Παράλληλα με την έλευση της τρίθυρης έκδοσης TypeS του νέου Civic η Honda παρουσιάζει και την καθαρόαιμη σπορ έκδοση TypeR βάζοντας και πάλι φωτιά στην κατηγορία των GTi
Ο διάδοχος του μοντέλου που έχει σημαδέψει την κατηγορία των GTi είναι γεγονός και όπως φαίνεται οι Ιάπωνες είναι αποφασισμένοι να υπερασπιστούν τον τίτλο του καθαρόαιμου και απόλυτου Gti, που είχε κερδίσει η προηγούμενη γενιά του Civic TypeR. Η παρουσίαση του κορυφαίου μοντέλου της σειράς συνοδεύεται από αυτή της τρίθυρης έκδοσης του νέου Civic με την ονομασία Type S η οποία θα διατίθεται με τον γνωστό κινητήρα 1.8 λίτρων με 140 ίππους αλλά όχι και τον 1.400αρη που τοποθετείται στο πεντάθυρο Civic.
Η σχεδίαση του τρίθυρου αμαξώματος ακολουθεί την φουτουριστική φιλοσοφία που γνωρίσαμε και στο πεντάθυρο, διατηρώντας όμως την λειτουργικότητα, την πρακτικότητα και τους πολύ καλούς εσωτερικούς χώρους της πιο…συμβατικής έκδοσης. Ωστόσο το τρίθυρο Civic έχει προικιστεί με μια πιο σπορτίφ φιλοσοφία όπως άλλωστε φανερώνουν και οι πιο σφικτές ρυθμίσεις της ανάρτησης αλλά και το φαρδύτερο κατά 20χιλ. πίσω μετατρόχιο.
Στο επίκεντρο της προσοχής όμως βρίσκεται η κορυφαία τρίθυρη έκδοση με τον κωδικό TypeR και τον σαφή σπορ προσανατολισμό. Στο πείσμα των καιρών που θέλει τα σύγχρονα GTi να δίνουν μεγαλύτερο βάρος στην πολιτισμένο και άνετο χαρακτήρα οι Ιάπωνες έχουν συνδυάσει την ποιοτική αναβάθμιση του μοντέλου τους με την διατήρηση του καθαρόαιμου χαρακτήρα. Κατ’αρχήν έχουν διατηρήσει τον σχεδόν αγωνιστικής φιλοσοφίας ατμοσφαιρικό δίλιτρο κινητήρα. Πρόκειται για το ίδιο σύνολο που κινούσε και το προηγούμενο TypeR, που όμως έχει δεχθεί μια συνολική αναθεώρηση με στόχο την πιο ποιοτική λειτουργία χωρίς όμως αρνητικές επιπτώσεις στην απόδοση.
Έτσι, για παράδειγμα, η λειτουργία του μεταβλητού χρονισμού έχει γίνει πολύ πιο ομαλή σε σχέση με το παρελθόν, η ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές έχει βελτιωθεί όπως και οι εκπομπές ρύπων ενώ την ίδια στιγμή η απόδοση αγγίζει τους 201 ίππους/7.800 σ.α.λ., χωρίς δηλαδή ουσιαστική μεταβολή σε σχέση με τους 200 του προηγούμενου μοντέλου. Ιδιαίτερο βάρος έχει δοθεί όμως και στον τομέα πλαίσιο-ανάρτηση που αποτελεί το κρίσιμο σημείο κάθε σπορ μοντέλου. Το τρίθυρο αμάξωμα λοιπόν, στην περίπτωση του TypeR έχει δεχθεί επιπλέον ενισχύσεις στο εμπρός μέρος και στα σημεία έδρασης των αναρτήσεων.
Επίσης, εκτός από την τον συνδυασμό πιο σκληρών αμορτισέρ-ελατηρίων έχουν χρησιμοποιηθεί πιο σκληροί ελαστικοί σύνδεσμοι τόσο στα διάφορα τμήματα της ανάρτησης, όσο και στην έδραση των αμορτισέρ αλλά και της κρεμαγιέρας, έχει τοποθετηθεί πιο χοντρή εμπρός αντιστρεπτική ενώ το συνολικό ύψος είναι 15 χιλ πιο χαμηλό από αυτό των απλών εκδόσεων. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις παρά το αυξημένο βάρος δεν υπάρχει κάποια επίπτωση σε σχέση με το παρελθόν καθώς το κιβώτιο έξι σχέσεων συνοδεύεται στο νέο μοντέλο από πιο κοντή τελική σχέση μετάδοσης βοηθώντας ουσιαστικά στην επίτευξη επιδόσεων ανάλογων με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Ωστόσο, όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε στην επίσημη παρουσίαση του μοντέλου στην Πορτογαλία, το δυνατό χαρτί του TypeR παραμένει το καθαρόαιμο στήσιμο και η απόλαυση που προσφέρει στον οδηγό. Τα εξαιρετικά μπάκετ καθίσματα και η προσεγμένη εργονομία προσφέρουν μια ιδανική θέση οδήγησης που προδιαθέτει θετικά από την πρώτη στιγμή. Από εκεί και πέρα κινητήρας και κιβώτιο ανταποκρίνονται με πιστότητα στια απαιτήσεις που έχεις από ένα πραγματικά σπορ αυτοκίνητο. Τα πιο ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας έχουν μειώσει ελαφρά την εκρηκτική αίσθηση του κινητήρα, ο οποίος όμως έχει πλέον πολύ καλή απόκριση σε όλο το φάσμα στροφών ενώ σε συνδυασμό με την καλή κλιμάκωση του γρήγορου, θετικού και σαφή κιβωτίου ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί την δύναμη και την ευστροφία στις ψηλές στροφές.
Από εκεί και πέρα οι Ιάπωνες έχουν πετύχει διάνα σε ότι αφορά το στήσιμο προσφέροντας ένα καθαραόαιμο σε αίσθηση GTi. Στην καλή πορτογαλική άσφαλτο το TypeR αποδείχθηκε εξαιρετικά ακριβές και ανταποδοτικό ακόμα και σε απαιτητικές κλειστές διαδρομές. Κορυφαία στοιχεία του, το εμπρός μέρος που εκτός από ακριβές προσφέρει μεγάλα περιθώρια ελκτικής και πλευρικής πρόσφυσης όταν παράλληλα το πίσω μέρος αποδεικνύεται ακλόνητο ακόμα και κάτω από πίεση. Στο ίδιο μήκος κύματος και το τιμόνι που προσφέρει σημαντικά καλύτερη αίσθηση σε σχέση με το παρελθόν αλλά και τα πολύ καλά σε αίσθηση και απόδοση φρένα.
Ταυτόχρονα, η συνολική κύλιση του αυτοκινήτου έχει αποκτήσει μια πιο ποιοτική νότα, γεγονός που κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρουσα την…κόντρα που θα προκύψει με το κατεστημένο της κατηγορίας και ακόμα περισσότερο το Golf GTi που βρίσκεται στην κορυφή ακολουθώντας μια διαφορετική φιλοσοφία.
Η έλευση των τρίθυρων Civic TypeS και TypeR στην χώρα μας αναμένεται στα μέσα Απριλίου με το TypeS 1.8 να υπολογίζεται πως θα ακολουθεί τα τιμολογιακά δεδομένα της πεντάθυρης έκδοσης. Αντίστοιχα το TypeR θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, την ΤypeR Base και TypeR+. H «γυμνή» έκδοση Base θα περιλαμβάνει 6 αερόσακους, ABS, VSA και ηλεκτρικές διευκολύνσεις χωρίς όμως κλιματισμό ή αιρ κοντίσιον και υπολογίζεται πως θα φθάνει τα 30.000 ευρώ ενώ η πιο πλούσια έκδοση με πλήρη εξοπλισμό άνεσης θα κοστίζει 3.000 ευρώ επιπλέον._Γ.Χ.