Αν και το πρωτοαντικρύσαμε επί ελληνικού εδάφους στην έκθεση Αυτοκίνηση 2014, εντούτοις χρειάστηκε να ταξιδέψουμε μέχρι την Ισπανία για να σχηματίσουμε τις πρώτες οδηγικές εντυπώσεις, κάτω μάλιστα υπό ιδανικές συνθήκες, μιας και ο καιρός ήταν σχεδόν καλοκαιρινός.
Αντικρίζοντας για πρώτη φορά την τέταρτη γενιά του μεσαίου μοντέλου της Ford, έχεις και πάλι την εικόνα ενός (πολύ) μεγάλου αυτοκινήτου, μιας και το μήκος φλερτάρει με τα 4,9 μ. Χάρις στο εξαιρετικά γενναιόδωρο μεταξόνιο των 2.850 χλστ. οι χώροι για τους επιβάτες είναι μεγάλοι και ενισχύονται μάλιστα στην έκδοση στέισον (που πλαισιώνει τα 4θυρα και 5θυρα αμαξώματα) σε ό,τι αφορά τους πίσω επιβάτες και φυσικά τις αποσκευές (488 λτ. έναντι 458 λτ. του 5θυρου και στις δύο περιπτώσεις με ρεζέρβα κανονικού μεγέθους). Μπορεί να δείχνει μεγάλο, αλλά η νέα σχεδίαση (με σήμα κατατεθέν την αλά Aston Μartin μάσκα και τα στενόμακρα φώτα) το κολακεύει, ειδικά με τις χυτές γραμμές του πεντάθυρου αμαξώματος.
Ανάλογη αναβάθμιση έχει γίνει και μέσα, όπου την τιμητική τους έχουν η μεγάλη οθόνη του συστήματος SYNC2 στην ευμεγέθη κονσόλα, κάτι που ισχύει και για τον πίνακα οργάνων (έξτρα φυσικά σε σχέση με τα συμβατικά αναλογικά όργανα). Ειδικής μνείας χρήζουν και τα νέα καθίσματα, τα οποία στην κορυφαία έκδοση τους, χάρις σε μία συστοιχία από 11 φουσκωτά μαξιλαράκια, εξασφαλίζουν την σωστή και ξεκούραστη στήριξη του σώματος (μέσω και της λειτουργίας ενεργού μασάζ).
Το νέο Mondeo είναι βασισμένο στην πλατφόρμα CD της εταιρείας, όντας τώρα πιο άκαμπτο και ελαφρύτερο. Το τιμόνι είναι πλέον αμιγώς ηλεκτρικό, ενώ μία νέα διάταξη πολλαπλών συνδέσμων αποτελεί την πίσω ανάρτηση. Το αποτέλεσμα είναι και πάλι το μεσαίο Ford να κρύβει τον όγκο και το βάρος του, τόσο σε πιο σβέλτους ρυθμούς (η διαδρομή που είχε επιλεγεί ήταν πραγματικά πολύ απαιτητική), όσο και στον ανοικτό δρόμο. Εξτρα μάλιστα θα είναι διαθέσιμο και το σύστημα ηλεκτρονικής απόσβεσης, το οποίο επεμβαίνει και στην υποβοήθηση του τιμονιού, ενώ μέσα στην επόμενη χρονιά θα υπάρξουν για πρώτη φορά στην γκάμα του Mondeo και τετρακίνητες εκδόσεις.
Πλειάδα ηλεκτρονικών συστημάτων συνοδεύουν την νέα γενιά, όπου ξεχωρίζουν αυτό για την ανίχνευση πεζών, το αυτόματο φρενάρισμα μέχρι τα 40 χλμ./ώρα, το precollision assist καθώς και τα ενεργά φώτα τεχνολογίας LED. Πρωτιά για την κατηγορία αποτελούν οι αερόσακου που έχουν ενσωματωθεί στις πίσω ζώνες ασφαλείας, προσφέροντας μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στην προστασία ευπαθών ομάδων όπως παιδιά και ηλικιωμένοι.
Πλουσιότατη όμως είναι και η διαθέσιμη γκάμα κινητήρων. Από την μεριά των Ecoboost, o 1000αρης των 125 ίππων δίνει εμπορικό πλεονέκτημα, ενώ ο νέος 1500αρης των 160 ίππων πλαισιώνεται από έναν 2λιτρο με 200 ή 240 ίππους. Στην πλευρά των ντίζελ συναντάμε αρχικά τον 1600αρη των 115 ίππων (στην έκδοση ECOnetic θα εκπέμπει μόλις 94 γρ./χλμ.), τον 2λιτρο με 150 και 180 ίππους, ενώ στις αρχές της επόμενης χρονιάς την κορυφαία έκδοση θα τροφοδοτεί ένας 2λιτρος με δύο τούρμπο και 210 ίππους. Η έκπληξη όμως έρχεται από την υβριδική έκδοση η οποία τροφοδοτείται από έναν 2λιτρο βενζινοκινητήρα κύκλου Ατκινσον και ηλεκτροκινητήρα με συνδυασμένη απόδοση 187 ίππων, μέση κατανάλωση 4,2 λτ./100 χλμ και εκπομπές CO2 99 γρ./χλμ.
Το νέο Mondeo θα είναι διαθέσιμο στην χώρα μας μέσα στον Δεκέμβρη, αρχικά με τον 1.5 βενζίνης και τον 1600αρη ντίζελ, με τις τιμές του τελευταίου να ξεκινούν από τα 23.635 ευρώ με απόσυρση. Περισσότερες εντυπώσεις για το νέο Mondeo μπορείτε να βρείτε στο τεύχος που κυκλοφορεί αυτή την στιγμή στα περίπτερα.