Στην αρένα των κάθε λογής και μορφής SUV της κατηγορίας C, το Nissan Qashqai ενδυναμώνει σήμερα τα εγγενή του πλεονεκτήματα υιοθετώντας ένα ελαφρώς διαφοροποιημένο παρουσιαστικό κάτω από το οποίο κρύβονται επιμελώς επεμβάσεις ουσίας σε καίριους τομείς.
Το Nissan Qashqai είναι σίγουρα ένα αυτοκίνητο που δε χρειάζεται και πολλές συστάσεις μιας και την τελευταία δεκαετία αποτελεί το σημείο αναφοράς μιας ολόκληρης κατηγορίας οχημάτων -την οποία πρακτικά το ίδιο δημιούργησε εν έτει 2007- που σήμερα απαριθμεί πάνω από 20 ηχηρά ονόματα. Έχοντας για πολλοστή φορά κατακτήσει την πρώτη θέση στους πίνακες πωλήσεων της κατηγορίας στη γηραιά ήπειρο και συγχρόνως την εμπιστοσύνη 2,3 εκ. αγοραστών ανά τον κόσμο, το ιαπωνικό SUV γυρίζει σήμερα μια ακόμα σελίδα στη 10ετή του ιστορία –την τρίτη κατά σειρά- προτάσσοντας στη νεότερη εκδοχή του που γνωρίσαμε στους δρόμους της Αυστρίας πριν λίγες βδομάδες στοιχεία και αρετές άμεσα συνυφασμένες με το κατασκευαστικό DNA των δημιουργών. Και –αν μη τι άλλο- αντάξιες των υψηλών προσδοκιών των αγοραστών του είδους.
Σχεδιαστικά και όχι μόνο
Στο μάτι, το νέο Qashqai μαρτυρά από την πρώτη ματιά την καταγωγή του, μιας και οι στιλίστες της Nissan δεν θέλησαν να αλλοιώσουν μια σιλουέτα που έχει ήδη αποδείξει ότι… αντέχει. Έτσι, οι όποιες επεμβάσεις δεν έφεραν σημαντικές αλλαγές, παρ’ ότι κατέστησαν την εξωτερική περιβολή του αυτοκινήτου πιο αθλητική και λίγο πιο «αιχμηρή» απ’ ότι στο παρελθόν. Εν προκειμένω, η εμπρός μάσκα σχήματος V είναι πλέον πιο τονισμένη, τα φώτα ημέρας πιο «ανάγλυφα», ενώ ανασχεδιασμένος είναι τόσο ο εμπρός όσο και ο πίσω προφυλακτήρας. Σε ότι αφορά τις εξωτερικές του διαστάσεις, η μόνη αλλαγή είναι η μικρή αύξηση του συνολικού μήκους –ελέω νέων προφυλακτήρων- κατά μόλις 17 χλστ.
Η προσπάθεια… ανωτατοποίησης είναι αισθητή από την κιόλας πρώτη στιγμή και στο εσωτερικό, με τα μαλακά υλικά στο ταμπλό στις πιο πλούσιες εκδόσεις, το διαφορετικό flat-bottom τιμόνι, τις νέες επενδύσεις στα καθίσματα και το τροποποιημένο σχήμα των αεραγωγών να δίνουν συνδυαστικά το στίγμα. Στις λιγότερο ορατές αναβαθμίσεις συγκαταλέγεται η βελτιωμένη ηχομόνωσή της καμπίνας, χάρη στην εγκατάσταση παχύτερων κρυστάλλων αλλά και νέων υλικών στους θόλους των τροχών και στο εσωτερικό τμήμα των θυρών.
Ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής, η Nissan επένδυσε πολλά –σε χρήμα και κόπο- στον τομέα της συνδεσιμότητας αλλά και των ηλεκτρονικών… αυτοματισμών που πλέον αποτελούν κάτι το σύνηθες για όποιον κατασκευαστή θέλει να σέβεται τον εαυτό του. Και πάνω απ’ όλα, τον ίδιο τον καταναλωτή. Σημείο αναφοράς εδώ, είναι το σύστημα ProPILOT, που αποτελεί την «εισαγωγή» των Ιαπώνων της Nissan στα συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Βασιζόμενο στα υπο-συστήματα Lane Keep Assist, Intelligent Cruise Control και Traffic Jam Pilot, το ProPILOT μπορεί να ελέγχει αυτοβούλως το σύστημα διεύθυνσης, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα του αυτοκινήτου κατά την κίνησή του σε μια λωρίδα κυκλοφορίας σε αυτοκινητοδρόμους σε συνθήκες έντονου κυκλοφοριακού φόρτου ή κατά την κίνηση του σε αυτούς με υψηλές ταχύτητες.
Οδηγώντας
Η γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων του νέου Qashqai δεν παρουσιάζει αλλαγές. Έτσι, στη βάση της πυραμίδας εξακολουθεί να βρίσκεται ο γνωστός 1.5 dCi πετρελαιοκινητήρας των 110 ίππων και ο 1.2 DIG-T βενζινοκινητήρας των 115 ίππων. Ο 1.600άρης ντίζελ, με αναθεωρημένη πλέον χαρτογράφηση, εξακολουθεί να αποδίδει 130 ίππους, όντας για μια ακόμα φορά διαθέσιμος σε εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς. Κορυφαία επιλογή παραμένει ο επίσης γνώριμος και επίσης υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1.618 κ.εκ. της ιαπωνικής εταιρείας, ο οποίος συνδυάζεται με κίνηση στους εμπρός τροχούς και χειροκίνητο κιβώτιο αποδίδοντας 163 ίππους.
Πίσω από το τιμόνι, το νέο Qashqai παρουσιάζει ένα αναβαθμισμένο οδηγικό προφίλ που εξακολουθεί να δίνει έμφαση στην άνεση και στην ποιότητα κύλισης, εντός και εκτός της πόλης. Πολλώ δε μάλλον με δεδομένες τις αλλαγές των μηχανικών της Nissan στην απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, στην απόσβεση των αμορτισέρ, στη σκληρότητα των ελατηρίων, στο πάχος των αντιστρεπτικών δοκών και στα νέα σινεμπλόκ των αναρτήσεων. Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω; Οδηγώντας για αρκετά χιλιόμετρα στους δρόμους πέριξ της Βιέννης την κορυφαία πετρελαιοκίνητη έκδοση του μοντέλου, τα μηνύματα που εισπράξαμε είναι σίγουρα κάτι παραπάνω από θετικά. Τόσο σε σχέση με την προσλαμβάνουσα αίσθηση που εισπράττει ο οδηγός, όσο και σε ο,τιδήποτε έχει να κάνει με την άνεση.
Περισσότερα και –αν μη τι άλλο- πιο ασφαλή συμπεράσματα θα έχουμε την ευκαιρία να σας μεταφέρουμε αμέσως μετά την πρώτη επαφή μας με το νέο Nissan Qashqai στους «δύστροπους» δρόμους της χώρας μας. Πότε θα γίνει αυτό; Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας, περίπου στις αρχές του προσεχούς Οκτωβρίου.
Ανανέωση και για το Nissan X=Trail
Παράλληλα με το Qashqai, η Nissan προχώρησε σε ένα αντίστοιχο σχεδιαστικό φρεσκάρισμα και στο μεγαλύτερο X-Trail. Σημείο αναφοράς εδώ είναι η διευρυμένη κάμα κινητήρων συνόλων, καθώς πέρα από τον γνωστό και μοναδικό έως τώρα 1.600άρη ντίζελ των 130 ίππων, το 7θεσιο SUV της Nissan προσφέρεται με έναν 2λιτρο ντίζελ με απόδοση 177 ίππων, καθώς και με τον 1.600άρη βενζινοκινητήρα των 163 ίππων των Ιαπώνων._X.A.
Περισσότερα για τα Nissan Qashqai/X-Trail μπορείτε να διαβάσετε στο τεύχος Αυγούστου του περιοδικού 4Τροχοί που βρίσκεται ήδη στα περίπτερα