X
Δοκιμές

Οδηγούμε το νέο Ford Puma 1.0 125 PS

To επιτυχημένο B-SUV μοντέλο της Ford ανανεώθηκε στα σημεία και συνεχίζει την πορεία του στην αγορά, με περαιτέρω ενισχυμένο το οδηγοκεντρικό του προφίλ και τον νεανικό του χαρακτήρα.

Το γνωστό μας πλέον από την παρουσία του στην ελληνική αγορά Ford Puma, ύστερα από πέντε χρόνια επιτυχημένης σταδιοδρομίας στα αυτοκινητιστικά δρώμενα, υπεβλήθη στις αρχές του έτους σε ανανέωση. Στόχος ήταν η περαιτέρω ενίσχυση του οδηγοκεντρικού χαρακτήρα του μοντέλου, αλλά και η υιοθέτηση περισσότερων τεχνολογιών σε ζητήματα ασφάλειας και συνδεσιμότητας. Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, το νέο Puma ανανεώθηκε από σχεδιαστικής πλευράς με διακριτικό τρόπο, καθώς ο επιτυχημένος εμπορικά δυναμικός και νεανικός του χαρακτήρας, έπρεπε να διατηρηθεί.

Οι όποιες εξωτερικές αλλαγές επικεντρώνονται στη φωτιστική «υπογραφή» των εμπρός προβολέων LED, στο νέο λογότυπο της εταιρείας στο εμπρός μέρος και στα στοιχεία διακόσμησης των διαθέσιμων εκδόσεων του B-SUV μοντέλου (Titanium, ST-Line, ST-Line X και ST Powershift) με κάθε μια από αυτές να προβάλει τον δικό της ξεχωριστό χαρακτήρα.

Εσωτερικό
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου πρωτοστατεί η νέα σχεδίαση του ταμπλό, η οποία ενσωματώνει δύο οθόνες, μια των 12,8 ιντσών εμπρός από τον οδηγό και ακόμη μια των 12 ιντσών, που είναι τοποθετημένη ψηλά στην κεντρική κονσόλα. Το σύστημα infotainment διαθέτει πλέον την διπλή υπολογιστική ικανότητα σε σύγκριση με πριν, ενώ έχουν μειωθεί σε αριθμό οι φυσικοί διακόπτες, αφού πολλές από τις λειτουργίες έχουν πια βρει τη θέση τους δια της αφής στην κεντρική οθόνη. Ξαφνιάζει, ευχάριστα, το τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα της στεφάνης και τα δύο πλέον «μπράτσα».

Όσο για τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα Intersection Assist, Reverse Brake Assist και Predictive Speed Assist (το τελευταίο επιβραδύνει αυτόματα το αυτοκίνητο όταν προσεγγίζει σε στροφή ή σε διασταύρωση). Τέλος, χάρις στην έξυπνη εσωτερική σχεδίαση, επιπλέον χώρος έχει εξευρεθεί στην κεντρική κονσόλα για την εγκατάσταση μιας βάσης ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου.

Κινητήρες
Η γκάμα του τρικύλινδρου 1.0 EcoBoost συνεχίζει φυσικά να αποτελεί την μηχανική καρδιά του B-SUV της Ford, στις γνωστές εκδόσεις ισχύος των 125, 155 και 170 ίππων (ST). Bάση του μοντέλου είναι η έκδοση των 125 ίππων, με το ήπια υβριδικό σύστημα των 48V. Αμέσως πιο πάνω, βρίσκεται η έκδοση των 155 ίππων. Αμφότερες προσφέρονται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ η μικρότερη εκ των δύο και με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων. Στην «οροφή» του μοντέλου στέκεται η εκδοχή των 170 ίππων και των 248 Nm ροπής, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη Powershift των επτά σχέσεων.

Στο δρόμο…
Στη διάθεσή μας είχαμε το Puma των 125 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των έξι σχέσεων, στο εξοπλιστικό επίπεδο «ST-Line X», το οποίο σύμφωνα με τη Ford προσφέρει όλα εκείνα τα στοιχεία τεχνολογίας που θα κάνουν τη ζωή των οδηγών ακόμα πιο εύκολη. Το αυτοκίνητο στο δρόμο είναι ακόμα περισσότερο οδηγοκεντρικό, με την απόκριση του γκαζιού όπως τη χρειάζεσαι κάθε φορά και τη γραμμική λειτουργία του EcoBoost να μη σε αγχώνει πουθενά, ενώ η χαρακτηριστική «νότα» των τρικύλινδρων κινητήρων κάνει την εμφάνισή της μόνο όταν ανέβει σημαντικά ο ρυθμός.

Παράλληλα, με τη συνδρομή και της εργονομικής θέσης οδήγησης είναι και άνετο, τόσο στην πόλη όσο και στις επαρχιακές διαδρομές. Oδηγώντας αναγνωρίζεις τη γνωστή στιβαρότητα, την σωστή κλιμάκωση των σχέσεων, το τιμόνι που «διαβάζει» καλά το δρόμο, την ποιότητα κύλισης του μοντέλου και την καλή λειτουργία της ανάρτησης. Όσο για την ευελιξία, είναι μια άλλη αίσθηση, ειδικά όταν κινείσαι στις κεντρικές γειτονιές της Αθήνας.

Εξοπλιστική πολιτική σε τέσσερις άξονες
Η επιτυχία ενός μοντέλου εξαρτάται πάντα και από τις «κατευθύνσεις» που θα του δώσεις, ώστε να διευρύνεις το πελατολόγιό του. Στην Ford, σε ό,τι έχει σχέση με το Puma, η εξοπλιστική πολιτική εφαρμόζεται σε τέσσερις άξονες: Άμα θέλεις το Puma σου να έχει στοιχεία πολυτέλειας θα πάρεις το «Titanium», αν είσαι ανήσυχος και θες ταχύτητα όπου είναι εφικτό και όσο επιτρέπεται, μπορείς να αποκτήσεις το «ST» των 170 ίππων. Τώρα, αν θες να είσαι κομψός και σπορτίφ στο δρόμο, αλλά και φορτωμένος τεχνολογία, η «ST-Line» (με «Χ» ή όχι) είναι για σένα…

Στο ομολογουμένως πολύ πλούσιο «ρεπερτόριο» της «ST-Line X», που ήταν η έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ξεχωρίζουν μεταξύ άλλων οι επανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου ελαφρού κράματος των 18 ιντσών, τα ημιδερμάτινα σπορ καθίσματα, το ηχοσύστημα Bang & Olufsen, το ενσωματωμένο modem 5G, η κάμερα οπισθοπορείας, οι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέφτες με φώτα εδάφους που προβάλλουν το λογότυπο Puma στο έδαφος, το megabox (χώρος αποσκευών με ρυθμιζόμενο δάπεδο χώρου αποσκευών και η υποβοήθηση έναντι σύγκρουσης (Pre-Collision Assist) με ανίχνευση οχημάτων, πεζών και δικυκλιστών και αυτόματο φρενάρισμα μετά από σύγκρουση (Post Impact Braking).

Το ανανεωμένο Ford Puma προσφέρεται με 8 χρόνια εγγύηση «Ford Protect». Όσο για τους τρόπους απόκτησής του, τα χρηματοδοτικά της Ford Finance προσφέρουν όρους χρηματοδότησης με προγράμματα που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν από 20% προκαταβολή, ή από 2,99% επιτόκιο και έως 60 δόσεις.

Δείτε εδώ τις τιμές πώλησης του ανανεωμένου Ford Puma

FORD PUMA 1.0 MILD HYBRID 125 PS ST-LINE X
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3κύλινδρος σε σειρά ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ. ΙΣΧΥΣ: 125/6.000 ίπποι/σ.α.λ. ΡΟΠΗ: 210/1.750 Nm/σ.α.λ. ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς KΙΒΩΤΙΟ: χειροκίνητο 6 σχέσεων ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.186 x1.805 x1.550 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.588 χλστ. ΒΑΡΟΣ: 1.241 κιλά 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,8 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 191 χλμ./ώρα KATANAΛΩΣΗ: 5,4 λτ./100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 122 γρ./χλμ. ΤΙΜΗ: 30.128 ευρώ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!