X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Renault Clio

.

Με χαμηλούς πλην όμως σύγχρονους σχεδιαστικούς τόνους και διευρυμένες, όσο ποτέ άλλοτε, δυνατότητες όσον αφορά την απτή ποιότητα, τους χώρους και την ασφάλεια εν γένει (ενεργητική και παθητική), το τρίτης γενιάς γαλλικό σούπερ μίνι επανατοποθετεί με αξιώσεις τη Renault στη δύσκολη ομολογουμένως «αρένα» της μικρής κατηγορίας.
Σημαντικό επίτευγμα του νέου Clio αποτελεί όχι μόνο η ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων που κατάφερε να αποσπάσει στα καθιερωμένα πλέον crash test του EuroNCAP, αλλά και η «ανωτατοποίηση» που ευρύτερα το χαρακτηρίζει στους καίριους σήμερα τομείς των εξωτερικών διαστάσεων και κατ’ επέκταση, των διαθέσιμων χώρων.
Έτσι, λοιπόν, με δεδομένο τόσο το μήκος του αμαξώματός του, το οποίο φτάνει πλέον τα 3,986 μ., όσο και το αντίστοιχο του μεταξονίου του, που με τη σειρά του αγγίζει, ούτε λίγο ούτε πολύ, τα 2.575 χλστ., το Clio III προσφέρει σήμερα μια από τις πιο ευρύχωρες καμπίνες της κατηγορίας, η οποία διακρίνεται αφενός για την προσεγμένη ποιότητα των υλικών που την απαρτίζουν –ειδικά στις πιο πλούσιες από πλευράς εξοπλισμού εκδόσεις- όσο και για το σύγχρονο σχεδιάσμό, που ναι μεν δεν ακολουθεί την πεπατημένη του είδους, ωστόσο δε, δεν προκαλεί και δεν ξαφνιάζει με ρηξικέλευθες επιλογές.
Όσον αφορά τις επιμέρους επιλογές στα μηχανικά μέρη, οι λύσεις που υιοθετούνται κρίνονται αποτελεσματικές αλλά και δοκιμασμένες, συγχρόνως. Η γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων περιλαμβάνει τα γνώριμα μηχανικά σύνολα των 1,2, 1,4 και 1,6, που αντίστοιχα αποδίδουν 76, 100 και 110 ίππους, καθώς και μια «τριπλέτα» υπερτροφοδοτούμενων ντιζελοκινητήρων, με χωρητικότητα 1,5 λίτρων και απόδοση, ανάλογα με την έκδοση, έως και 106 ίππους!
Από εκεί και πέρα τώρα, στις αναρτήσεις οι Γάλλοι επέλεξαν τη γνώριμη από το παρελθόν συνταγή… Megane (βλ. γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαπτος άξονας πίσω), ενώ στο σύστημα διεύθυνσης οι ιθύνοντες της Renault για μια ακόμα φορά ανανέωσαν την εμπιστοσύνη τους στη γνωστή, από το Clio II, ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγέρα.
Οδηγώντας το νέο Clio στους δρόμους της Σαρδηνίας, το πρώτο στοιχείο που σε κερδίζει στον τομέα των οδικών χαρακτηριστικών είναι η εξαιρετική ακαμψία του πλαισίου, σε συνδυασμό με την «καλορυθμισμένη» ανάρτηση που δεν κουράζει και συγχρόνως δεν αφήνει το αμάξωμα να πάρει… ασυνήθιστες για τα γαλλικά δεδομένα κλίσεις.
Παρά την αύξηση του βάρους κατά 130 κιλά τόσο στις 3θυρες όσο και στις 5θυρες εκδόσεις, ο 16βάλβιδος κινητήρας των 1,4 λίτρων τα καταφέρνει περίφημα χάρη και στην καλή κλιμάκωση του κιβωτίου με το οποίο συνεργάζεται, που με τη σειρά του, σε σχέση με το παρελθόν, αποδεικνύεται περισσότερο αποτελεσματικό σε κάθε χρήση. Ωστόσο, ανάμεικτες εντυπώσεις αφήνει η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, το οποίο αποδεικνύεται υπέρ το δέον ελαφρύ.
Κλείνοντας αξίζει να αναφέρουμε πως το νέο Clio αναμένεται στη χώρα μας περί τα τέλη του τρέχοντος μηνός σε όλες τις διαθέσιμες βενζινοκίνητες εκδόσεις, σε τρίθυρα και 5θυρα αμαξώματα.
Οι τιμές ωστόσο δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί, αν και θεωρείται βέβαιο πως το φράγμα για τη βασική έκδοση των 1,2 λίτρων μάλλον θα ξεπερνά τα 12.000 ευρώ. _Χ.Α.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!