Στην Έκθεση του Παρισιού, ένα από τα αυτοκίνητα που ξεχώρισαν ήταν το νέο Hyundai i20. Η παρουσία της Hyundai στην κατηγορία Β κρίνεται επιτυχημένη, με περισσότερο από 1 εκ. πωλήσεις στην Ευρώπη.
Στην πρόσφατη έκθεση του Παρισιού, ένα από τα αυτοκίνητα που αναμφίβολα ξεχώρισαν ήταν το νέο Hyundai i20. Η παρουσία της Hyundai στην κατηγορία Β κρίνεται επιτυχημένη, με περισσότερο από 1 εκ. πωλήσεις στην Ευρώπη από το 2002, γι αυτό και προκειμένου να υπογραμμίσει τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό του νέου της μοντέλου της αποφάσισε ο σχεδιασμός και η εξέλιξη του αυτοκινήτου να πραγματοποιηθεί στην Ευρώπη.
Σχεδιαστικά το νέο i20, που αποτελεί προϊόν του στούντιο της Hyundai στο Ρίσελσχάιμ της Γερμανίας, είναι συμβατό με την υπόλοιπη γκάμα της εταιρείας. Tο νέο μοντέλο είναι μακρύτερο χαμηλότερο και φαρδύτερο, γεγονός που συνέβαλε στην επίτευξη ενός πιο αρμονικού και ευρύχωρου αμαξώματος. Εξωτερικά δεν εντυπωσιάζει, ούτε θέλει να δείχνει χαριτωμένο, όμως οι σοβαρές γραμμές του διακρίνονται από καθαρότητα, αρμονία και μια αίσθηση ποιότητας. Ανάλογη είναι και η εικόνα στο ευρύχωρο εσωτερικό. Αν ο πίνακας οργάνων δείχνει ανέμπνευστος, από την άλλη δύσκολα θα μπορούσε κανείς να επικρίνει την ποιότητα των υλικών και την εργονομία του.
Το αυτοκίνητο, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στο Τάνις της Δανίας, στο πλαίσιο της προκριματικής διαδικασίας του Αυτοκινήτου Της Χρονιάς, ουσιαστικά βασίζεται σε ένα κατά 80% νέο δάπεδο, με το μεταξόνιο των 2.750 χλστ. να είναι κατά 45 χλστ. μεγαλύτερο από ότι στο προηγούμενο μοντέλο, εξ ου και οι πίσω επιβάτες θα ταξιδέψουν με ιδιαίτερη άνεση, ενώ το πορτ μπαγκάζ με χωρητικότητα 326 λίτρων, είναι περί τα 30 λίτρα μεγαλύτερο σε σχέση με του προηγούμενου μοντέλου και σαφώς ένα από τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας.
Κάπου εκεί αντιλαμβάνεσαι τον προσανατολισμό του νέου i20, με την άνεση και την ευχρηστία να αποτελούν την υπ αριθμό ένα προτεραιότητά του νέου μοντέλου. Αυτό γίνεται αντιληπτό και από τη ρύθμιση της ανάρτησης που, αν μη τι άλλο, στους ευρωπαϊκούς δρόμους προσφέρει καλή ποιότητα κύλισης, αν και αυτό μεταφράζεται σε κάπως μεγαλύτερα επίπεδα κλίσης στις στροφές. Αντίστοιχα, το τιμόνι διαθέτει μέτρια αίσθηση, όπως και ο επιλογέας ταχυτήτων. Σε κάθε περίπτωση το αυτοκίνητο κινείται με ασφάλεια και νιώθει αρκετά στιβαρό, κάτι στο οποίο έχει συμβάλει η σημαντικά αυξημένη στρεπτική ακαμψία του νέου πλαισίου.
Το νέο i20, που θα κατασκευάζεται σε τρία εργοστάσια (Ινδία, Ρωσία και Τουρκία, από όπου και θα διοχετεύεται στην ευρωπαϊκή αγορά), συνδυάζεται με 3 βενζινοκινητήρες (1.25 με 75 & 84 PS και 1.4 με 100 PS), όπως επίσης με δύο ντίζελ (1.1 75 PS και 1.4 90 PS, με αντίστοιχες εκπομπές CO2 86 και 97 γρ./χλμ.). Το οδηγήσαμε με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 1,4 λίτρων που αποδίδει 100 ίππους και συνδυαζόταν με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο (προσφέρεται και με 4άρι αυτόματο).
Το σύνολο ήταν θορυβώδες και άνευρο με τα δεδομένα του ανταγωνισμού. Ο 1.1 ντίζελ σαφώς και θα έχει περισσότερο ενδιαφέρον και τα καθημάς, ενώ από την αρχή του επόμενου χρόνου αναμένεται ο νέος υπερτροφοδοτούμενος 1000άρης κινητήρας βενζίνης (1.0 T-GDI) με απόδοση 120 ίππους και μέγιστη ροπή 17,5 χλγμ, εξελιγμένος κι αυτός Ρισελσχάιμ, που θα δώσει άλλη διάσταση στο supermini της Hyundai._Σ.X.