Σε ακόμη μία πρωτοπόρα κίνηση προχώρησε η ιαπωνική Honda, επεκτείνοντας προς τα κάτω με το νέο Jazz Hybrid τη γκάμα των διαθέσιμων -και συνεπώς πιο καθαρών- υβριδικών μοντέλων της.
Σε ακόμη μία πρωτοπόρα κίνηση προχώρησε η ιαπωνική Honda, επεκτείνοντας προς τα κάτω με το νέο Jazz Hybrid τη γκάμα των διαθέσιμων υβριδικών -και συνεπώς πιο καθαρών- μοντέλων της.
Το «μεγάλο» μικρό των Ιαπώνων αποτελεί το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο του B-segment, κι όμως η Honda ετοιμάζεται να το επικοινωνήσει εντελώς συμβατικά, ως άλλη μια έκδοση του μοντέλου, αποδεικνύοντας ότι τα υβριδικά έχουν γίνει καθημερινή πραγματικότητα και όχι κάποια εξωτική τεχνολογία, όπως μερικά χρόνια πριν.
Στα του αυτοκινήτου, να σημειώσουμε ότι η παρουσίαση της υβριδικής έκδοσης συμπίπτει με την αισθητική ανανέωση του μοντέλου εν γένει αποτελώντας, στην ουσία, την αυτόματη εκδοχή του από δω και στο εξής, μιας και το ημιαυτόματο κιβώτιο i-shift που γνωρίζαμε ως τώρα περνάει στο ντουλάπι της ιστορίας. Η μετάδοση της κίνησης στο υβριδικό γίνεται, φυσικά, μέσω ενός κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης CVT, που έχει αποδείξει ότι συνεργάζεται άψογα με το συνδυασμό ηλεκτροκινητήρα και μοτέρ εσωτερικής καύσης. Τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου είναι όμοια με του Honda Insight, δηλαδή το υβριδικό σύστημα IMA της Honda. Ο γνωστός κινητήρας βενζίνης 1,3 λίτρων με το μονό εκκεντροφόρο επικεφαλής αποδίδει, για την περίσταση 88 ίππους και ο ηλεκτροκινητήρας άλλους 14. Το συνδυαστικό αποτέλεσμα είναι 98 ίπποι μέγιστης ισχύος, αλλά είναι η ροπή του ηλεκτροκινητήρα (8 χλγμ.) που δίνει το κάτι παραπάνω στις επιταχύνσεις εν κινήσει, σε σχέση με το «συμβατικό» Jazz των 100 ίππων. Οι μετρήσεις κατανάλωσης στο μικτό κύκλο έδωσαν αποτέλεσμα 4,5 λτ./100 χλμ., κάτι που μεταφράζεται σε 104 γρ. CO2/χλμ.
Σημειώνουμε ότι η απίστευτη πρακτικότητα του σαλονιού του Jazz δεν έχει επηρεαστεί ούτε στο ελάχιστο με την προσθήκη της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος, αφού αυτή έχει τοποθετηθεί κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, σε χώρο που είχε προβλεφθεί ήδη από την παρουσίαση της 2ης γενιάς Jazz, αρκετά χρόνια πριν. Έτσι, τόσο τα «μαγικά» καθίσματα, όσο και ο χώρος φόρτωσης με χωρητικότητα από 300 ως 1.320 (!) λίτρα παραμένουν ως είχαν.
Η διάθεση του Honda Jazz Hybrid θα γίνει σε 3 επίπεδα εξοπλισμού. Ήδη από τη βασική έκδοση Comfort, το αυτοκίνητο έχει 6 αερόσακους, VSC, αυτόματο κλιματισμό, Hill Start Assist και ηχοσύστημα με mp3, ενώ για πρώτη φορά προσφέρεται ως εξτρά εργοστασιακό δερμάτινο σαλόνι. _Σ.Λ.
Honda Jazz Hybrid
Comfort 17.890 ευρώ
Elegance 18.900 ευρώ
Exclusive 19.620 ευρώ