Όταν πριν λίγους μήνες ο Γιοστ Καπίτο και η παρέα του υπόσχονταν ότι μπορούν να τιθασεύσουν 300 ίππους σε μόνο δυο κινητήριους τροχούς, όλοι χαμογέλασαν, από διακριτικά έως ειρωνικά.
Όταν πριν λίγους μήνες ο Γιοστ Καπίτο και η παρέα του υπόσχονταν ότι μπορούν να τιθασεύσουν 300 ίππους σε μόνο δυο κινητήριους τροχούς, όλοι χαμογέλασαν, από διακριτικά έως ειρωνικά.
Κι όμως. Το νέο Focus RS μπορεί να βάλει στο δρόμο 305 ίππους μέσω των εμπρός κινητήριων τροχών του. Eίναι ένα κραυγαλέο σε εμφάνιση 3θυρο «χατς», που αν το βάψεις με τα… χρώματα του πολέμου δύσκολα καταλαβαίνεις ότι δεν ανήκει στην M Sport. Εσωτερικά, τα σχεδόν μπάκετ καθίσματα της Recaro, τα μεταλλικά πεντάλ, το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα και τα τρία όργανα που ξεφυτρώνουν στην κορυφή του ταμπλό, συνδυάζονται αρμονικά με το ηχοσύνολο, την οθόνη πλοήγησης, το διζωνικό κλιματισμό και τα λοιπά σύγχρονα αξεσουάρ που κάνουν τη ζωή οδηγού και επιβατών εύκολη και ασφαλή. Επίσης η πρόσβαση για το πίσω κάθισμα είναι άνετη και ο χώρος αποσκευών δεν υστερεί από αυτόν του απλού Focus.
Ψυχή του Focus RS είναι ο υπερτροφοδοτούμενος 2,5 λίτρων 5κύλινδρος κινητήρας που με πίεση υπερπλήρωσης 1,4 bar αποδίδει 305 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. με κόκκινη γραμμή στις 7.050 σ.α.λ. Το εντυπωσιακό είναι ότι, η καμπύλη απόδοσης του κινητήρα πρακτικά ευθυγραμμίζεται με τη μέγιστη απόδοση από τις 4.800 σ.α.λ., ενώ η εντυπωσιακή ροπή 44,9 χγρμ. μένει σταθερή από τις 2.300 έως τις 4.500 σ.α.λ.(!)
Το πληθωρικό έργο του κινητήρα μεταφέρεται στους 19 ιντσών (235/35/19) τροχούς μέσω μονόδισκου ξηρού συμπλέκτη και 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων με μπλοκέ διαφορικό. Το μεγάλο όμως πρόβλημα που είχαν να αντιμετωπίσουν οι άνθρωποι του εταιρείας στο Focus RS των 305 ίππων είναι το πώς θα βάλουν τη δύναμη στο δρόμο, κάτι που κατέφεραν μέσω της τεχνολογίας «RevoKnucKle» και έχει σαν αποτέλεσμα την διατήρηση σταθερού κάμπερ ανεξαρτήτως του αν οι κινητήριοι/κατευθυντήριοι τροχοί στρίβουν, ή αν το όχημα επιταχύνει. Τις κορυφαίες επιδόσεις (5,9 δλ. 0-100 χλμ., τελική 263 χλμ./ώρα) αντιμετωπίζουν μεγάλοι δίσκοι (αεριζόμενοι εμπρός) με ενισχυμένα υλικά.
Στο τιμόνι του Focus RS των 305 ίππων, διαπιστώνει κανείς (τουλάχιστον στους γαλλικούς δρόμους που το οδηγήσαμε) πως το απίστευτο έγινε αληθινό. Σφιχτό σαν αγωνιστικό, γρήγορο σαν τον άνεμο και «βγάζοντας μάτια» στο πέρασμα του, το κορυφαίο Focus αποδεικνύεται έτοιμο να τα βάλει με τετρακίνητους αντιπάλους, ακόμα και σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης.
Με το πολύ γρήγορο τιμόνι (2,3 στρ.) και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ενεργοποιούμενο σπάνια, πατάει γερά στο δρόμο και αποδίδει το μέγιστο της απόδοσης του κινητήρα χωρίς παρενέργειες εντυπωσιάζοντας και τον πλέον δύσπιστο δοκιμαστή.
Με κάποια επιφύλαξη για το τι θα συμβεί επί ελληνικού εδάφους, το Focus RS δείχνει ένα εξαιρετικό όπλο για όσους θέλουν ένα προσιτό αυτοκίνητο επιδόσεων, ικανό να συναγωνιστεί τουλάχιστον στα ίσια τις πολύ ακριβότερες ιαπωνικής φτερούγες.
Στην ελληνική αγορά έρχεται τον Μάιο σε τιμή που όλοι ελπίζουν πως θα είναι κοντά στις 35.000 ευρώ. _ΝΤ