Δύο μόλις μήνες μετά το επίσημο λανσάρισμα στη χώρα μας της πετρελαιοκίνητης έκδοσης του ASX, η Mitsubishi παρουσίασε επί ελληνικού εδάφους και τη βενζινοκίνητη εκδοχή του μοντέλου, στην έκδοση των 1,6 λίτρων.
Δύο μόλις μήνες μετά το επίσημο λανσάρισμα στη χώρα μας της πετρελαιοκίνητης έκδοσης του ASX, η Mitsubishi παρουσίασε επί ελληνικού εδάφους και τη βενζινοκίνητη εκδοχή του μοντέλου, στην έκδοση των 1,6 λίτρων.
Το μικρομεσαίο crossover της ιαπωνικής εταιρείας διαφοροποιείται σε δυο τομείς συγκριτικά με το ντίζελ αδερφάκι του. Καταρχήν, κάτω από το καπό του βρίσκεται ένας ολοκαίνουργιος ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης 1,6 λίτρων, ο οποίος προέρχεται από το «1.500άρη» μοτέρ του Colt, με ισχύ 117 ίππων και ροπή 15,7 χλγμ. ροπής στις 4.000 σ.α.λ., ενώ απουσιάζει (ηθελημένα για λόγους κόστους, αλλά και μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου) το σύστημα τετρακίνησης. Βάσει των όσων υποστηρίζουν οι ιθύνοντες της ιαπωνικής εταιρείας, το δικίνητο-βενζινοκίνητο ASX καταναλώνει μόλις 5,9 λτ./100 χλμ., ενώ ρυπαίνει την ατμόσφαιρα με 135 γρ./χλμ. CO2, τιμή ιδιαίτερα εξαιρετική για τα δεδομένα της εν λόγω κατηγορίας. Βέβαια, σπουδαίο ρόλο σε αυτές τις «χαμηλές τιμές» κατανάλωσης-ρύπων «παίζει» και το πακέτο ClearTec που εφοδιάζει από τη βασική έκδοση το ASX. Το εν λόγω «πακέτο» περιλαμβάνει σύστημα Start&Stop, ηλεκτρική υποβοήθηση στο τιμόνι, σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης.
Στην πράξη τώρα, πίσω από τα πηδάλια του βενζινοκίνητου ASX, νιώθεις το ίδιο ευχάριστα όπως και στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή του μοντέλου. Εξυπακούεται πως η «δύναμη» του κινητήρα δεν είναι η ίδια, αλλά για ατμοσφαιρικό μοτέρ βενζίνης δε σου λείπει τίποτα! Η ελαστικότητα είναι αρκετά καλή από τις χαμηλές στροφές, ενώ χάρη και στη γραμμική λειτουργία του «γεμίζει» το ίδιο αποδοτικά μέχρι τον κόφτη. Καθ’ οδόν, εάν εξαιρέσουμε κάποιους μικρούς αεροδυναμικούς θορύβους που δημιουργούνται γύρω από τους καθρέπτες, το ASX, είναι από τα πιο ολοκληρωμένα crossover της αγοράς. Άνετο, με υψηλού επιπέδου κύλιση, σταθερότατο πάτημα στο δρόμο και εύκολο στο χειρισμό του, κινείται το ίδιο άνετα και με ασφάλεια τόσο σε εθνικό όσο και σε επαρχιακό δίκτυο. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και μεταφέρει στον οδηγό σωστή πληροφόρηση από τα πεπραγμένα στο δρόμο, ενώ το «τρίο» πλαίσιο-κινητήρας-κιβώτιο δείχνει να έχει βρει το σωστό κώδικα επικοινωνίας.
Το βενζινοκίνητο ASX των 1,6 λίτρων εισάγεται στη χώρα μας με πληρέστατο πακέτο εξοπλισμού, από τη βασική κιόλας έκδοση (Inform), με την τιμή του να μην ξεπερνά το ψυχολογικό φράγμα των 20.000 ευρώ. _Π.Χ.