H αληθινή μορφή του Nissan Qazana είναι πλέον εδώ. Το νέο Juke, το οποίο και οδηγούμε για πρώτη φορά επί γερμανικού εδάφους, είναι έτοιμο αρχίζοντας την ευρωπαϊκή του πορεία στα τέλη Σεπτεμβρίου με υψηλές -δικαίως- προδοκίες.
H αληθινή μορφή του Nissan Qazana είναι πλέον εδώ. Το νέο Juke, το οποίο και οδηγούμε για πρώτη φορά επί γερμανικού εδάφους, είναι έτοιμο αρχίζοντας την ευρωπαϊκή του πορεία στα τέλη Σεπτεμβρίου με υψηλές -δικαίως- προσδοκίες.
Δεν είναι μόδα και δε θα περάσει. Και δε μιλάμε για το Juke, αλλά για την τάση των κατασκευαστών να δημιουργούν μοντέλα που υπό άλλες συνθήκες θα βαπτίζαμε φουτουριστικά. Ένα από αυτά είναι το νέο σούπερμινι και ταυτόχρονα crossover της Nissan, το Juke, που παρουσιάστηκε με… περηφάνια από τους ανθρώπους της Nissan στη Φρανκφούρτη.
Στα χνάρια κατασκευών τύπου Κia Soul, με αμάξωμα δηλαδή που φλερτάρει κάπου μεταξύ πολυμορφικού και SUV, το νέο Juke καταφέρνει μέσα στις κόμπακτ διαστάσεις του (4.135×1.765×1.570 χλστ.) να συνδυάσει σχεδόν τα πάντα: μεγάλη απόσταση από το έδαφος (18 εκ.), πρωτότυπο σχεδιασμό εκτός, ευχάριστο εσωτερικό, ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις επιβάτες, ατμοσφαιρικούς ή υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, μηχανικό ή CVT κιβώτιο, και για τους πιο απαιτητικούς, τετρακίνηση.
Ακριβώς η συνταγή του απόλυτα επιτυχημένου Qashqai, σε μικρότερες διαστάσεις και με πολύ περισσότερη μελέτη. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την γκάμα των κινητήρων, υπάρχει ένας τουρμποντίζελ 1,5 λίτρων (110 ίπποι και 24,5 χλγμ. ροπής) και δύο σύνολα βενζίνης 1,6 λίτρων. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας είναι ο γνωστός της Nissan από τα Qashqai και Tiida, ο οποίος πλέον έχει νέο σύστημα εισαγωγής με 2 μπεκ ανά κύλινδρο, μεγαλύτερους αυλούς εισαγωγής, καινούρια πολλαπλή εξαγωγής και αποδίδει 117 ίππους και συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT. Την γκάμα συμπληρώνει το νέο σύνολο 1,6 λίτρων της φίρμας, το πρώτο υπερτροφοδοτούμενο με άμεσο ψεκασμό, που αποδίδει 190 ίππους και 24,5 χλγμ. ροπής. Αυτός ο κινητήρας είναι και ο μοναδικός που θα εφοδιάζει την τετρακίνητη έκδοση και θα συνεργάζεται αποκλειστικά με το CVT (στη δικίνητη με 6άρι χειροκίνητο). Κάνοντας λόγο για τις διαφορές μεταξύ της δικίνητης και της τετρακίνητης έκδοσης, σημειώνουμε ότι τα δικίνητα Juke έχουν ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ το τετρακίνητο ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, κάτι που «κλέβει» χώρο από το πορτ μπαγκάζ το οποίο περιορίζεται στα 207 λίτρα έναντι των 251 των υπολοίπων εκδόσεων.
Οδηγώντας οποιαδήποτε έκδοση, εντυπωσιάζεσαι πρώτα από το concept και αφήνεις σε δεύτερη μοίρα τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Το Juke αντικειμενικά κερδίζει με την εμφάνισή του εκτός, ενώ στο εσωτερικό χωρίς να έχουν γίνει… κινήσεις εντυπωσιασμού με κίνδυνο «αύριο» να μπαγιατέψουν, η ατμόσφαιρα είναι ευχάριστη κυρίως χάρη στη χρωματιστή (κόκκινη ή γκρι) κεντρική κονσόλα, που θυμίζει ρεζερβουάρ μοτοσικλέτας και τα αντίστοιχου χρωματισμού καλύμματα των θυρών. Από πλευράς χώρων τα πίσω καθίσματα θα φιλοξενήσουν δύο επιβάτες, ενώ σε περίπτωση τρίτου θα πρέπει να γίνουν παραχωρήσεις. Πίσω από το τιμόνι της δυνατής τετρακίνητης έκδοσης, ο οδηγός βρίσκει εύκολα τη σωστή θέση οδήγησης, επίσης εύκολα όλα τα χειριστήρια και εκμεταλλευόμενος την πολύ καλή λειτουργία του CVT, σε επίπεδο αλλαγών, μπορεί να εκμεταλλευτεί το Juke είτε για απλή μετακίνηση είτε για… αρκετά περισσότερα, αφού ο 1600άρης τούρμπο δουλεύει μεν σαν ατμοσφαιρικός (χωρίς ξεσπάσματα), αλλά με πολλά αποθέματα. Δεν είναι το σύνολο που θα σε ιντριγκάρει με τη δύναμή του, είναι όμως εντυπωσιακά ευέλικτο και εύχρηστο υπό όποιες συνθήκες κίνησης.
Το Juke αναμένεται στην Ελλάδα στα τέλη Σεπτεμβρίου και προς το παρόν υπάρχει εικόνα για τη δικίνητη ατμοσφαιρική έκδοση (117 ίπποι) που άλλωστε θα αποτελέσει και την αιχμή του δόρατος: 16.500-17.000 ευρώ θα κοστίζει, τιμή που το φέρνει με ατού απέναντι στα ανταγωνιστικά Kia Soul, Mini, και γιατί όχι Αudi A1. _Ε.Ξ.