Ακόμη πιο ώριμο, τεχνολογικά προηγμένο και εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της ηλεκτρονικής επικοινωνίας έρχεται το νέο CR-V στην Ευρώπη. Επίκεντρο ο κινητήρας των 1.5 λίτρων, αλλά και η υβριδική του μονάδα. Επίσης, για πρώτη φορά και με επταθέσια έκδοση…
Για την πέμπτη γενιά του SUV της ιαπωνικής εταιρείας έφτασε η ώρα να ξεκινήσει την σταδιοδρομία της σε ευρωπαϊκό έδαφος, ύστερα από την αποκάλυψή της στη διεθνή έκθεση της Γενεύης, πριν από λίγους μήνες. Επί της ουσίας, το νέο Honda CR-V βασίζεται στον προκάτοχό του, με πολυάριθμες όμως βελτιώσεις σε όλα τα σημεία. Σχεδιαστικά, ακολουθεί τα πρότυπα της υπόλοιπης γκάμας των Ιαπώνων, με πιο λεπτές κολώνες Α και μεγαλύτερο μεταξόνιο από το απερχόμενο μοντέλο, καθώς για πρώτη φορά από το 1995 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του θα προσφέρεται και με τρίτη σειρά καθισμάτων, ως επταθέσιο. Η εξωτερική του εμφάνιση χαρακτηρίζεται από τους επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, το αυξημένο πλάτος σε σχέση με το παρελθόν, τα τονισμένα φτερά (εδώ έπαιξε το ρόλο του και το Honda Civic) και τα διαφορετικά φωτιστικά σώματα. Ασφαλώς, τα προαναφερθέντα δεν αποτελούν έκπληξη, αφού για τα μάτια του υποψήφιου αγοραστή όλοι οι κατασκευαστές προβαίνουν σε τέτοιου είδους διαφοροποιήσεις. Οι Ιάπωνες όμως έχουν ένα λόγο παραπάνω να είναι ευχαριστημένοι, αφού με τον δικό τους τρόπο δεν περιορίστηκαν σε αυτά, ενισχύοντας περαιτέρω την θετική εικόνα ενός μοντέλου που από τότε που εμφανίστηκε η πρώτη του γενιά μέχρι σήμερα έχει πουλήσει σχεδόν 10 εκατ. αυτοκίνητα σε ολόκληρο τον κόσμο. Ας δούμε λοιπόν, σε λίγες γραμμές, τί έχουν κάνει…
Θα ξεκινήσουμε από την «ενεργή» μάσκα με το σύστημα Active Shutter Grille, το οποίο βελτιώνει την οικονομία καυσίμου, αλλά και την αεροδυναμική απόδοση σύμφωνα με τα λεγόμενα της Honda. Μπαίνοντας στο εσωτερικό, μπροστά από το τιμόνι βρίσκεται ένας νέος πίνακας οργάνων, που περιλαμβάνει μία έγχρωμη κεντρική οθόνη 7-ιντσών TFT-LCD Driver Information Interface (DII), πλαισιωμένη από δείκτες θερμοκρασίας ψυκτικού και στάθμης καυσίμου. Ενσωματωμένη στο κάτω τμήμα της DII είναι μία ζώνη περιεχομένου, στην οποία ο οδηγός μπορεί να κάνει scroll και να διαλέξει από ποικίλο περιεχόμενο ενημέρωσης & ψυχαγωγίας (οδηγίες πλοήγησης, προβολή SMS και κειμένου email, απαντήσεις με φωνητικό έλεγχο, επαφές smartphone, κατάσταση συστήματος τετρακίνησης).
Το ενδιαφέρον στους κινητήρες
Το νέο CR-V διαθέτει τον βενζινοκινητήρα 1.5 VTEC Turbo της Honda που είδαμε για πρώτη φορά στο Civic. Αποδίδει ισχύ 173 ίππων στις 5.600 σ.α.λ. όταν συνδυάζεται με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και 193 ίππων όταν συνεργάζεται με το κιβώτιο ταχυτήτων CVT. Η μέγιστη ροπή είναι 220 Nm από τις 1.900 σ.α.λ. για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο και 243 για την έκδοση με το CVT. Οι τιμές εκπομπών CO2 είναι 143 γρ./χλμ. για το προσθιοκίνητο μοντέλο με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων, 149 γρ./χλμ. για το αντίστοιχο τετρακίνητο μοντέλο και 158 γρ./χλμ. για όσες εκδόσεις διαθέτουν CVT (που είναι αποκλειστικά τετρακίνητες). Πετρελαιοκίνητη έκδοση μπορεί να μην υπάρχει για το CR-V, υπάρχει όμως δίλιτρη υβριδική, η οποία εκτός του μηχανικού συνόλου εσωτερικής καύσης διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες. Πιο συγκεκριμένα, το σύστημα που η Honda ονομάζει i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) αποτελείται από έναν έναν ηλεκτροκινητήρα, έναν δίλιτρο i-VTEC 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης βενζινοκινητήρα και έναν ανεξάρτητο ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια. Το υβριδικό σύστημα δεν έχει ανάγκη από συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων και γι αυτό εφοδιάζεται με μία μόνο σχέση, που επιτρέπει την απροβλημάτιστη μεταφορά της ροπής σε αυτό.
Οι πρώτες εντυπώσεις στο δρόμο
Στους δρόμους-χαλιά (αν και επαρχιακοί) στην περιφέρεια του Τιρόλο, που το χειμώνα με τα χιονοδρομικά κέντρα σε πλήρη λειτουργία φιλοξενεί όλο το διεθνές jet-set με ό,τι αυτό συνεπάγεται (όλο το «χαρτί» στους Αυστριακούς), δύσκολα προβληματίζεσαι. Εκτός των άλλων, τους βρήκαμε και γεμάτους από εκδρομείς και από περίπου 1.000 Harley-Davidson, που είχαν στην περιοχή την πανευρωπαϊκή τους συνάντηση (εκπληκτικό και πολύχρωμο θέαμα, αν και παράξενο εκτός αμερικανικού εδάφους, οπωσδήποτε όμως επιθυμητό). Ακόμη όμως και με αυτές τις συνθήκες, το νέο CR-V μας έδειξε μια ακόμη καλύτερη ποιότητα κύλισης, σε συνδυασμό με την καλύτερη ηχομόνωση και την αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα. Τα πολύ αυστηρά όρια ταχύτητας των Αυστριακών στα 60-80 χλμ./ώρα (με την αστυνομία μάλιστα να καραδοκεί και το πλήθος των ραντάρ ανίχνευσης ταχύτητας), δε μας επέτρεψε να κινηθούμε με ρυθμούς που θα χαρακτηρίζαμε σβέλτους ή έστω κάπως ζωηρούς. Κανένα πρόβλημα όμως, το αυτοκίνητο μας προκατέβαλε με τη συμπεριφορά του πως και χωρίς αυτούς τους περιορισμούς, τα ίδια συμπεράσματα θα βγάζαμε. Στις αρχές του Σεπτεμβρίου το αυτοκίνητο θα βρίσκεται στην Ελλάδα, οπότε δεν αργούν οι ημέρες που θα το δοκιμάσουμε επί ελληνικού εδάφους, για να δούμε τι γίνεται και στα καθ’ ημάς. Όσο για τις τιμές πώλησης των εκδόσεών του, δεν έχουν ακόμη καθοριστεί, λίγο όμως θα διαφέρουν από τις υπάρχουσες του απερχόμενου μοντέλου.
Δείτε στο αρχείο PDF που ακολουθεί τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Honda CR-V…