Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής και, αν μη τι άλλο, για μια πρωτοποριακή σε όλα τα επίπεδα πρόταση της Nissan, που έρχεται για να ανοίξει νέους δρόμους στην κατηγορία των οχημάτων μηδενικών ρύπων.
Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής και, αν μη τι άλλο, για μια πρωτοποριακή σε όλα τα επίπεδα πρόταση της Nissan, που έρχεται για να ανοίξει νέους δρόμους στην κατηγορία των οχημάτων μηδενικών ρύπων.
Το Leaf δεν είναι ένα πειραματικό αυτοκίνητο, που ήρθε μόνο και μόνο για να αναδείξει-επιδείξει τις τεχνολογικές δυνατότητες του Ιάπωνα κατασκευαστή, αλλά για ένα «πραγματικό» όχημα μηδενικών ρύπων, με άποψη και συγκεκριμένα χαρίσματα για το μέσο-καθημερινό οδηγό. Δεν πρόκειται για υβριδικό ασφαλώς, αλλά για ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα και μάλιστα με όλα τα απαραίτητα οικογενειακά… καλούδια, όντας «χτισμένο» πάνω σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα της ιαπωνικής εταιρείας, με μεταξόνιο 2,7 μ. και συνολικό μήκος που δεν υπερβαίνει τα 4,5 μ.. Όπως γίνεται κατανοητό, οι παραπάνω αριθμοί, αλλά και η κάθε άλλο παρά εξεζητημένη περιβολή των εξωτερικών του επιφανειών, τοποθετούν το ιαπωνικό EV (βλ. Electric Vehicle), με άλλα λόγια, το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, στην καρδιά της μικρομεσαίας οικογενειακής κατηγορίας.
Το πραγματικό ενδιαφέρον βέβαια επικεντρώνεται στην «καθαρή» κινητήρια μονάδα, με άλλα λόγια, στον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος βρίσκεται εγκατεστημένος στο εμπρός μέρος μεταφέροντας την κίνηση στους αντίστοιχους τροχούς. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Nissan, αποδίδει 109 ίππους και 28,5 χλγμ. ροπής που είναι ικανά –όπως διαπιστώσαμε- να το κινήσουν με τη δέουσα σβελτάδα. Από εκεί και πέρα, ο ηλεκτροκινητήρας συνεργάζεται με μια συστοιχία συσσωρευτών ιόντων λιθίου, οι οποίοι βρίσκονται εγκατεστημένοι στο δάπεδο και κάτω ακριβώς από τα καθίσματα, προκειμένου να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή κατανομή των μαζών. Και αν αναρωτιέστε για τις επιδόσεις που σημειώνει το νέο Leaf, αξίζει να σταθεί κανείς σε δύο σημαντικά αριθμητικά μεγέθη: στην τελική ταχύτητα, που υπερβαίνει τα 140 χλμ./ώρα και στην αυτονομία κίνησης, που με «φυσιολογικούς» ρυθμούς κίνησης αγγίζει τα 160 χλμ. Πως συμπεριφέρεται το νέο Leaf; Με μια φράση, σαν ένα συνηθισμένο οικογενειακό της μικρομεσαίας κατηγορίας! Η ροπή του κινητήρα είναι πανταχού παρούσα, η αίσθηση του τιμονιού ικανοποιητική, ενώ θετικά στοιχεία προκύπτουν με το καλημέρα και στον τομέα της ποιότητας κύλισης. Τουλάχιστον, στην προσεγμένη από κάθε μεριά ελβετική άσφαλτο, όπου και είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε την… πρώτη γεύση του νέου Nissan Leaf .
Πότε θα το δούμε στη χώρα μας; Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ιθυνόντων της ελληνικής αντιπροσωπείας, το νέο Leaf θα ξεκινήσει να εισάγεται στη χώρα μας μέσα στο 2012, σε τιμή που προς το παρόν παραμένει άγνωστη. Ενδεικτικά, πάντως, το ηλεκτροκίνητο Nissan Leaf θα κοστίζει στην Ευρώπη (σ.σ.: οι πωλήσεις του σε πολλές από τις αγορές της ΕΕ αναμένεται να ξεκινήσουν λίαν συντόμως και μάλιστα… συνοδευόμενες με οικονομικά πριμ της πολιτείας!) περί τις 30.000 ευρώ.