Από λευκό χαρτί
H πέμπτη γενιά του μικρομεσαίου μοντέλου της Opel είναι σχεδιασμένη από λευκό χαρτί. Βασισμένη σε μία νέα πλατφόρμα και χάρις σε μία εκτενή δίαιτα, οι μηχανικοί της εταιρείας κατάφεραν να επιτύχουν μία μείωση στο συνολικό βάρος, που φθάνει έως και τα 200 κιλά. Αυτό δεν επετεύχθη εις βάρος της παθητική ασφάλειας, καθώς η εκτενής χρήση χάλυβα υψηλής και υπερύψηλης αντοχής, έχει βελτιώσει την ακαμψία του πλαισίου.
Μείωση όμως είχαμε και στις εξωτερικές διαστάσεις. Ακόμα και έτσι πάντως το Astra παραμένει από τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας, με το μήκος να φθάνει τα 4.370 χλστ. Στο εσωτερικό οι χώροι για τους επιβάτες έχουν βελτιωθεί, ειδικά σε ότι αφορά το εσωτερικό ύψος και τον διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Το ταμπλό ακολουθεί τα αισθητικά πρότυπα του Corsa, ενώ αξιοσημείωτη (και άκρως καλοδεχούμενη) είναι η μείωση κουμπιών και διακοπτών σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Στον πίνακα οργάνων συνεχίζουν να δεσπόζουν δύο μεγάλα στρογγυλά αναλογικά όργανα, όπου η έγχρωμη οριζόντια οθόνη που βρίσκεται ανάμεσα τους είναι πολύ ευανάγνωστη. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η μεγάλη οθόνη αφής για τον χειρισμό των νέων συστημάτων συνδεσιμότητας και πολυμέσων, inteliLink. Το Astra μάλιστα είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που θα προσφέρει το σύστημα τηλεματικών υπηρεσιών Opel OnStar, το οποίο μάλιστα από τον επόμενο χρόνο θα είναι διαθέσιμο και στην χώρα μας. Θα ξεχωρίσουμε επίσης τα νέα καθίσματα που φέρουν την εργονομική πιστοποίηση AGR και στηρίζουν πολύ σωστά το σώμα, ενώ ανάλογα με την έκδοση, προσφέρουν ένα πλήθος ρυθμίσεων, μέχρι και δυνατότητα μασάζ!
Στα μηχανικά μέρη το μεγάλο νέο, αφορά στην γκάμα των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων άμεσου ψεκασμού. Στην βάση βρίσκεται ο τρικύλινδρος χιλιάρης των 105 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ή με την νέα γενιά του αυτοματοποιημένου κιβωτίου Easytronic 3.0. Κατόπιν υπάρχει ένας ολοκαίνουργιος 1400αρης με 125 ή 150 ίππους, ενώ στην κορυφή θα βρίσκεται ο 1600αρης των 200 ίππων. Η γκάμα ολοκληρώνεται από τον βελτιωμένο 1600αρη πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος σε τρεις εκδόσεις με 95, 110 και 136 ίππους.
Η νέα γενιά του συστήματος OpelEye ενσωματώνει πλέον μία πλήρη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, μεταξύ αυτών και το αυτόματο φρενάρισμα με δυνατότητα πλήρους ακινητοποίησης. Στις αναρτήσεις δεν υπάρχει κάποια μεγάλη διαφοροποίηση, με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, με επιπλέον σύνδεσμο Watt στις ισχυρότερες εκδόσεις.
Οι πρώτες εντυπώσεις από την επαφή μας με το νέο Astra στους δρόμους της Σλοβακίας, εντοπίζεται στην προσεγμένη ποιότητα κύλισης και την πολύ καλή αίσθηση του χειροκίνητου κιβωτίου. Ο χιλιάρης κινητήρας δείχνει αρκετά πρόθυμος να ανεβάσει στροφές, παρά την αραιότερη κλιμάκωση των πέντε σχέσεων του κιβωτίου.
Το στοιχείο όμως που κλέβει πραγματικά την παράσταση και αποτελεί ένα από τα εντυπωσιακότερα highlights του νέου Astra, είναι τα φώτα τεχνολογίας LED Matrix (έξτρα εξοπλισμός), τις δυνατότητες των οποίων είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε κατά την διαρκεί ενός σύντομου νυκτερινού test drive. Προσοχή δεν μιλάμε για απλά φώτα LED , αλλά για ένα σύμπλεγμα από οκτώ λαμπτήρες LED, με δυνατότητες εστιασμένου φωτισμού της αυτοματοποιημένης μεγάλης σκάλας, ακόμα και σε συνθήκες αντιθέτως διερχόμενης κυκλοφορίας οχημάτων. Μάλιστα οι τεχνικοί της εταιρείας κατάφεραν να κρατήσουν το κόστος, στα ίδια σχεδόν επίπεδα, με αυτών των bi-xenon AFL φώτων του απερχόμενου μοντέλου.
Στην χώρα μας το νέο Astra αναμένεται άμεσα, ενώ ακόμη δεν υπάρχουν εκτιμήσεις για τις τιμές. Στην Γερμανία πάντως οι αρχικές εκδόσεις των 1.0 των 105 ίππων και 1.6 ντίζελ των 95 ίππων, ξεκινούν από τα 17.960 και 20.260 ευρώ αντίστοιχα._Σ.Τ.
Μοντέλο |
1.0 ECOTEC |
1.4 ECOTEC |
1.4 ECOTEC |
1.6 ECOTEC |
Κυβισμός (κ.εκ.) |
999 |
1.399 |
1.399 |
1.598 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) |
105/5.500 |
125/4.000 |
150/5.000 |
200/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) |
170/1.800 |
230/2.000 |
230/2.000 |
280/1.650 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) |
11,2 |
9,5 |
8,5 |
7,8 |
Τελ. ταχ. (χλμ./ώρα) |
200 |
205 |
215 |
235 |
Μ.κατ (λτ./100 χλμ.) |
4,3 |
4,9 |
4,9 |
5,9 |
CO2 (γρ./χλμ.) |
99 |
114 |
114 |
139 |
Μοντέλο |
1.6 CDTI |
1.6 CDTI |
1.6 CDTI |
Κυβισμός (κ.εκ.) |
1.598 |
1.598 |
1.598 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) |
95/3.500 |
110/3.500 |
136/3.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) |
280/1.500 |
300/1.750 |
320/2.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) |
12,7 |
11 |
9,6 |
Τελ. ταχ. (χλμ./ώρα) |
185 |
195 |
205 |
Μ.κατ (λτ./100 χλμ.) |
3,6 |
3,4 |
3,7 |
CO2 (γρ./χλμ.) |
95 |
90 |
99 |