Ταξιδεύουμε στη Γερμανία, όπου και οδηγούμε το ανανεωμένο, αλλά και σε πολλούς τομείς αναβαθμισμένο Kia Sportage.
Το Sportage αποτελεί έναν από τους πρωτοπόρους της κατηγορίας των SUV, αλλά και το κορυφαίο σε πωλήσεις μοντέλο της Κia. Το 2017 περισσότερα από 131.000 μοντέλα πωλήθηκαν στην ευρωπαϊκή αγορά, κάτι που μεταφράζεται σε πάνω από το ένα τέταρτο των πωλήσεων της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη. Το Sportage είναι το πλέον σημαντικό μοντέλο της Κia, με περισσότερες από 5.000.000 πωλήσεις στα 25 χρόνια που βρίσκεται στην παραγωγή. Θυμίζουμε ότι αποτέλεσε ένα από τα πρώτα μοντέλα στην κατηγορία, όταν και παρουσιάστηκε αρχικά, το 1993. Από τότε έως και σήμερα έχουν λανσαριστεί τέσσερις γενιές του Sportage, με την τελευταία να δέχεται ένα διακριτικό facelift, με στόχο να παραμείνει φρέσκο και επίκαιρο στην ευρωπαϊκή -και όχι μόνο- αγορά. Παράλληλα, πάντα σύμφωνα με τις προσταγές της εποχής, εφοδιάστηκε και αναβαθμίστηκε με όλα τα απαραίτητα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και συνδεσιμότητας. Ακόμα πιο σημαντική, όμως, είναι η παρουσία νέων κινητήρων σύμφωνα με τα νέα, αυστηρά στάνταρντ εκπομπών ρύπων, καθώς επίσης η κορυφαία έκδοση της σειράς, η mild Hybrid, που εφοδιάζεται με 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος και συνδυάζεται με μπαταρία 48V και αποδίδει 185 ίππους και 400 Nm ροπής!
Στη Φρανκφούρτη, λοιπόν, εκ πρώτης όψεως οι πρώτες διαφορές εντοπίζονται στο εμπρός μέρος. Ο προφυλακτήρας είναι επανασχεδιασμένος, με νέους προβολείς ομίχλης, ελαφρώς διαφοροποιημένη είναι η μάσκα (γνωστή και ως tiger-nose), με νέες γρίλιες, ενώ νέα είναι και τα εμπρός φωτιστικά σώματα, τεχνολογίας LED. Στο πίσω μέρος καινούργια είναι η σχεδίαση του προφυλακτήρα, ενώ τα φωτιστικά σώματα συνδέονται με μία οριζόντια φάσα, στα πρότυπα του Stonic. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το Sportage θα διατίθεται και στην έκδοση GT Line, με πρόσθετες σπορτίφ πινελιές, όπως ασημένιες προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω, διπλή απόληξη της εξάτμισης και ζάντες 19 ιντσών. Μάλιστα, η σχεδίασή τους σε όλες τις διαστάσεις είναι καινούργια. Στο εσωτερικό, οι σημαντικότερες αλλαγές εντοπίζονται στην κεντρική κονσόλα, που φιλοξενεί την οθόνη αφής σε διάσταση 7 ή 8 ιντσών, και τους νέους αεραγωγούς, ενώ ολοκληρώνονται με το φρεσκάρισμα στον πίνακα οργάνων. Σίγουρα η εικόνα είναι ευχάριστη, ενώ ιδιαίτερα καλή εντύπωση προκαλεί η παρουσία μαλακών πλαστικών στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Η εργονομία είναι πολύ καλή, ενώ το ίδιο ισχύει και για τη θέση οδήγησης. Φυσικά, σε επίπεδο χώρων δεν τίθεται θέμα, αφού η άνεση στο εσωτερικό του είναι ένα από τα πλεονεκτήματα του Sportage. Σε επίπεδο ασφάλειας, το νέο Sportage διαθέτει Smart Cruise Control με Stop & Go και Driver Attention Warning, τα οποία προστίθενται στα ήδη υπάρχοντα.
Στα μηχανικά μέρη, οι αλλαγές και οι προσθήκες στους κινητήρες είναι οι σημαντικότερες. Ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας των 1.700 κ.εκ. αντικαταστήθηκε από τον νέο των 1,6 λίτρων με απόδοση 115 ή 136 ίππων, που και στις δύο του εκδοχές είναι σύμφωνος με τις προδιαγραφές εκπομπών Euro 6d Temp. Η μικρή εκδοχή του διαθέτει κίνηση στους εμπρός τροχούς και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ η μεγαλύτερη προσφέρεται με το σύστημα τετρακίνησης AWD και το γνωστό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Kia. Το Sportage θα προσφέρεται επίσης με τους δύο βενζινοκινητήρες χωρητικότητας 1.600 κ.εκ. που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Τον ατμοσφαιρικό των 132 ίππων, αλλά και τον υπερτροφοδοτούμενο των 177 ίππων και των 265 Nm ροπής. Σημειώστε ότι και στους δύο έχουν πραγματοποιηθεί μία σειρά από βελτιώσεις, έτσι ώστε να είναι επίσης σύμφωνοι με τις εκπομπές Euro 6d Temp. Στην κορυφή της σειράς, αλλά και του ενδιαφέροντος, συναντάμε την έκδοση ήπιας υβριδικής διάταξης, ΕcoDynamics+. Σε αυτήν την περίπτωση, ο 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας συνδυάζεται με μία μπαταρία 0,46 kWh των 48 Volt, αποδίδοντας 185 ίππους και 400 Nm ροπής. Η συγκεκριμένη διάταξη αποτελείται από μια συμπαγή μπαταρία σε συνδυασμό με μία γεννήτρια μίζα που ελέγχεται ηλεκτρονικά και συνδέεται μέσω ιμάντα με το στροφαλοφόρο άξονα του 4κύλινδρου συνόλου. Κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, η πρόσθετη ισχύς αγγίζει τους 13 ίππους, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές ρύπων κατά 4% στον κύκλο WLTP, όπως και το «φορτίο» του κινητήρα. Η επαναφόρτιση της μπαταρίας πραγματοποιείται από τη χαμένη κινητική ενέργεια κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης. Παράλληλα, η ισχύς της μπαταρίας μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την «παροχή» της λειτουργίας Moving Stop & Start. Σε αυτήν την περίπτωση, αν η μπαταρία διαθέτει επαρκή φόρτιση, τότε ο κινητήρας εσωτερικής καύσης σβήνει αυτόματα κατά την επιβράδυνση, με τη γεννήτρια-μίζα να μπορεί ανά πάσα στιγμή να θέσει εκ νέου σε… ζωή τη θερμική μονάδα, εφόσον ο οδηγός του αυτοκινήτου πιέσει το πεντάλ του γκαζιού. Σημειώστε ότι συνδυάζεται αποκλειστικά με το σύστημα τετρακίνησης AWD, ενώ είναι διαθέσιμο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο 8 σχέσεων.
Στους δρόμους γύρω από τη Φρανκφούρτη, είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε δύο πετρελαιοκίνητες εκδοχές, και συγκεκριμένα την κορυφαία υβριδική και αυτή με τον 1.600άρη κινητήρα των 136 ίππων. Ξεκινώντας από τη νεότερη και κορυφαία της σειράς, από την πρώτη επαφή αυτό που κεντρίζει το ενδιαφέρον είναι η ροπή. Από πολύ χαμηλά, σχεδόν από τις 1.500 σ.α.λ., διαθέτει εντυπωσιακή απόκριση στο γκάζι, αποδίδοντας εξαιρετικά μέχρι τις 3.500-4.000 σ.α.λ., παρά το βάρος, που αγγίζει τα 1.672 κιλά. Το κιβώτιο των 8 σχέσεων συνδυάζεται αρμονικά με το 2λιτρο σύνολο, χωρίς βέβαια να διακρίνεται για το σπορτίφ χαρακτήρα του. Μάλιστα, διαθέτει και paddles στο τιμόνι, για όσους προτιμούν να επιλέγουν την επιθυμητή σχέση, με τη διαδικασία να είναι ικανοποιητική. Την ίδια ώρα, η έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.600 κ.εκ. δεν έχει την ίδια απόκριση στο γκάζι, και διακρίνεται περισσότερο για την ελαστική λειτουργία στις χαμηλές και τις μεσαίες στροφές. Και στις δύο περιπτώσεις, το επίπεδο θορύβου είναι πολύ χαμηλό, γεγονός που συμβάλλει στην άνετη μετακίνηση στον αυτοκινητόδρομο, και όχι μόνο. Αντίστοιχο είναι και το επίπεδο άνεσης στους καλούς γερμανικούς δρόμους, αν και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε την υβριδική έκδοση με τους μεγάλους τροχούς των 19 ιντσών αντιμέτωπη με τους ελληνικούς δρόμους. Το ανανεωμένο Kia Sportage διατηρεί στο ακέραιο όλα τα στοιχεία που το έχουν καθιερώσει στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού, όντας πλέον πιο σύγχρονο και σύμφωνο με τις απαιτήσεις της εποχής. Στη χώρα μας αναμένεται το Σεπτέμβριο, χωρίς όμως ακόμη να είναι γνωστή η τιμή του. Πάντως, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι γίνονται προσπάθειες να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές!_ Π. Τ.