Μετά την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση και την προσθήκη μιας ακόμα με θερμικό κινητήρα, το Jeep Avenger αποκτά την απαραίτητη υβριδική παραλλαγή του αξιοποιώντας το πλούσιο τεχνολογικό ράφι του ομίλου Stellantis.
Το Jeep Avenger δικαίως συγκέντρωσε πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας τη χρονιά που πέρασε. Και αυτό για πολλούς λόγους. Κατ’ αρχήν, επρόκειτο για το αυτοκίνητο που έβαλε επισήμως και για πρώτη φορά στην πρίζα την Jeep, ενώ ταυτόχρονα αποτέλεσε το πρώτο B-SUV της με την πλέον ευρωπαϊκή αύρα.
Σύντομα, δίπλα στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2023», ήρθε να προστεθεί μια θερμική παραλλαγή, επίσης με κίνηση στους εμπρός τροχούς, αλλά με χειροκίνητο για την περίσταση κιβώτιο ταχυτήτων και 100 ταπεινούς ίππους, γεγονός που χάρισε στο Avenger ένα εμπορικό μερίδιο στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου μερίδιο που ξεπέρασε το 30% των συνολικών πωλήσεων της μάρκας.
Σήμερα, το τρίτο «χτύπημα» της Jeep και του «μικρού» Avenger στην entry-level και πιο προσιτή σε κόστος κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου έχει ως άρμα μία υβριδική παραλλαγή, επίσης με κίνηση στους εμπρός τροχούς, αλλά αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, η οποία έρχεται να αξιοποιήσει με μαεστρία την τεχνογνωσία αλλά και τις οικονομίες κλίμακας του ομίλου Stellantis. Μάλιστα, στα τέλη του τρέχοντος έτους, η γκάμα θα αποκτήσει ένα ακόμα μέλος με τη μορφή μιας ακόμα e-Hybrid παραλλαγής με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, επιπλέον ισχύ που θα σκαρφαλώνει στους 136 ίππους και – το κυριότερο – με κίνηση στους τέσσερις τροχούς (διαβάστε περισσότερα γα το νέο Avenger e-Hybrid 4xe εδώ).
Jeep Avenger e-Hybrid: Επί της ουσίας
Το νέο Avenger e-Hybrid που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην Ιταλία χρησιμοποιεί ένα αποδοτικό βενζινο-ηλεκτρικό υβριδικό σύστημα που λειτουργεί σε τάση 48V και αποτελείται από ένα θερμικό σύνολο με τούρμπο, χωρητικότητα 1,2 λίτρων και τρεις κυλίνδρους, το οποίο αποδίδει 100 ίππους και 205 Nm, σε συνδυασμό με έναν μικρό ηλεκτρικό κινητήρα με μέγιστη απόδοση 21 kW, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Ο τελευταίος αντλεί ενέργεια από μια συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου με μικτή χωρητικότητα 0,9 kWh.
Η μπαταρία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού προκειμένου να μην επηρεάζονται οι χωροταξικές επιδόσεις της καμπίνας, ενώ στον θερμικό κινητήρα είναι προσαρμοσμένο το σύστημα μίζας-εναλλάκτη (Belt Starter) ώστε η μετάβαση μεταξύ των λειτουργιών του συστήματος e-Hybrid (ηλεκτρική, υβριδική, θερμική) να γίνεται με ομαλό τρόπο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το όλο σύστημα είναι εξελιγμένο ώστε να προσεγγίζει την αίσθηση των υβριδικών συστημάτων υψηλότερης τάσης με στόχο να εξασφαλίζει όσο το δυνατόν καλύτερη οικονομία καυσίμου. Η οποία κυμαίνεται στα 4,9-5,1 λίτρα για κάθε 100 χλμ. στον συνδυασμένο κύκλο WLTP. Μειωμένες κατ’ επέκταση είναι και οι μέσες εκπομπές ρύπων που φτάνουν στα 111 gr/χλμ.
Θεωρητικά, η διαφορά στη μέση κατανάλωση φτάνει στο 13% σε σύγκριση με το «απλό» βενζινοκίνητο Avenger των 100 επίσης ίππων, ενώ αγγίζει το 28% σε αστικό περιβάλλον. Από εκεί και πέρα, χάρη στις λειτουργίες e-parking, e-creeping και e-queuing, το Avenger e-Hybrid είναι σε θέση να αντιμετωπίζει αμιγώς ηλεκτρικά ένα σημαντικό μέρος της αστικών καθηκόντων του, αφού ο θερμικός κινητήρας – ο οποίος λειτουργεί στον θερμοδυναμικό κύκλο Miller και φέρει υπερσυμπιεστή με μεταβλητά πτερύγια – μπορεί να κινήσει τους εμπρός τροχούς ανεξάρτητα από τον ηλεκτρικό, και το αντίστροφο. Χάρη δε στο E-Boost ο ηλεκτρικός μπορεί να συνδράμει με έως 55 Nm τον κινητήρα βενζίνης στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, βελτιώνοντας τόσο την απόκριση όσο και την ελαστικότητά του. Όπως είναι φυσικό, χάρη στην περιορισμένη της χωρητικότητα, η μπαταρία, σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα, εξασφαλίζουν αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που δεν ξεπερνά το 1 χλμ. με ταχύτητες που δεν υπερβαίνουν τα 30 χλμ./ώρα.
Στην πράξη, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της επίσημης πρώτης του μοντέλου στην Ιταλία, η υβριδική μονάδα επιτελεί με ικανοποιητικό τρόπο τον ρόλο της. Το όλο πακέτο προσφέρει στις χαμηλές ταχύτητες και με «ήπιο» φορτίο κίνηση με μηδενικές εκπομπές αλλά και την προσδοκούμενη ζωντάνια στον ανοιχτό δρόμο και το επαρχιακό δίκτυο. Τα 10,9 δλ. που απαιτούνται για το τυπικό «0-100» είναι ενδεικτικά των δυνατοτήτων του συνόλου, όπως και η τελική ταχύτητα 184 χλμ./ώρα. Το δε κιβώτιο με τη χαρακτηριστική ονομασία e-DCT6 και τα στάνταρ paddles στο τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές συνεργάζεται αρμονικά με το «μικτό» σύστημα μετάδοσης κίνησης του νέου Avenger e-Hybrid προσφέροντας γρήγορες και ομαλές αλλαγές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το υβριδικό σύστημα δεν προσθέτει περισσότερα από 60 κιλά βάρους σε σχέση με ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων – γι’ αυτό και το βάρος του Avenger e-Hybrid συγκρατείται στα 1.280 κιλά. Αυτό βοηθάει σε όλα τα τερέν, ακόμα και στο χώμα όπου χάρη στα 200 χλστ. απόστασης από το έδαφος και τις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης των 20, 20 και 34 μοιρών αντίστοιχα, το Avenger e-Hybrid διατηρεί τις off-road δυνατότητες του με δεδομένους τους περιορισμούς που θέτει η μετάδοση της κίνησης αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Στο… πολυτάλαντο οδηγικό προφίλ του «μικρού» Avenger e-Hybrid σημαντική είναι η συμβολή του συστηματος Selec-Terrain – το οποίο προσφέρει τα προγράμματα Eco, Normal, Sport, Sand, Mud και Snow – ενώ το δικό του ρόλο εδώ διαδραματίζει και το Hill Descent Control που χρησιμοποιεί τον ηλεκτροκινητήρα για «σταθερές» καταβάσεις σε ολισθηρές επιφάνειες με έντονη κλίση.
Jeep Avenger e-Hybrid: Στην Ελλάδα στα τέλη της άνοιξης
Οπτικά, μην ψάχνεται για διαφορές σε σχέση με το βενζινοκίνητο Avenger. Εδώ, τα μόνα… σημάδια ότι κάτι διαφορετικό κρύβεται κάτω από το τονισμένο καπό των μικρού SUV των μόλις 4,1 μ. είναι το γράμμα «e» χαμηλά στην πέμπτη πόρτα και εσωτερικά τα χαρακτηριστικά paddles πίσω από τα οριζόντια μπράτσα του τιμονιού.
Από εκεί και πέρα, και με τη λήψη των παραγγελιών στη χώρα μας να έχουν ήδη ξεκινήσει, το νέο Jeep Avenger e-Hybrid αναμένεται στις εκθέσεις των επίσημων αντιπροσώπων της εταιρείας μέσα στο Μάιο. Η γκάμα περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις, τις Longitude, Altitude και Summit, οι οποίες κοστίζουν αντίστοιχα 26.490, 28.490 και 31.490 ευρώ. Ο εξοπλισμός ήδη από την εισαγωγική έκδοση είναι πλήρης, περιλαμβάνοντας ένα πλήρες πακέτο αξεσουάρ που σχετίζονται τόσο με την άνεση όσο και με την ασφάλεια, ενώ διαθέσιμα είναι και αρκετά καλούδια – συμπεριλαμβανομένης μιας γυάλινης οροφής με εμβαδό 0,9 τ.μ. – για περεταίρω στιλ και εξατομίκευση του υβριδικού Avenger.