top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Ford S-MAX

Άνετο ακόμη και για επτά επιβάτες, λειτουργικό, με νέους κινητήρες αλλά και πρωτοποριακές τεχνολογίες, μας συστήθηκε το νέο S-MAX στην πρώτη γνωριμία που είχαμε μαζί του.

Άνετο ακόμη και για επτά επιβάτες, λειτουργικό, με νέους κινητήρες αλλά και πρωτοποριακές τεχνολογίες, μας συστήθηκε το νέο S-MAX στην πρώτη γνωριμία που είχαμε μαζί του.

 

Στην Μαγιόρκα λοιπόν, με το κορυφαίο οδικό δίκτυο και τους πολλούς αθλητές και ερασιτέχνες ποδηλάτες -στοιχεία τα οποία παίζουν και αυτά τον ρόλο του στο γεγονός ότι ένα μόνο νησί καταφέρνει και συγκεντρώνει περίπου όσο τουρισμό έχει ολόκληρη η χώρα μας (ειδικά τα προηγούμενα χρόνια)-, αφού δεν μιλάμε απλά για σεζόν… αλλά για 365 μέρες (!), δεν βρεθήκαμε μόνο για τα C-MAX και Grand C-MAX αλλά και για το νέο S-MAX το οποίο πλέον είναι βασισμένο στο πάτωμα του Mondeo.

 

Δείχνει πιο σπορ με την πρώτη ματιά κάτι το οποίο επιβεβαιώνεται και από τους ανθρώπους της εταιρείας όταν σου μιλάνε για αυτό, υποστηρίζοντας ότι ήταν μέσα στους στόχους τους. Εισβάλλοντας στο ευρύχωρο εσωτερικό του βέβαια, αυτό που σου κάνει αμέσως εντύπωση δεν είναι τα όποια σπορτίφ στοιχεία που έρχονται σαν συνέχεια για να συμπληρώσουν την ανανεωμένη εξωτερική εμφάνιση ούτε καν η αδιαμφισβήτητη ποιοτική αναβάθμιση που έχει υποστεί. Άνεση είναι η λέξη κλειδί, η οποία γίνεται αντιληπτή από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα ανοίξεις τις μεγάλες πόρτες του, για να βολευτείς αν είσαι ένας από τους 7 επιβάτες που μπορεί να φιλοξενήσει ή αν ακόμη επιλέξεις να χρησιμοποιήσεις τις θέσεις που περισσεύουν για να φορτώσεις με χαρακτηριστική ευκολία μεγάλα αντικείμενα. Αρκεί το πάτημα ενός από τα κουμπιά που βρίσκονται αριστερά στον πίσω αποθηκευτικό χώρο για να επιλέξεις εσύ πόσες και ποιες θέσεις θέλεις να εκμεταλλευτείς, ρίχνοντάς τες, ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες φόρτωσης.

 

Τι γίνεται όμως με τα κινητήρια σύνολα του νέου S-MAX; Ουσιαστικά, μιλάμε για δύο κινητήρες βενζίνης EcoBoost, τρεις εκδόσεις του diesel TDCi και μία επίσης TDCi αλλά Bi Turbo! Συγκεκριμένα, όσο αφορά την πρώτη περίπτωση, έχουμε την βασική 1.5 των 160 ίππων η οποία συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων αλλά και την 2.0 με απόδοση 240 ίππους, στην οποία χρησιμοποιείται αυτόματο κιβώτιο επίσης 6 σχέσεων. Στο νησί, οδηγήσαμε αυτή την έκδοση, όσο αφορά τα βενζινοκίνητα μοτέρ, με την λειτουργία του κιβωτίου να μην μας αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις, τόσο με τις αργές αλλαγές του, όσο και με το γεγονός ότι καταφέρνει να “πνίγει” ουσιαστικά τις αρετές ακόμη και αυτού του συνόλου των 240 ίππων. Την ίδια ώρα, παίζει αρνητικό ρόλο και στην αυξημένη κατανάλωση, ειδικά όταν δοκιμάσεις να κινηθείς γρήγορα μαζί του. Η λύση και μάλλον η πρότασή μας, όταν με το καλό έρθει το αυτοκίνητο στην χώρα μας, ώστε να το δοκιμάσουμε, βρίσκεται στο πετρέλαιο. Δίλιτρο TDCi λοιπόν, με 120, 150 αλλά και 180 ίππους, όπως αυτό δηλαδή που οδηγήσαμε εκείνο το πρωινό στην Μαγιόρκα και πραγματικά μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Ιδανική συνεργασία με το μηχανικό 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, ροπή εκεί που την θέλεις για έναν τέτοιο “ανθρωπομεταφορέα” και σωστή μέση κατανάλωση. Παρ όλα αυτά δεν είναι αυτή η κορυφαία πετρελαιοκίνητη έκδοση του S-MAX με βάση τον κινητήρα. Το ρόλο αυτό, παίζει η 2.0 TDCi Bi Turbo, η οποία αποδίδει 210 ίππους και προσφέρει 45,9 κιλά ροπής από τις 2.000 σ.α.λ., χρησιμοποιώντας όμως σε αυτή την περίπτωση, εξατάχυτο κιβώτιο PowerShift!

 

Στα highlight του νέου S-MAX, το “Ford Adaptive Steering”, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε λίγο, σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο στην Μαγιόρκα. Ουσιαστικά, πρόκειται για μία νέα γενιά τεχνολογίας συστήματος διεύθυνσης, που λανσάρει από φέτος η Ford, με την οποία γίνονται ευκολότεροι οι ελιγμοί με χαμηλές ταχύτητες σε στενούς χώρους ενώ ταυτόχρονα προσφέρει στο οδηγό μεγαλύτερη ακρίβεια και αμεσότητα πληροφόρησης στις υψηλές ταχύτητες. Το σύστημα προσαρμόζει συνεχώς το λόγο υποπολλαπλασιασμού μεταξύ γωνίας τιμονιού και τροχών στα παρακάτω σενάρια:

 

Στην πόλη: Ένα σύστημα ηλεκτρικού μοτέρ και γραναζιών που περιέχεται στο τιμόνι προσαρμόζει τις εντολές του οδηγού ώστε να απαιτούνται λιγότερες περιστροφές του τιμονιού στο παρκάρισμα ή σε κλειστές στροφές και διασταυρώσεις.

Στον επαρχιακό: Το σύστημα αντιδρά ομαλά στις εντολές του οδηγού διατηρώντας ζωηρή απόκριση για αυξημένη ακρίβεια και μία απολαυστική αίσθηση ευελιξίας.

Στον αυτοκινητόδρομο: Το σύστημα χρησιμοποιεί το ηλεκτρικό μοτέρ για να μειώσει ανεπαίσθητα την ευαισθησία του τιμονιού κάνοντας ομαλότερες τις αλλαγές λωρίδων σε υψηλές ταχύτητες και την οδήγηση πιο ξεκούραστη.

 

Mία ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου και ο αισθητήρας γωνίας του συστήματος διεύθυνσης που βρίσκονται μέσα στο τιμόνι επιτρέπουν στο Ford Adaptive Steering να υπολογίζει τις απαιτούμενες γωνίες διεύθυνσης. Οι ρυθμίσεις του συστήματος διαμορφώνονται μέσω του ταμπλό και των χειριστηρίων του τιμονιού, ενώ η υποβοήθηση και η απόκριση διεύθυνσης μπορούν να προσαρμοστούν σε “Comfort”, “Normal” και “Sport”.

 

Το νέο Ford S-MAX θα ακολουθήσει τα C-MAX στην Ελληνική αγορά, αφού αυτό, θα το δούμε στις εκθέσεις στα τέλη Σεπτεμβρίου. Περισσότερα και για τα δύο μοντέλα της Ford που έρχονται στην αρχή και στο τέλος του καλοκαιριού, θα μπορέσετε να διαβάσετε στο τεύχος μας._Μ.Σαλ.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ