτή τη γενιά ενεργοποιείται αυτόματα, αντί για χειροκίνητα. Παράλληλα, λειτουργεί και με όπισθεν, ελέγχοντας το όχημα όταν αυτό κληθεί να κατέβει με αυτόν τον τρόπο, στην περίπτωση που δεν καταφέρει να ανέβει το εμπόδιο.
Επίσης το Hill Descent Control διατηρεί χαμηλή ταχύτητα σταθερά, χωρίς να απαιτεί από τον οδηγό να πατάει το πεντάλ του φρένου. Κάτι που διαπιστώσαμε επίσης και μάλιστα σε έντονες κατηφόρες, -που δεν μπορεί να κατέβεις ούτε με τα πόδια-, με το Crosstrek να εμπνέει εμπιστοσύνη. Όπως επίσης και σε κάθε συνθήκη, με το Eye Sight να αποτελεί άγρυπνο φρουρό. Η ανάρτηση αποτελείται από Γόνατα McPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, ενώ το σύστημα πέδησης αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους και στους τέσσερις τροχούς. Το νέο Subaru Crosstrek παρουσιάζεται βελτιωμένο σ’ όλους τους τομείς και αποτελεί μια ολοκληρωμένη λύση στα οικογενειακά SUV.
Η τιμή του δεν είναι ακόμα διαθέσιμη, όπως και ο χρόνος διάθεσής του στην ελληνική αγορά, που αναμένουμε να ανακοινωθεί σύντομα.