Οδηγούμε στην Αγγλία το SUV της Mini που πλέον είναι σαφώς μεγαλύτερο σε διαστάσεις και πιο ραφιναρισμένο.
Μπορεί οι φωτογραφίες να αποκαλύπτουν λίγα πράγματα για το νέο Countryman, όμως από κοντά ξεχωρίζει καθώς μεγάλωσε σημαντικά σε διαστάσεις. Πιο συγκεκριμένα το μήκος του αυξήθηκε κατά 20 εκ., το πλάτος κατά 3 εκ., ενώ το μεταξόνιο κατά 7,5 εκ., έτσι που οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές (450-1309 λίτρα) να ικανοποιούν τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας. Με το συρόμενο κάθισμα να έχει μια διαδρομή 13 εκ., την πλάτη του να διαιρείται σε τρία τμήματα (40:20:40) και την ηλεκτρικά ανοιγόμενη πίσω πόρτα, η ευελιξία στη φόρτωση του αυτοκινήτου είναι δεδομένη και η μεταφορική ικανότητα βελτιωμένη κατά 100 λίτρα έναντι του προηγούμενου μοντέλου.
Ο νέος πίνακας οργάνων διαθέτει ποιοτικά μαλακά υλικά, δείχνει πιο ογκώδης, ενώ είναι φορτωμένος με πλήθος διακοπτών έτσι που στην πρώτη μας επαφή – δεδομένης και της δεξιοτίμονης διάταξης- προκαλούσαν μια μικρή σύγχυση. Τέλος, την εικόνα στο ταμπλό συμπληρώνουν οι κάθετοι αεραγωγοί και η κεντρική οθόνη που είναι πλέον αφής και περιβάλλεται από ένα LED δαχτυλίδι το οποίο διαφοροποιείται χρωματικά ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης.
Με δεδομένο ότι το νέο Countryman βασίζεται στο δάπεδο του πρόσφατου Mini, αναμενόμενα θα προσφέρεται με αντίστοιχους συνδυασμούς κινητήριων συνόλων και κιβωτίων. Οι αρχικά διαθέσιμες εκδόσεις φέρουν το προσωνύμιο Cooper. Με το λανσάρισμα του μοντέλου θα διατίθενται 2 εκδόσεις βενζίνης και 2 πετρελαίου: Cooper (με τον τρικύλινδρο 1.5 βενζίνης των 136 ίππων), Cooper S (με 2λιτρο πλέον κινητήρα απόδοσης 192 PS) και αντίστοιχα οι ντίζελ εκδοχές, Cooper D (2.0 150PS) και Cooper SD (2.0 190 PS). Στον τομέα της μετάδοσης η έκδοση Cooper διατίθεται και με 6άρι αυτόματο, ενώ το 8άρι εμπλουτίζει τις υπόλοιπες διαθέσιμες εκδοχές του μοντέλου (στάνταρ μόνο στην κορυφαία πετρελαιοκίνητη).
Οι μικρότερες εκδόσεις (One) θα ακολουθήσουν προς το τέλος του χρόνου, η κορυφαία παραλλαγή J.C. Works θ λανσαριστεί τον Απρίλιο, ενώ κάπου στον Ιούνιο τη γκάμα του μοντέλου θα εμπλουτίσει μια plug-in υβριδική έκδοση (Cooper S E Countryman ALL4) με τον 3κύλινδρο 1.5 να συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 88 ίππων, έτσι που η συνολική απόδοση να φτάνει τους 224 ίππους.
Στη διάρκεια της παρουσίασης διαθέσιμη ήταν μόνο η έκδοση Cooper S με το σύστημα 4κίνησης ALL4, το οποίο διαθέσιμο σαν έξτρα και με τα 4 κινητήρια σύνολα. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος και η υψηλή θέση οδήγησης μας προσέφεραν μια ευπρόσδεκτη εποπτεία στους ιδιαίτερα στενούς βρετανικούς δρόμους. Οι πρώτες εντυπώσεις εντοπίζονται στην ποιότητα κύλισης που είναι κλάσεις ποιοτικότερη από του προηγούμενου μοντέλου, στρογγυλεύοντας αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου (παρά τους 18άρηδες τροχούς του αυτοκινήτου μας). Η ρύθμιση της ανάρτησης παραμένει σφιχτή αν μη τι άλλο σφιχτότερη από της συγγενικής BMW X1.
Ο 2λιτρος κινητήρας (έναντι του 1600άρη της προηγούμενης έκδοσης) καλείται να κινήσει 1.605 κιλά (σχεδόν 200 περισσότερα στο νέο μοντέλο!). Αν και η αίσθηση είναι πως δεν βάζει φωτιά στο δρόμο, η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χλμ. ολοκληρώνεται σε 7,2 δλ., 0,9” πιο γρήγορα από το αντίστοιχο Cooper S της προηγούμενης γενιάς που συνδυαζόταν με 6άρι αυτόματο.
Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, με το σύστημα ALL4 να στέλνει μέχρι και το 50% της ροπής στους πίσω τροχούς σε κατάσταση μειωμένης πρόσφυσης. Δεδομένου του ύψους και του βάρους της κατασκευής οι κλίσεις του αμαξώματος ελέγχονται ικανοποιητικά ενώ και το τιμόνι διαθέτει ακρίβεια και τη σωστή δόση υποβοήθησης. Τέλος, αξίζει να επισημάνουμε τη συνολικά πιο ραφιναρισμένη λειτουργία του αυτοκινήτου που πλέον έχει ένα εντελώς οικογενειακό προσανατολισμό.
Στην Ελλάδα αναμένεται μέσα στο Φεβρουάριο με τιμή εκκίνησης τα 26.970 ευρώ.
Οι τιμές του νέου Countryman
Cooper 26.970 ευρώ
Cooper ALL4 31.170
Cooper S 33.550
Cooper S ALL4 36.120
Cooper D 32.400
Cooper D ALL4 35.450
Cooper SD 41.660
Cooper SD ALL4 44.340