Έρχεται αποφασισμένο να βάλει τα δύσκολα, ακόμη και στις premium προτάσεις της κατηγορίας των C-SUV βασισμένο και στον εκτός δρόμου χαρακτήρα του. Θα τα καταφέρει; Οδηγούμε το νέο Jeep Compass στην Λισαβόνα και αναφέρουμε...
Είδαμε το Jeep Compass στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, όπου και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, με το μοντέλο να συγκεντρώνει εκεί αρκετά βλέμματα πάνω του, αλλά να προκαλεί και συζητήσεις για το που τοποθετείται, τις τεχνολογίες που διαθέτει, την πολυτέλεια που προσφέρει στο εσωτερικό του, τα πολλά συστήματα ενεργητικής και παθητικής υποστήριξης και φυσικά τις ικανότητές του εκτός δρόμου, έτσι ώστε να δικαιολογεί στο 100% και το όνομά του ως “Jeep”. Με τα παραπάνω, ως πρώτα δεδομένα, ταξιδέψαμε μέχρι την Πορτογαλία για την οδηγική γνωριμία μας μαζί του. Από κοντά και με την πρώτη ματιά, σημειώνεις στο μπλοκάκι σου, ότι είναι ένα SUV σε compact διαστάσεις –τοποθετείται ανάμεσα στο Renegade και το Cherokee- αφού ουσιαστικά μιλάμε για ένα C-SUV το οποίο με το ξεχωριστό σχήμα του οποίο δεν μπορείς να μην το προσέξεις. Ο δυναμισμός της εξωτερικής του εμφάνισης, οφείλεται κυρίως στην χαρακτηριστική μάσκα της φίρμας, στα τραπεζοειδή ανοίγματα στους θόλους, στις μαύρες γυαλιστερές λεπτομέρειες στα εμπρός φωτιστικά σώματα, στην οροφή και στις κολώνες του παρμπρίζ, ενώ η επικλινής οροφή του χαρίζει ταυτόχρονα πιο σπορτίφ στοιχεία. Κλείνοντας την αναφορά μας στην εξωτερική του εμφάνιση, σημειώστε ότι θα διατίθεται με 11 εξωτερικούς χρωματισμούς και 7 σχέδια στις ζάντες των 16 έως 19 ιντσών ανάλογα με την έκδοση.
Καθόμαστε αναπαυτικά στην θέση του οδηγού, έχοντας μπροστά μας μία “7άρα” έγχρωμη οθόνη LED (η βασική 3,5’’), η οποία απεικονίζει όλες εκείνες τις χρήσιμες πληροφορίες που θέλουμε να έχουμε στην διάθεσή μας. Γυρνάμε το κεφάλι μας προς τα δεξιά και εκεί, στο κέντρο της κονσόλας, το μάτι μας πέφτει αμέσως πάνω στην οθόνη αφής 8,4 ιντσών (διατίθεται και με 5,0 και 7,0 ίντσες), η οποία αφορά το σύστημα Infotainment Uconnect, το οποίο είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Η ματιά μας προχωράει παρακάτω, όπου και ο περιστροφικός διακόπτης για το σύστημα τετρακίνησης, τα χειριστήρια του κλιματισμού, οι θύρες σύνδεσης και φόρτισης φορητών συσκευών και το κουμπί του ηλεκτρικού χειρόφρενου. Οι χώροι εξαιρετικοί, τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες, με τον διαθέσιμο των αποσκευών τους να είναι στα 438 λίτρα (αυξομειώνεται σε τρία επίπεδα ύψους) και να φτάνει μέχρι τα 1.251 με τα πίσω καθίσματα πεσμένα.
Βολευόμαστε λοιπόν στην θέση οδήγησης, για να αρχίσουμε το πιο ενδιαφέρον κομμάτι, κάθε γνωριμίας μας. Την πράξη. Το νέο Jeep Compass διαθέτει στην φαρέτρα του, δύο συστήματα μόνιμης τετρακίνησης, το “Jeep Active Drive” και το “Jeep Active Drive Low” (με σχέση υποπολλαπλασιασμού 20:1), τα οποία μπορούν ανά πάσα στιγμή να διαθέσουν το σύνολο της ροπής στον τροχό που την χρειάζεται. Και τα δύο, ενσωματώνουν το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης “Jeep Selec-Terrain” το οποίο προσφέρει πέντε διαφορετικές ρυθμίσεις λειτουργίας του συστήματος μετάδοσης κίνησης. Επιλέγοντας ανάμεσα στα “AUTO”, “SNOW”, “SAND”, “MUD” αλλά και “ROCK” (αφορά αποκλειστικά το Trailhawk) ο οδηγός μπορεί να αντιμετωπίσει κάθε δυσκολία ανάλογα με την στιγμή και τον δρόμο που θα βρεθεί αλλά και την “διάθεση” του καιρού.
Τα συγκεκριμένα συστήματα τετρακίνησης, εκτός από την ασφάλεια στον δρόμο και “έξω από αυτόν”, συνδράμουν και στην οικονομία αφού είναι εξοπλισμένα με ένα έξυπνο σύστημα άμεσης αποσύνδεσης του πίσω άξονα, το οποίο ουσιαστικά απεμπλέκει την τετρακίνηση, όταν αυτή δεν απαιτείται και την επαναφέρει ακαριαία όταν χρειαστεί, ανεξαρτήτως ταχύτητας και χωρίς καμία εμπλοκή του οδηγού. Στην καλή άσφαλτο της Πορτογαλίας τώρα, το αυτοκίνητο μας έδειξε έναν πολύ καλό χαρακτήρα, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι περιορισμένες, την ανάρτηση να διαβάζει σωστά και το τιμόνι να μεταφέρει ουσιαστικές πληροφορίες στον οδηγό, χωρίς όμως να είναι το σημείο αναφοράς στο νέο Jeep Compass. Σε αυτόν τον τομέα, θα θέλαμε καλύτερη αίσθηση και ακόμη περισσότερες πληροφορίες από το σύστημα διεύθυνσης -όταν ανεβαίνει ο ρυθμός- ενώ ιδανικά θα το επιλέγαμε και με πιο μαλακές ρυθμίσεις στην ανάρτηση για την καθημερινότητα. Το σύνολο όμως, παρ’ όλα αυτά, σου δείχνει σε κάθε χιλιόμετρο που το οδηγείς, ότι έχει κατασκευαστεί με κύριο γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών και αυτό το νιώθεις από την πρώτη στιγμή μαζί του. Σημειώστε εδώ, ότι το έχουν εξοπλίσει με έναν κλωβό ασφαλείας, από ατσάλι υψηλής αντοχής σε ποσοστό άνω του 65% και με περισσότερα από 70 συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όπως για παράδειγμα ειδοποίηση επερχόμενης εμπρόσθιας σύγκρουσης, σύστημα διατήρησης πορείας στην λωρίδα, ειδοποίηση τυφλών σημείων και παρακολούθηση κάθετης κίνησης κατά το ξεπαρκάρισμα, κάμερα υποβοήθησης στάθμευσης, σύστημα υποβοήθησης παράλληλης και κάθετης στάθμευσης, ενεργό cruise control, σύστημα ευστάθειας ESC με σύστημα αποφυγής ανατροπής και πολλά ακόμη, για τα οποία οι άνθρωποι της Jeep πραγματικά καμάρωναν να μας μιλάνε στην συνέντευξη τύπου, στην Πορτογαλία.