Ξεκίνησε η διάθεση στην ελληνική αγορά του νέου Seat Ibiza. Κινητήρας, οδική συμπεριφορά και τιμή είναι μόνο το ορεκτικό για ένα εξαιρετικό κυρίως πιάτο.
Η κατηγορία Β παραμένει η πλέον διαδεδομένη από πλευράς πωλήσεων τα τελευταία χρόνια. Μετά τον αρχικό παροξυσμό που ακολούθησε η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης, μπορεί κανείς να πει ότι πλέον παρατηρείται μία μεταστροφή προς τις βενζινοκίνητες εκδόσεις. Ότι καλύτερο λοιπόν για το γκρούπ VW αλλά και την Seat ειδικότερα που διαθέτει αυτόν τον εξαιρετικό χιλιάρι TSI κινητήρα. Αν προσθέσει κανείς σε αυτό και το λανσάρισμα της πέμπτης γενιάς, του μοντέλου που σε πολλές περιπτώσεις έχει μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα και από το όνομα του κατασκευαστή, τότε δεν θα μπορούσαν οι ιθύνοντες της εταιρείας να πετύχουν έναν ιδανικότερο συγχρονισμό. Mετά λοιπόν από την πρώτη γνωριμία που είχαμε μαζί του επί Ισπανικού εδάφους (διαβάστε εδώ για την πρώτη γνωριμία του νέου Seat Ibiza), ;έφθασε η στιγμή του λανσαρίσματος στην Ελληνική αγορά.
Το υπόβαθρο του νέου Seat Ibiza
Το νέο Seat Ibiza βασίζεται στην πλατφόρμα MQB A0, κάτι που εκτός από την ευελιξία σε μηχανολογικό επίπεδο, προσφέρει καταρχήν σημαντικά οφέλη από πλευράς χώρων. Αν και το συνολικό μήκος μειώθηκε οριακά, η γενναιόδωρη αύξηση του πλάτους και του μεταξονίου, έχει βελτιώσει σημαντικά τις προϋποθέσεις φιλοξενίας επιβατών (ειδικά στις πίσω θέσεις όπου το προηγούμενο μοντέλο έπασχε) και αποσκευών (το πόρτ μπαγκάζ με την αρκετά τετραγωνισμένη διαμόρφωση έχει αυξηθεί στα 355 λίτρα).
Το εντελώς νέο εσωτερικό ξεχωρίζει για την πολύ καλή εργονομία, την πολύ σωστή θέση οδήγησης, ενώ αν έπρεπε να γκρινιάξουμε για κάτι, αυτό θα ήταν τα σκληρά πλαστικά από τα οποία αποτελείται το ταμπλό. Τα όργανα παραπέμπουν απευθείας στο Leon (από την επόμενη χρονιά μάλιστα θα προσφέρεται και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας που έχουμε συναντήσει σε μεγαλύτερα μοντέλα του ομίλου), ενώ σε περίοπτη θέση στην κορυφή της κονσόλας βρίσκεται η έξτρα οθόνη αφής των 8΄(η οποία ευτυχώς εκτός από τα πλήκτρα αφής, διαθέτει και δύο μεγάλα εύχρηστα αναλογικά κουμπιά).
Οι πρώτες εντυπώσεις που αποκομίσαμε, αφορούν την έκδοση των 115 ίππων του χιλιάρι κινητήρα, που αναμένεται να αποτελέσει και την πλέον δημοφιλή επιλογή. Δεν νομίζουμε ότι αξίζει κανείς να τσιγκουνευτεί τα 500 ευρώ της ασθενέστερης έκδοσης των 95 ίππων, αφού οι 20 επιπλέον ίπποι συνοδεύονται από μία επιπλέον σχέση στο κιβώτιο και δισκόφρενα στους πίσω τροχούς. Θα χρειαστεί να περιμένουμε τις αναλυτικές μετρήσεις στο πεδίο των δοκιμών, αλλά οι πρώτες εντυπώσεις σε ότι αφορά την ελαστικότητα και τον τρόπο που αποδίδεται η δύναμη, είναι εξαιρετικές. Έτσι περιορίζεται και η ενασχόληση με τον επιλογέα του κιβωτίου, ο οποίος έτσι και αλλιώς ξεχωρίζει για την πολύ καλή του αίσθηση, το κούμπωμα και τις διαδρομές.
Εξίσου ενθαρρυντικά είναι και τα πρώτα οδικά δείγματα γραφής. Το κάπως ελαφρύ τιμόνι είναι πολύ ακριβές, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις αναρτήσεις, οι οποίες ελέγχουν με απόλυτη ακρίβεια τις αντιδράσεις τους αμαξώματος στις στροφές και όχι μόνον. Αν πάντως το ζητούμενο είναι ένα πιο σπορτίφ αποτέλεσμα, τότε μπορεί κάποιος να στραφεί στην έκδοση FR η οποία προσφέρει την σπόρ ανάρτηση και το σύστημα driving profile (έξτρα στις υπόλοιπες εκδόσεις), που επενεργεί στο τιμόνι και την απόκριση του κινητήρα.
Η αρχική έκδοση Style (των 115 ίππων πάντα) τιμάται στα 13.550 ευρώ, ενώ με την προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, το κόστος ανεβαίνει στα 15.150 ευρώ. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι εκδόσεις Launch Edition, που ειδικά για το λανσάρισμα του νέου Seat Ibiza προσφέρουν μία πολύ συμφέρουσα σχέση τιμής – εξοπλισμού. Ειδικά στην περίπτωση των 115 ίππων η έκδοση Launch Edition 3 συμπεριλαμβάνει έναν εξοπλισμό (μεταξύ άλλων η οθόνη αφής 8΄, οι 16αρες ζάντες αλουμινίου και οι πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος) συνολικής αξίας 2.380 ευρώ σε μία προνομιακή τιμή 850 ευρώ μόλις.
Αναλυτικά οι τιμές του νέου Seat Ibiza έχουν ως εξής:
ΕΚΔΟΣΗ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 TIMH
1.0 75HP Reference | 112 | 11,700 € |
1.0 ECO TSI 95HP Style | 106 | 13,050 € |
1.0 ECO TSI 95HP Style Launch Edition 1 | 106 | 14,000 € |
1.0 ECO TSI 95HP Style Launch Edition 2 | 106 | 13,600 € |
1.0 ECO TSI 95HP Style Launch Edition 3 | 106 | 13,900 € |
1.0 ECO TSI 115HP Style | 108 | 13,550 € |
1.0 ECO TSI 115HP Style Launch Edition 3 | 108 | 14,400 € |
1.0 ECO TSI 115HP Style DSG | 108 | 15,150 € |
1.0 ECO TSI 95HP Xcellence | 106 | 14,550 € |
1.0 ECO TSI 115HP Xcellence | 108 | 15,050 € |
1.0 ECO TSI 115HP FR | 108 | 15,050 € |
1.5 TSI EVO 150HP FR | 111 | 15,750 € |
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Seat Ibiza και τον εξοπλισμό μπορείτε να δείτε στο επισυναπτόμενα αρχεία, ενώ για πιο αναλυτικές εντυπώσεις και μετρήσεις θα χρειαστεί να ανατρέξετε στο τεύχος που θα κυκλοφορήσει στα περίπτερα στις αρχές του επόμενου μήνα.