Με το νέο Kadjar η Renault διεκδικεί μερίδιο από την συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά των SUV, διαθέτοντας ως ισχυρό ατού την κοινή πλατφόρμα με το Nissan Qashqai.
Δεν είναι μυστικό ότι η κατηγορία των SUV, και συγκεκριμένα στο C-Cegment είναι μία από τις ελάχιστες, αν όχι η μοναδική, της οποίας οι πωλήσεις παρουσιάζουν συνεχώς αυξανόμενες τάσεις τα τελευταία χρόνια. Χαρακτηριστικά να σας αναφέρουμε ότι στο C Segment τα SUV κατέχουν πλέον σχεδόν το 27,7% και27,3% στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια αγορά, αντίστοιχα. Όπως είναι λογικό, οι περισσότερες εταιρίες θέλουν μερίδιο από τη συγκεκριμένη συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά και ανάμεσα σε αυτές πλέον είναι και η Renault. Η γαλλική εταιρία έχει σχεδιάσει μία ιδιαίτερα επιθετική στρατηγική, παρουσιάζοντας αρχικά το μικρότερο σε μέγεθος Capture, σήμερα το Kadjar και στο άμεσο μέλλον το ανανεωμένο Koleos! Ναι, καλά διαβάσετε. Την πρώτη ουσιαστική προσπάθεια της γαλλικής εταιρίας στην κατηγορία των SUV, του οποίου η πορεία στις αγορές μόνο επιτυχημένη δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί.
Με το νέο Kadjar η Renault θέλει και εν τέλει πραγματοποιεί μία δυναμική είσοδο στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Για δύο ημέρες, βρεθήκαμε στην πόλη της Σαραγόσα και είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το Kadjar τόσο σε άσφαλτο, όσο και χώμα, και μάλιστα με κινητήρες βενζίνης, αλλά και πετρελαίου. Βασικό συστατικό της συνταγής του Kadjar είναι … το Qashqai. Η συνεργασία ανάμεσα σε Nissan και Renault έχει σαν αποτέλεσμα τα δύο μοντέλα να διαθέτουν κοινή πλατφόρμα (CMF-CD) και σχεδόν 60% κοινά μηχανικά μέρη. Αυτό δεν είναι απαραιτήτως κακό, αφού το Nissan Qashqai είναι μία αποδεδειγμένα επιτυχημένη συνταγή, που έχει αποκομίσει ιδιαίτερα εγκωμιαστικά σχόλια από τον Ειδικό Τύπο, αλλά και αντίστοιχη ανταπόκριση από το αγοραστικό κοινό.
Που διαφέρει; Σε σημεία, τα οποία μάλιστα σύμφωνα με τους ανθρώπους της γαλλικής εταιρίας, είναι αυτά που του χαρίζουν το DNA της Renault. Αισθητικά, διαφέρει κατά πολύ σε σχέση με το ιαπωνικό crossover ακολουθώντας βασικές σχεδιαστικές επιλογές της γαλλικής εταιρίας που συναντάμε πλέον στις τελευταίες γενιές των Clio, Capture και Twingo. Η μεγάλη εμπρός μάσκα με το “διαμάντι-σήμα” της Renault να ξεχωρίζει αμέσως, το χαρακτηρίζουν ως μέλος της οικογένειας. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα, αλλά ακόμα περισσότερο τα πίσω, έχουν άμεση σχέση με τα προαναφερθέντα μοντέλα χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το Kadjar εν διαφοροποιείται. Αντίθετα, οι χυτές γραμμές, σε συνδυασμό με τους τονισμένους θόλους και τους μεγάλου τροχούς, του χαρίζουν μία δυναμική εικόνα.
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι αντίστοιχη, με τον διάκοσμο να είναι σύγχρονος, και την κεντρική οθόνη Multimedia R-Link2 να δεσπόζει και να ξεχωρίζει. Αυτή είναι αναβαθμισμένη και αποδεικνύεται στην πράξη ιδιαίτερα εύχρηστη. Η εικόνα γενικότερα είναι ευχάριστη, ενώ στην περίπτωση μας αμφότερες οι εκδόσεις που οδηγήσαμε διέθεταν κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού και συγκεκριμένα οθόνη TFT αντί του παραδοσιακού πίνακα οργάνων, η οποία μάλιστα μπορεί να διαφοροποιηθεί ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού. Πάντως, η ποιότητα κατασκευής δείχνει υψηλού επιπέδου, με χρήση μαλακών πλαστικών στο μεγαλύτερο μέρος της κονσόλας και καλή συναρμογή. Πολύ καλά αποδεικνύονται και τα καθίσματα, τα οποία έχουν δεχθεί σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το Qashqai, προσφέροντας πολύ καλή πλευρική στήριξη και άνεση.
Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, μηχανικές αλλαγές σε σχέση με το Qashqai δεν υφίστανται. Παρόλα αυτά, σε μια προσπάθεια αύξησης του χώρου αποσκευών, οι τεχνικοί της Renault μεγάλωσαν τον πίσω πρόβολο, με αποτέλεσμα πλέον η χωρητικότητα του να έχει αυξηθεί στα 472 λίτρα, δηλαδή 42 περισσότερα σε σχέση με το Nissan. Η άνεση και οι χώροι στο εσωτερικό είναι από τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν, με το διαθέσιμο ύψος στο πίσω μέρος για το κεφάλι (910 χλστ.) και πλάτος (1.455 χλστ.) να συμπεριλαμβάνονται στις κορυφαίες τιμές της κατηγορίας.
Ως SUV που σέβεται τον εαυτό του, το Kadjar διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος (200 χλστ.) αλλά και αυξημένη γωνία προσέγγισης (18ο) και φυγής (28ο). Παράλληλα, εκτός από τις εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός τροχούς, είναι διαθέσιμο και με τετρακίνηση, ουσιαστικά την ίδια που εφοδιάζει και το Qashqai. Όπως και στο Nissan διαθέτει τρεις λειτουργίες (2WD, 4WD Auto και 4WD Lock). Η συγκεκριμένη εκδοχή, θα συνοδεύεται αποκλειστικά από τον πετρελαιοκινητήρα 1.600 κ.εκ. με απόδοση 130 ίππων. Παράλληλα, η δικίνητη έκδοση θα διαθέτει το σύστημα Extended Grip που γνωρίσαμε και στο Capture.
Αρχικά, το γαλλικό crossover θα εφοδιάζεται με μόλις 3 τρεις κινητήρες. Η μία και μοναδική βενζινοκίνητη θα είναι αυτή με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.200άρι απόδοσης 130 ίππων, αποδίδοντας 15 ίππους παραπάνω σε σχέση με το αντίστοιχο σύνολο που εφοδιάζει το Nissan. Οι πετρελαιοκινητήρες θα είναι οι γνωστοί που έχουν προκύψει μετά τη συνεργασία ανάμεσα στις δύο εταιρίες, απόδοσης 110 και 130 ίππων. Στην πρώτη έκδοση θα υπάρχει διαθέσιμο και με το αυτόματο κιβώτιο EDC. Όλα τα Kadjar προσφέρονται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Αναφορικά με τις τιμές κατανάλωσης, που αναμφίβολα ενδιαφέρουν το αγοραστικό κοινό, η βενζινοκίνητη έκδοση απαιτεί 5,6 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ ο πετρελαιοκινητήρας των 110 ίππων 3,8 και ο αντίστοιχος των 130 μόλις 4,3 λίτρα. Βέβαια, στην πράξη οι σχετικές τιμές πάντα έχουν μία απόκλιση προς τα πάνω. Φυσικά, σε επίπεδο ασφαλείας, το Kadjar συνοδεύεται με όλα τα σχετικά καλούδια, όπως σύστημα παρκαρίσματος, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής Λωρίδας και προειδοποίηση τυφλής γωνίας, όπως και ενεργό σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης.
Περνώντας στο εσωτερικό εύκολα βρίσκεις την ιδανική θέση οδήγησης, ανεξαρτήτως ύψους. Η ορατότητα είναι εξαιρετική και τα χειριστήρια βρίσκονται στη σωστή θέση. Ο επιλογέας των έξι (σε όλες τις εκδόσεις) σχέσεων, έχει μικρές διαδρομές και καλή αίσθηση, όντας σαφής και άμεσος. Το σύστημα διεύθυνσης είναι βαρύ και έχει καλή αίσθηση, δείχνοντας πιο ακριβές και με καλύτερη απόκριση από το αντίστοιχο του Nissan. Την ίδια ώρα, η ανάρτηση αποσβαίνει με ευκολία τις ανωμαλίες του δρόμου, όντας μαλακή και άνετη προσφέροντας πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Σε αυτό συμβάλλει και η απουσία αεροδυναμικών θορύβων. Οδηγώντας στην εξαιρετική ισπανική άσφαλτο, παρατηρείς ότι τα επίπεδα πρόσφυσης του Kadjar είναι πολύ υψηλά και μπορείς να κινηθείς πολύ γρήγορα χωρίς άγχος. Είναι ευχάριστο και εύκολο στην οδήγηση και δύσκολα θα εκθέσει τον χειριστή. Ο 1.200άρης κινητήρας έχει χαμηλά επίπεδα θορύβου και είναι αρκετά ελαστικός, αρκεί να είσαι λίγο πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. Όμως, αυτός που ταιριάζει ιδανικά στο Kadjar είναι ο εξαιρετικός 130άρης πετρελαιοκινητήρας που έχουμε σε αρκετά μοντέλα των Nissan και Renaut, ο οποίος ουσιαστικά του χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις ενώ αναδεικνύει και τις δυνατότητες του πολύ καλού πλαισίου. Με το συγκεκριμένο σύνολο είχαμε τη δυνατότητα να καλύψουμε και αρκετά χιλιόμετρα σε χωμάτινες επιφάνειες, παρατηρώντας την πολύ καλή λειτουργία της ανάρτησης που πέρναγε πάνω από τις εγκάρσιες ανωμαλίες και τα σκληρά κομμάτια χωρίς να δυσανασχετεί.
Το νέο Kadjar θα το δούμε στη χώρα μας τον Οκτώβριο, με την τιμή του να μην είναι ακόμα γνωστή. Διαθέτοντας τα ίδια ατού με το μπεστ σέλερ της κατηγορίας και ξεχωριστή σχεδίαση, αν ο συνδυασμός τιμής-εξοπλισμού είναι ανταγωνιστικός, η Renault αναμένεται να κάνει μία ιδιαίτερα δυναμική και ενδιαφέρουσα είσοδο στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV._Π.Τ.