X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Fiat Panda 4X4

Το οδηγήσαμε στην Ιταλία, στην πόλη γύρω από το Μπαλόκο, αλλά και στην ειδικά διαμορφωμένη χωμάτινη πίστα που είχαν ετοιμάσει οι άνθρωποι της Fiat και ευπειθώς αναφέρουμε.

Είναι το μοναδικό τετρακίνητο αυτοκίνητο της κατηγορίας των μικρών πόλης και το απολαμβάνει! Το οδηγήσαμε στην Ιταλία, στην πόλη γύρω από το Μπαλόκο αλλά και στην ειδικά διαμορφωμένη χωμάτινη πίστα που είχαν ετοιμάσει οι άνθρωποι της Fiat και ευπειθώς αναφέρουμε…
Θυμάστε εκείνα τα παλαιότερα Panda 4X4 που πραγματικά ενώ ήταν παραπάνω από αποτελεσματικά σε εκτός δρόμου αναζητήσεις, σε έφερναν σε δύσκολη θέση όταν αναγκαστικά θα έπρεπε να βγεις μαζί τους στην Εθνική Οδό, εξαιτίας των απελπιστικά αργών επιδόσεών τους; Πολύ απλά, ξεχάστε τα! Το νέο Fiat Panda 4X4, βρίσκεται σε άλλο επίπεδο, πολύ απλά γιατί οι μετρ του είδους Ιταλοί, διαθέτουν πλέον -γενικότερα για το μικρό best seller τους- πολύ αξιόλογα σύνολα, τόσο βενζίνης όσο και diesel, οπότε ο συνδυασμός αυτών των στοιχείων, δημιουργεί ένα πλήρες σύνολο, με το οποία θα κινηθείς με μαεστρία μέσα στην πόλη, θα παρκάρεις εύκολα, θα εκμεταλλευτείς τους καλούς χώρους που έχει -πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας- και όταν πια το αποφασίσεις, θα πας παντού τόσο τον χειμώνα όσο και το καλοκαίρι, χωρίς μάλιστα να αποτελείς «κινητό εμπόδιο» για όλους τους άλλους, μέχρι να φτάσεις στον προορισμό σου.

Στην τρίτη του γενιά πλέον, είναι πιο ώριμο από ποτέ, διαθέτοντας ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με συνεκτικό συμπλέκτη, δουλειά του οποίου είναι να κατανέμει τη ροπή και στους δύο άξονες, ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Ταυτόχρονα, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC), το οποίο προσφέρει και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, που μπορεί να ενεργοποιηθεί από τον οδηγό και είναι διαθέσιμη σε ταχύτητες μέχρι τα 50 χλμ./ώρα.

Όλα τα παραπάνω λοιπόν σε συνδυασμό με τις μίνι διαστάσεις του (μόλις 3.686Χ1.672Χ1.605 χλστ.) και το πολύ χαμηλό βάρος των 1.050-1.115 κιλών, του εξασφαλίζουν εξαιρετικές εκτός δρόμου ικανότητες, ενώ καλή εντύπωση μας άφησε και η δουλειά που έχουν κάνει οι Ιταλοί, στο τομέα της ηχομόνωσης, αφού οι ήχοι που φτάνουν στην καμπίνα κατά την οδήγηση σε σκληροτράχηλες συνθήκες, ήταν λίγοι, αναλογικά βέβαια και χωρίς να ξεχνάμε ότι αναφερόμαστε ουσιαστικά σε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Σε αυτό βέβαια τον τομέα, έχει συμβάλει τα μέγιστα η βελτίωση που έκαναν οι άνθρωποι της Fiat και στις αναρτήσεις του αυτοκινήτου (αντιστρεπτική εμπρός και πίσω), ιδιαίτερα στο πίσω μέρος, οι οποίες εξασφαλίζουν περισσότερη άνεση και αποτελεσματικότητα. 

Οι -σωστές πλέον- επιδόσεις του όμως, οφείλονται στους δύο κινητήρες «διαμάντι» της εταιρείας, που πλέον εφοδιάζουν και το «4Χ4». Ο λόγος για τον 8βάλβιδο βενζινοκινητήρα 0.9 Twinair των 85 ίππων/5.500 σ.α.λ. με τα εργοστασιακά νούμερα να αναφέρουν «0-100» σε 12,1 δλ. και τελική ταχύτητα 166 χλμ./ώρα και τον 16βάλβιδο πετρελαιοκινητήρα 1.3 MJT των 19,4 κιλών ροπής μόλις από τις 1.400 σ.α.λ., που του εξασφαλίζει, τα αξιοπρεπέστατα αντίστοιχα νούμερα των 14,5 δλ. και 159 χλμ./ώρα. Όλα τα παραπάνω βέβαια και οικονομικά, αφού οι εργοστασιακές μέσες καταναλώσεις των δύο παραπάνω συνόλων, είναι στα 4,9 και 4,7 λίτρα/100 χλμ.

Τέλος, στο Μπαλόκο είδαμε και την έκδοση «Trekking» του μοντέλου, σε ένα ιδιαίτερο πορτοκαλί χρώμα, η οποία μπορεί να μην έχει το αβαντάζ της τετρακίνησης, έχει όμως ένα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης με την ονομασία «Traction +», το οποίο προσφέρει 12% περισσότερη πρόσφυση, από το συνηθισμένο ενώ ταυτόχρονα και εξαιτίας του χαμηλότερου βάρους της (975-1.035 κιλά), προσφέρει καλύτερες επιδόσεις και περισσότερη οικονομία στην κατανάλωση, σε σχέση με τις αντίστοιχες τετρακίνητες.

Ήδη άρχισαν οι παραγγελίες για το νέο Fiat Panda και στην ελληνική αγορά, με τις τιμές του να είναι οι εξής:
0.9 85 hp 4×4: 15.100 ευρώ
1.3 75 hp 4×4: 16.600 ευρώ
0.9 85 hp Trekking: 13.900 ευρώ
1.3 75 hp Trekking: 15.400 ευρώ
Από τις παραπάνω τιμές αφαιρείται ποσό ύψους 900 ευρώ, που αποτελεί την εκπτωτική προωθητική ενέργεια της αντιπροσωπείας.
Μ.Σαλ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!